/spanien/barcelona/forum/4966.aspx/spanien/barcelona/forum/4966.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-04-25 13:43
Neymar11 (Barcelona) Haha en utmaning jag mer än gärna jag hade gett mig på:P Trodde han skulle ta en lite roligare liga om jag ska vara ärlig. Tycker att det är dags att Barcelona går ut med om ter stegen är klar för oss eller inte. Fattar inte varför dom ska dra ut på det så jävla mycket. Det är inte så att Valdes kommer att gråta om dom gör det. Det hade varit en annan sak om Valdes var osäker på om han ska stanna.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-04-25 13:38
LeoMessi Tror det ligger mellan 6-8 miljoner €/år Visst det är ju en utmaning att veta vad man ska göra med 5 miljoner € extra varje år
Barcelona LeoMessi
2014-04-25 13:36
Neymar11 (Barcelona) Och sin vikt i guld för varje match han gör:P Vet du hur mycket han tjänar i Barcelona nu?
Neymar11
2014-04-25 13:35
LeoMessi Inte nog med det så ryktas det om att han kommer att få en kista med guld som sign on bonus
Barcelona LeoMessi
2014-04-25 13:31
Neymar11 (Barcelona) Ja, han vill ju kolla om han bokstavligt talat kan simma i pengar! Det är en utmaning i sig:P
Barcelona LeoMessi
2014-04-25 13:30
MessiyoyO 10 (Barcelona) Callejon drog för den summan och sanchez ska kosta betydligt mer än så. Juve kan fetglömma att dom får sanchez för den struntsumman.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-25 13:25
€20 million för Sanchez? Vi lyckas väl alltid sänka värdet på våra spelare. Trots att han gjort många mål och assist och vunnit allt med Barca så går värdet ner på en sån ung spelare. Tycker att den summan är alldeles för liten med tanke på att dagens miljoner inte har lika stor värde inom fotbollen. Barcas affärer får en att tro att man fortfarande lever i början på 2000-talet där man kunde köpa världens top spelare för vad som idag anses vara rea.
Neymar11
2014-04-25 13:25
Så valdes ska tjäna ca 109 miljoner/år utan skatt Det var en jävla utmaning han var ute efter
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-25 13:24
@KarmaIsAKaranka:

Inga lån dock vill dem ha honom får dem punga ut pengarna för honom!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-25 13:13
@goal.com

Juventus are monitoring the situation of Alexis Sanchez at Barcelona. The Italian champions are keen to sign the forward initially on a one-year loan deal, with a permanent €20 million move to follow next summer.

Source: Tuttosport

Yeah, baby, yeah!
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-04-25 12:27
It’s not only the totalBarça crowd. Sport readers were presented with the question, “Do you trust Zubizarreta with the squad revolution?“. Well, 16,132 voters had their say, and 90% voted no.

Read more: http://www.totalbarca.com/#ixzz2ztPBGsCD
Barcelona Gabriel
2014-04-25 12:22
Jag är inte alls orolig över Courtois ryktet - hans entourage har flera gånger dementerat och viftat undan alla rykten som placerat honom i Barcelona medans man i Ter Stegens entourage har kunnat läsa mellan raderna att han i princip är så gott som klar för oss. Det här är inget annat än ett sälja-tidningar-stunt av SPORT.

Anims Tito!
Barcelona J.Gamper
2014-04-25 12:00
"Look how they played in the start of the season..and look how they played lately. Tata tried to change the system until the win over Rayo Vallecano. When he was massively criticised because we lost possesion even if we won....since then we returned to the boring tiki-taka pass back , no verticality and no massive changes. I mean look at the Levante game 7-0, the players pressed like crazy. Look at the matches in UCL against ATL. Madrid...there was no urgency and no pressing...?"
Barcelona Yaya24
2014-04-25 11:57
Valdes has finally decided to join Monaco. Had already a pre-deal but there were clauses to break it. He'll earn 12M per season
Barcelona Neymar N11
2014-04-25 11:50
Koeman 92 Sport är duktiga att hitta på, om detta stämmer så upprepar vi samma misstag från förra sillyseason då klubben var ute efter T.Silva.
Barcelona koeman92
2014-04-25 11:38
@Neymar N11:

Det står det ingenting om i sport. Nu står det att man är ute efter Cortois..
Barcelona -SAMI-
2014-04-25 11:25
Härligt bra skönt o höra. ! Tummen upp för dig

@NoGo™:

Barcelona NoGo™
2014-04-25 11:23
@-SAMI-:
Tito ska nu vara i ett stabilt tillstånd, enligt de spanska medierna.@AlexandraJonson Anims Tito!
Barcelona -SAMI-
2014-04-25 11:14
Något nytt om tito?
Barcelona Neymar N11
2014-04-25 10:52
Barcelona are looking for the right moment to announce the signing of Monchengladbach goalkeeper Marc-Andre ter Stegen (21). [sport]
Ronaldinho-Lover
2014-04-25 10:44
@Makaveli4life:

LOL, vad sådana som du (och ni andra som gillade ditt inlägg) måste kunna begripa är att jag kommenterade Tito i egenskap som vår EX-MANAGER och I-N-T-E om Tito som människa då jag självklart hoppas att han lurar döden.

En stor skillnad med andra ord men jag skulle knappast bli förvånad om läsförståelsen är inte riktigt din paradgren (ta inte illa upp).

Man kan inte likställa Thiagos situation med Toure och Zlatan då bägge blev petades med all rätt utifrån sportsliga grunder. Ivorianen förpassades till bänken tack vare en viss Busquets medan svensken däremot var kass såväl spelmässigt men framförallt målmässigt (vilket han köptes för) på drygt sina 44 matcher vilket är historiskt usla siffror för någon spelar center för oss om du läser på lite....

Men berätta gärna för mig vilka ursäkter det finns med att I-N-T-E matcha La Masias störste talang sedan en viss argentinare kontinuerligt med speltid under förra våren på bekostnad av en nergången Xavi och en överskattad Fabregas Tror du på fullaste allvar att vi skulle sitta och prata om Kroos, Gundogan etc. om Thiago idag om han fick större förtroende från Tito? Herregud, vi skänkte Xavis rättmättige arvtagare till Bayern där han är vital för sydtyskarna...

Gå och lägg dig!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-25 10:31
Luigi & Barca, no Mario

Nog börjar det osa unket här alltså. Med tanke på hur spelarna lyckats undgå kritik och istället hängt ut Tata som syndabocken, så kan en misstänka att detta är något slags koordinerat försök från press och ledning att offra Martino till förmån för styrelsen. Tata har ju ändå haft en väldigt skadebenägen trupp år i år och han fick ju inte ens en försäsong, inte ens enda futtig värvning fick han ta in, inte ens under Januari för att "det är inte så Barca gör det". Men att sälja ut till Qatar och höja biljettpriserna, släng ut Abi mm. är helt OK. Känns inte alls som rätt personer kritiserat och tycker att han borde fått mycket mer stöd och spelarna borde ha kritiserat sig själva mycket mer eller åtminstone backat upp honom. Känns som dem enda riktiga med självinsikt är Puyi och Masch för tillfället.

Ska tilläggas att jag personligen inte har sån där stenkoll på media i katalonien utan mer baserar mina tankar på de inlägg härinne som refererar till dom
2014-04-25 10:13
Barca Barca Det är helt uppenbart att den här ledningen har någon sorts deal med de två tidningarna. De har gissat rätt startelva hela säsongen. Det finns helt klart en klia min rygg och jag klickar din mentalitet.
Barcelona Barca Barca
2014-04-25 09:53
Luigi & Barca, no Mario Haha herregud, Courtois och Javi martinez ska zubi värva. När idioterna på sport ska hitta på en massa skit för att försvara pantburkssamlarna kan dom hitta på något lite vettigare. Courtous? är inte Ter stegen klar enligt mediorna i katalonien ? Allt tyder på att sport och el mundo får pengar under bordet för att försvara idioterna i ledningen
2014-04-25 09:20
Sport bombar med nya zubi bomb varannan timme. Allt för att få folk att glömma den hör ledningens inkompetenta handlingar och den titellösa säsongen.
Barcelona Gio Style
2014-04-25 09:10
Hemska nyheter om Tito.
All styrka till dig!
Ànims Tito!
Barcelona Gio Style
2014-04-25 09:01
@La liga es blaugrana!:

Jag skulle gärna vilja se laget formeras så men inte utan Busquets på plan, det skulle bli för felbalanserat. Men ersätt Fabregas namn med Busquets och jag är 100% med på att testa det alternativet!
Barcelona Gio Style
2014-04-25 09:00
Ingen har blundat för Reus storhet, han är en utomordentlig spelare.
Tyvärr lär han bli för dyr och han jag upprepar mig, han kommer inte att få visa sina egentliga kvalitéer i det här laget med tanke på att Messi, Neymar och Iniesta är 3 spelare som behöver mycket boll för att trolla.
Det kommer inte att funka.
Jag skulle aldrig säga nej till Reus men samtidigt så skulle jag bli väldigt irriterad om vi skulle värva honom och inte spetsat till på dem positionerna jag tycker behövs spetsas till mer.
Att använda Reus i mittfältet är väl okej, men det är fortfarande en ny sorts mittfältare jag skulle föredra att ha och inte en Iniesta-ish spelare till.

Motorsågen som vanligt framme mot Alexis.
Jag ställer en helt seriös fråga nu, har någon av våra spelare presterat bättre på högerkanten i år än Alexis?
Neymar har floppat där, Pedro har gjort det mesta han åstadkommit dem senaste säsongerna från vänsterkanten.
Ni kan haka upp er på hans svagheter men fakta är att ingen annan spelare presterar på hans nivå i dagens trupp på högerkanten just för att det är en rätt otacksam roll.
Det är långt ifrån säkert att Reus hade passat in där, han spelar ju trots allt oftast ute på vänster som Neymar gör.
Barcelona LeoMessi
2014-04-25 08:56
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Om dom seriöst köper en mittfältare som mittback så kommer jag seriöst att bojkotta varenda match. Skiten står mig upp till halsen nu.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-25 08:51
Javi Martinez på tapeten igen.. Vill inte ha en pivote som mittback!
Annons: