/spanien/barcelona/forum/4949.aspx/spanien/barcelona/forum/4949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Migueli
2014-04-27 17:17
Heisenberg Hahaha det är sant! Men Spud är en legend! ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2014-04-27 17:16
Treyh

Det skulle nog absolut kunna funka men frågan är om vi verkligen lyckas värva en riktig mittback. Slutar väl med att Zubi får en snilleblixt och värvar Nani som får bli omskolad till mittback.
Annars tror jag på Montoya. Får han bara mer speltid kan han blir riktigt grym.
Alves har gått ner sig otroligt mycket och även om han är en favorit så är det dags för honom att lämna Barcelona.
En annan spelare som skulle vara intressant att få se som högerback är Alexis. En spelare som ger allt i varje match, vindsnabb och tar ett större defensivt ansvar än Alves....
Barcelona Heisenberg
2014-04-27 17:14
@Migueli:

Som någon sa innan, det är egentligen bara spänst som räknas. Spud Webb vann NBA dunk contest -88 och han är 1.70...
Barcelona Sir Alexis
2014-04-27 17:13
@Rambla~:

?
Barcelona Migueli
2014-04-27 17:11
Någon annan som switchat direkt till Valencia-Atletico?
Barcelona jawwa
2014-04-27 17:11
Ska bli så underbart att se England åka ur gruppen i vm så alla bleka engelsmän inser hur jävla dålig deras pissliga är. Hatar allt som har med den äckliga ligan att göra, sen att den äckligaste grisen av dem alla leder det smutsigaste laget uppbyggt på stulna pengar gör inte saken bättre...... e så jäkla arg
Barcelona *hjärta* Titos mod #Messi hade chippat
2014-04-27 17:09
Alltid en legend, Puyol .

Efter en sån här match: Liverpools era är över
Barcelona Rambla~
2014-04-27 17:08
Acrobat Det är målskillnad. Just nu har City +6 mål på Liverpool, 2 matcher mindre och 6p bakom.
Barcelona Barcadinho.
2014-04-27 17:07
Det värsta är att han lyckas vinna röster med den här skitiga fotbollen.
Det är ju 9 av 10 experter som kallar honom för geni.
Det är inte precis många i median som kritiserar honom, ofta bara vi fans.
Men så klart - lyckas man manipulera mesta av expertisen så förtjänar man kanske att kallas för the special one.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-04-27 17:05
Kan inte Niva skriva en text om hur Chelsea totalmördar sporten fotboll. Nejdå, istället hyllar vi Mourinho och kritiserar lag som vill spela anfallsinriktad fotboll ( Barca, Bayern ) Själv växte man upp med samba-brasilien och lirare som Ronaldinho , Zidane och Ronaldo. Nu är det kontringar och Mou istället!
Barcelona Rambla~
2014-04-27 17:05
Tito Vilanova 100p - Mourinho 9?p :P
Barcelona LeoMessi
2014-04-27 17:03
Rambla~ (Barcelona) I Spanien togs han ner på jorden och nu gäller det att någon i England gör det.
Barcelona Galaxus
2014-04-27 17:02
Som sagt, hellre att ett bra lag som Real Madrid vinner CL än äckel Chelsea. Värsta klubben i världshistorien.
Barcelona Migueli
2014-04-27 17:02
RonaldinhoGaucho Sen när det gäller basket så är ju allt relativt. Är du under 1.90 lång så anses du vara kort i NBA. Men i fotboll så skulle du vara lång. Det är ändå ganska få spelare som är under 1.90 i NBA som verkligen har dominerat. Dem ända jag kan tänka på är Allen Iverson och Isaiah Thomas men det är en annan diskussion som kanske är bättre att ta på NBA forumet ;)
Barcelona Acrobat
2014-04-27 17:00
Är det målskillnad som avgör om två lag hamnar på samma poäng i Premier League eller är det inbördes möten som gäller? Fy fan vad tråkigt det måste vara att följa Chelsea match efter match. Jag har helt ärligt aldrig sett en tråkigare fotboll. Det är egentligen sjukt att det kommer folk och ser deras matcher...
Barcelona Rambla~
2014-04-27 17:00
Seriöst, kan inte någon ta ner det där aset på jorden och hans kräkfotboll? Är det verkligen det här publiken vill ha?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-27 16:59
Faaan. vad jag hatar Chelsea......

Barcelona Andrés V
2014-04-27 16:58
Vad ska man säga? Chelsea, laget som dödade fotbollen.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-27 16:58
Mourinho är så otroligt vidrig att jag saknar ord att beskriva den narcissisten.
Barcelona AndreD
2014-04-27 16:57
Fega äckliga smutslag
Barcelona jawwa
Bara i en korpliga som PL chelseas fotboll uppskattas
Barcelona koeman92
?..
Barcelona Gabriel
Fan vad jag hatar vad fotbollen har blivit. Jävla smuts fotboll!
Barcelona Migueli
2014-04-27 16:54
RonaldinhoGaicho Visst är det sant men gungan ta en spelare som Pique till exempel. Han är 1.93 m lång men saknar bra positionsspel och tajming vilket gör att han är medioker i luftrummet trots sin långa längd.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-27 16:51
Pool kan ha förlorat guldet här..
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-04-27 16:50
@Migueli:
tro mig i basket spelar längden verkligen ingen roll, det är dom korta som är dom jävligaste o möta, dom långa är bara irriterande att ha framför sig när man ska skjuta men dom kan man skaka av sig. sen spelar längd stor roll som back kan jag tycka, om man inte har nån som kan nicka bort bollar i sitt eget straffområde så kmr motståndarna utnyttja de och vippss så har dom 5-10 nickar mot mål och nån kommer säkert att gå in.
Barcelona Migueli
2014-04-27 16:49
LeoMessi Aa han glidtacklade knappt. Men jag håller med helt och fullt. Busquets är lika viktig för vår defensiv som Messi är för vår offensiv.
Barcelona Treyh
2014-04-27 16:48
Ingen som har funderat på att skola om Marc Bartra till högerback? Och om vi köper en RIKTIG mittback till nästa säsong så har vi 3 nickstarkar och som även är duktiga defensiva i backlinjen. Men det viktigaste är att vi kan ger Alba mer friare tyglar att springa på kanten och överlappar Neymar så att den senare kan komma mer in till mitten. Det skulle bli som när vi hade Abidal i backlinjen och när Alves var i sin prime och kunde gå offensiv på sin kant. Nu är Alves skit, han har gått ner sig som fan. Medans Alba har hur mycket som helst kvar att ge. Det viktigaste är att vi skulle få en bättre balans i backlinjen - som vi hade under Peps tid. Det fungera inte att ha två så offensiva ytterbackar om man ej har två centrala mittfältare.
Barcelona Migueli
2014-04-27 16:47
CuleAK Man måste bekämpa eld med eld och låta Chelsea hålla i bollen mer än vad dom är vana vid och blir då osäkra i sitt spel. Då kommer dem ut ur sin "Comfort zone". Sedan måste man försöka kontra in ett mål.
Barcelona LeoMessi
2014-04-27 16:46
Migueli (Barcelona) Många baserar sina åsikter om vem som är bäst baserat på hur spektakulär spelaren är. När det kommer till defensiva spelare så är dom bästa oftast dom minst spektakulära. Om vi tar Busquets som exempel, tack vare hans positionsspel så behöver han aldrig komma med en glidtackling. Mascherano ser extremt bra ut när han kommer in med en perfekt tackling bakifrån, men det folk inte inser är att om han hade stått rätt från början så hade han inte behövt tackla undan bollen. Har för mig att Maldini gjorde en tackling varannan match, i snitt.
Annons: