/spanien/barcelona/forum/4961.aspx/spanien/barcelona/forum/4961.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2014-07-19 14:27
Doria sägs ha en klausul på €14M, antar att Botafogo kommer hålla sig till den.

Han är en gammal futsalspelare med fysiken som sin styrka. Han är inte världens snabbaste, men jag skulle gissa på att han har lite mer speed än Piqué. Vänsterfotad, kan i värsta fall lira vänsterback.

Kontraktet ser ut att gå ut 2015, redan i april. Det är dock ovanligt att brassar går som bosman med tanke på lojaliteten till laget. De hjälper gärna till att dra in lite pengar och därför förlänger han troligtvis sitt kontrakt om han nu inte lämnar i sommar.

Känns som att något lag kommer snappa upp honom innan transferfönstret stänger. Det är trots allt en stor talang och med rätt utbildning kan han bli riktigt bra. Med tanke på sin ålder på 19 år, är han fortfarande flexibel och formbar, vilket skulle passa Barca perfekt.
Barcelona neymar JR
2014-07-19 14:21
Kith. Ledningen var och skrapade i botten efter mittback långt innan suarez ens ryktades till oss. Bara gilla läget, vi värderar inte försvarare högt inom klubben och så har det varit ett bra tag
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Kith.
2014-07-19 14:17
Ni som hyllade värvningen av Suarez, ser ni inte att vi skördar frukten av den värvningen nu? Vi är tvungna och jaga bottenskrapet när det gäller mittbackar. Ni som hoppas på två mittbackar då? Sluta hoppas säger jag, dom pengarna är lagda på Suarez, vi får nöja oss med endast en medioker mittback. Hoppas Suarez kan göra fler mål än vi släpper in.
Barcelona Rambla~
2014-07-19 13:27
Andresito Vad kan man få Doria för? Kan tänka mig att han inte hade behövt tänka 2 ggr för att tacka ja till ett anbud från Barca. Om han nu anses vara ungefär lika lovande som Marquinhos så kan man ju tycka att han åtminstone borde ha väckt Barcas intresse? Gissar att priset hamnar på under hälften av vad Marquinhos går på. Det här med nu 2 säsongers erfarenhet i Europa för Marq är ju bara överskattat när prisskillnaden är så stor. Om spelare är bra så fixar han omställningen förr eller senare.
Barcelona LeoMessi
2014-07-19 13:24
FCBlaugrana

Jag vet att det inte barca själva som schemalägger ligamatcherna. Men jag hoppas det blir förändring, att förbundet inte lägger våra matcher kl 22 varje gång. Självklart är det väl oundvikligt att det blir så sent ibland, men förra säsongen slog dom rekord i att spela matcher sent.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-19 13:12
" Vi köper inte spelare, vi skapar dom"

När fan har någon i Barca sagt de? Det där är ju helt felaktigt och bara påhitt från La Puta. Det var någon i ledningen ( minns inte vem) som sa att "Barca köper inte ballon d or vinnare man skapar dom" Vilket också stämmer om man kollar historiskt.
Barcelona Rambla~
2014-07-19 13:11
Läste ni det att förbundet struntade i att ändra på cupmatcherna och ta bort dubbelmötena? Istället bestämde de att köra på som nu i ytterligare 4 år. Spanska förbundet i ett nötskal, bakåtsträvare.
Barcelona Rambla~
2014-07-19 13:06
Nu förstår jag varför Barca är så ivriga att undvika betala Mathieus klausul. Skatterna skulle kunna bli upp till €16m. Hehe, tänk er att behöva betala €36m för en 31-årig mittback som inte ens platsar i sitt landslag? Det skulle inte förvåna om de försöker komma överens med Valencia om 20m men då slippa att lösa klausulen och skatten. Kan Blind vara ett spår MD kör bara för att sätta press på Valencia? De här tidningarna brukar jobba så. För Blind känns lika ologisk som värvningen av Song som mittback. En spelare de borde överväga är Schar. Relativ billig med dagens mått sett. Dessutom är han målfarlig.
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-19 13:06
@LeoMessi:

Det är ju inte Barcas val att lägga ligamatcherna 22:00.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-19 12:47
Henry: "The team of the 6 trophies will be remembered forever. We created history, playing football the right way, the Barca way." [fcb]

Bilardo (coach ARG 1986): "When Messi starts running in final third, you can't catch him. They grab him, but he jumps, escapes and goes on."

Bilardo (coach ARG 1986): "There was Pele, Maradona, now there's Messi. They do things the opponent doesn't expect. They're different." [as]
Barcelona LeoMessi
2014-07-19 12:35
FCBlaugrana Nej det är inte extremt sent, dom flesta lag kör sina matcher på eftermiddan, varför ska vi spela försäsongsmatcher så mycket senare än alla andra? Nu är det kanske bara den här matchen som spelas så här ""sent"". Men jag tycker att det är sjukt irriterande att vi spelade typ hälften av matcherna kl 22.
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-19 12:31
Tror inte Blind är ett seriöst alternativ. Borde inte vara det i alla fall. Tror det bara är för att "VM-hypen" fortfarande hänger i. Han har ALDRIG ryktas till Barca innan och nu som mittback liksom. Känns inte helt trovärdigt. Sjukt dålig värvning pga av rollen han skulle få. VB absolut duktig men mittback, nej tack.
Barcelona Barca Barca
2014-07-19 12:28
Daley Blind ? Snälka köp Mathieu snälla. Blind är för i helvet*e ingen jävla mittback. Snälla Cruyff gå ut och säg att Blind är det perfekta köpet, flr då kommer Rosells hundar att göra raka motsatsen. Dom glr tvärtom allt du vill..ut och beröm Blind nu legend.
Barcelona NoGo™
2014-07-19 12:26
Ajax defender Daley Blind (24), who has been linked to Barcelona this week, is currently spending his holidays in Barcelona. [md]

Haha perfekt.....
Barcelona Andresito
2014-07-19 12:25
Tror att Musacchio och Benatia förstärkt vår backlinje mest och det är även någon av dessa två jag helst ser bredvid Piqué i augusti. Någon av ovanstående samt Doria hade gjort mig helnöjd. Doria som spelade u19-VM med Marquinhos i backlinjen överglänste sin mittbackskollega. Med tanke på att vi har varit dåliga på att få fram mittbackar från La Masía så kan det vara bra att värva en yngre mittback som får utbildas i A-laget. Då tänker jag 18-20 år gammal.
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-19 12:25
@LeoMessi:

Tycker du 20:45 ikväll är extremt sent?
Tiki-Taka
2014-07-19 12:09
Inland undrar man vad för scouter barcelona har när blind är det enda alternativet! :-) finns ert hav av talangfulla backar. Två renodlade mittbackar måste köpas in, pronto!
Barcelona LeoMessi
2014-07-19 11:54
Som vanligt så spelar Barcelona sin match så jävla sent som möjligt... På tal om sena matcher, hoppas verkligen inte att vi spelar våra matcher på söndagar kl 22! Kändes som att varenda hemmamatch spelades den tiden förra säsongen.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-07-19 11:34
Eder Alvarez Balanta!!!!!!
Barcelona Rambla~
2014-07-19 11:05
@knoxxx:

Därför att den här klubben inte kommer att "chansa" med försvarare från Sydamerika. Har säkert med Henrique att göra lite gissar jag. Fast så fort de har gjort en säsong i Europa, om än en bra sådan, är man beredd att slänga iväg 40m (Marquinhos).

Man kan ju tycka som du är inne på, att det inte vore så stor risk att värva direkt från klubbarna i Sydamerika istället.
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-07-19 11:01
Blir så trött att Madrid kommer köpa ännu en kommande storspelare i James, först Varane sen Isco och nu James. Det kommer inte saknas kreativitet där. Dock tycker jag dem också glömmer defensiven. Tycker Pepe är på dekis och borde ersättas med en bra mittback. Men bra för oss att dem inte ser detta, får man hoppas. Silly season är rätt lång..
Barcelona Rambla~
2014-07-19 11:01
Japp, bara låna ut spelare. Även om de bara ha 1 år kvar på kontraktet. Sen ska så klart Barca helst också betala i bästa fall halva lönen också. Yeeeyy
Barcelona NoGo™
2014-07-19 10:54
Barcelona forward Bojan was not included in the match squad for today's game because he could be close to joining Deportivo on loan. [as]
Barcelona Barca Barca
2014-07-19 10:46
Leo y Cesc Sjukt att Pique, Aguerro och Fred inte är med.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-19 10:34
Hur kan higuain ta platsen i elvan när Fred saknas i densamma?
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-19 10:33
@barcastuff: World Cup Flop XI: Casillas - Alves Ramos Pepe Baines - Hulk Paulinho Song Ronaldo - Cavani Higuain #brazil2014 [squawka] Byt ut Cavani mot Aguero sen tycker jag den är fulländad :)
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-19 10:17
@Tiki-Taka:

Bra att du inte är sportchef då :)
Barcelona Zyzz
2014-07-19 09:46
Ikväll är det match! Viktiga 3 poäng att spela om!!!!!!!!!!!!!!!! Eller inte...
Barcelona Deulofeu
2014-07-19 09:38
Hummels verkar gå till United för 200 miljoner enligt fichajes.net som brukar chansa hej vilt men ändå sätter de flesta övergångarna tidigt!

Vi jagar en man som är 31 kolla prestationerna på alla värvningar de senaste åren alla runt 30 har gett oss Max en säsong!

Dessutom vägrar Valencia sälja varför är det så svårt att fatta?

Släpp och gå vidare.I samma stund som Ginter värvades var det bara att gå all in på Hummels som dessutom vill till oss!

Annars tycker jag vi löser Laportes höjda klausul och silly är klar!
Barcelona knoxxx
2014-07-19 09:11
Varför köper man inte Doria från Botafogo, om nu Marquinhos är så dyr och omöjlig att få?

19 år, urstark och snabb, ett år kvar på kontraktet. Lär inte kosta mer än 10 m€…

Mathieu och Doria - då är jag så nöjd jag kan bli som Barcasupporter.

Vi måste ju komma ihåg att Bartra bara blir bättre och bättre också. Tyckte han avslutade riktigt starkt förra säsongen.
Annons: