/spanien/barcelona/forum/4979.aspx/spanien/barcelona/forum/4979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-04-23 16:43
Jag är ganska säker på min sak och den är att Peps Barcelona var det bästa laget någonsin. Men hur bra är detta Bayern? Går dom till final nu så har dom 3 raka finaler och har chans och vinna Cl 2 år Irad.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-04-23 16:40
1.70-ligan - köp en back, tack Läste det på barcastuff för några dagar sen och det var ju ett citat från vad Bartomeu sagt, alltså inget från nån tidning. Kan inte länka något nu, men kan försöka hitta det sen.
Barcelona Gabriel
2014-04-23 16:28
Luigi

Haha, word. Hamna i en liten depression när serien tog slut.
Barcelona CuleAK
2014-04-23 16:28
Deulofeu Finns det verkligen något konkret intresse från Barca angående Varane eller ens ett rykte? Eller är detta endast dina förhoppningar?
Barcelona Gabriel
2014-04-23 16:27
The Reporter

Får jag fråga dig varför du vill lägga ut 35M€ på en överskattad David Luiz?
Barcelona Luigi
2014-04-23 16:26
Gabriel du är sjuk hahahaha. Förresten så var den serien helt jävla grym.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-23 16:21
Ikväll 20:45 kommer vi culea få plåster på såren. Tror Bayern vinner med 0-2.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-23 16:19
Test
Barcelona >The Reporter<
2014-04-23 16:18
Ter Stegen,120 milj Cuadrado 180milj, Luiz350(rutin) Laporte250 (ung,orutin), Aduriz150milj att slänga in mot defensiva lag + en ny innermittfältare 150 milj(en som föredrar slitjobbet före finliret). Lägg därtill Rafinha. Deulo fortsatt på lån. Totalt 1.2 miljarder, men vi måste. Sälj Alexis för 200, Tello för 100, Afellay för 70, Cuenca 70, Song 100 Totalt Ca. 540 milj in.
Barcelona Gabriel
2014-04-23 16:10
I qoute Quintus Lentulus Batiatus gällande Alves.

Lucretia: "You would sell Crixus?"
Batiatus: "I would explore all avenues of reason."

L: "Which has flown if you consider such a thing.
Crixus will fight again."

B: "But will he ever be the man he was?!"

L: "Give him time to heal, quintus.
He bleeds when pierced, as does any man."

B: "The crowds do not see a man. They see him a god, and we present him as such. Should that myth evaporate, so goes his worth."

L: "Then we'll find worth in another role.
Well surely his knowledge would aid instruction To the lower men?"

B: "We already have a doctore. The finest in any ludus."

L: "He could work beside you, then."

B: "Crixus has no head for numbers. The sword is his only purpose."

Lucretia - "He's part of the family, Quintus!"

Batiatus - "He is a fucking slave! This house, this family, is a business, Lucretia.
As much regret results from selling a gladiator like Crixus, When the time arrives, and it fucking will for them all, It's a necessity that must be swallowed."

Försökte hitta ett klipp på det men fanns tyvärr inget, hehe. Älskar den serien och den scenen är bara så sjukt passande vad gäller Alves (bortsett från att Alves självklart inte är en slav då).

Alves tid har kommit, och det är dags att sälja honom. Det är min åsikt!
Barcelona Ali G
2014-04-23 16:02
Montoya kan mycket väl vara start nästa säsong men han behöver utveckla sin defensiv för man får ingen riktig balans med två offensiva ytterbackar som Alves och abidal där en va offensiv och den andra defensiv tycker jag skulle vara perfekt
Barcelona NoGo™
2014-04-23 15:58
Det negativa med att ha fått värvningsförbudet hävt är väl att det finns en stor risk för att vi kommer värva David Luiz...Blir ledsen inombords när ja tänker på de..
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-23 15:41
@westinho - Sergio #16:

Eller som Barieta säger, behåll Alves men att han bänkas betydligt oftare till förmån för Montoya, framförallt i viktiga matcher.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-23 15:39
Håller med Gabriel angående Alves.

Enligt mig är han en stor orsak till våra framgångsår. Utan honom hade vi inte kunnat spela det spel vi gjorde. Bästa högerbacken i vår historia utan tvekan.

Alves idag gör mig bara förbannad. Alla gånger han tappar boll i viktiga lägen för att han ska göra det svårt för sig. Inläggen är under all kritik som sagt, han borde lära sig av Alba som slår låga inlägg snett bakåt.

Alves och Messi har länge haft ett otroligt samarbete. Nu är det så lättläst för motståndarna, alla vet att Alves försöker passa Messi i alla lägen. Defensivt är han inte lika bra längre, Di María hade lekstuga mot honom i El Clásico på SB.

Nej, det är dags att släppa taget. Sälj honom medan vi fortfarande kan få hyfsade pengar för honom. Jag ser helt ärligt hellre Montoya i startelvan före Alves numera. Dock behöver Martín konkurrens, så en ny högerback är ett måste.
Barcelona Ali G
2014-04-23 15:33
Real Madrid kommer få storstryk av Peps Bayern ser ut som att Bale missar matchen o Ronaldo halvskadad skulle inte bli förvånad om Madrid supportrarna hade det och domaren som ursäkt till stor förlusten ikväll PUTA MADRID
Barcelona Barieta
2014-04-23 15:32
Jag tycker att Montoya borde fått fler chanser än vad han fått hittils denna säsong. Mot Granada kunde ju man se hur bra han gjorde det, han är dessutom ganska snabb och löper en del i djupet.

Montoya och Alves som högerbackar nästa säsong men att Montoya börjar spelas in mer och mer för att ta över platsen helt hade nog funkat.
Barcelona Vampíro
2014-04-23 15:31
Dani Alves är ett avslutat kapitel i Barcelona. Han har blivit betydligt sämre de senaste åren, speciellt den här säsongen där han stundtals vart usel. Det största problemet är att han avfärdar all kritik som gnäll. Det är tråkigt att ta farväl av sina gamla hjältar men det är absolut nödvändigt. Annars kommer vi bara sjunka ännu mer. Alves bör tacka för sig och flytta vidare i sommar. Jag tycker att både Adriano och Montoya är bättre alternativ i dagsläget.
Barcelona papillon
2014-04-23 15:20
Neymar11

Okej med det resonemanget så kan du fråga dig vart Messis erfarenhet och rutin varit senaste månaderna, ska han också säljas? Messis bolltapp mot chelsea som ledde till ramires mål och utgång från CL, sälja Messi? Självklart inte, vissa spelare är oersättliga och Alves är en av de.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona papillon
2014-04-23 15:15
Gabriel

Dvs bli av med Alves bara för att? Finns inget alternativ till honom och därför bör han stanna länge. Som sagt han är oersättlig annars hade det varit enkelt att nämna ersättare.
Neymar11
2014-04-23 15:15
papillon Vart var hans rutin och erfarenhet i cupfinal? Han är för dum och alldeles för nonchalant 2 Alves misstag ledde till 2 mål under en final, och det var inte första gången. Utan allt som oftast i viktiga matcher och mindre matcher man klandrar Alves pga att det är hans fel Hur kan du som högerback tok pressa i minut 87 i en final? Och det var han som slarvade bort bollen då med Hans rutin och erfarenhet väger inte mycket då han alltid går bort sig och beter sig som en huvudlös kyckling. Han ska bort och genast men naturligtvis ska värva in en ersättare och inte förlita oss på Montoya
Barcelona FCB_Messi
2014-04-23 15:10
Kan man inte köra med adriano på högerbacken ? Vet att han har spelat där ett antal gånger . Men vad tycker ni ?
Barcelona Gabriel
2014-04-23 15:04
Alves sejour i Barça är slut, folk är så rädda för att gå vidare. Inse fakta, Alves är inte samma spelare som han en gång i tiden var. I defensiven lever/levde han mycket på sin vilja och sin aggressivitet, den viljan och aggressiviteten finns inte längre kvar och det är inte så konstigt med tanke på att han inte längre är hungrig - och i offensiven bidrar han inte längre med mycket då han slår idiot inlägg efter idiot inlägg, grädden på moset blir att han inte kan värdera situationer utan tar allt som oftast dumma beslut såväl i offensiven som i defensiven. Precis som Cesc, är Alves numera en belastning för Barcelona och man bäst i att sälja honom. Dessutom tycker jag inte om effekten han har på Neymar. Allt det här med Instagram, det är för mycket jippo över det hela. Ungefär som det var med Piqué för ett tag sedan med Twitter och Instagram - men han har faktiskt lugnat ner sig med det och allvarligt talat så har han varit bra den här säsongen. Brassarna som egentligen ska vara en minoritet i Barcelona känns plötsligt som en viktig grupp. Adriano, Alves och Neymar, och nu vill man köpa in ännu en jippospelare David Luiz. Nej tack. Neymar kan få leka med Rafinha när han kommer tillbaka. Vem som ska ersätta honom vet jag inte för jag är långt ifrån såld på Montoya men jag är beredd att se Alves lämna. All good things come to an end!
Barcelona Dinho the artist
2014-04-23 15:03
Karmals *** Absolut. Han har fått spela för att han levererat. Han har gjort mål när han fått chansen. Är ett tap in-mål mindre värt? Är ett chippmål i El Clásico mer värt? Alla mål är viktiga och Alexis har gjort runt 20 stycken denna säsong. Det är inte dåligt, inte i någons huvud. Tycker du på riktigt att Pedro varit direkt bättre när han spelat? Eller är han för ung och ovan i klubben med?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-23 14:58
papillon:

Jag förstår inte heller. Alves är guld värd. En spelare man älskar att ha i sitt lag men hatar att möta. Många glömmer bort snabbt vilken magi Alves har bidragit med sedan 2008. Han behöver bara disciplineras lite mer i försvarsarbetet och det är tränarens uppdrag.
Barcelona papillon
2014-04-23 14:55
Jag fattar inte hur folk här kan vilja bli av med Alves?! Ni vill på allvarligt ha Montoya där som nr 1 eller hur tänker ni? Vem ska vara backup för Montoya?

Alves blandar mycket men i det stora hela så är han väldigt viktig med sin rutin och erfarenhet. Han får gärna avsluta sin karriär i Barca och fortsätta agera mentor åt Montoya, men helst nån annan. Alves är helt enkelt oersättlig.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-23 14:44
@Dinho the artist:

Du syftar på Alexis ... samme man som fått spela mer än Pedro och Neymar den här säsongen? Det är inte svårt att vara någorlunda bra när man får spela hela tiden på andras bekostnad. Jag håller fast vid min åsikt. Sanchez ska ut eftersom att han tar onödig plats och dessutom senast skapade dålig stämning i laget. Han har ingen spetskompetens heller för den delen. Jag förlitar mig mer på Pedro och Tello om de får mer speltid. Tello för att han är vindsnabb och kan slå in rejäla inlägg längs med marken och Pedro för att han är mer oberäknelig med sina två fötter. Tello var fantastisk de chanser han fick säsongen 12/13 men har av någon mystisk anledning fått stå vid sidan av eftersom att Neymar och Alexis har haft förköpta platser i startelvan. Fråga Radomir Antic. Han tycker också att situationen är väldigt märklig och att Tello inte har uppskattats eller fått en riktig chans.

Neymar är helt ny i klubben, har fått stå ut med massa skit utanför fotbollen och dessutom är han fortfarande ung. Därför får han ett pass från mig. Men Sanchez har haft sin chans och jag är inte imponerad. Jag skulle verkligen INTE sakna Sanchez om han lämnade idag. Jag saknar Villa mer och Villa gjorde mer för vår klubb på kortare tid. Argumentera gärna istället för att slänga ut värdelös statistik om antal mål och passningar. Vad är det för mål Alexis gör egentligen som oftast och hur ofta gör han avgörande mål i en match?

Mina svar till de två frågorna blir: 'tap-ins' och 'väldigt sällan'.
Barcelona burrow
2014-04-23 14:37
Har du förtroende för Zubi när det gäller värvningsplanen? Så översatte jag frågan ställd på sport.es idag. Hittills är det över 90 % NEJ. Haha, skönt förtroende han har.
Barcelona Deulofeu
2014-04-23 14:36
170 ligan tänk om vi behöver stänga en cl kvartsfinal att ha möjligheten att spela både Busquets samt Mascherano på mittfältet samtidigt som vi har två mittbackar runt 190 i Laporte samt Pique bakom dom har vi "galningen" Ter Stegen.

Helt plötsligt känns inte sommaren kolsvart!

Tänk er andra klubbar med våra problem vad ska vi göra med Deulofeu? Rafinha? Adama? Samper? De flesta skulle vara glada över en av dem!

Future is bright snart vågar nog Varane gå ut och sätta lite press också...Om bara Madrid inte säljer Pepe till City hemska tanke.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-23 14:34
@-SAMI-:

Låt hatarna hata det kommer bara att fungera som tändväska när vi slår tillbaka!
Barcelona Dinho the artist
2014-04-23 14:33
Karmals
Nej, du har en extremt kritisk inställning till Alexis Sanchez. Som du skrivit och propagerat kan man tro att han varit vår absolut sämsta spelare denna säsong, när han faktiskt varit en av de bättre.
Annons: