/spanien/barcelona/forum/4976.aspx/spanien/barcelona/forum/4976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-04-23 13:54
"FC Barcelona has responded positively to the decision announced today by FIFA’s Appeal Committee to provisionally grant suspensive effect to the appeal made by the Club against the sanction imposed by FIFA’s Disciplinary Committee. The sanction was announced by the FIFA Disciplinary Commission last April 2 and prevented the Club from signing players during the next two transfer windows. FC Barcelona presented an appeal against the measure within the required period. FC Barcelona declares its utmost respect for the resolutions pronounced by the bodies responsible for sporting justice." Skönt! Då ser vi fram emot 2 månaders intensivt arbete på Thiago Silva och David Luiz, som kommer sluta med Reus i anfallet och Mascherano - Pique som mittbackspar i September månad, mark my words!
Barcelona Barca3
2014-04-23 13:48
Har jag missat något eller vad är det för snack om Tata ska lämna efter denna säsongen ?

underbart att transferförbudet är hävt
Barcelona Bàckis
2014-04-23 13:47
Är det officiellt att Tata lämnar efter säsongen? Alla snackar och skriver om att tränare skall in, helst asap. Är det inte bara rykten?
Barcelona Liunil Masse
2014-04-23 13:45
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Barcelona AndreD
2014-04-23 13:40
Fan vad sur Zubi måste vara nu :) planerat förlängd semester på semestern o allt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-23 13:37
Vi får agera snabbt nu. En tränare ska vara i hamn typ samma dag som ligan slutar. De fundamentala värvningarna (målvakt och mittback) likaså. Sen läggs fokus på att låta vår nya tränare sätta sin prägel på truppen. Kort sagt, plocka in och sälja de spelare han vill.
Barcelona Imzon
2014-04-23 13:37
Ledsen grabbar inga värvningar i sommar, Zubi har redan bokat golf resa så vi får vänta till vinter fönstret :P

KarmalsAKaranka

Jag hoppas du skojar om Alexis. Han, Pedro och Mascherano tillsammans fick mig att njuta av matchen senast trots att vi spelade ganska dåligt.
Spelare som kämpar och springer för laget visar hjärta och karaktär. Alexis kanske inte är en legend med bollen men vill du att alla spelare ska ha samma bollkontroll som Messi och Iniesta?

Tata Martino
Jag har tyvärr tappat förtroende för Tata Martino vet inte längre om han är rätt. Det kanske behövs en ny tränare. Jag är orolig för att Martino tyvärr inte har bollarna att bänka spelare som inte presterar. Ta t.ex. Alves - så jävla usel mot Athletico och mot Real i cup finalen. Trots dessa mediokra insatser så får han chansen från start mot Athletic Bilbao, helt ärligt hur är detta ens försvart? Montoya borde ges chansen från start i alla kommande matcher för att se om han är något för framtiden eller inte.
Jag älskar Alves men det är dags för honom att komma ner på jorden och pressa honom att spela mer defensivt. Vi kan köra turbo på vänsterkanten med Alba istället som gör det utmärkt.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-23 13:26
Nu har ledningen verkligen lite och göra.
-Lös tränar positionen och det ska vara genomtänkt denna gång!
-Göra oss av med spelare sett sina bästa dagar samt inte får ut det bästa!
-Köp in spelare vi saknar och behöver så som mittbackar och en anfallere!
-Ta ett beslut gällande Adama,Deulofeu,Rafinha

Sakta men säkert ska det stärkas!
Barcelona barca!54
2014-04-23 13:14
Neymar11

Det roliga är att Adama platsar i barcas a lag
Neymar11
2014-04-23 13:06
Nej nu kommer alla rykten eskalera, kommer få pendla mellan glädje och förtvivlan. Tror tyvärr att detta kommer att vara steg tillbaka för la Masia. En spelare som Adama måste börja spela a-lags fotboll hoppas killen har tålamod Han bör lånas ut under 2 säsonger, då tänker jag på två klubbar. Sevilla eller Dortmund, som det ser ut nu kommer Sevilla ta den sista cl platsen med tanke på deras form Adama på högerkanten i Dortmund hade suttit perfekt. Och klubbarna kan starta ett "samarbete"
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-23 13:03
Bort med skithögen Alexis. 25 miljoner euro är en bra summa för en spelare utan bollkontroll, utan hjärta för klubben, som bränner målchanser från 3 meter, som springer offside 10ggr per match och drar upp sina shorts med jämna mellanrum.

Lämna Pedro ifred. Han är en legend i klubben och ovärderlig. Alexis har bromsat Pedro's form och självförtroende. Medelmåttan Alexis sätter bara vart femte chans han får. Odugligt.
2014-04-23 13:02
Blaugrana91 När sa Bartomeu det? Att värvningar är klara - förutom stegen då
Barcelona Krabban94
2014-04-23 12:58
Ta de lungt, Zubi är med i PGA touren så blir inga värvningar i sommar, haha skulle inte vara förvånad alls... :D
Barcelona One_LionelMessi
2014-04-23 12:51
Att vi får värva igen kan vara den bästa nyheten på länge... nu hoppas jag barca gör klart med spelarna som dom vill ha och fixar till laget!! jag personligen hade behållt tata martino, men tror han har bestämt själv att lämna! Ska vi vara ärliga så fick han inte en ärlig chans utan dom tog risken och chansade på martino, för mig har han skött bra med förutsättningarna han hart!! Kom ihåg att han har haft otur med skador .. man ska inte glömma det, hade han haft alla spelare tillgänliga så tror jag att han hade gått hela vägen till cl final och vunnit mot real i copa del rey!! men som sagt mycket otur har han haft!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-23 12:51
Dags att massakera transfermarknaden
No mercy :)
Barcelona Vampíro
2014-04-23 12:49
Är det bara jag eller känns det inte som att en striker är ett måste i sommar? Jag har gett upp helt angående falsk nia, det har slutat fungera nu, speciellt med tanke på att Messi blivit mer statistik. Han kan definitivt fortfarande göra bragdmatcher men över 50-60 matcher så tycker jag inte det håller. Så en lite mer fysisk anfallare är högt prioriterat för mig. Man blir ju mörkrädd varje gång vi anfaller och motståndets mittbackar inte har en enda spelare framför sig. Kolla Atlético igår, även fast de mötte bussen så tryckde de alltid på med Diego Costa, Garcia och en till i straffområdet. Hur tror ni Barça hade agerat i den matchen? Köp in en renodlad anfallare som ger oss en ny dynamik i anfallet. Problemet är ju om de anställer en ny docka som tränare som är för rädd att flytta på Messi. För han trivs ju jättebra centralt.
Barcelona Zyzz
2014-04-23 12:40
JAAAAAAA får vi värva??? :D Är det sant?!?! Tack gode gud för detta!
Barcelona Blaugrana91
2014-04-23 12:38
Rambla~ Ja du har helt rätt, Fifa skjuter på beslutet så vi hinner värva. Tror vi kommer få en galen sommar, kan tänka mig att klubben kommer vilja göra klart med dem flesta värvningar ganska snabbt bara för att vara på den säkra sidan. Bartomeu sa ju t.o.m att några värvningar redan var klara men att man inte ville gå ut med det under pågående säsong.
Barcelona NoGo™
2014-04-23 12:34
In Zubi we trust!

#Believe
Barcelona Luigi
2014-04-23 12:33
Valdes är död, skadad och borta. Gör Ter stegen affären officiellt! Alexis ska ingenstans. Visst presterar hela laget dåligt men om någon ska lämna låt det vara Pedro. Annars behåll alla och köp Aduriz bara. Vår anfallsuppsättning är bra.

Alexis är bättre än Pedro på allt. Pedro kan bara avsluta bättre men han missar lika mycket.
Barcelona FCB_Messi
2014-04-23 12:30
Vi får värva !!! Nu får dom fan ta och göra nått riktigt bra utav det här . Tyvärr så litar man ju inte på denna styrelsen men nu hoppas jag dom själva har insett allvaret !
2014-04-23 12:24
Rambla Okej, men vi vet inte hur länge vi kommer att få kunna värva? Zubi kanske inte hinner :)
Barcelona koeman92
2014-04-23 12:22
Fan, just det, jag glömde.. Transferförbud och Zubizarreta som sportchef är typ samman sak :(
Barcelona el Flaco
2014-04-23 12:19
Jag tolkade nyheten precis som Rambla, att FIFA skjuter upp beslutet längre fram och därmed temporärt upphäver domen. Även om straffet skulle stå fast efter att de har gått igenom vår överklagan kan klubben fortfarande överklaga till CAS.

Men det viktigaste är att vi får värva denna sommar och nu gäller det verkligen att denna ledningen move their asses med värvningarna. Lite jobbigt blir det säkert för Zubi som säkert såg fram emot att få träna mer på sitt golfande. Han är säkert den ende som beklagar att klubben kan värva igen.
Barcelona koeman92
2014-04-23 12:12
Åååh fan vad skönt!! Transferförbudet upphävt!!
Barcelona Rambla~
2014-04-23 12:09
@1.70-ligan - köp en back, tack:

JA, det vill säga 1 juli när fönstret öppnar får vi registrera spelare. Precis som Andresito är inne på vad som sen händer när vi närmar oss slutet av augusti återstår att se.
Barcelona Rambla~
2014-04-23 12:07
@Blaugrana91:
Jag tror att de skjuter på beslutet, så tolkade jag det som. Aja, vi får se. Huvudsaken är att vi får värva i sommar och gör klart med Ter Stegen omgående. När det gäller Alexis tror jag inte det minsta på att han har sagt ja till Juventus. Snarare ett visst kan jag tänka mig att gå till Juventsu, OM Barca inte vill ha kvar mig alltså. 25m för honom? Är det ett skämt. Visa mig den ytter i världen som har den statistiken när det gäller mål och assists, Det är väl på sin höjd Bale, om han ens kan räknas som ytter, snarare en fri roll. Minst 35m för Alexis eller rakt byte mot Vidal, annars stannar han. Kan lova att PSG eller City också är intresserade. En chilenare som Pellegrini hade nog inte tvekat att värva över sin landsman.
Barcelona Andresito
2014-04-23 12:06
Signa ter Stegen, gå all in på en mittback och fixa sedan resten av positionerna.

Skulle inte säga att vi med 100% kan värva denna sommaren, men det ser ljust ut ändå. Tar FIFA ett beslut innan juli så kommer Barca överklaga till sportdomstolen (CAS), vilket kommer skjuta på det hela ännu mer.
2014-04-23 12:03
För vi får värva i sommar nu va? Sitter pyrt till och kan ej kolla upp
2014-04-23 12:01
Tack gode Gud!!
Annons: