/spanien/barcelona/forum/4951.aspx/spanien/barcelona/forum/4951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-06-13 13:49
@papillon:

..och desto större anledning att ta betalt för det du har utbildat.
Barcelona barca!54
2014-06-13 13:43
papillon

Nu handlar det inte om spelaren specifik, utan att det är ett genomgående beteende hos barcelona att släppa spelare på fri transfer.
Barcelona barca!54
2014-06-13 13:40
HAHAHAHAH, asså den här journalisten Olof Lundh är riktigt pinsam. Han sitter i tv4 vm-studio och lyckas ändå kritisera FC Barcelona.

"Brasilien blir som FC Barcelona, man får mycket med sig, man vill att dom ska gå vidare "

Helt otroligt....
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-13 13:33
Det är just den här attityden som förstör. Ser ni Real Madrid, Chelsea, Bayern göra så? Nej, Dem tänker på sitt bästa och varje miljon är viktig, spelar ingen roll. Fotboll är tyvärr också business. Ser ut som många här inne måste lära sig lite. Varför ska vi ge gratis spelare? vad förlorar vi på att ta betalt några extra miljoner spelar ingen roll om det är 1 eller 100 miljoner euro. Det är en fotbollsklubb/ och som sagt ingen välgörenhet
Barcelona papillon
2014-06-13 13:31
Rambla~:

23 åring i B-laget? Desto större anledning till att inte skriva nytt kontrakt.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona petersays
2014-06-13 13:30
Sen tror jag att är mycket troligt att det finns någon form av goodwill-klausul i ungdomarnas kontrakt - där det står att om klubben och spelaren är överens om att de inte vill fortsätta så får de lämna free of charge. Och skulle inte en sådan klausul finnas i kontraktet så kanske vi inte skulle ha lika många unga spelare i akademin.
Barcelona petersays
2014-06-13 13:28
Fast i vissa fall är det väl inget att gnälla över? Herregud ska vi sitta och förhandla över i sammanhanget småsummor? Det är ju inte direkt gratis att sitta i förhandlingar eller att skriva kontrakt heller. Dessutom är det en jäkla skillnad på vår ekonomi och ekonomin i ex tysklands andradivision. Att tro att dom skulle hosta upp några 20 miljoner för en spelare som Sanchez - unheard of. Då gör vi spelaren mindre attraktiv. Det måste till ännu fler förhandlingar. Missnöjet gror. La Masia-spelarna kan nog lacka lite om man stramar upp på den goodwill man verkar ha etablerat - att man oftast släpper de spelare som inte kommer vidare från b-laget. Att skapa pissig stämning, sitta i förhandlingar och låsa upp spelare som ingen vill ha kvar tycker jag låter rätt jäkla sugigt.
Barcelona Gabriel
2014-06-13 13:10
Neymar11 Ursäkta med vad tror du vi driver egentligen? Det här är ingen välgörenhet. Klubben spenderar enorma pengar på att utbilda och utveckla talanger bara för att sedan se många av dem lämna gratis till andra klubbar. Är det så det ska fungera eller? Nej, ursäkta mig men nu får du faktiskt ta och tänka om. Vadå ömsesidig respekt. Vad fan? Vi är en fotbollsklubb men en fotbollsklubb är även ett företag, dessa 2M€ du pratar om kanske inte låter så värst mycket men ta 10 sånna talanger som lämnar gratis och inte riktigt platsade till A-lagspel så har du helt plötsligt 20M€ där. Förstår helt ärligt inte hur du tänker. Klart som fan att vi ska ta betalt av spelare som lämnar och inte bara ge bort dem till andra klubbar gratis bara för att dem inte höll måttet för spel hos oss. Det kostar att driva La Masia, du är medveten om det va?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-13 13:08
Gabriel

Det är sant. Bravo är en bra målvakt och bland dem bästa i la liga. Men han är inte i närheten att vara bland dem bästa i världen. Speciellt inte start i världens största klubb. Han är perfekt som andra mållis, shiiet det är ett mirakel att han ens accepterar bänken, haha vi ska vara glada om vi värvar han för 8-10 mill
Neymar11
2014-06-13 13:06
Med tanke på att vi går med vinst och fortsätter driva på verksamheten och t om börjat handla in talanger som Halilovic så har vi nog råd att släppa en och annan dussinlirare gratis. Tanken med b-laget och jr-lagen är väl att vi ska utveckla spelare till vårt a-lag och inte till att utveckla för att sälja vidare?! Så om ekonomin är stabil och vi har råd att släppa sådana spelare gratis så är allt lugnt. Varför ska vi bli en klubb som håller kvar spelare som inte vill vara kvar för någon liten summa? Lika bra att ge killen en chans till ett bra kontrakt
Barcelona Rambla~
2014-06-13 12:59
@Neymar11:

Jag förstår inte ditt resonemang. Nu handlar det inte om vinstdrivande utan att hela tiden gå med förlust. Är du insatt i vad det kostar årligen att ha en verskamhet som La Masia, spelare för spelare?

Vadå inte platsar? Eusebio ville ju ha kvar Sanchez även nästa år, han var kapten den gångna säsongen. Lämnar en sådan spelare vid 23 år måste han ju anses som "färdigutbildad", eller? Bara för att han inte platsar i a-laget behöver man inte låta han lämna gratis för den skull.
Neymar11
2014-06-13 12:53
Varför ska klubben börja ta betalt av talanger som inte platsar i b-laget? Klubben gör rätt som inte tar betalt och ger dom en chans att lyckas någon annanstans. På samma sätt gör klubben rätt när dom låter "legender" likt Henry, marquez osv lämna gratis. Allt behöver inte vara vinstdrivande, folk gnäller på att vi har blivit ett företag med all sponsor men vill samtidigt att vi ska plocka ynka 2 miljoner € för en talang som klubben själva vill bli av med. Det handlar inte om att vara en gratisverksamhet utan mer en ömsesidig respekt mellan klubb och spelare. Det är på spelare som cesc, Thiago och Sanchez vi ska mjölka pengar så gott det går
Barcelona Rambla~
2014-06-13 12:51
@Gabriel:
Du har rätt Gabriel. Reina fick chansen långt före Valdes. Han var dessutom mer utvecklad och tidigare färdig att lira med seniorer. Det var Valdes som fick chansen under van Gaal när Rustu floppade. Som även Thiago här under mig var snabbare med att deklarera. :)
Barcelona Thiago_Alcantara
2014-06-13 12:49
Gabriel så har jag också för mig att det var. Bonano 01/02 med Reina. 03/04 var Rustu tänkt som 1a men då han floppade så fick Valdes chansen istället och tog den
Barcelona LeoMessi
2014-06-13 12:49
Juventus no longer compete with Barcelona for Fiorentina player Cuadrado as a goodwill gesture as they are interested in Alexis Sanchez [md]

haha det roliga är att Juve tror väl att vi ska sälja sanchez billigt bara för dom är så nådiga mot oss. haha som om dom ens hade vunnit den dragkampen från början? Och så som det ser ut nu så kommer inte sanchez att säljas eftersom Lucho vill ha in en minst lika bra spelare och jag antar att den spelare som ska vara lika bra som sanchez inte ska kosta 20 mille mer, för då är det bara onödigt.

Juve är jävligt irriterande nu, dom försöker köpa en spelare som dom inte har råd att köpa.

Sen kanske man ska ta dessa nyheter med en nypa salt, men man vet aldrig med snåla italienska klubbar. Dom borde ha köpt sanchez från första början och sanchez är fan inte billigare nu än när han spelade i udinese.
Barcelona Gabriel
2014-06-13 12:37
Rambla Fast spelade inte Reina i Barça under Rexach, när Bonano hade köpts in som första målvakt? Säsongen 01-02? Tror det var så. Reina spelade aldrig under Van Gaal så som jag minns det. Valdes var den som fick chansen av Van Gaal när han återvände till klubben som tränare året efter. Bara detaljer och din poäng med Reina är densamme, men är nästan säker på att det var så.
Barcelona barca!54
2014-06-13 12:33
Rambla~ Exakt. jag är trött på att Barcelona inte tar betalt för sina spelare, och istället låter spelare lämna på fri transfer. VI driver inte någon gratisverksamhet. Vi har förlorat mycket pengar på detta under de senaste åren
Barcelona Gabriel
2014-06-13 12:31
Rambla Det är precis den känslan jag får av Bravo också, att han bestämt sig för att övertyga alla och ta Ter Stegens plats som första målis. I am sorry men Bravo som första målvakt i Barcelona håller inte. Han är långt ifrån en av de bästa målvakterna i världen. Ter Stegen är samtidigt, tillsammans med Courtois, den mest lovande och talanfulla målvakten som finns. Det vore väl själva fan om Lucho snurrat in sig på Bravo som första målvakt och vi slarvar bort Ter Stegen som blir besviken över att man inte visade ett tydligare förtroende för honom och försvinner. Det där hade varit så typiskt oss.
Barcelona Rambla~
2014-06-13 12:25
@papillon:

Vid 23 år ålder har man nog lämnat juniorstadiet i dagens fotboll. Dessutom så menade han nog att klubben hela tiden river kontrakt istället för att ta betalt för spelarna. Det behöver inte vara några stora summor, allt är bättre än att hela tiden låta spelare gå utan att få någon ersättning alls.
2014-06-13 12:25
Gabriel: Därför även jag tycker att Willy hade varit ett bättre alternativ. Men vi får hoppas Ter Stegen kan fylla rollen som etta på ett bra vis
Barcelona Rambla~
2014-06-13 12:23
Jag tror att det hade blivit svårt att få Reina för 5m, speciellt med tanka på hur "bra" vi är på att förhandla. Skulle gissa på minst 10m. Trots det en bättre affär. Pepe om någon kan berätta för MAtS om vilken press en ung talangfull målvakt utsätt för i en klubb som Barca. Han har ju själv upplevt den pressen när han kom upp till A-truppen under van Gaal. Reina var en mycket lovande målvakt och gick då före Valdes, de är ju jämngamla. Han fick förtroendet och spela men höll inte riktigt för trycket och fick till slut lämna för Villarreal (vi fick Belletti i utbyte).

Pepe Reina hade varit den absolut perfekta personen att ha som reservmålvakt och lite mentor för ter Stegen. Nu klarar säkert även Bravo av den uppgiften fast han tycks vara inställd på att spela första fiolen när han kommer till Barca. Det är den känslan man får åtminstone.
Barcelona papillon
2014-06-13 12:19
barca!54:

Seriöst, förväntar du dig att klubben ska ge alla juniorer långa A-lagskontrakt för att sen sitta av sitt kontrakt utan att spela som dos santos? Eller ville du bara hitta nåt för att klaga på ledningen?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gabriel
2014-06-13 12:17
Reina och Willy har också spelat CL, kan spanska ligan och pratar språket. Dem är också både bättre målvakter och billigare alternativ. Nej, inte en kotte kommer att övertyga mig om att det här är en bra värvning. Även om Bravo hade kostat 5M€ så hade jag varit missnöjd över värvningen eftersom jag inte vill se honom i Barça. Man kan få Reina och Caballero för den summan. Det är lustigt, jag minns att jag klagat på Bravo så otroligt många gånger här hemma och nämnt hur dålig jag tycker han är, och nu ska alltså vi köpa honom. Karma is a bitch!
2014-06-13 12:03
Jag förstår samtidigt idéen med att ta in Bravo som rutinerad 2a målvakt. Har spelat CL, kan språket, kan ligan. Vi har sett tidigare vilka problem som kan uppstå om dessa egenskaper inte finns, i exempelvis Rustu. Därför jag varit lite tveksam till Ter Stegen. Men absolut mycket hellre Willy än Bravo då denne kostar mindre i lön och säkerligen en mindre övergångssumma.
Barcelona Illusionista
2014-06-13 11:08
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Jo, jag håller med att det är dumt att lägga 12 milj på en andra keeper.. jag skulle nog hellre tagit in Willy eller Reina för halva den summan!
Barcelona Nemesis 10
2014-06-13 10:58
Neymar är bland världens bästa i brasilianska landslaget för att sedan spela som Pedro i Barcelona. Luscho måste fixa det här annars är Neymar next man out för en skitsumma förmodligen...

Är ganska säker på att Barca kommer vill värva en till mittfältare vem det nu blir är väldigt osäkert. Nu när vi ska förnya laget och förnya spel idén tycker jag det är rätt att vi tar in en spelare i Rakitic. Fotbollen har utvecklas och kräver mer fysik och ork idag än vad spelare som Xavi och Fabregas tex har.
Barcelona koeman92
2014-06-13 10:50
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Så ja Lucho!!
Barcelona Vampíro
2014-06-13 10:40
Vem behöver titlar? In less than three months (launch 26 March), FC Barcelona have reached more than 1.1M followers on Chinese social network Sina Weibo. [fcb]
Barcelona barca!54
2014-06-13 10:34
The contract of Barcelona B midfielder Ilie Sanchez (23) was rescinded so he could join German 2nd division club on a free transfer. [tv3]

Vår klubb, FC Barcelona gillar att släppa spelare gratis. Klarar inte av det längre.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-13 10:19
@Illusionista:

Sen lägger vi 12milj på andrekeepern Bravo! :)

Aja.. Rakitic är en grym värvning på alla sätt.
Annons: