/spanien/barcelona/forum/4952.aspx/spanien/barcelona/forum/4952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-05-06 22:13
Nemesis10 Hmm du vet att man har 7 spelare på en bänk va?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2014-05-06 22:10
Skulle jag få drömma skulle min elva se ut såhär: ..................Ter Stegen................... Piszczek - Vertonghen - Laporte - Alba ........Rafinha..............Busquets........ ...Cuardado.......Messi.......Neymar.... .....................Aguero........................ Resten av truppen: Pedro, Iniesta, Deulofeu, Pique, Bartra, Masip, Xavi, Adriano, Montoya, Masherano, Llorente :)
Barcelona the cameroonians
2014-05-06 22:08
@påfågeln:

Det beror nog mycket på hur det går i nästa omgång för topp-3.
Just nu är det slutsålt, men det kommer släppas fler biljetter senare inpå.

Annars kan du alltid köpa min... 10 lax ;-)
2014-05-06 22:03
En engelsk version av Messis skattebekymmer där det konstateras det jag skriver i mitt förra inlägg.

Messis entourage tillbakavisar anklagelserna men vill inte kommentera mer än så tills domen fastslagits.

Kanske inte så konstigt att Messi inte är i samma slag som förr med tanke på allt som hänt på senare tid med skador och skit.
Barcelona påfågeln
2014-05-06 22:00
Kommer troligtvis vara i Barcelona vid matchen mot Atlético i sista omgången, är det någon som tror det kommer bli svårt att få biljett då? Tänkte köpa via hemsidan dagen före typ. Några tips?
Neymar11
2014-05-06 21:52
the cameroonians Har inte redan blivit straffad för det i början av säsongen?
2014-05-06 21:49
Skulle inte förvåna om detta nya kontrakt har något att göra med den skattesmäll Messi är på väg att få. Ryktas om €35 miljoner enligt la Vanguardia.

Vet inte om klubben gjort samma typ av misstag som i Neymar-affären och fört över lönepengar till Messi utan att klassa dem som inkomstrelaterade.

Skattemyndigheten kommer enligt uppgift även att börja granska kontrakten gällande Casillas, Xabi Alonso och David Villa.
Barcelona Gabriel
2014-05-06 21:42
20M€/år + 4M€ i bonusar? Alltså, hur jävla löjligt som helst. Och han har knappast gjort sig förtjänt av den lönen. Skulle det nu vara så att Messis nedgångna form faktiskt håller i sig även efter VM så kan tankarna att vilja sälja honom bli på allvar, då räcker det inte bara med att vi ska kunna tänka oss att sälja honom utan då ska även en klubb matcha den här lönen vilket kan bli ett stort problem. Även om Messi går och blir sig själv igen sp är det alldeles för mycket pengar. Ingen spelare är värd den lönen.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-06 21:31
Balague saying on Revista that Levante were paid to beat Atleti. It's illegal now,but they want to make it legal to make it more competitive" Det är inte första gången Perez betalar med EU skattepengar.
Barcelona ElRaval
2014-05-06 21:29
Nog för att jag önskar att vi för en gångs skull borde ta in en lite mer rutinerad tränare, men det finns något vackert i att återigen välja en gammal Barcelona-profil.

Det är Pep, Tito och Rijkaard som gör oss till mer än en klubb. När andra lag slänger bort sina profiler eller köper in kortvariga lösningar utan hjärta för klubben så tar Barcelona hand om sina egna.

Neymar11
2014-05-06 21:22
NoGo™ Helt sjuka pengar Vi dubblar nästa hans lön och han förlänger endast med ett år? Bonus pengar tror jag inte man behöver skatta, rätta mig om jag har fel. Varför inte sänka hans lön till 14-15 miljoner € och ge han en bonus på 5-8 miljoner €/ år när han uppfyller målen + lite till. Då hade han garanterat sprungit
Barcelona One_LionelMessi
hahaha ursäkta men kan inte sluta garva på den här klippet, hahaha vafan sysslar pepe med allvarligt talat? hahaha o herregud!
Barcelona One_LionelMessi
hahaha ursäkta men kan inte sluta garva på den här klippet, hahaha vafan sysslar pepe med allvarligt talat? hahaha o herregud!
Barcelona Sir Alexis
2014-05-06 21:00
@knoxxx:

Håller med, om vi vinner är det en gåva från båda madridlagen den här säsongen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-06 20:59
Barca 2014/2015:

Tränare: Lucho Enriqué (Verkar vara klart, Ingen åsikt varken jätte positiv elr negativ)

Målvakt: Ter Stegen, Masip, (Ev Behålla Pinto elr en rutinerad La liga målis som accepterar bänk)

Högerbackar: Alves (Finns inte mkt alternativ där ute) Montoya.

Vänsterbackar: Adriano, Alba

Mittbackar: Piqué, Mangala, Bartra, Agger (Eller annan rutinerad till rätt pris)

Defensiva mittfältare: Sergio, Mascherano.

Mittfältare: Xavi, Cesc, Rafinha, Iniesta (Reus)

Anfallare: Alexis/Pedro, Reus, Messi, Deulofeu, Hur ser Jonathan sorianos kontrakt ut? Vore inte pjåkigt om han kunde komma gratis (En riktig 9a som alternativ), Annars en annan billig å kanske lite mer rutinerad från de större scenerna (En Klose typ)

Alltså In: Ter Stegen (12)m Masip, Mangala (40m) Agger (tex) 10m), Rafinha, Reus (35m) Deulofeu, Jonathan Soriano (tex) 0-5m

Ut: Puyol, Valdes, Song (12milj), Sergi roberto (lån), Dos Santos (4m), Bojan (8m) Afellay (4m), Pedro/Alexis (kan inte välja) ca 30m, Dennis Suarez (lån) Tello (10m) Cuenca (Lån).

In= Ca 100milj euro.

Ut ca 68milj euro (Ja jag vet att vi är usel på att sälja..men man kan hoppas)

-32 milj euro.

In med 8 spelare och ut med 11.

En ev Elva:

-------------Ter Stegen---------------
Alves----Piqué---Mangala----Alba-
---------------Sergio------------------
--------Cesc----------Iniesta---------
---Reus-------Messi----------Neymar

Bänk:Pedro/Alexis, Rafinha, Deulofeu, Xavi, Masip, Soriano, Agger.

Inte så jättetunga namn på bänken kanske. Hade bara lite långtråkigt. Men liknande spelare vill jag ha in.
SoN_Un
2014-05-06 20:49
Gio Style

hoppas=)
Barcelona knoxxx
2014-05-06 20:48
SoN_Un

Oavsett om Barca vinner ligan eller inte så har vi ju gjort en skitsäsong. Det är inte som att vi vunnit trippeln eller inte.
Barcelona NoGo™
2014-05-06 20:43
@LeoMessi

Ja det är bäst för han!
Barcelona LeoMessi
2014-05-06 20:39
NoGo™ (Barcelona) Då kommer han få springa som aldrig förr :-)
Barcelona Gio Style
2014-05-06 20:36
SoN_Un
Lucho har Barcahjärta, tror inte att han skulle medvetet lägga sig.
SoN_Un
2014-05-06 20:31
tänkte på en grej, tänk om luchos celta lägger sig mot real?...tror inte att lucho vill träna regerande mästarna ifall vi vi vinner förstås, otrolig press då. vad tror ni?
Barcelona NoGo™
2014-05-06 20:29
Det sägs att Leos nya kontrakt är snart klart och han kommer tjäna 20M/år + 4M i bonusar. Var ju lite de där....
SoN_Un
2014-05-06 20:22
AndreD

ÖGA PÅ! :D
Barcelona Sir Alexis
2014-05-06 20:20
@Gio Style:

Tydligen:)
Barcelona Gio Style
2014-05-06 20:18
@MessiyoyO 10:

Jag vet hur Fiorentina spelar och sanningen är den att Cuadrado har minst 3 gånger så mycket mer yta att gå på än vad han hade haft i Barcelona.
That's a fact my friend.
Barcelona AndreD
2014-05-06 20:04
@Neymar11:

Dat ögning
Barcelona MessiyoyO 10
2014-05-06 19:58
Cuadrado platsar i nästan alla lag i världen. Barcelona inkluderat. Fiorentina försöker spela likt Barca och de skapar oerhört mycket framåt men är skit bakåt. Värre än Barca. Men Cuadrado underhåller och visar att han vill ha bollen konstant samtidigt som han alltid gör sin gubbe och skapar lägen.
Barcelona Gio Style
2014-05-06 19:51
Cuadrado skulle inte passa i vårt lag som anfallare, för lite yta och borrar ner skallen för mycket.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-05-06 19:46
Cuadrado och Borja Valero, vilka spelare! Cuadrado imponerar mer på mig än vad Neymar har gjort.
Barcelona Gio Style
2014-05-06 19:38
@Neymessi:

Bara att lägga lock för öronen tills Silly Season är igång på riktigt :)
Man får ju höra allt möjligt nowadays.
Annons: