/spanien/barcelona/forum/4980.aspx/spanien/barcelona/forum/4980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2014-04-23 12:58
Ta de lungt, Zubi är med i PGA touren så blir inga värvningar i sommar, haha skulle inte vara förvånad alls... :D
Barcelona One_LionelMessi
2014-04-23 12:51
Att vi får värva igen kan vara den bästa nyheten på länge... nu hoppas jag barca gör klart med spelarna som dom vill ha och fixar till laget!! jag personligen hade behållt tata martino, men tror han har bestämt själv att lämna! Ska vi vara ärliga så fick han inte en ärlig chans utan dom tog risken och chansade på martino, för mig har han skött bra med förutsättningarna han hart!! Kom ihåg att han har haft otur med skador .. man ska inte glömma det, hade han haft alla spelare tillgänliga så tror jag att han hade gått hela vägen till cl final och vunnit mot real i copa del rey!! men som sagt mycket otur har han haft!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-23 12:51
Dags att massakera transfermarknaden
No mercy :)
Barcelona Vampíro
2014-04-23 12:49
Är det bara jag eller känns det inte som att en striker är ett måste i sommar? Jag har gett upp helt angående falsk nia, det har slutat fungera nu, speciellt med tanke på att Messi blivit mer statistik. Han kan definitivt fortfarande göra bragdmatcher men över 50-60 matcher så tycker jag inte det håller. Så en lite mer fysisk anfallare är högt prioriterat för mig. Man blir ju mörkrädd varje gång vi anfaller och motståndets mittbackar inte har en enda spelare framför sig. Kolla Atlético igår, även fast de mötte bussen så tryckde de alltid på med Diego Costa, Garcia och en till i straffområdet. Hur tror ni Barça hade agerat i den matchen? Köp in en renodlad anfallare som ger oss en ny dynamik i anfallet. Problemet är ju om de anställer en ny docka som tränare som är för rädd att flytta på Messi. För han trivs ju jättebra centralt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz
2014-04-23 12:40
JAAAAAAA får vi värva??? :D Är det sant?!?! Tack gode gud för detta!
Barcelona Blaugrana91
2014-04-23 12:38
Rambla~ Ja du har helt rätt, Fifa skjuter på beslutet så vi hinner värva. Tror vi kommer få en galen sommar, kan tänka mig att klubben kommer vilja göra klart med dem flesta värvningar ganska snabbt bara för att vara på den säkra sidan. Bartomeu sa ju t.o.m att några värvningar redan var klara men att man inte ville gå ut med det under pågående säsong.
Barcelona NoGo™
2014-04-23 12:34
In Zubi we trust!

#Believe
Barcelona Luigi
2014-04-23 12:33
Valdes är död, skadad och borta. Gör Ter stegen affären officiellt! Alexis ska ingenstans. Visst presterar hela laget dåligt men om någon ska lämna låt det vara Pedro. Annars behåll alla och köp Aduriz bara. Vår anfallsuppsättning är bra.

Alexis är bättre än Pedro på allt. Pedro kan bara avsluta bättre men han missar lika mycket.
Barcelona FCB_Messi
2014-04-23 12:30
Vi får värva !!! Nu får dom fan ta och göra nått riktigt bra utav det här . Tyvärr så litar man ju inte på denna styrelsen men nu hoppas jag dom själva har insett allvaret !
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-23 12:24
Rambla Okej, men vi vet inte hur länge vi kommer att få kunna värva? Zubi kanske inte hinner :)
Barcelona koeman92
2014-04-23 12:22
Fan, just det, jag glömde.. Transferförbud och Zubizarreta som sportchef är typ samman sak :(
Barcelona el Flaco
2014-04-23 12:19
Jag tolkade nyheten precis som Rambla, att FIFA skjuter upp beslutet längre fram och därmed temporärt upphäver domen. Även om straffet skulle stå fast efter att de har gått igenom vår överklagan kan klubben fortfarande överklaga till CAS.

Men det viktigaste är att vi får värva denna sommar och nu gäller det verkligen att denna ledningen move their asses med värvningarna. Lite jobbigt blir det säkert för Zubi som säkert såg fram emot att få träna mer på sitt golfande. Han är säkert den ende som beklagar att klubben kan värva igen.
Barcelona koeman92
2014-04-23 12:12
Åååh fan vad skönt!! Transferförbudet upphävt!!
Barcelona Rambla~
2014-04-23 12:09
@1.70-ligan - köp en back, tack:

JA, det vill säga 1 juli när fönstret öppnar får vi registrera spelare. Precis som Andresito är inne på vad som sen händer när vi närmar oss slutet av augusti återstår att se.
Barcelona Rambla~
2014-04-23 12:07
@Blaugrana91:
Jag tror att de skjuter på beslutet, så tolkade jag det som. Aja, vi får se. Huvudsaken är att vi får värva i sommar och gör klart med Ter Stegen omgående. När det gäller Alexis tror jag inte det minsta på att han har sagt ja till Juventus. Snarare ett visst kan jag tänka mig att gå till Juventsu, OM Barca inte vill ha kvar mig alltså. 25m för honom? Är det ett skämt. Visa mig den ytter i världen som har den statistiken när det gäller mål och assists, Det är väl på sin höjd Bale, om han ens kan räknas som ytter, snarare en fri roll. Minst 35m för Alexis eller rakt byte mot Vidal, annars stannar han. Kan lova att PSG eller City också är intresserade. En chilenare som Pellegrini hade nog inte tvekat att värva över sin landsman.
Barcelona Andresito
2014-04-23 12:06
Signa ter Stegen, gå all in på en mittback och fixa sedan resten av positionerna.

Skulle inte säga att vi med 100% kan värva denna sommaren, men det ser ljust ut ändå. Tar FIFA ett beslut innan juli så kommer Barca överklaga till sportdomstolen (CAS), vilket kommer skjuta på det hela ännu mer.
2014-04-23 12:03
För vi får värva i sommar nu va? Sitter pyrt till och kan ej kolla upp
2014-04-23 12:01
Tack gode Gud!!
Barcelona Gabriel
2014-04-23 11:55
Rambla~

Jag läste inte ens artikeln läste bara att vi vår värva spelare denna sommaren och det var själva poängen.

^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Då förstår jag dig, jag är inte heller optimistisk gällande den här ledningen.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-23 11:48
Rambla~ Nja nog är det så att värvningsförbudet är helt bortblåst, den överklagan vi skickade kom ju in för ett bra tag sen. Transferbanen är nog helt borta däremot lär klubben ändå få böta, men det är godispengar för klubben.
Neymar11
2014-04-23 11:46
Fan vad skönt det är, visst dom kan straffa oss senare men just detta fönstret vi behövde handla i. Nu först ska det bestämmas en tränare, som ska tillsammans med Sanhili börja värva Nej dags att kriga tillbaka mot dom som startade kriget
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-23 11:44
Gabriel

Du säger det själv. Är det ledningen så får oss inte ens våga drömma om en spelare trots att vi är FC Barcelona.

Jag svär bror. Jag har accepterat att om vi får värva kommer inte värva ändå. Så länge den här ledningen och Zubi sitter där vågar jag inte drömma.

Jag väntar tills det blir nyval 2016. Jag har accepterat 2 års kris framåt. Nej, jag har inte pessimistisk person i naturen. Jag orkar inte bara bli sviken om och om och om och om igen.

Jag orkar inte längre med det här ledningen.

När den här ledningen har tagit sitt pick och pack och dragit till Chelsea (för att göra livet surt för dem, det är en dröm). Då kan jag tro, drömma och hoppas igen.

Barcelona Rambla~
2014-04-23 11:43
Gabriel Transferbanen finns kvar, det är bara att de har tagit emot vår överklagan, ska gå igenom den, så tills vidare så häver de banen. Det är inte så att vi är off the hook ännu. De anser att de inte hinner gå igenom det ordentligt innan fönstret öppnar så därför skjuter det istället på hela ärendet. Ja, om jag har fattat det hela rätt. De anser väl att om det tar för lång att ta ett beslut efter Barcas överklagan, så blir det inte rättvist mot klubben om det visar sig att de vill upphäva förbudet. Tänk om nästan hela transferfönstret är över och Fifa tar beslut att godkänna Barcas överklagan. Då står Barca där friade men med ett transferfönster som just ska stänga. Det hade ju varit lite jobbigt för Fifa.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-23 11:42
Luigi Haha Barcelona-Fifa 1-0 Barcelona är en för stor och mäktig klubb att möta utanför planen, vi har vunnit alla "skandaler" vi blivit anklagade för. Nu hoppas jag klubben går ut med vem som ligger bakom detta, dem skyldiga ska fram i ljuset. Sannolikheten att det är Real med Perez i sptsen är väldigt hög... Nåväl nu kan vi allfall använda våra €120M till värvningar. ;)
Barcelona LeoMessi
2014-04-23 11:40
Deulofeu (Barcelona) Vi blir inte nöjda förrän vi har tre messis på topp. Dom ska ha spelsinne som Messi, dom ska ha lika lätt att göra sin gubbe som Messi har och ha lika underbara genomskärare som Messi. Hur många yttrar i världen har lika bra statistik som pedro och sanchez? Vill juve ha honom så får dom fan öppna plånboken rejält.
Barcelona Gabriel
2014-04-23 11:38
Och där kom det, FIFA tar tillbaka transferbannen och vi får värva igen.

Det kom sådär lagom lämpligt när vi förlorat både cupen, ligan och åkt ut ur CL. Deras mål med den här saken gick igenom.
Barcelona Luigi
2014-04-23 11:37
Grabbar!!!! Öppna champagne flaskan och festa som om det vore 1997. Obs! Vi har Zubi! Det kommer sluta med David Luiz och Pique i backlinjen. Gud vad Luiz är medelmåttig som defensiv mittfältare. Varje gång han klev upp sålde han sig och Atletico hittade ytor bakom honom. Laporte blir som att vinna på lotto för oss!
Barcelona Gabriel
Jag förstår inte varför man ska sluta drömma om spelare som faktiskt egentligen går att genomföra, även om värvningen i sig är svår. Jag förstår inte. Om det är pga våran inkompetenta ledning så köper jag det men mycket säger mig att samma personer som sitter och skriver "sluta dröm" hade sagt samma sak även med Laporta och Txiki i Barcelona.

Med den inställningen kommer man ingen vart. Varför ska man sluta drömma om Pogba? Han kommer inte stanna i Juventus, och stannar han så stannar han inte där för livet ut. Både PSG och Real Madrid sägs vara intresserade och det finns en stor risk att han lämnar redan i sommar. Vi är Barcelona, så varför skulle inte vi också kunna blanda oss in i den striden. Att Juventus dessutom är så oerhört intresserade av Alexis kan dessutom sätta oss i pole position. Ett byte rakt av plus 20M€ ser jag definitivt som en möjlighet - ingen dröm.

Men som sagt, om det är pga ledningen så kan jag köpa det för jag ser inte egentligen heller hur den värvningen ska kunna gå igenom med våran nuvarande ledning. Men som sagt, det är långt ifrån en omöjlighet. Det tråkiga är dock att Barcelona inte ens visat något intresse för honom.
Barcelona LeoMessi
Alltså tror klubbar att vi sysslar med valgörenhet? Dom tror att vi ska sälja våra spelare för vrakpriser medan dom förväntar sig att att vi ska spendera miljardbelopp på deras. Sanchez ska gå för minst 35 miljoner och samtidigt ska vi ha en vettig ersättare och nej Deulofeu är inte den ersättaren just nu.
Barcelona Deulofeu
2014-04-23 11:35
Får vi 250 miljoner för Alexis kan han lika gärna stanna! Han är 25 år Chiles största stjärna och spelar vm i Sydamerika.

Han har på 23 starter i ligan gjort 17 mål som ytteranfallare varav 10 har öppnat våra matcher.

Lägg till 11 assist och försök hitta en spelare som gör mer poäng som ytter.

Bale har liknande statistik bara som en jämförelse han är ett år yngre...kostade lite mer.

Annons: