/spanien/barcelona/forum/4968.aspx/spanien/barcelona/forum/4968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2014-04-23 09:44
Hoppas att Bayern krossar Real ikväll! Det hade varit gott att se! Om Bayern bara vill gå för vinst och inte spelar för oavgjort så tror jag att det kan bli en trevlig kväll. Real har inte imponerat mot ett enda storlag i år. Nu sätts de äntligen på prov. Tänk ändå att vi, trots en fiaskosäsong, har två segrar mot dem. Ne, jag gissar på 3-0 eller 3-1 till Bayern ikväll och att det mötet redan är avgjort inför returen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2014-04-23 09:40
@Gabriel:

Jag minns din "ekonomiska plan" och Tello bör man, med tanke på att tre klubbar jagar honom, få minst 12m€. Dom pengarna kan gå direkt till betalningen av Ter Stegen. Men en grej jag alltid säger innan jag drömmer för mycket, med Zubi i spetsen sluta det med att Tello går för 5m€ och vi får första tjing på en medioker talang i någon av diverse klubbar som han lämnar för.
Barcelona Gabriel
2014-04-23 09:39
Neymar11 I know men let's be fair, vi kommer aldrig få sålt Tello för 20. 15 hade varit rena drömmen för honom.
Neymar11
2014-04-23 09:36
Gabriel Hade han tillhört en annan klubb så hade han vart värderat upp till 20 miljoner €
Barcelona Gabriel
2014-04-23 09:25
SPORT skriver att Tello jagad av Liverpool, Milan och Napoli, man hoppas kunna få 10M€ för honom. Lyckas man den summan för Tello anser jag att man gjort en helt okej affär framför allt med tanke på att våran ledning knappast är kända för att få bra priser för spelarna vi säljer. För ett tag sedan gjorde jag en sk "ekonomisk plan" för hur man skulle kunna finansiera alla möjliga värvningar till sommaren, där jag värderade de olika spelarna jag ansåg att vi bör göra oss av med. Tello ingick självklart i den planen och jag hade värderat honom mellan 10 - 15. Med tanke på att det är 3 klubbar som vill ha honom kanske man kan komma upp i till 15, eller det kanske är att drömma lite för mycket.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-23 01:14
Grabbar, om ni nu tvunget måste svara trollet hela tiden, varför kör ni det diplomatiska kortet? Plocka fram förortsmentaliteten i er och tillintetgör honom fullständigt. Palla köra Mr Nice Guy med avskummet, som att han skulle byta åsikt och hålla med er helt plötsligt. Gör det ordentligt eller låt bli. Sagolikt vackert är det när ett enda troll lyckas få hela vårt forum att handla om honom och hans lag i flera timmar. Lika beundransvärt som genant.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-23 00:57
@deepshit:

Det kommer att hävas precis som Chelsea fick sin dom hävd för liknande incident för några år sedan. Sen så kommer det att ske ändringar i klubben, men visst klubben har halkat efter övriga storlagen.

Heja Liverpool bästa laget i PL!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-23 00:55
Älskar hur allt stämde in på Chelsea - Objective not to win, only to take 1p, check - Not play good football, check - Fotball from 19th centuary, not Champions League, check - Waste time since min 1 (not 70) check - Kicking long balls to nobody, check - Staff coming in, check - 10 defenders in the box, check - Defenders not 1 foot outside the box, check Jag dööör haha :D Hypocracy, thy name is....
Barcelona Barca Barca
2014-04-23 00:54
Vill juve ha Sanchez får dom punga ut exakt samma summa som vi köpte honom för, alternativ att dom får Sanchez plus 20€ miljoner och skickar hit Pogba, sen köper vi Varane och Laporte för runt 65€ miljoner och tar hit den franske tränaren från Roma Rudi Garcia. Cesc sticker för 40€ miljoner och med dom pengarna investerar vi på Reus. Klart!! Ne nu drömmer jag för mkt, med Zubi i spetsen slutar det med, Vermalen, Sergi Roberto och tränaren blir Eusebio :D
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-04-23 00:49
20-25M är alldeles för lite. Minst 30M borde man få :)
Barcelona Luigi
2014-04-23 00:47
Jag blir rädd för priserna vi vill sälja spelare för. Att vi ens är nöjda med det. Alexis må inte passa in i vårt sätt att spela på men det är en världsklass spelare. Ett annat lag hade sålt honom för 45. Real sålde Higuain för 45 till Napoli. Kom igen grabbar! Vi måste sälja för mycket dyrare än de ynkliga priserna som nämns. Ingen klubb viker sig. Mata såldes för 50 miljoner pund. Om Vidal är värt 50 och Pogba 60 då är Alexis värd 45. Vi måste våga stå för oss. Juventus hade inte sålt någon spelare billigare till oss bara för att vi som klubb förespråkar att köpa billigt och sälja billigt. De skiter fullständigt i oss! Om Juventus är så kåta på Alexis får de gärna hosta upp pengarna när de har sålt Pogba. Precis som när Napoli sålde Cavani och investerade hela summan i Higuain. Juventus får göra samma sak. Annars kan de värva medelmåttor som LORD BENDTNER.
Barcelona NoGo™
2014-04-23 00:33
Barcelona rejected approach from Atletico for Alexis Sanchez (25), who would have personal deal with Juventus. He should cost 20-25M. [sky] Får man ut mer än 20-25M eller är det rimligt för en Alexis som vart sisådär i 3 säsonger.
Barcelona Luigi
2014-04-23 00:28
Nu kommer världens bästa statistik!!!!!! (sarkasm) Chelsea's CL semi-final scores under Mourinho: 0-0, 0-1, 1-0, 0-1, 0-0. 1 goal scored in 480 minutes (inc extra time)."
Barcelona Vampíro
2014-04-23 00:26
Har alltid undrat en grej angående Chelsea. Är alla deras fans födda under 2000-talet eller bytte folk favoritlag när klubben grundades 2003? Kan inte minnas att en enda människa ens pratade om Chelsea före det.
Barcelona Luigi
2014-04-23 00:25
Pique: Martino blameless in Barcelona crisis “There are no excuses, we haven’t performed as well as desired and we’re the first to take the blame. But we all have to look at ourselves,” Pique told reporters. “I think that [Barca coach Gerardo] Martino is not to blame at all for what has happened this season. He came in at the last minute and he has worked hard. “We’re Barca and we’ll always be fighting fit. It hasn’t been our best season, but we’ll pick ourselves up. “The future is exciting and we’ll make it a success. I trust the people who run the club, we have a great squad.” Pique is also disappointed by the public criticism of Lionel Messi and highlighted how the player has been a fundamental part of the club’s success in recent times. “He’s the best player in history and I can’t get my head round him being criticised. Thanks to him, we’ve won what we’ve won. “Leo loves the club, he loves the city, he feels it’s his home and I’ll be able to tell [my son] Milan and my kids that I played with him.”
Real Madrid deepshit
2014-04-23 00:20
@Gabriel:

Barcelona är på väg ner inse bara fakta ni får inte värva spelare längre ni har en pizza bagare till tränare. Jag vet att det är jobbigt men ni är ju fans som alltid står upp för laget alla situationer inga vita näsdukar som viftas här inte host host.
Barcelona Luigi
2014-04-23 00:18
Madrid ser jag också förlora. Vill aldrig unna det laget något gott. Imorgon kommer jag hålla på Pep och Bayern!
Barcelona el Profete
2014-04-23 00:17
Mourinho är den största hypocrite som finns. Att han ständigt ska idiotförklara sig med sina uttalanden. Återigen, por qué?

"If I’m the only one that is frustrated with this game then we have a problem. It’s not ten men behind the ball, it’s ten men in the box. A football match is about two teams playing and this match was only one team playing and another team not playing.This is not the best league in the world, this is football from the 19th century." Mourinho on West Ham tactics..
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
Det enda vi fick reda på idag var att. Mourinho och Chelsea kapitulerade mot Simeone och Atletico Madrid. Längrsen man såg en mer livrädd approach till en fotbollsmatch.

Trodde han att ensam Torres skulle göra något magiskt mot Europas bästa försvar? Nej.

Tror returen passar Atletico också. Simeone har fler strängar på sin lyra än vad Mourinho har.
Barcelona Barcelonistas
Gabriel - så sant så det blir nog Chelsea tillslut ändå som man kommer hålla på även om det är en jobbig situation.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-23 00:15
Varför sparkar man Di Matteo om Chelsea ska spela sån där fotboll?

Medan Mourinho kallas för geni så kallas Di Matteo för en caretaker. Hade varit billigare att behålla Di Matteo.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-23 00:12
Vad väljer man liksom att se Pepe och Company springa runt med Cl bucklan och fira runt planen, elr hur tolken står och firar och springer runt som en pajas och tror att han är the special one?

Omöjligt för mig att välja då jag hatar både Real Madrid och Mou.
Barcelona NoGo™
2014-04-23 00:10
Enligt @DiMarzio som är reporter för Sky Sport Italien så har Alexis sagt ja till Juve och det som står mellan en övergång är vårat värvningsförbud. Tycks? Edit: Barcelona rejected approach from Atletico for Alexis Sanchez (25), who would have personal deal with Juventus. He should cost 20-25M. [sky]
Barcelona Gabriel
2014-04-23 00:10
Oavsett hur vidriga Chelsea än må vara så kommer jag absolut att hålla på dem och Mourinho om Madrid står på andra sidan. Madrid ska ALLTID förlora, ALLTID. Finns inget värre än tanken att se dem vinna CL.
Barcelona Vampíro
2014-04-23 00:09
Ultimata pest eller kolera moment om Madrid och Chelsea på något sätt skulle mötas i en final. Det hade nog blivit första gången jag undviker att titta på en CL final. Finns inget att hämta där.
Barcelona Gabriel
2014-04-23 00:06
När Chelsea fans ska komma in hit och trycka upp bröstet, lol.

Chelsea är fortfarande en liten klubb. Man har sammanlagt 4 ligatitlar i klubbens långa historia, bara det säger väl fan allt. Barcelona är och kommer alltid att vara en större klubb än Chelsea!
Barcelona tribente_magico
2014-04-23 00:02
Vilka skulle ni hålla på i en CL final mellan Chelsea med Mourinho mot Real Madrid? Iaf en solklar seger för fotbollen om Real Madrid skulle ta hem det.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-23 00:01
Gabriel - haha så sant du får ursäkta mig huvudet fungerar inte som den ska efter sömnpillret som vi tidigare fick skåda.
Barcelona Gabriel
2014-04-22 23:58
Ska Marc Bartra ersätta Xavi? Shit, det visste jag inte. Lärt mig något nytt ikväll.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-22 23:56
Till det tragiska trollet som inte har något bättre för sig än att låtsas vara Barca fan för att undervärdera oss:

Chelsea anses vara det första laget som vinner CL utan att förtjäna det, grattis. Och grattis att du kommit på att Barca har ett dåligt år och att Bartra anses som startspelare eftersom vi bara har 1 naturlig mittback utöver honom.

PS. Xavi är mittfältare
Annons: