/spanien/barcelona/forum/4969.aspx/spanien/barcelona/forum/4969.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2014-04-25 16:55
Vampíro Ter stegen(eftersom han redan är klar) , vermalen, Arteta han spelar i arsenal o har barca dna....chocken Eusebio a-lags tränare. In zubi we trust :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Migueli
2014-04-25 16:49
Det verkar som att Titos tillstånd blivit värre och att han ligger på sjukhus igen. Hoppas han blir bättre och att hans familj slipper lida. Han är en grym person som verkligen varit en stor del utav Barca under denna framgångsrika era. Anims Tito.
Barcelona Vampíro
2014-04-25 16:45
Vermaelen eller David Luiz för €42,5M sista veckan i augusti med Valverde som coach, det är mitt tips. Vad tror ni?
Barcelona el Flaco
2014-04-25 16:35
Vicepresidenten Vilarubí sa själv att istället för en revolution kommer det bli en evolution när det gäller förändringar med laget. Översatt, de kommer inte göra ett skit under sommaren.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-25 16:28
Det finns inte en chans i världen att vigör 7 värvningar som jag ser det - inte ens med lånespelare inkluderat. Tror inre på en sån revolution i Barca denna gången heller
Barcelona Frodo
2014-04-25 16:24
En sak jag märkt på forumet på sistone är hur många som vill köpa/sälja offensiva spelare. Jag tycker att det är fel prioritering med tanke på att vi behöver 2 målvakter, 2 mittbackar och 1 högerback. Det är alltså 5 spelare som måste inhandlas. Förväntar ni er att den här ledningen ska klara av mer än det?

Vi förlorade med 7-0 mot Bayern förra året. Vad gjorde ledningen då? Köpte in en forward med ett år kvar på kontraktet och som ville till Barcelona för typ 80 miljoner euro. Inte en enda jävla back trots förnedringen mot Bayern.

Den här ledningen har svårt att förnya kontrakt med katalanska spelare (Montoya, Bartra) som växt upp i klubben så man ska inte förvänta sig för alltför mycket från dem.
Neymar11
2014-04-25 16:14
Om det inte var tal om pengar varför kunde han inte gå förra säsongen? Istället väljer att fullfölja kontraktet tills han kan gå som bosman. Jag har svårt att tro att en som VERKLINGEN inte trivs med ledningen är kvar 2 säsonger bara för att Eller är det bara för att han är barcalegendar som man inte kan tänka sig att han är girig? Det handlar både om pengar och konflikter med ledningen.
Barcelona el Flaco
2014-04-25 16:09
@Neymar11:

Jag minns att vid ett skedde sa Zubi i en intervju med Canal+ att man hade inlett förhandlingar med Valdés och att allt såg bra ut. I själva verket hade klubben inte ens pratat med hans agent. När Valdés sedan meddelar ledningen att han vill lämna, att han inte ens vill höra vad klubben hade tänkt erbjuda honom, vill han dessutom att klubben går ut med detta på den officiella hemsidan. Av någon anledningen vägrar styrelsen att göra detta och därmed är Valdés tvungen att annonsera det på egen hand. Detta gjorde att relationen försämrades ytterligare. Och som LeoMessi nämnde längre ner ville Valdés att klubben skulle signa det spanska landslagets målvaktstränare efter att Unzué lämnade, men Zubi valde att istället värva in De La Fuente.

Sedan finns det naturligtvis en massa andra saker som jag inte har en aning om, men jag anser att det vore orättvist att kritisera Valdés för hans beslut att lämna på free transfer. Han har fått stå ut med mer skit än någon annan av nutidens ikoner och trots det har han stått för mängd oerhört viktiga räddningar och insatser genom åren. Den här ledningen har grävt sin egen grav med alla idiotiska besluten de har tagit och det är anmärkningsvärt att så många profiler har självmant valt att lämna. Och allt detta utan att medierna har ställt styrelsen mot väggen. Minst sagt misstänksamt.
Barcelona Lion24
2014-04-25 16:07
Jag har alltid uppskattad Valdés och ser honom som den bästa målvakten i Barcelonas historia. Men låt oss vara ärliga. Valdés är 32 år och har 5-7 år kvar på den absoluta toppen. Han är tydligen missnöjd med hur klubben styrs och har vunnit allt en fotbollsspelare kan vinna, även på internationell nivå. Så det är klart att han försöker mjölka på så mycket pengar som han kan de sista år han är kvar inom fotbollen. Sen kan han köpa några aktier och bara lay back och ''flyta'' med livet.
viccc
2014-04-25 16:05
Vill se 2-3 värvningar iår, inte 7. Tror mycket på Denis Suarez och Rafinha,
Barcelona Barieta
2014-04-25 15:59
DM1982

Ok, visste inte att Atletico fått samma möjlighet.
Ingen konspiration då nä, dessvärre :)
Barcelona DM1982
2014-04-25 15:57
Barieta (Barcelona) Atletico hade chansen att skjuta upp förra ligamatchen men de struntade i det. Barcelona hade också fått den möjligheten om de hade gått vidare. Ingen konspiration här.
Barcelona Frodo
2014-04-25 15:57
Varför skulle Valdes vilja gå till PL för "utmaningens" skull? Det är symptomatiskt hos anglofiler att klaga på spelare som går till rika klubbar som PSG och Monaco samtidigt som de tror att folk kommer till England för "utmaningar". Spelare går till PL för pengarnas skull.

I Valdes position hade jag också valt Monaco före klubbar i England. Bättre pengar, skönare klimat, närmare hem till Barcelona och CL-spel. Dessutom lär han troligtvis bli bättre uppskattad där och det är nog något han vill efter mer än ett årtionde av orättvis och negativ kritik från Barcelonafansen.

Sen kan man precis som el flaco säger stryka bort det faktumet att han var ute efter mer pengar från Barcelona. Han ville inte ens förhandla med ledningen så det är tydligt att idioterna på något sätt gjorde honom pissed off.
Barcelona Barieta
2014-04-25 15:45
Konstigt att Atletico inte får skjuta upp sin liga match i och med borta mötet mot Chelsea i CL senare i veckan. Real fick ju sin uppskjuten och man kan ju tycka att båda lagen borde ha samma förutsättningar för att gå vidare i CL.

Fast det är väl inte chockerande att det bara är Real som får handikapp
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-25 15:32
@Neymar11:

och Valdes hade fått en avs***ing av mig personligen om han stannat kvar
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-25 15:29
Barcelona Napao
2014-04-25 15:23
@La liga es blaugrana!:
Med dom backarna och mittfältare skulle det aldrig funka att spela så.
Barcelona påfågeln
2014-04-25 15:19
Neymessi (Barcelona) Valdes har ju sagt att pressen att vara målvakt i Barcelona är väldigt stor, och att det delvis är därför han lämnar. Att spela i någon PL-klubb innebär intensivt matchande hela året och pressen är knappast mycket lägre där. Monaco är nog lagom, Valdes får spela CL och spela i en liga som bara är lite sämre än la liga, och dessutom får Valdes bra betalt för det. Lönefrågan var dock inte avgörande, Barca var också beredda att göra Valdes till världens bäst betalda målvakt (höja hans lön igen, han och Casillas är väl de bäst betalda just nu, med all rätt med tanke på status och tid i respektive klubb).
Barcelona Gabriel
2014-04-25 15:16
Javi Martinez är en bra spelare men för den summan Bayern kommer att släppa honom för (om de ens vill släppa honom) tycker jag att det finns bättre val där ute som jag hellre ser än honom, framför allt Vidal och Pogba. Så för mig blir det ett nej.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-04-25 15:13
@barcastuff: Barcelona are interested in Bayern Munich player Javi Martinez (25). They think the German club would be willing to listen to offers [sport] Vad tycker ni om de?
Barcelona Neymessi
2014-04-25 14:58
@LeoMessi:

Med tanke på den ledning vi har finns det mycket att vara missnöjd med. Behandlingen av Abidal exempelvis. Abi lär väl vara en av anledningarna till att han väljer just Monaco.
Att Valdes vill ha en ny utmaning är inte helt ologiskt även om det för mig är obegripligt att man självmant vill lämna världens vackraste klubb. Hade jag varit VV hade jag dock valt att gå till PL eller BL om man nu vill testa på något helt nytt. Det är ju inte så att Monaco spelar i världens roligaste liga men pengarna lockar antar jag...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-25 14:56
Ja visst Neymar är 21 år.

Men jag förstår fortfarande inte varför han så stor. Allt med honom handlar om Image och marknadsföring. Jag hoppas att han har sparat krutet inför kommande säsonger.

Det som gör mig så besviken är priset han kostade.
Rosell din ******. Han och Zubi borde dela samma cell inom snar framtid.

De pengarna Rosell kostade kunde vi ha fått för Reus och Hummels föra säsongen.

Det är inte rätt.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-25 14:50
FCBarcelona4ever Jag tror klubben kommer göra klart med en del större värvningar innan VM faktiskt, likt vi gjorde med Villa och med Neymar innan Confederations Cup förra året. Försäljningar däremot återstår ju att se med den här ledningen och vår historia med just försäljningar.
Barcelona FCBarcelona4ever
2014-04-25 14:39
Är det bara mer än jag som är orolig för att vi ej kommer hinna göra några större köp/sälj av spelare innan VM och därefter kommer ha knappt med tid att signa/sälja spelare efter VM?
Barcelona LeoMessi
2014-04-25 14:22
Valdes fick inte den målvaktstränaren han ville ha tro jag. Sedan tror jag att det finns fler orsaker än det.
Neymar11
2014-04-25 14:14
el Flaco Hur uppstod den konflikten mellan dom?
Barcelona el Flaco
2014-04-25 14:04
@Neymar11:

Fel. Valdés ville inte ens höra klubbens erbjudande så att han skulle vara girig eller något liknande är uteslutande. Tycker att hans avsked är ännu ett tecken på styrelsens usla relation med spelarna. Minns att Valdés skakade inte Rosells hand i samband med lagfotot tidigare under säsongen. Jag har personligen inget emot att Valdés lämnar under dessa omständigheter, han har gjort sig förtjänt av rätten att bestämma sin egen framtid.

Naturligtvis hade jag hellre velat se honom fortsätta, men det är bara att inse att det aldrig kommer hända. Han har tagit sitt beslut och han verkar vara en envis jävel. Det enda jag tycker är för jävligt är att det sista minnet man kommer ha av honom är hur han lämnar Camp Nou liggandes på en bår. Önskar Valdés all lycka i världen. GOAT Barça-målvakt.
Neymar11
2014-04-25 13:55
LeoMessi Jo det jag menar, han kunde ha valt att spela PL som ett ex men tjänat lite mindre ( han är ju redan multimiljonär) men mycket vill ha mer
Barcelona LeoMessi
2014-04-25 13:52
Neymar11 (Barcelona) Jag om någon hade älskat om valdes hade stannar kvar. Kommer alltid att vara tacksam för allt han har gjort för oss och det kommer kännas konstigt att se någon annan mellan våra stolpar. Hade jag varit lite konspiratorisk så hade jag trott att valdes valde att gå gratis för att på så vis få högre lön hos sin nya klubb eftersom dom slipper betala en transfersumma. Hade mer än gärna sett honom i en mer spännande liga och roligare klubb. Tror det fanns bättre lag än Monaco som var intresserade.
Barcelona el Flaco
2014-04-25 13:52
Den enda "bomb"-nyheten jag vill läsa om gällande Zubi är den om hans avgång. Ska han lyckas ro hem Courtois och Javi Martínez? That'll be a cold day in hell.
Annons: