/spanien/barcelona/forum/4985.aspx/spanien/barcelona/forum/4985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.BOSS
8/1/2014 17:43
Reus påminner så mycket om Iniesta. Inte sättet att spela på men sättet att vara på. Lung och metodisk. De bägge spelar flödande vackert. Hade varit skönt och ersätta Iniesta med honom i framtiden. "@barcastuff: Barcelona are willing to wait until next year to sign Dortmund winger Marco Reus (25). In 2015, he can leave for a fixed fee of 35M. [md]"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
8/1/2014 17:18
Pique smickrar sig själv. Han borde erkänna att inte ens kvalar in på top 20 i världen.
Barcelona neymar JR
8/1/2014 17:02
Real Madrids renovering av arenan har blivit inställd, pga av illegal hjälp, och korruption :)
Barcelona LeoMessi
8/1/2014 16:32
@Gabriel:

Song har sina bästa år framför sig så det finns ingen anledning till att släppa en relativt ung spelare gratis. Speciellt inte en spelare som en del klubbar faktiskt skulle vilja köpa.
Barcelona Gabriel
8/1/2014 16:28
Song ska absolut inte släppas gratis, inte en chans. Han ska lämna och han ska lämna för pengar. Funkar inte det har jag inga som helst problem med att se han på bänken en hel säsong även om vi betalar lön till han. Det räcker med att skänka bort spelare.
Barcelona LeoMessi
8/1/2014 16:26
Alves, Afellay and Song are the three first team players who can still leave this summer. The last two could be released. [el periodico]

Vänta lite, med reales menar dom väl inte gratis?:O Song ska fan ingenstans gratis, dom far fan sälja honom! Affellay kan jag nästan förstå då han inte har spelat något på typ två år. Men song ska fan ingenstans gratis
Barcelona Barclasico
8/1/2014 15:52
Barcelona are willing to wait until next year to sign Dortmund winger Marco Reus (25). In 2015, he can leave for a fixed fee of 35M. [md]
Barcelona LeoMessi
8/1/2014 15:50
Det är första gången på hur länge som helst där spelarna säger att dom känner sig trötta och inte orkar göra något efter träningarna. Man kan tycka vad man vill om Luchos önskade värvningar men man kan inte påstå att han inte kräver diciplin av grabbarna. Sen angående messis kondition: Jag tror inte problemet ligger i att han har dålig kondis. Det var någon här som la upp en länk där dom beskrevs messis situation och varför han fick ordet av Pep att spara sig under matchernas gång. Det hade att göra med att messis muskler var korta och explosiva, vilket gör att han är väldigt explosiv när han får bollen. Men att musklerna samtidigt får slut på energi snabbare än personer som har längre muskler. Så det kanske inte har med själva flåset att göra, snarare så att han kanske inte känner sig andfått men att energi inte finns i benen för att han ska orka löpa fram och tillbaka konstant. Jag tror självklart att dom kan förbättra det genom intensivare träning. Grillfesten var tydligen inte lösningen till problemet.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
8/1/2014 15:46
@Gabriel:

Han är en Fabregas typ, där Fabbe har styrkan i passnings spelet har Vidal i box till box samt avslutnings förmågan.

Vidal har gjort det bra i bundes liga samt serie a, spelartypen är i sig nyttig men då gäller det att man har någon med bra passningsfötter. Bra spelare absolut men har sina brister. Tror Juve fansen värderar honom högt pga poängen har tagit, gör många mål och han sliter samt ger alltid 100%, i deras ögon är han otroligt högt värderad men det är en skev bedömning om man ser det från en neutral fotbolls älskare :)

Barcelona Ali G
8/1/2014 15:06
Luis Enrique kommer ta oss tillbaka till toppen. Med press spelet och intensiteten tillbaks, så kommer vi bli oslagbara.
Barcelona Lion24
8/1/2014 14:50
el Flaco

Fantastiska nyheter! Skönt att det kommer åtminstone en bra nyhet.
Barcelona La liga es blaugrana!
8/1/2014 14:46
"Sergio Busquets will wear the number 5 this season, by personal request from Carles Puyol" Källa: fcbarcelona officiellla instagram
Barcelona -SAMI-
8/1/2014 14:39
Undra vilka spelare det är.

@Barclasico:

Barcelona Barclasico
8/1/2014 14:29
President Bartomeu will give Luis Enrique today update on transfer market. Coach wants two more players: right back and centre back. [md]
Barcelona el Flaco
8/1/2014 14:07
Luis Enrique tänker återinföra lite väl behövlig disciplin i laget genom att använda sig av mycket av det som Pep Guardiola gjorde i 2008:

1. Spelarna måste befinna sig på träningsanläggningen minst en timme innan träningen börjar. Under Tata Martino var det inte lika strikt om jag minns rätt.

2. Alla typer av alkoholdrycker är förbjudna under middagarna.

3. Spelarna måste vara hemma innan midnatt 48 timmar innan matchdag.

4. Odisciplinerad beteende kan leda till intern bestraffning eller t.o.m.att man tvingas lämna klubben.

5. Uttalanden måste alltid vara respektfulla.

6. Man kommer återinföra böter om spelarna kommer försent till träningarna och liknande, med 1000 euro för lindriga straff och 6000 euro för mer allvarliga grejer.

7. Spelarna måste alltid bära klubbuniformer under resor och klubbevenemang.

8. Man måste tänka sig för innan man lägger upp något på sociala medier.

9. Förbjudet att delta i farliga risksporter, som t.ex. åka motorcykel, bergstigning och dykning.

10. Bötesbeloppet kommer doneras till välgörenhet.

Ganska väntat att någon som Luis Enrique lägger mycket vikt på att skärpa disciplinen när han själv var en ganska hardcore spelartyp, både på och utanför planen. Det är just sånt vi behöver.
Barcelona Smogen
8/1/2014 14:06
kolla fcb hemsida, tom. mindre ansträngande än att skriva här ;)
Barcelona Gabriel
8/1/2014 14:04
Vidal sägs vara klar för United. Är det bara jag som tycker att han är överskattad? Och med överskattad menar jag inte att han är dålig, utan bara precis som det heter, överskattad. Han är en riktigt duktig fotbollsspelare som är bra både defensivt och offensivt, han ger säkert sitt lag många alternativ men jag ser inget speciellt i hans teknik, bollbehandling eller passningsspel som skulle göra honom så unik. Han lever på sin ettrighet och jävlaranamma, men jag hade aldrig lagt de summorna på honom. Det snackas ju om 55M€, i Juventus forum verkar de värdera honom till 70M€, helt galet anser jag. Men för United kan det utan tvekan bli ett bra köp, dem behöver ett bättre mittfält.
Barcelona Oh mon dieu, Mathieu(fd. Dinho t.a)
8/1/2014 13:54
God dagens i värmen!
Är hemskt lat en dag som denna så jag frågar; när är nästa träningsmatch? Jag hade för mig runt den 8e men inte helt säker. Är jag ute och cyklar eller?
Barcelona fc__Barça
8/1/2014 13:50
NeymarJ11 Bet365
Barcelona NeymarJ11
8/1/2014 13:31
vilket spelbolag är det bästa valet om man vill skapa ett konto och spela lite ?
vilket har dem bästa oddsen?
Barcelona påfågeln
8/1/2014 13:24
Sergio #5 känns ju som ett givet köp. Har länge funderar på en Busquets-tröja, och med Puyols nummer blir det så vackert det kan bli, även om det kommer kännas ovant i början när det inte är kaptenens namn ovan femman.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
8/1/2014 13:20
@the cameroonians:

Tack, men vill bara kunna se höjdpunkterna från matcherna.
Barcelona -SAMI-
8/1/2014 12:52
@Gabriel:

Barcelona the cameroonians
8/1/2014 12:51
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Testa denna sida. Har dock aldrig använt den själv.
Barcelona R85
8/1/2014 12:22
Nu vet jag vilken ska vara min nya tröja. Busi#5
Barcelona FC Tiki-Taka
8/1/2014 12:16
Barcelona's priority would be a centre back who can also play as right back. Club source says they will at least sign one more player. [elp]
Barcelona Gabriel
8/1/2014 12:11
-SAMI-

Det var någon här inne som berättade till mig att i den spanska BBVA måste alla numrena alltid användas, därmed kan man inte pensionera ett visst tröjnummer, som i det här fallet Puyols nummer 5. Annars var jag helt inne på ditt spår, att ingen skulle använda den igen efter Puyi, men med tanke på att det nu inte fungerar på det sättet anser jag Busi vara ett perfekt val.
Barcelona Gabriel
8/1/2014 12:05
Busquéts nummer 5? Jag har bara en sak att säga till det...

VACKERT!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
8/1/2014 11:52
Finns det någon hemsida där man kan se på höjdpunkter från våra matcher i bra kvalité? Typ om jag vill se Barca-Arsenal matchen som sluta 3-1 10/11 säsongen, kan man se den där då?
Barcelona -SAMI-
8/1/2014 11:46
Själv tycker jag ingen borde ha på sig nummer 5.
Annons: