/spanien/barcelona/forum/4984.aspx/spanien/barcelona/forum/4984.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Luigi
2014-04-22 22:14
Jag menar inte att Reijkard va dålig. Roligaste och bästa fotbollen i våra bra säsonger under honom. Dock fanns det ingen disciplin, respekt och avsaknaden av en taktiskt matchplan kostade oss dyrt stundtals. Pep ändrade allt det där.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-04-22 22:13
Luigi Du tänker för mycket på 06/07 och 07/08 Kolla från 2003-2006, han började från grunden och byggde upp det med styrelsen inklusive rosell. Frågar du mig så väljer jag hellre 05/06 än 08/09 så jävla högt håller jag den tiden. Bussen fungerade inte mot oss på den tiden Marquez, gio, sylvinho, belleti, giuly, Larsson, deco, edmilson, van bommel, Ronaldinho, eto, OLEGUER, maxi Lopez, Fan nu väckte du underbara minnen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-22 22:12
Vampiro Mourinho är en lömsk jävel. I samma va gör han ett motdrag och byter in en extra anfallare ;) irriterande vidrig.
Barcelona Vampíro
2014-04-22 22:10
Ta ut en pivote och släng in David Villa. Onödigt att stå med två defensiva mittfältare när de knappast blir hotade.
Barcelona Migueli
2014-04-22 22:08
Visst Pep var ju så klart bättre han var ju den bästa i vår historia. Men Rijkaard var en fantastisk tränare som gjorde mycket gör oss.
Barcelona Migueli
2014-04-22 22:07
14 år och tog oss från en klubb som inte vunnit något på 5 år och hamnade 4:a, 6:a ovh fick kämpa om Champions League plats till att bli ligamästare och en av världens bästa klubbar.
Barcelona Luigi
2014-04-22 22:07
Reijkard var grym ja men det va en huvudlös fotboll stundtals. Vad som helst kunde hända ibland. Som jag sa i min text. Visst va det underhållande men Pep gjorde den taktiskt och bättre.
Barcelona Migueli
2014-04-22 22:05
Rijkaard var grym. Han gav oss vår första CL titel på
Barcelona Luigi
2014-04-22 22:04
Jag blir riktigt avundsjuk när jag ser hur enkelt Chelsea och Atletico nickar bort varandras inlägg, hörnor, långbollar och frisparkar. Varje sådan boll mot oss känns som mål. Minns ni hur nervösa man brukade bli när bollen kom ner Valdes den tiden då han brukade göra tabbar. Jag får samma känsla varje gång vår backlinje ska hantera en höjdboll.
Barcelona Vampíro
2014-04-22 22:04
@Neymar11:

Nej han bröt benet i början av 2010 dvs. ca sex månader efter att Barça-dealen inte blev av, vi signade Maxwell. Filipe Luis värvades av Atlético den sommaren istället. Han är en fantastisk ytterback men vi har Jordi Alba nu som dessutom är yngre, jag håller med om att man inte kan klaga där.
Neymar11
2014-04-22 22:03
Luigi Vad snackar du om? Ska du nämna reijkard så ska du nämna hela hans sejour. Och det var fan en underbar fotboll 05/06 var bland det mest underhållande fotbollen jag någonsin har sett. Den hade allt, från tiki taka, omställningar, shower, långdistans skott, fysik osv Det reijkard gjorde ska fan inte underskattas, och han tog upp Messi och gav han chansen. Han spelade in Iniesta långsamt och perfekt till laget Snacka aldrig skit om han!
Barcelona LeoMessi
2014-04-22 22:02
Lovar er att Chelsea får ett skitmål nu
Barcelona ElTriplete
2014-04-22 22:00
Fotbollsdödarna är på plan. Chelsea med Mourinho i spetsen, herregud.. Jag somnade under matchens gång.
Real Madrid deepshit
2014-04-22 21:59
@Galaxus:

Men varför spela f?tt turneringen om det ska gå ut på att spela fin fotboll man ska spela för att vinna.
Barcelona Luigi
2014-04-22 21:58
Tiki Taka måste inse sanningen. Tiki Taka var en barns naiva dröm under Reijkard. Försvar var inte med på tapeten. Det handlade om att vinna med 5-0 eller förlora mot Getafe med 4-0. Det var då Pep äntrade och gjorde den barnsliga drömmen mer taktiskt. Barca kunde nu stå upp mot alla rivaler och vinna matchen taktiskt samtidigt som de skämde bort en hel fotbolls med konst. Det är dags för Barca att ta nästa steg i Tiki Taka. Nu måste vi bli mer pragmatiska och inte låta vår högmod och arrogans stå i vägen för vad vi egentligen vill göra, vinna titlar och sola i äran. Nu predikar jag inte för bussen på Camp Nou. Jag vill bara ställa våra motståndare en fråga lite arrogant: "Varsågod här får ni bollen och får se om ni kan göra det bättre än oss." Med den frågan ställd är vår svar: "nu ska vi visa vad vi går för. Ta bollen och skicka in den i mål efter en blixt anfall. Eller tar vi den och spelar ut er för att frustrera er." Dagens Barca spelar bara efter sin styrka. Om vi vinner är det för att vi är bra. Dagens motståndare spelar efter våra svagheter. Vi har åkt ut mot Chelsea, Inter, Atletico med flera lag och vi står där paralyserade utan någon svar.
Barcelona jawwa
2014-04-22 21:58
Smutsigare lag än chelsea går inte att hitta, så fort dem blir tillbakapressade filmar dem och dödar tempot i några minuter...smutss
Barcelona LeoMessi
2014-04-22 21:56
Stora starka Chelsea torskar varenda närkamp! Atletico får vara försiktiga så dom inte åker på frisparkar utanför straffområdet.
Barcelona Galaxus
2014-04-22 21:55
@deepshit:
Ja, man kan ju tolka hur man vill. Vad har du för nytta av att "din" klubb vinner en pokal? Kan du skryta lite i skolan/på arbetsplatsen för något som du inte alls varit delaktig i att vinna? Cooolt.. Skol-cred, det är för tuffa pojkar. :)
Barcelona Gio Style
@Sentuary:
Vi anföll mot Atleti för att vi var tvungna. Om man måste göra mål så vore det bara dumt att gå ifrån vårt spel som hade i det skedet resulterat i flest mål av alla lag i ligaspelet IMO. Chelsea kan avgöra hemma. (Xaviesta) ;)
Barcelona koeman92
Don't feed the troll!
Barcelona ( Xaviesta )
Gio Style Mycket skumt. Jag höll precis på att skriva det där men lät bli när jag såg ditt inlägg. Ut ur min hjärna din parasit ;)
Barcelona Barcelonistas
2014-04-22 21:53
deepshit - spelar ni ens fotboll?
Barcelona Gio Style
2014-04-22 21:52
Hade vi värvat Filipe Luis så hade Alba troligtvis aldrig anlänt.
Jag är nöjd.
Barcelona Sentuary
Säg vad ni vill men Chelsea gör ett bra jobb. Självmord att försöka anfalla hela tiden borta mot Atletico som vi gjorde, vi skämde ut oss och kunde fått 3-4 mål i baken redan efter en kvart.
Real Madrid deepshit
@Galaxus:

Låter som någon som kom sist i alla tävlingar i skolan.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-04-22 21:50
Barcadinho. (Barcelona) Lägg ner med klagandet. Du klagar på Zubi och sen klagar du på Txiki. Barca kanske borde anställa dig så du kan styra och ställa. Fan. Synd att vi inte betalade Sporting för Cristiano. Mycket lätt att säga i efterhand. Du hade lagata lika mycket om vi skulle värvat honom och han skulle ha floppat.
Neymar11
2014-04-22 21:49
Barcadinho. Han var 98% värvad sen bröt han benet sista matchen i ligan och vi drog oss ur
Barcelona Galaxus
@deepshit:

Jag tittar hellre på fin, underbar fotboll helt UTAN titlar än att kolla på skit, dygna, u name it med massor av titlar. Jag gillar fotboll, bra fotboll. Skiter väl i pokaler, det är inget jag personligen får någon nytta/glädje av mer än att det är kul att det går bra för klubben men prio ett för mig är fotbollen/underhållningen.
Barcelona Andresito
Live-bild på vår egna stjärna Zubi
Barcelona Barcadinho.
2014-04-22 21:48
Jag är fortfarande lite sur (även om det har gått flera år) att vi inte lagt till de extra 4-5 milj euro som Deportivo ville ha för att få in Filipe Luís till Barca.
Txiki eller vem det nu var snålade.
Annons: