/spanien/barcelona/forum/4986.aspx/spanien/barcelona/forum/4986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-07-09 13:02
Petersays Ronaldo och Zlatan gestikulerar också när dom inte får en tillräckligt bra passning. I stort sett alla anfallare gör det, vissa mer än andra. Förutom Messi som dör inombords när han inte får en vettig passning på 90 minuter. Tror nog att Suarez är medveten om att han får hålla sig i skinnet om han kommer till Barca. Tror inte Messi skulle uppskatta om suarez började fula sig för en utebliven passning. Med tanke på att Messi inte ger skit så antar jag att han inte tar skit heller.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-07-09 13:02
[QUOTE=-SAMI-]Suarez klar om några timmar!! [/QUOTE] Jäpp, allt mellan 1 timma och 300 timmar. Som vanligt.
Barcelona Nesto
2014-07-09 13:01
Hade hellre sett att Klose kom in istället för Suarez. En joker som kan göra mål på allt och accepterar bänk+inte någon hög lön+Vi kan behålla Alexis.
Barcelona -SAMI-
2014-07-09 12:57
Suarez klar om några timmar!!
Barcelona petersays
2014-07-09 12:52
Kennedy minns Suarez. Perfekt kille för att få ihop sammanhållningen i laget. Fistfight med Pique på träning under hösten, odds: 2,45

"Hur är han i omklädningsrummet?

– Som människa är han speciell, men jag ska inte bara säga jättedåliga saker om honom. Han var ganska trevlig. Vi umgicks, skrattade och hade kul.

Speciell?

– På träningarna fick han för sig lite konstigheter.

Bråkade han?

– Nja. Det var dueller med spelare, han kunde bli förbannad över en passning, det blev tjafs och bråk och argumentationer."
Barcelona jawwa
2014-07-09 12:51
I Dimarias frånvaro är frågan om man inte borde dra ner messi som mittfältare och spela trion aguero, lavezzi, higge framför..... kanske, kanske- iallafall om man får vara lite optimistisk och drömma lite.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-09 12:50
58 miljoner pund är helt klart godkänt då engelsk press och Liverpool fans har räknat med minst 75 miljoner pund
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-09 12:47
@Vampíro:

Fast de senaste dagarna har det ju faktiskt snackats om närmare 80M, så det är en förbättring. Jag är bara förvånad över hur vi lyckas förhandla ner priset, brukar vara tvärtom.
Barcelona Vampíro
2014-07-09 12:41
58 miljoner PUND är runt €73M vilket det snackats on ett tag nu så det är knappast något kap. Visserligen mycket bättre än 90M men fortfarande otroligt högt för en spelare med den åldern och allt strul som tillkommer.
Barcelona Zyzz
2014-07-09 12:37
Någon som vet om Van Persie fortfarande är magsjuk och förhoppningsvis missar kvällens match?
Barcelona MabastB
2014-07-09 12:35
Tottenham defender Jan Vertonghen (27) is one of the alternatives at centre back. Barcelona already follow him since he played at Ajax. [md]

Hoppas verkligen detta stämmer, Hummels och Benatia är fortfarande drömmen men hade inte blivit besviken om vi fick in honom heller.
Barcelona MabastB
2014-07-09 12:34
It is expected that Barcelona will announce at the same moment the transfers of Alexis to Arsenal and Liverpool's Suarez to Barcelona [rac1]

Kom igen, presentera Suarez så fort som möjligt så vi kan fokusera på mittbackar!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-09 12:23
[QUOTE=westinho - Sergio #16]Barcelona set to announce £58m Luis Suarez deal after negotiating £12m DISCOUNT [Expressfootball] Huh? Zubi? Vem lyckades med detta... [/QUOTE] Sanllehi?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-09 12:22
Barcelona set to announce £58m Luis Suarez deal after negotiating £12m DISCOUNT [Expressfootball]

Huh? Zubi? Vem lyckades med detta...
Jeffson
2014-07-09 11:53
Med VM som nu nästan är slut så fick jag en otrolig längtan till nästa säsong. Optimisten i mig ser hur samspelet mellan Neymar, Messi och Suarez fungerar perfekt, Rafinha exploderar och Hummels köps in och tar över backlinjen. På andra axeln sitter pessimisten och säger att Suarez gör säkert nån idiotgrej i november och blir avstängd resten av säsongen. Messi kör sin gåfotboll och Neymar är isolerad ute på sin vänsterkant. I backlinjen har Mathieu fått en plats bredvid en underpresterande Pique på Bartras bekostnad. Med ter Stegen på bänken som vill lämna pga noll spelade minuter. Lätt att känna sig schizofren som supporter till vår klubb nuförtiden då man ständigt pendlar mellan dessa scenarion. Men jag försöker att ha fokus på det positiva trots att man gång efter annan blivit besviken.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-09 11:38
Mathieu är en rökridå tror jag.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-09 11:33
@Barclasico:

Aja det verkar inte bli någon Hummels men man vet aldrig vad som händer efter VM. Men det känns tyvärr som att ledningen är helt låst på att inte värva en mittback för över 30 miljoner euro och Hummels lär efter sin fina VM insats gå för runt 35-40 miljoner euro. Jag räknar ut Hummlan redan nu för att inte bli besviken...
Barcelona Gabriel
2014-07-09 11:12
Barcelona winger Cristian Tello (22) will join Porto on loan. It was the player who rejected to join them on a permanent transfer. [as] Otroligt jobbiga är dem, Dos Santos, Cuenca och Tello. Vägrar att bli såldas. Det var en fin summa på 12M€ man hade förhandlat fram på Tello som man nu går miste om. Istället lånar man ut honom till inget nytta alls för vår del då Tello aldrig kommer att bli tillräckligt bra för att ta en startplats hos oss.
Barcelona Barclasico
2014-07-09 11:08
Barcelona winger Cristian Tello might join FC Porto on loan for 1 year after negotiations took longer than expected. [as]
Barcelona Barclasico
2014-07-09 11:08
Bartomeu will soon meet with Valencia president Salvo about Jeremy Mathieu. Valencia want 20M, Barça offer 15M [as]
Barcelona Barclasico
2014-07-09 11:05
The transfer of Liverpool forward Luis Suarez to Barcelona will be official in the coming hours. Barcelona will pay 70-73M. [md] Luis Suarez is at this moment still in Uruguay. He will travel to Barcelona once the deal with Liverpool has been officially announced. [md] Luis Suarez has asked to wear shirt number 9 at Barcelona next season, replacing Alexis, who will join Arsenal. [rac1]
Barcelona Illusionista
2014-07-09 10:41
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Här är det ända jag sätt på Sport men mycket möjligt att de kommit in något annat..
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-09 10:37
@knoxxx:

Tror inte det, läste artikeln på SPORT imorse. Hittar den inte nu dock.
Barcelona knoxxx
2014-07-09 08:37
Coach Pep,

Håller med. Tycker det är tydligt att Brasilien åker ut på sin egen hybris. Som du säger är det ett j*vla daltande med frisyrer, plockade ögonbryn och sponsorflörtande. För lite fokus har lagts på hur de faktiskt ska vinna fotbolls-VM.

Som halvtysk kan jag bara glädjas över att Tyskarna hittat en härlig formel mellan fartfylld och rolig fotboll tillsammans med en mästerlig disciplin. De spelar som ett lag, och då vinner man matcher som dessa.
Barcelona knoxxx
2014-07-09 08:33
1.70-ligan,

32 miljoner pund är ca 40 miljoner euro. Säker på att du inte bara läst fel på valutan?
Barcelona Nemesis 10
2014-07-09 08:32
Jag ber verkligen till högre makter att vi får in Hummels för han är en gigant. Man såg klart och tydligt att han saknades mot Usa, han är helt enkelt allt som saknas i våran backlinje. Om Zubi bara säger till Hummels att vi vill ha han som våran ledande mittbacksgeneral för kommade projekt kommer han packa sina väskor och ta första flyget. Matheiu ska vara ett alalternativ om man inte kan få Hummels, inte tvärt om. Det är bara att casha det Dortmund begär punkt slut...
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-09 08:30
Okej ... Klagade inte vid 38m euro men nu ryktas Arsenal köps Alexis för 32...
Barcelona Illusionista
2014-07-09 07:55
Guardiola blev första tränare i Barcelona året därpå hade han sätt till att de spanska landslagsspelarna från Barcelona påverka spelet såpass mycket att de såg till att ta hem VM i Syd Afrika. Guardiolas effekt på landslaget gick via/genom Barcelona, inte många som tror och tänker på det men man kan inte förneka det. Nu har han tagit över Bayern Munchen och gett de en ny dimension i sitt spel, lika så kan man se hur det speglar sig på landslaget. Spelarna från Bayern tillsammans med de andra spelarna (som också är passningsskickliga och duktiga) spelar en ny typ av fotboll jämfört med tidigare. Man håller boll inom laget och när man väl är på motståndarens planhalva så ska allting gå fort fort fort.. enkla, snabba och precisa passningar för att öppna upp motståndarnas försvar.. SOM TYSKLAND LYCKADES! SOM GUARDIOLA HAR SATT SIN PRÄGEL PÅ TYSKLAND OCKSÅ! Kung Pep Guardiola!
Barcelona Gabriel
2014-07-09 03:04
Coach Pep.

Haha wtf, fan vad fördomsfull. Ursäkta, men man kan nog gå in för att vilja vinna VM och kämpa precis lika mycket med en färgad frisyr som man kan med en rakad skalle.

Best logic of the day. Godnatt!
Coach Pep.
2014-07-09 02:58
Det är bara bisarrt hur sjukt hur dåliga Brasilien var egentligen. Det är ju någonting som håller på att implodera med alla dessa usla storlag i VM och individualister med noll lagkänsla. Man är så jävla trött på hur alla lag och spelare beter sig nu för tiden, och hajpen de får trots att de spelar pissdåligt. Inte bara Brasilien utan alla dessa lag med fantastiska trupper.. Spanien/Argentina//Italien.. Ja till och med England.. Alla spelar BEDRÖVLIGT, och det äcklar mig. Toppa det med alla vidrig filmningar och feminina män.. Det gör mig illamående. Det är därför jag ser upp till Messi så extremt mycket, som inte sålt ut sig och aldrig filmat en jävla gång. Bara spelar fotboll som om det vore krig, och det triggar mig. Uruguay var ett sådant lag i VM och fick en att bli taggad innan de åkte ut. De är män och krigare; man såg att de brydde sig och spelade som att de brydde sig. De var inte särskilt bra och saknade mycket, men de försvarade som om det vore en satans krig där ute; och sådant får en att känna hopp. Sen ser man Neymar och Alves byta frisyrer varje match och tänker att de skämmer ut vår klubb. För fan, ni ska VINNA VM! Sluta färga håret och raka av det istället! Det ska föreställa att ni ska representera ert land där ute.. Jävla daltande med frisyrer. Och så bryter vi ryggen på det.. Perfekt.
Annons: