/spanien/barcelona/forum/4983.aspx/spanien/barcelona/forum/4983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Migueli
2014-04-22 22:35
Lät det inte bli mål nu
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-04-22 22:31
1-0 kan räcka långt, sätt dit bolljäveln.
Barcelona Rambla~
2014-04-22 22:29
Gabi missar returen. Det är illa och kan bli avgörande. Det straffade sig att tjafsa och försöka få ut Lampard.
Neymar11
2014-04-22 22:26
Vårsäsongen 2004 får du inte glömma och som la grunden till Barcelona och dens senare dominans i världsfotbollen. Helt underbar är den och ett mirakel att vi till sist slutade 2:a efter den knackiga inledningen Och Ronaldinho vände på förlorar mentaliteten
Barcelona AndreD
Fan vad de missar
Barcelona Rambla~
deepshit Mitt svar till dig blir: 14 titlar under 4 säsonger. Utan att spela bunkerfotboll. Matcha det med "din" fotboll.
Barcelona Migueli
2014-04-22 22:23
Fyfan om det blir 0-0 här så går nog Chelsea tyvärr vidare.
Barcelona LeoMessi
2014-04-22 22:23
Hur många hands ska Lampard få ta?
Barcelona Vampíro
2014-04-22 22:22
2008/2009 är min favorit säsong hands down. Hela den säsongen var en magisk resa, från förlustmatchen mot Numancia till den där kvällen i Rom. Ren och skär njutning från minut ett, Barça har aldrig och kommer nog aldrig att vara bättre än under den säsongen.

Säsongen 2005/2006 var även den fantastisk, det var lite annorlunda men fy fan Ronaldinho var som en superhjälte. Helt underbart. För att inte nämna 2010/2011 med 5-0 i el clasico och alla andra historiska vinster mot Madrid. Damn man har verkligen blivit bortskämd som Barçasupporter de senaste tio åren. Man kanske inte borde klaga så mycket, vi har fått så mycket glädje från dessa spelare.

Visca el Barça!

Kul att kunna skriva ett positivt inlägg för en gångs skull.
Barcelona Andresito
2014-04-22 22:20
Det jag stör mig på mest är att Mourinho med sin erfarenhet och sina titlar inte vågar spela ett ordentligt spel. Krävs inte så mycket fotbollshjärna att sätta ut 8 defensiva spelare i en startelva och några kvicka snabba och sedan slå långa för att KANSKE lyckas göra ett skitmål.

Förstår om man parkerar bussen när man är orutinerad och har orutinerade spelare, men Chelsea har ju ordentligt med material för att spela anfallsfotboll med Oscar, Schürrle, Willian och Hazard.
Barcelona Luigi
2014-04-22 22:19
Precis bussen funkade inte för att Ronaldinho och Deco duttade inte med bollen. Minns ni Ronaldinhos stående ovationer på Bernebeu? De målen kom inte av att vi spelade in de. Vi behöver lite av Reijkards magi tillbaka. Skicka bollen snabbt i djupled på Ronaldinho/Neymar och låt han utföra sin trolldom.
Barcelona Canaletes
2014-04-22 22:19
Terry... Smart kille

Fan vill se arenan koka. Skulle vara så nice med mål
Barcelona LeoMessi
2014-04-22 22:15
Fan vad Chelsea ska döda tid!
Barcelona Luigi
2014-04-22 22:14
Jag menar inte att Reijkard va dålig. Roligaste och bästa fotbollen i våra bra säsonger under honom. Dock fanns det ingen disciplin, respekt och avsaknaden av en taktiskt matchplan kostade oss dyrt stundtals. Pep ändrade allt det där.
Neymar11
2014-04-22 22:13
Luigi Du tänker för mycket på 06/07 och 07/08 Kolla från 2003-2006, han började från grunden och byggde upp det med styrelsen inklusive rosell. Frågar du mig så väljer jag hellre 05/06 än 08/09 så jävla högt håller jag den tiden. Bussen fungerade inte mot oss på den tiden Marquez, gio, sylvinho, belleti, giuly, Larsson, deco, edmilson, van bommel, Ronaldinho, eto, OLEGUER, maxi Lopez, Fan nu väckte du underbara minnen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-22 22:12
Vampiro Mourinho är en lömsk jävel. I samma va gör han ett motdrag och byter in en extra anfallare ;) irriterande vidrig.
Barcelona Vampíro
2014-04-22 22:10
Ta ut en pivote och släng in David Villa. Onödigt att stå med två defensiva mittfältare när de knappast blir hotade.
Barcelona Migueli
2014-04-22 22:08
Visst Pep var ju så klart bättre han var ju den bästa i vår historia. Men Rijkaard var en fantastisk tränare som gjorde mycket gör oss.
Barcelona Migueli
2014-04-22 22:07
14 år och tog oss från en klubb som inte vunnit något på 5 år och hamnade 4:a, 6:a ovh fick kämpa om Champions League plats till att bli ligamästare och en av världens bästa klubbar.
Barcelona Luigi
2014-04-22 22:07
Reijkard var grym ja men det va en huvudlös fotboll stundtals. Vad som helst kunde hända ibland. Som jag sa i min text. Visst va det underhållande men Pep gjorde den taktiskt och bättre.
Barcelona Migueli
2014-04-22 22:05
Rijkaard var grym. Han gav oss vår första CL titel på
Barcelona Luigi
2014-04-22 22:04
Jag blir riktigt avundsjuk när jag ser hur enkelt Chelsea och Atletico nickar bort varandras inlägg, hörnor, långbollar och frisparkar. Varje sådan boll mot oss känns som mål. Minns ni hur nervösa man brukade bli när bollen kom ner Valdes den tiden då han brukade göra tabbar. Jag får samma känsla varje gång vår backlinje ska hantera en höjdboll.
Barcelona Vampíro
2014-04-22 22:04
@Neymar11:

Nej han bröt benet i början av 2010 dvs. ca sex månader efter att Barça-dealen inte blev av, vi signade Maxwell. Filipe Luis värvades av Atlético den sommaren istället. Han är en fantastisk ytterback men vi har Jordi Alba nu som dessutom är yngre, jag håller med om att man inte kan klaga där.
Neymar11
2014-04-22 22:03
Luigi Vad snackar du om? Ska du nämna reijkard så ska du nämna hela hans sejour. Och det var fan en underbar fotboll 05/06 var bland det mest underhållande fotbollen jag någonsin har sett. Den hade allt, från tiki taka, omställningar, shower, långdistans skott, fysik osv Det reijkard gjorde ska fan inte underskattas, och han tog upp Messi och gav han chansen. Han spelade in Iniesta långsamt och perfekt till laget Snacka aldrig skit om han!
Barcelona LeoMessi
2014-04-22 22:02
Lovar er att Chelsea får ett skitmål nu
Barcelona ElTriplete
2014-04-22 22:00
Fotbollsdödarna är på plan. Chelsea med Mourinho i spetsen, herregud.. Jag somnade under matchens gång.
Real Madrid deepshit
2014-04-22 21:59
@Galaxus:

Men varför spela f?tt turneringen om det ska gå ut på att spela fin fotboll man ska spela för att vinna.
Barcelona Luigi
2014-04-22 21:58
Tiki Taka måste inse sanningen. Tiki Taka var en barns naiva dröm under Reijkard. Försvar var inte med på tapeten. Det handlade om att vinna med 5-0 eller förlora mot Getafe med 4-0. Det var då Pep äntrade och gjorde den barnsliga drömmen mer taktiskt. Barca kunde nu stå upp mot alla rivaler och vinna matchen taktiskt samtidigt som de skämde bort en hel fotbolls med konst. Det är dags för Barca att ta nästa steg i Tiki Taka. Nu måste vi bli mer pragmatiska och inte låta vår högmod och arrogans stå i vägen för vad vi egentligen vill göra, vinna titlar och sola i äran. Nu predikar jag inte för bussen på Camp Nou. Jag vill bara ställa våra motståndare en fråga lite arrogant: "Varsågod här får ni bollen och får se om ni kan göra det bättre än oss." Med den frågan ställd är vår svar: "nu ska vi visa vad vi går för. Ta bollen och skicka in den i mål efter en blixt anfall. Eller tar vi den och spelar ut er för att frustrera er." Dagens Barca spelar bara efter sin styrka. Om vi vinner är det för att vi är bra. Dagens motståndare spelar efter våra svagheter. Vi har åkt ut mot Chelsea, Inter, Atletico med flera lag och vi står där paralyserade utan någon svar.
Barcelona jawwa
2014-04-22 21:58
Smutsigare lag än chelsea går inte att hitta, så fort dem blir tillbakapressade filmar dem och dödar tempot i några minuter...smutss
Barcelona LeoMessi
2014-04-22 21:56
Stora starka Chelsea torskar varenda närkamp! Atletico får vara försiktiga så dom inte åker på frisparkar utanför straffområdet.
Annons: