/spanien/barcelona/forum/4960.aspx/spanien/barcelona/forum/4960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-09-23 13:59
@barcastuff: Luis Enrique: "There are things we can improve, especially in defense. We didn't concede yet, but we could have. We're working on that." Suarez ska spela en träningsmatch med b-laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Tiki-Taka
2014-09-23 13:55
LE kommenterade Mathiues prestationer nu under presskonferensen, där han påpekade att han har kommit in bra i laget, men att det finns vissa individuella aspekter som måste förbättras. Bra att LE tar itu med saker på direkten, är impad av hans svar under presskonferensen, en man med riktiga COJONES!
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 13:41
Tack för svar grabbar! Efter den säsongen han gjorde hos oss så förtjänade han nog en löneförhöjning.
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-23 13:39
lucho sade precis att rakitic och neymar tränade med laget som vanligt och kan spela mot malaga. detta är från press konferansen
länk:https://www.youtube.com/watch?v=nSJiNEEaHQU&feature=youtube_gdata_player
Barcelona Barclasico
2014-09-23 12:57
Vermaelen (thigh), Rakitic (foot) and Neymar (ankle) are training normally this morning. Rafinha (thigh) is working individually. #fcblive

tror ni att någon av de nämnda spelarna får ett grönt ljus innan matchen imorn?
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-09-23 12:54
[QUOTE=LeoMessi]Hur kom det sig att han lämnade Barcelona? Jag var inte allt för gammal då och då kunde jag inte hålla lika mycket koll på Barcelona. Var det inte så att vi inte hade råd att ha kvar honom helt enkelt? Vet att man kan googla fram det men just nu är jag på mobilen och mitt internet är sjukt segt. [/QUOTE] han ville ha mycket högre lön, Barca gick inte med på hans krav så han såldes till inter
Barcelona Neymar11
2014-09-23 12:54
Leomessi Råd hade vi, han begärde det han förtjänade. Dock en idiot som ville tjäna pengar istället (kortsiktigt)
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 12:43
Hur kom det sig att han lämnade Barcelona? Jag var inte allt för gammal då och då kunde jag inte hålla lika mycket koll på Barcelona. Var det inte så att vi inte hade råd att ha kvar honom helt enkelt? Vet att man kan googla fram det men just nu är jag på mobilen och mitt internet är sjukt segt.
Barcelona Neymar11
2014-09-23 12:28
Den vise mannen Han la nivån på hur högt en anfallare kan prestera. Inte förrän på senare år som en vis Messi har sprängt den barriären Hade han inte åkt på ett skadehelvete i 2 år alternativt stannat kvar i Barcelona så hade han varit den störste genomtiderna. Men vi tackar den idiotiska president som sålde honom :)
Barcelona Den vise mannen
2014-09-23 12:26
Lite bitter att den riktiga Ronaldo inte fick en längre era i Barca. Var min idol och tycker fortfarande att han är en av de bästa genom alla tider. Var otroligt bra när han var som bäst. Han är trots sin korta tid i klubben av de bästa spelarna genom tiderna som tagit på sig en Barca tröja. Har en fantastisk statistik i vår kära klubb.
Barcelona Neymar11
2014-09-23 12:25
Vad gör pique längst fram under löpträning?!?!? xD
Barcelona Neymar11
2014-09-23 10:57
Han föddes den 18 september men registrerades den 22 september då familjen inte hade råd att registrera honom vid födseln. Därav har han "2" födelsedagar
Barcelona kingrodrigues
2014-09-23 10:50
Luissuarez Inkorrekt.
Barcelona Vampíro
2014-09-23 10:45
Borell är en speciell typ för att uttrycka det milt. Vad han säger bör man ta med en klackspark speciellt när det kommer till Barcelona. Minns att han för nått år sen satt envist och hävdade att Chevanton var mycket bättre än Messi, så ja han gillar uppmärksamheten och få igång diskussioner. Har lärt mig att inte ta honom på för allt för stort allvar, däremot är han duktig när det kommer till Italien. Personligen så gillar jag det här formatet av ET mycket bättre. Det känns mycket naturligare att snacka fritt än att dela upp det land för land där det ändå alltid var England som fick 60-70% av tiden. Men som sagt det är en smaksak och sen att de inte gillar pizzerior eller Barças "rosa" bortaställ kan jag leva med. Är inte heller nått fan av den tröjan direkt så det är inget man reagerar på.
Mascherano#14 el Jefecito
2014-09-23 10:27
@Vampíro:

Jag skiter i om han tycker att tröjan, staden eller Messi är ful. Men att såga tröjan och kalla den för rosa? Det går liksom inte att tycka att den är rosa, det är fakta att den inte är det. Sen tyckte jag också att han hade en dryg ton i början av programmet när han nämnde att dom hade fått kritik. Innebär detta att jag inte kommer leva länge nu?

ElRaval
Ja det är väl en smaksak. Jag gillade mer förra upplägget med England, Italien, Spanien och ibland nån Tyskland eller Ryssland beroende på gästerna. Däremot kunde dom gott och väl dela upp tiden mer rättvist mellan dom olika delarna. Men men, tycker bara att det börjat otroligt tamt med samma panel och för korta avsnitt, plus dåligt upplägg. Men som tur är finns det andra poddar man kan följa :)
Barcelona Rambla~
2014-09-23 10:03
I det här fallet kan jag faktiskt bara hålla med Borell. Vad är vitsen att döpa en pizzeria till Barcelona? Gränsen går vid till att döpa pizzorna med namn på spelare eller fotbollslag. :)

När det gäller tröjorna, de är ju för fan hur snygga som helst. De är inte heller rosa, utan det är en väldigt snygg nyans som kallas "bright crimson", en väldigt ovanlig färgnyans.

"Crimson is a strong, deep red color. It originally meant the color of the Kermes dye produced from a scale insect, Kermes vermilio, but the name is now sometimes also used as a generic term for slightly reddish-blue colors that are between red and rose."

Madrids tröjor är rosa, en sån där skrikig och ful rosa.
Barcelona Zyzz
2014-09-23 09:57
Borde inte Vermaelen få grönt ljus snart? Han skulle väl ha fått det förra veckan egentligen?
Barcelona Juuppp
2014-09-23 09:53
@LuisSuárez #9:

Du sågar folk som "inte" uppmärksammat hans födelsedag men ändå har du inte koll på när han är född? Tom RixFM noterade igår på radion att han fyllde år igår, så ja. De flesta har nog koll.
Barcelona dinho the artist
2014-09-23 07:28
Vampiro
Instämmer helt. Jag gillar Eurotalk och det faktum att de faktiskt pratat mer barca på några avsnitt än under hela förra säsongen. Gillar panelen dessutom. Borell och barca har väl haft sina duster men han får å andra sidan tycka som han vill. Tycker han kan vara väldigt skön ofta också. Kul program med genuint fotbollsintresserade människor, mer än man kan säga om de flesta studios.
LuisSuárez #9
2014-09-23 01:51
@kingrodrigues:
Märligt, fick reda på den nyheten via Internazionales officiella FB-sida och twitter som gratulerade gratulerade... Edit: Efter noggrannare koll, visade sig att Ronaldo födelseattest registrerades vid den 22 september. Så jag har väl inte helt fel trots allt...
Barcelona kingrodrigues
2014-09-23 00:52
Luissuarez Hmmm Ronaldo e född den 18 september.
Barcelona Vampíro
2014-09-23 00:32
Lyssnade precis igenom Euro Talk och kan ärligt talat inte förstå hur man kan bli upprörd över deras snack. Det är inte så att dem verbalt pissar på hela klubben utan endast nån liten kommentar om tröjorna vilket är en smaksak. Alla älskar inte precis allt med FC Barcelona och om man ska överreagera på vartenda liten detalj nån säger om klubben så lever man nog inte länge. Folk tyckrr olika, tro det eller ej men så är det.
Barcelona ElRaval
2014-09-23 00:24
[QUOTE=Barcacat]Haha du har helt rätt! Det som gör saken ännu roligare är att Fjäll sågar oss för att byta andraställ varje säsong. Om jag inte är helt fel ute gör väl hans älskade Chelsea likadant.. [/QUOTE] sågar och sågar.. man får väl ha åsikter? hur roligt vore ett program med tre killar helt utan åsikter kan man fråga sig. dessutom är inte eurotalk tänkt att vara sportjournalismens royce royce utan snarare ett litet prateri som borell skulle uttryckt det.
Barcelona ElRaval
2014-09-23 00:22
[QUOTE=Mascherano#14 el Jefecito]Eurotalk som tidigare var min viktigaste måndagsrutin har ju från en säsong till en annan blivit något man helst vill undvika. Med det sagt så gav jag det ändå en chans i eftermiddags, något jag snabbt skulle ångra. Inte nog med att Fjäll med en något självgod och sarkastisk ton påpekar att dom har fått "kritik" på sociala medier pga den totala avsaknaden av organisering programmet numera saknar, vilket är helt rätt och något han och dom andra borde ta till sig istället för att spela överlägsen. Han påpekar också att vårt nya rosa bortaställ är helt förkastligt. Ja, han sa rosa. ROSA? Snälla Fjäll, är du blind? I länktipset hittar du ett bortaställ som är rosa. Och ja, det ser förjävligt ut men det tillhör en annan klubb. [/QUOTE] angående o-organiserandet tycker jag det är bra. tycker oftast det är jobbigt när saker trycks in och folk måste avbrytas. dessutom blir det krystat när panelen ska prata om saker bara för att tittarna önskar ett ämne. borell ska prata italienska sportchefer och wenger. jag blir nästan rörd men samtidigt obekväm när han hyllar barcelonaspelare, som han gjort nu i säsongsstarten. och fjäll är förövrigt uttalat barcelona fan. spontaniteten är det jag gillar med programmet.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-09-22 23:56
Det är ändå komiskt att Real, med alla "världens bästa försvarare", är ett av lagen som har släppt in mest(!) mål i ligaspelet efter 4 omgångar. Levante som ligger sist har släpp in 10 och Real 8.... bra försvar. Världsklass broshan....
LuisSuárez #9
2014-09-22 23:20
Stort grattis till Barca-legenden Ronaldo som fyller 38 år gammal idag :) Edit: Lite förvånande att ingen härinne har uppmärksammat hans födelsedag.
Barcelona Vampíro
2014-09-22 23:17
Misstänker att de tycker Palermos tröjor än sjukt snygga?
Barcelona koeman92
2014-09-22 22:58
Jaha, nu får vi alltså inte byta bortaställ varje år längre? Ska den färgblinda jubelåsnan Fjäll in nu och censurera vad man får använda för plagg som fotbollsklubb och inte? Att de ens diskuterar ett så onödigt ämne är för mig helt otroligt.. Svensk sportjournalism i ett nötskal.
Barcelona Barcacat
2014-09-22 21:55
@Mascherano#14 el Jefecito:

Haha du har helt rätt! Det som gör saken ännu roligare är att Fjäll sågar oss för att byta andraställ varje säsong. Om jag inte är helt fel ute gör väl hans älskade Chelsea likadant..
Mascherano#14 el Jefecito
2014-09-22 21:18
Eurotalk som tidigare var min viktigaste måndagsrutin har ju från en säsong till en annan blivit något man helst vill undvika. Med det sagt så gav jag det ändå en chans i eftermiddags, något jag snabbt skulle ångra. Inte nog med att Fjäll med en något självgod och sarkastisk ton påpekar att dom har fått "kritik" på sociala medier pga den totala avsaknaden av organisering programmet numera saknar, vilket är helt rätt och något han och dom andra borde ta till sig istället för att spela överlägsen. Han påpekar också att vårt nya rosa bortaställ är helt förkastligt. Ja, han sa rosa. ROSA? Snälla Fjäll, är du blind? I länktipset hittar du ett bortaställ som är rosa. Och ja, det ser förjävligt ut men det tillhör en annan klubb.
Annons: