/spanien/barcelona/forum/4977.aspx/spanien/barcelona/forum/4977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-04-23 11:55
Rambla~

Jag läste inte ens artikeln läste bara att vi vår värva spelare denna sommaren och det var själva poängen.

^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Då förstår jag dig, jag är inte heller optimistisk gällande den här ledningen.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-23 11:48
Rambla~ Nja nog är det så att värvningsförbudet är helt bortblåst, den överklagan vi skickade kom ju in för ett bra tag sen. Transferbanen är nog helt borta däremot lär klubben ändå få böta, men det är godispengar för klubben.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-04-23 11:46
Fan vad skönt det är, visst dom kan straffa oss senare men just detta fönstret vi behövde handla i. Nu först ska det bestämmas en tränare, som ska tillsammans med Sanhili börja värva Nej dags att kriga tillbaka mot dom som startade kriget
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-23 11:44
Gabriel

Du säger det själv. Är det ledningen så får oss inte ens våga drömma om en spelare trots att vi är FC Barcelona.

Jag svär bror. Jag har accepterat att om vi får värva kommer inte värva ändå. Så länge den här ledningen och Zubi sitter där vågar jag inte drömma.

Jag väntar tills det blir nyval 2016. Jag har accepterat 2 års kris framåt. Nej, jag har inte pessimistisk person i naturen. Jag orkar inte bara bli sviken om och om och om och om igen.

Jag orkar inte längre med det här ledningen.

När den här ledningen har tagit sitt pick och pack och dragit till Chelsea (för att göra livet surt för dem, det är en dröm). Då kan jag tro, drömma och hoppas igen.

Barcelona Rambla~
2014-04-23 11:43
Gabriel Transferbanen finns kvar, det är bara att de har tagit emot vår överklagan, ska gå igenom den, så tills vidare så häver de banen. Det är inte så att vi är off the hook ännu. De anser att de inte hinner gå igenom det ordentligt innan fönstret öppnar så därför skjuter det istället på hela ärendet. Ja, om jag har fattat det hela rätt. De anser väl att om det tar för lång att ta ett beslut efter Barcas överklagan, så blir det inte rättvist mot klubben om det visar sig att de vill upphäva förbudet. Tänk om nästan hela transferfönstret är över och Fifa tar beslut att godkänna Barcas överklagan. Då står Barca där friade men med ett transferfönster som just ska stänga. Det hade ju varit lite jobbigt för Fifa.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-23 11:42
Luigi Haha Barcelona-Fifa 1-0 Barcelona är en för stor och mäktig klubb att möta utanför planen, vi har vunnit alla "skandaler" vi blivit anklagade för. Nu hoppas jag klubben går ut med vem som ligger bakom detta, dem skyldiga ska fram i ljuset. Sannolikheten att det är Real med Perez i sptsen är väldigt hög... Nåväl nu kan vi allfall använda våra €120M till värvningar. ;)
Barcelona LeoMessi
2014-04-23 11:40
Deulofeu (Barcelona) Vi blir inte nöjda förrän vi har tre messis på topp. Dom ska ha spelsinne som Messi, dom ska ha lika lätt att göra sin gubbe som Messi har och ha lika underbara genomskärare som Messi. Hur många yttrar i världen har lika bra statistik som pedro och sanchez? Vill juve ha honom så får dom fan öppna plånboken rejält.
Barcelona Gabriel
2014-04-23 11:38
Och där kom det, FIFA tar tillbaka transferbannen och vi får värva igen.

Det kom sådär lagom lämpligt när vi förlorat både cupen, ligan och åkt ut ur CL. Deras mål med den här saken gick igenom.
Barcelona Luigi
2014-04-23 11:37
Grabbar!!!! Öppna champagne flaskan och festa som om det vore 1997. Obs! Vi har Zubi! Det kommer sluta med David Luiz och Pique i backlinjen. Gud vad Luiz är medelmåttig som defensiv mittfältare. Varje gång han klev upp sålde han sig och Atletico hittade ytor bakom honom. Laporte blir som att vinna på lotto för oss!
Barcelona Gabriel
Jag förstår inte varför man ska sluta drömma om spelare som faktiskt egentligen går att genomföra, även om värvningen i sig är svår. Jag förstår inte. Om det är pga våran inkompetenta ledning så köper jag det men mycket säger mig att samma personer som sitter och skriver "sluta dröm" hade sagt samma sak även med Laporta och Txiki i Barcelona.

Med den inställningen kommer man ingen vart. Varför ska man sluta drömma om Pogba? Han kommer inte stanna i Juventus, och stannar han så stannar han inte där för livet ut. Både PSG och Real Madrid sägs vara intresserade och det finns en stor risk att han lämnar redan i sommar. Vi är Barcelona, så varför skulle inte vi också kunna blanda oss in i den striden. Att Juventus dessutom är så oerhört intresserade av Alexis kan dessutom sätta oss i pole position. Ett byte rakt av plus 20M€ ser jag definitivt som en möjlighet - ingen dröm.

Men som sagt, om det är pga ledningen så kan jag köpa det för jag ser inte egentligen heller hur den värvningen ska kunna gå igenom med våran nuvarande ledning. Men som sagt, det är långt ifrån en omöjlighet. Det tråkiga är dock att Barcelona inte ens visat något intresse för honom.
Barcelona LeoMessi
Alltså tror klubbar att vi sysslar med valgörenhet? Dom tror att vi ska sälja våra spelare för vrakpriser medan dom förväntar sig att att vi ska spendera miljardbelopp på deras. Sanchez ska gå för minst 35 miljoner och samtidigt ska vi ha en vettig ersättare och nej Deulofeu är inte den ersättaren just nu.
Barcelona Deulofeu
2014-04-23 11:35
Får vi 250 miljoner för Alexis kan han lika gärna stanna! Han är 25 år Chiles största stjärna och spelar vm i Sydamerika.

Han har på 23 starter i ligan gjort 17 mål som ytteranfallare varav 10 har öppnat våra matcher.

Lägg till 11 assist och försök hitta en spelare som gör mer poäng som ytter.

Bale har liknande statistik bara som en jämförelse han är ett år yngre...kostade lite mer.

Barcelona Luigi
2014-04-23 11:35
"@barcastuff: Official: Fifa announces that Barcelona's transfer ban has been suspended #fcblive" ole ole ole ole ole!!!!!!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-23 11:31
Vem älskar inte Alexis slit och kamp???.
Vem älskar inte Alexis hjärta, ödmjukhet och uppoffring???
Men ack, vad många vänsterfötter han har.

Jag är nog den som snackar skit mest om Alexis här inne på forumet. Men ärligt talat jag önskar av hela mitt hjärta att han ska blomma ut och bli den där spelaren vi vet han kan bli. Handen på hjärtat jag tror inte att han kan bli den där spelaren som vi vet att han kan bli så länge han spelar för oss.

Det är som han har fått en mentalspärr sen han kom till oss. En spelare som Alexis passar perfekt i ett lag som Juventus. Om det stämmer att Juventus vill ha honom vill jag att han tar för sig. Juventus har en intressant projekt på gång och en bra tränare som kommer att hitta Alexis självförtroende igen.

Pogba kan ni sluta drömma om.
Låt oss först lösa försvaret. Sen gå på Reus och fin målgörare.

Om vi ens får värva.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-04-23 11:30
Ronaldinho who? Vi har Pinto!
Barcelona FCB_Messi
2014-04-23 10:40
I dagens fotboll så kostar det att köpa spelare . Alexis för 250m är ett jävla skämt ! Minst minst 350m ska det vara !
Neymar11
2014-04-23 10:38
Nu blir jag rädd, jag tror att ledningen är ute efter Isla. 20 miljoner € + Isla för Sanchez
Jeffson
2014-04-23 10:23
Gabriel

Jag älskar verkligen Alexis. Jag är helt inne på din linje att han inte har fått ur all sin potential här men är ändå en spelare att älska. Men, kan man få loss Pogba i ett byte med Alexis plus 20m€ så vore jag överlycklig. Då kan man även sälja Fabregas också som blir än mer överflödig även om han också är en grym spelare egentligen.

Fan att man inte är sportchef :)
Barcelona ElTriplete
2014-04-23 10:11
Är rätt kluven till vad man ska göra med Alexis. Det är rätt tydligt att han inte passar in i det här spelet och så länge mm inte anpassar spelet efter honom, och andras kvalité i laget kommer det inte gå bra. Tänker främst på Neymar, Cesc och Alexis.
Barcelona Gabriel
2014-04-23 09:49
Gällande Alexis så verkar det nästan vara en done deal med Juventus. På ett sätt tycker jag att det är tråkigt då jag faktiskt är ett fan av honom, men samtidigt är det kanske dags att gå skilda vägar. Men summan det talas om, 25M€, den är på tok för lite framför allt med tanke på att han ändå faktiskt har haft sin absolut bästa säsong med oss sens han kom. Alexis kanske inte har spelat sin bästa fotboll i Barcelona på samma sätt som han gjorde i Udinese (och det finns flera anledningar till det, orkar inte gå in på dem nu) men han är fortfarande en världsspelare som kommer att göra vilket lag han än går till ett starkare lag. Vi pratar om en klass spelare. Jag är helt inne på ert spår vad gäller att stå på oss och inte sälja honom för 25, det är ett reapris för en sån spelare. I rätt miljö och i rätt klubb har han fortfarande potential till att växa till en av världens bästa spelare, dessutom är han ung och har flera år framför sig. 25 för Alexis, glöm det. Med tanke på att det är Juventus som är intresserade finns det flera möjligheter med den här affären. Åh vad jag är sugen på Pogba, och jag tror Juventus själv är medvetna om att Pogba inte kommer att stanna i Juventus. Det hade varit rena drömmen att försöka få till ett byte mellan Pogba och Alexis, självklart kommer vi vara tvungna att lägga till lite extra pengar men det är det utan tvekan värt. Ett byte mellan Alexis och Pogba plus 20M€ låter som en dröm affär. Man får lov att drömma eller?
Barcelona Acrobat
2014-04-23 09:44
Hoppas att Bayern krossar Real ikväll! Det hade varit gott att se! Om Bayern bara vill gå för vinst och inte spelar för oavgjort så tror jag att det kan bli en trevlig kväll. Real har inte imponerat mot ett enda storlag i år. Nu sätts de äntligen på prov. Tänk ändå att vi, trots en fiaskosäsong, har två segrar mot dem. Ne, jag gissar på 3-0 eller 3-1 till Bayern ikväll och att det mötet redan är avgjort inför returen.
Barcelona Barca Barca
2014-04-23 09:40
@Gabriel:

Jag minns din "ekonomiska plan" och Tello bör man, med tanke på att tre klubbar jagar honom, få minst 12m€. Dom pengarna kan gå direkt till betalningen av Ter Stegen. Men en grej jag alltid säger innan jag drömmer för mycket, med Zubi i spetsen sluta det med att Tello går för 5m€ och vi får första tjing på en medioker talang i någon av diverse klubbar som han lämnar för.
Barcelona Gabriel
2014-04-23 09:39
Neymar11 I know men let's be fair, vi kommer aldrig få sålt Tello för 20. 15 hade varit rena drömmen för honom.
Neymar11
2014-04-23 09:36
Gabriel Hade han tillhört en annan klubb så hade han vart värderat upp till 20 miljoner €
Barcelona Gabriel
2014-04-23 09:25
SPORT skriver att Tello jagad av Liverpool, Milan och Napoli, man hoppas kunna få 10M€ för honom. Lyckas man den summan för Tello anser jag att man gjort en helt okej affär framför allt med tanke på att våran ledning knappast är kända för att få bra priser för spelarna vi säljer. För ett tag sedan gjorde jag en sk "ekonomisk plan" för hur man skulle kunna finansiera alla möjliga värvningar till sommaren, där jag värderade de olika spelarna jag ansåg att vi bör göra oss av med. Tello ingick självklart i den planen och jag hade värderat honom mellan 10 - 15. Med tanke på att det är 3 klubbar som vill ha honom kanske man kan komma upp i till 15, eller det kanske är att drömma lite för mycket.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-23 01:14
Grabbar, om ni nu tvunget måste svara trollet hela tiden, varför kör ni det diplomatiska kortet? Plocka fram förortsmentaliteten i er och tillintetgör honom fullständigt. Palla köra Mr Nice Guy med avskummet, som att han skulle byta åsikt och hålla med er helt plötsligt. Gör det ordentligt eller låt bli. Sagolikt vackert är det när ett enda troll lyckas få hela vårt forum att handla om honom och hans lag i flera timmar. Lika beundransvärt som genant.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-23 00:57
@deepshit:

Det kommer att hävas precis som Chelsea fick sin dom hävd för liknande incident för några år sedan. Sen så kommer det att ske ändringar i klubben, men visst klubben har halkat efter övriga storlagen.

Heja Liverpool bästa laget i PL!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-23 00:55
Älskar hur allt stämde in på Chelsea - Objective not to win, only to take 1p, check - Not play good football, check - Fotball from 19th centuary, not Champions League, check - Waste time since min 1 (not 70) check - Kicking long balls to nobody, check - Staff coming in, check - 10 defenders in the box, check - Defenders not 1 foot outside the box, check Jag dööör haha :D Hypocracy, thy name is....
Barcelona Barca Barca
2014-04-23 00:54
Vill juve ha Sanchez får dom punga ut exakt samma summa som vi köpte honom för, alternativ att dom får Sanchez plus 20€ miljoner och skickar hit Pogba, sen köper vi Varane och Laporte för runt 65€ miljoner och tar hit den franske tränaren från Roma Rudi Garcia. Cesc sticker för 40€ miljoner och med dom pengarna investerar vi på Reus. Klart!! Ne nu drömmer jag för mkt, med Zubi i spetsen slutar det med, Vermalen, Sergi Roberto och tränaren blir Eusebio :D
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-04-23 00:49
20-25M är alldeles för lite. Minst 30M borde man få :)
Annons: