/spanien/barcelona/forum/4962.aspx/spanien/barcelona/forum/4962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-04-22 12:46
Andresito Syftade på Martinez värvning men tack för lektionen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:44
skulle man lyckas värva Varane är det inte lika stort som Figo men skulle han fortsätta sin utveckling har det ju potential att bli det.

Han skulle dock få det jobbigt i Spanien.

Skulle nästan göra vad som helst för att se Perez min när Zubi visar att det är klart...
Barcelona Andresito
2014-04-22 12:42
Neymar11

För att klargöra så gjorde Bayern och Barca motsatsen. Thiago gick inte för sin utköpsklausul av två anledningar:
1. Bayern ville ha ett bra förhållande med Barca
2. Bayern betalade mindre/lika mycket skatt även om transfersumman var några miljoner högre.

Googlar man "Varane release clause" för man upp att den ligger på €30m som du säger. Kommer även upp en artikel från förra sommaren från Marca, att Barca mött klausulen men att fransmannen inte velat lämna Bernabeu. Situationen kan ha ändrats nu.
Men för mig är det overkligt att se Varane i Barcatröjan, hade varit alldeles 'too good to be true', och med nuvarande ledning har jag inga större förhoppningar om att vi står där i september med en bra mittback bredvid Piqué
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:42
Gabriel du har säkert rätt tyvärr men dom pengarna för Luiz känns inte riktigt ok men Zubi skulle nog tycka at han gjort ett gott jobb.

Jag är rätt övertygad om att Luiz kommer göra ett riktigt bra vm men det är tack vare Silva så bra kommer han knappast funka med Pique?

Två mitbackar som somnar till ibland gillas inte.

Det som dock gillas är att han nästan är den enda som har samma frilla som Puyol!
Barcelona Gabriel
2014-04-22 12:41
Ligger alltså Varanes utköpsklausul på bara 30M€? Herregud, hur tänker Madrid där? Det låter som något vi, med denna styrelsen hade kunnat göra. Den killen är hur bra som helst och har hela sin framtid för sig. Vore ett mord för Madrid att se honom försvinna. Fan va mums det skulle smaka att lägga upp 30M€ för honom och sno honom från Madrid, payback för Figo. Men det lär nog aldrig hända. Däremot riskerar Madrid att förlora honom. Chelsea med Mourinho lan utan tvekan övertala Varane att dra ifrån Madrid.
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:39
Vampiro skulle inte du logga ut?

Det var din trovärdighet sitter du och läser i smyg kan du inte hålla dig?

Barcelona Gabriel
2014-04-22 12:37
Laporte är otroligt duktig och skulle han köpas så skulle jag fira, men jag ser inte hur den värvningen skulle vara möjlig. Efter Thiago Silva så är förmodligen Laporte den absolut svåraste mittbacken att köpa. Dels så spelar han i ett lag som inte direkt är kända för att vilja förhandla om deras spelare utan snarare alltid hänvisar till deras utköpsklausul (vilket ligger på 36M€ i hans fall, en summa jag seriöst tvekar på att Barça är sugna på att lägga för en 19 åring), och dels så är han även förmodligen den mest eftertraktade mittbacken i Europa för tillfället. Förutom oss så vill även ManUtd, ManCity och Bayern ha honom. Bayern har visat innan att utköpsklausuler inte skrämmer dem, vill de ha en spelare så skiter dem i priset (de betalade Javi Martinez utköpsklausul på 40€). Sen har vi United som förmodligen kommer att storsatsa den här sommaren, deras handikapp är att dom inte spelar i CL till nästa säsong, men dem har inte tappat deras dragningskraft bara för det, United är fortfarande United, en dålig säsong förändrar inte det. Sist men inte minst har vi shejk klubben City som inte har några ekonomiska begränsningar what so ever, dem är i princip galna över att hitta en mittbackskollega till Kompany. Dem har inte samma appeal som vi, Bayern och United har men dem är en nyväxande storklubb som kommer att fortsätta att satsa och kan dessutom ge löner åt deras spelare utan att bry sig om hur höga dem är. Sen har vi oss, som inte klarat av att köpa en enda mittback sens vi köpte Chygrynskyi trots att problemen vuxit för varje säsong som gått. Vi har dessutom Zubi, behöver jag säga mer. Jag är ledsen mina vänner, men jag ser inte hur den värvningen ska kunna gå igenom för oss. Vi kommer för det första aldrig att betala hans utköpsklausul, något jag tror att dem andra intresserade klubbarna hade kunnat tänka sig göra, dessutom tror jag det blir svårt att övertala honom till oss när Pep med Bayern finns på andra sidan. Skulle jag få lägga en peng så skulle den gå till Bayern. Pep vill ha honom och Bayern betalar hans klausul, jag är nästan helt säker på det. Vi lär väl köpa David Luiz för ungefär samma pris.
Barcelona Vampíro
2014-04-22 12:36
@Deulofeu:

Wow innan jag föddes till och med okej då har vi i alla fall fastställt att du är ett mycket större Barca fan än mig. Det du skriver, oavsett hur löjligt det är, är värt mer. Internet tough guy logic.

Du skriver alltså ett inlägg om att värva Real Madrids bästa unga spelare och du förväntar dig att folk inte ska reagera på det? Det är klart som fan att folk kommer tycka det är löjligt. Men vad vet jag du har ju franska kontakter vilket ändrar allt.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-22 12:35
Sluta nu klubben ska inte värva Varane.... Real kommer inte sälja till oss likt vi inte hade sålt till dem! Dessutom finns det bättre mittbackar för oss att värva. Hummels och någon mer bra mittback är vad jag hoppas på.
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:32
Neymar11 jag vill faktiskt också hellre ha Laporte och mycket riktigt Mou säkert större chans att värva honom.Men han gillar Barcelona långt innan han gick till real så kan man sammanfatta det.

källa Caroline vän till min fru...

Laporte har ju inte Varcanes skadehistorik som skrämmer mig lite och även real verkar det som för jag ser ingen annan anledning att inte spela honom.

Visst mittbackarna har varit rätt bra men Varane liksom han är ju ett monster som dessutom gör försvarsspelet till en konst och ingen massaker...Pepe och ramos mosar ju mest.

Har ingen aning om vad han tycker om PL men att han gillar Mou råder det inga tvivel om.
Neymar11
2014-04-22 12:27
Varane är verkligen inte omöjlig 30 miljoner € ligger hans klausul på. Dock så har Mou en fördel och kommer lyckas värva honom Men laporte är fortfarande drömmen för mig och Barca sägs iaf vara intresserad. Tror att det är ganska ömsesidigt. Bara att göra som Bayern och köpa ut via klausul och slippa alla förhandlingar mellan klubbarna
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:27
Koeman92 det finns ju en klausul likt Messis då är det upp till spelaren.
Barcelona koeman92
2014-04-22 12:26
Deulofeu

Jo men det är ju näst intill omöjligt att värva från Real, speciellt en av deras mest talangfulla spelare. Antingen förbjuder Perez sina spelare helt från att komma till oss eller så sätter han ett så stort överpris på spelaren/spelarna att vi nästan inte har råd med de alls. Även när Real säljer sina spelare till andra klubbar brukar man ha en överenskommelse med dessa klubbar att de sedan inte får sälja dessa spelare till Barça.
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:23
drömmen vore ju att få "hem" Abidal i någon roll han är en så otroligt stor förebild inte minst för backar som Laporte och Varane.

Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:19
Koeman 92

Jag känner folk som spelat med honom i frankrike ska bla se PSG matchen med en av dem 17 Maj.

Varane är absolut inte omöjlig Perez kanske tror att han har honom som i en ask men han är inte speciellt glad ska ni veta.
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:18
Vampiro

innan du föddes hade jag sett 5 Barca matcher på plats... Har du ens gjort det nu?

När det gäller Varane har jag en del franska kontakter så du får nog vänta och se.Det beror främst på vad som händer med Zidane ska du se.

såklart Madrid inte vill sälja till oss...
Barcelona koeman92
2014-04-22 12:15
Är ni helt seriösa med Varane?? Ni vet väl hur det är att försöka värva spelare från Real Madrid?
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:07
Gör det Vampiro!
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:06
En fråga bara vill ni att Bayern eller Atletico ska vinna?

Jag vill nog helst att Bayern med Pep i spetsen vinner för alla ska fatta hur bäst han är.

Atletico unnar man ju vinsten också och den som slår ut Barca brukar ju vinna...

Real och Chelsea vill man ju bara inte ens att de når finalen fy f...

Barcelona Vampíro
2014-04-22 12:06
Varane till Barça? Herregud... *loggar ut igen*
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:01
Ot men Van Gaal till Man U tror jag på det var ju han som lyfte upp xavi och Puyol samt gabri får ett antal år sedan.

Han gjorde samma sak i Bayern och nu Man U?
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 11:57
Kan Madrid köpa Suarez för en miljard drygt kan väl vi köpa Europas bästa mittlås för samma pengar?

Laporte-----------Varane

-----------Courtois---------

Resten egna spelare... fy fan alltså nu måste jag sluta...
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 11:56
6 Maj får vi alltså reda på om vi får värva eller om vi ska överklaga vidare...

Barca agerar som vanligt kopplas samman med alla backar i europa det kan dock sluta med att Puyol inte lägger skorna på hylla och Valdes tar plats i målet efter ett par månader...

I bästa fall får vi upp någon spelare från b-laget och våra utlånade spelare åter.

klart vi behöver en mittback och målvakt men det är inte ett helt omölligt scenario eller hur?

Masip i målet i ligapremiären...en målvakt som är ännu kortare än Valdes...
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 11:52
Varane och Laporte hade varit för bra för att vara sant då hade man varit mer nöjd med backarna än anfallet trots Neymar och Messi...

Tycker så fina anfallare förtjänar att vi har bättre backar.

Madrid har gjort en stor generationsväxling denna säsongen och spelat in många unga spelare på ett bra sätt faktiskt.INte lätt att ersätta Xabi precis Jese och Isco har tagit stora kliv.Isco har lltid haft det lätt lite som deulofeu han kommer växa ytterligare ju mer tid han får på planen.

Vilka ungdomar kan vi stoltsera med att de gått framåt? Tello knappast,Montoya lite kanske men han får ju aldri spela,Bartra har nog varit ljuspunkten samt även Neymar i vissa matcher även fast jag trodde ännu mer på honom.

I Barca B vet jag inte hur de resonerar men både samper och adama skulle bidra helt klart men nästan hellre att de spelar en säsong till och blir uppkallade lite då och då än ruttnar på bänken.

Båda är dock redo för en utlåning vilket inte vore fel Celta om Enrique blir kvar?

Fördelen med b-laget är att vi får bredd i truppen.

Oj vad man hoppas på poängtapp av Madrid så vi kan gå för fullt mot Atletico... jag har dock svårt att se det ske.

Förlorar Real mot Bayern kan dock allt hända...
Barcelona Luigi
2014-04-22 11:38
Laporte har allt vi behöver. Han påminner i viss mån om varane då bägge är två oerhört unga franska mittbackar utan några svagheter. Bägge är klara för den stora scenen och presterar direkt. Glöm inte atr vi köpte Alves för samma pris av Sevilla och kolla som vi plockade frukterna från den investeringen. Ramos köpte tror jag för 25-30 som 18 åring till madrid och de skördar samma framgångar. Dessa spelare är värt vartenda euro. Att köpa Balanta eller Doria är inte fel det heller. Vi får ta och fynda en ut av de.
Neymar11
2014-04-22 11:13
Messi spydde i spelartunneln innan matchen i söndags. Det börjar ske mer frekvent nu och något skumt är det
Barcelona burrow
2014-04-22 11:05
Hernanes 8

Man har kunnat köpa biljetter till den matchen sen i höstas. Den matchen är populär och går man in nu på hemsidan så är det inga platser kvar. Och så har det varit ett par månader nu faktiskt. Men, jag tror att många har släppt sina biljetter nu i och med att vi troligtvis inte vinner ligan, så hemsidan kommer att släppa fler biljetter till den matchen snart.
Barcelona Rambla~
2014-04-22 10:55
Hernanes#8 Troligtvis för att exakt datum och framför allt klockslag ännu inte är bestämt av ligaförbundet. I den sista omgången lägger man också matcherna tillsammans. De som slåss om titeln spelar på samma tid, de som riskerar att åka ur på en viss tid och om det finns lag som slåss om europaplatser läggs deras matcher på samma tid osv. Du får nog vänta till de två sista omgångarna innan schemat bestäms definitivt. Biljetterna sälj mao lite senare än vanligt.
Neymar11
2014-04-22 10:53
Neymessi Riktigt bra är han, och Mou kommer få efter honom denna sommaren. Och tror faktiskt han kommer lyckas övertala varane, speciellt med tanke på att Mou satsar på honom
Barcelona Hernanes#8
2014-04-22 10:44
Varför kan jag inte köpa biljetter till Barcelona - Atletico Madrid än på den officiella hemsidan? Ska det inte öppnas för köp 1 månad innan? Tack för svar!
Annons: