/spanien/barcelona/forum/4978.aspx/spanien/barcelona/forum/4978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mascherano#14 el Jefecito
2014-09-25 00:46
Andreas-

Men då kan jag rekommendera dig att titta på 0-2 torsken hemma mot Hercules. Så kan du avnjuta lite grym och rolig fotboll från vår sida. Den finns säkert på youtube. Seriöst, du tar upp fyra matcher där vi har tagit 10 poäng och gnäller järnet. Visst, spelet har inte sett skitbra ut men hur orkar du?
Barcelona Corazon
2014-09-25 00:45
Vill ta en stund å hylla vår nya brasse douglas. .

Noooooooooot..
2014-09-25 00:41
Neymar11

Låter som en bra idé! Godnatt! 7-0 var det, det har du mer eller mindre lovat nu ;)
Barcelona Andreas-
2014-09-25 00:40
Ni som drar upp matcher där vi förlorat, fattar ni inte att vi spelade roligare o bättre än vad vi gjort mot Bilbao, Apoel, Villarreal o idag? Skit samma om Sandro drar in 1-0 mot Villarreal eller inte. Spelet är fortfarande katastrofalt tråkigt o fokus är för stort på att hålla i bollen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-09-25 00:38
För att släppa bitterheten för en stund, vi höll 0:an ytterligare en match. Och denna gången sattes både försvaret och bravo på prov. Alltid något va Nej nu sover vi, helgen en ny match. Vi vinner 7-0 och allt är bra igen Godnatt
2014-09-25 00:38
@basaric - "el guaje":

Ja men vi tog fler poäng idag. Som jag skrev, detta var en av de sämsta matcherna jag sett på flera år, men plattmatcher händer då och då och så länge det dom inte kommer för ofta så behöver man inte dra några större växlar av det.
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 00:33
@Heisenberg:

Vanligtvis så tycker jag att alba är den ende ytterbacken i vårt lag som kan slå bra inlägg, hans är alltid låga eller längst med gräset. För på så sätt så kan våra spelare hinna sätta dit en fot eller att bollen studsar på någon moståndare och in i mål. Men idag var hans inläggsspel i klass med alves.

Vi har centrerat våra ytterforwards och breddat med mittfältarna, vi saknar kreativitet centralt då. Messi får sköta allt, och när han har en bajsdag som idag så skapar vi inget.
Barcelona Messidinho_10
2014-09-25 00:32
Någon mer än bara jag som vill se Iniesta spela längst upp med Messi och Neymar? Tycker faktist han är mycket bättre och farligare på den positionen.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-09-25 00:30
@Mascherano#14 el Jefecito:

Vi spelade bättre mot Hercules än vi gjorde idag.
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 00:30
@jerkasss:

Vi mötte bussen i första halvlek men i andra halvlek så anföll malaga mer än vi gjorde. Dom spelade tillräckligt offensivt för att man inte ska påstå att dom ställde fram bussen. Det var snarare vi som var otroligt sega och fantasilösa, vilket ledde till att hela motståndarlaget han hann för att täcka ytor.

2014-09-25 00:27
Va folk hänger upp sig på inga skott på mål. Hade man blivit gladare om målvakten räddade Bartras nick? Nej. Det är egentligen skitsamma. Men med det sagt så var detta ändå en riktig skitmatch, en av dom sämre jag sett på senare år faktiskt. Totalt fantasilöst. Jag blev förbannad på hur enormt dålig Pedro är och att vi har köpt Douglas, han såg fan livrädd ut hela matchen stackarn. Resten underpresterade men det är inget att hetsa upp sig över, det är sånt som händer alla lag vissa matcher. Sånt här hände under Pep också, eller tyckte ni 0-2 hemma mot Hercules var en höjdare?

Nu är det dags att titta framåt, peta Pedro för gott, skicka Douglas till b-laget, ge Pique en bot för sitt beteende på bänken förra matchen om det inte redan är gjort och sedan fortsätta titta framåt.

Granada hemma kan man kräva vinst mot, så tar vi en match i taget.

Visca!
Barcelona jerkasss
2014-09-25 00:26
@Tiki-Taka:

NEJ! mer defensiv kraft som i sin tur leder till att vi vågar flytta upp ännu mer folk.
Tänk mer Spelteori och inte så jävla FIFA-igt
Barcelona Heisenberg
2014-09-25 00:26
@LeoMessi:

Vilket ju i sak är bra för att båda kan slå inlägg och har grymma skott. Problemet är ju att våra ytterbackar inte kan slå inlägg och våra anfallare är för korta för att nicka, så det enda det leder till är att vi spelar snett-inåt bakåt eller slår ett inlägg till någon glad supporter på läktaren.
Barcelona jerkasss
2014-09-25 00:24
@LeoMessi:

vilket är helt i sin ordning mot bussen
Tiki-Taka
2014-09-25 00:24
Efter denna match så kan man väl konstatera att en spelare som Cuadrado eller Reus borde ha köpts in! Mer offensiv kraft behövs!
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 00:22
Bartra och Pique hotade mer offensivt än messi och gänget ikväll.
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 00:20
@basaric - "el guaje":

Vi tappar kreativitet när vi låter ytterbackarna stå för den medan rakitic och iniesta får täcka upp för dom. Dom spelar alldeles för långt ut på kanten för att kunna hjälpa messi centralt.
Barcelona Vampíro
2014-09-25 00:18
Tål inte när folk agerar moralkärringar och ska tala om för andra vad de ska skriva, man har all rätt i världen att skriva ner sina tankar efter en match. MEN det här är bara en match, visst spelet var shit och det är pinsamt att inte kunna få fram lägen på 90 min. Trots det så tycker jag inte att det är så farligt med ett oavgjort i den här matchen. Även under Peps prime så hade vi alltid minst en usel match i säsongsinledningen. Minns en identisk 0-0 match borta mot Valencia 09/10 för att inte nämna Hercules hemma året efter. LE har mycket att förbättra, truppen ser aningen svag ut med endast junisar på bänken men säsongen är lång.
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 00:16
Ett taktiskt fel som Lucho gör är att han verkar ha gett instruktioner till iniesta och rakitic att bredda så dom kan täcka upp för ytterbackarna och det har lett till att dom inte är tillräckligt offensiva och deltar inte lika mycket i den sista tredjedelen. Messi har fått sköta det åt dom, vill se iniesta och rakitic mer centrala. Han har liksom breddat mittfältarna men centrerat anfallet, då är det bara messi som hotar från den centrala positionen. EDIT: Ska stå ytterbackar, inte mittbackar.
Barcelona Andreas-
2014-09-25 00:16
@Canaletes:

Suarez är hoppet, dessvärre fruktar jag att han blir som Neymar. Dvs, faller bort ur matchbilden fullständigt.
Barcelona jerkasss
2014-09-25 00:15
@Lion24:

En annan anledning till att lagen inte sjunker lika lågt mot real är att de har starka nickspelare som är bra på inlägg och hörnor. Då håller det helt enkelt inte att sjunka så lågt, man måste stå högre.
Barcelona IlTriplete
2014-09-25 00:14
Kvällens match, tillsammans med insatserna mot APOEL och Villarreal tidigare, har endast påmint oss alla om åren efter Guardiola. Tempofattigt bollrullande som inte leder till någonting om inte Messi/Neymar hittar på något själva. Hittills är jag inte imponerad av de "magiska förändringarna" Luis Enrique gjort. Helt ärligt så saknar jag Tata Martino mer som inte var rädd för någonting under hösten och ändrade fritt på Barcelonas spel. Minns ni våra kontringar mot Real Madrid eller mot Rayo när vi hade 48% bollinnehav men ändå vann 4-0? DET DÄR är de förändringarna som behövs. Dock hade inte Martino den pondus eller ledarskap för att hålla undan pressen från spelarna, medierna och ledningen.. Synd, för tror det hade kunnat gå bra annars. Det här bollrunket är skit, tröttnat på det. Förväntar mig inte någon titel alls den här säsongen.
2014-09-25 00:14
@LeoMessi:
Precis. Vill även tillägga att, trots vår fina placering och trots att vi inte har släppt in några mål, så har vi inte imponerat spelmässigt den här säsongen.
Barcelona R.Gaucho 10
2014-09-25 00:11
Skulle kunna skriva en hel bok om dagens match, hur dåligt allt var osv. Istället fokuserar jag på 6e matchen utan ett insläppt mål!
Blicka framåt, spelarna kommer höja sig och det behövs rejält!

Barca, hasta la muerte!
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 00:11
Som sagt messi var sämst idag, fick inget uträttat. Men i övriga matcher så har han faktiskt rört sig väldigt mycket och pressat motståndarna. Han är den som har fått vårt mittfält att se kreativare ut än det har varit, han har löst problemet åt dom. Men när han har en totalt värdelös dag på jobbet så verkar inte mittfältet veta vad dom ska göra.

Barcelona Canaletes
2014-09-25 00:09
@Andreas-:

Suárez & Suárez är med i truppen då.
Suárez spelade grymt idag med enligt spansk radio.
Barcelona Capitan \(^.^)/
Jag vill bara höra Lion24 komma med ursäkten "Alexis höll Pedro tillbaka bla bla bla". Vem håller honom tillbaka nu? Munir? Sandro? Rafinha? Lucho? Hans mamma? Eller kan det vara så att Pedrito rent ut sagt suger...
Jag reagerade också på bänken. Visst, Munir gjorde ett par mål på försäsongen och inledde ligaspelet med att näta hemma mot Elche. Men jag hade hellre haft Gerard Deulofeu på bänken.

Samma sak med Sandro. Jag tror inte att han är en spelare som kan lyckas i Barcelona.
Barcelona Rambla~
@Kricko:

Hm jaså, för vad då? Fast det är klart, med den domaren förvånar inget längre.
Barcelona Barcacat
2014-09-25 00:08
Barieta
Enligt mitt sätt att se på det har Messi fått en djupare och mer tydlig roll samtidigt som Rakiric breddat mer än vad Fabeegas/Xavi gjorde förra säsongen. Ytterbackarna är mer offensiva i år även om de var fruktansvärt usla idag.
Annons: