/spanien/barcelona/forum/4944.aspx/spanien/barcelona/forum/4944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-04-23 22:54
Vampíro Han borde lämna Tyskland så fort han kan Man u jobbet tror jag hade passat honom perfekt. Få bygg upp ett lag från botten och verkligen printa in sina egna tankar. Och någon måste ju få engelsmän att spela fotboll :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2014-04-23 22:54
@Migueli:
Hur mycket Pep än har gjort för oss så förlorade han all min respekt för honom. Sen så har de Robben som jag får rysningar av, men jag hatar iofs inte Pepe och Ramos mindre. Jag gillar inte heller att Bayern svävar i skyarna hur länge som helst, vill att de ska tas ner till jorden igen. Det är Barca som ska bli första laget som vinner (det nya) CL 2 år irad !! Rivaliteten mot Real i all respekt, men de fick stryk i ligan både hemma och borta, så jag är rätt så nöjd. Jag hoppas att Atl.M tar hem det hela som sagt, och jag tror att Atl.M skulle få det lättare mot Real än mot Bayern i final.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-23 22:53
Smogen Nu är ju dock Barca och Real världens rikaste, Chelsea är en liten klubb med rik ägare, stor skillnad som är värd att ta upp. Men visst förstår vad du menar.
Barcelona KarmaIsAKaranka
@Neymar11:

Jag önskar att vi hade en sådan tränare. En tränare som är perfektionist och inte applåderar misslyckanden gång på gång. Pep är perfektionist och därför älskar jag att han kräver maximum av sina spelare. Hos Pep hade Alexis inte fått löpa i offside 10 ggr och komma undan med det. Klantar man sig förtjänar man kritik. Så är det på elitfotbollnivå. Det här är inte division 5 norra i Sverige.
Barcelona DM1982
Det är verkligen inte över ännu men Pep måste verkligen tänka om inför returen. Real parkerade ingen buss idag, det var klassisk låg defensiv med sylvassa kontringar som vi är vana att se dem göra. Blanda inte ihop det med en parkerad buss med punkterade däcks som Chelsea körde igår, det är antifotboll.

Bayern måste spela mycket, mycket fortare och med mer tekniska spelare. I returen är risken stor att Real parkerar bussen mer och knappt kommer kontra, det är i och för sig förståeligt.

Tyvärr gjorde inte Bayern det viktigaste, ett mål. Det är så otroligt viktigt med det där jäkla bortamålet, det kommer vara väldigt tufft nu utan det. Det behövs bara ett slumpmål för Real så är saken klar.

Chelsea-Real i final? Uttrycket pest eller kolera har nog aldrig varit mer passande än nu.
Barcelona MabastB
2014-04-23 22:51
Förresten, vet någon varför vi inte gick efter Javi Martinez? Var det hans prislapp? Kommer inte ihåg riktigt, varit så mångra rykten om mittbacks köp som inte gått i lås så man glömmer ju bort. Sjukt stark och bra försvarare/ defensiv mitt, grym i luftrummet dessutom!
Barcelona Vampíro
2014-04-23 22:51
@Neymar11:
Det är för att han inte tränar sitt favoritlag längre. Det här är hans jobb bara.
Neymar11
2014-04-23 22:49
Fan vad Pep har förändrats, han har blivit som en stel tysk Ingen passion längre ju, han mannar inte på utan bara gestikulerar efter misslyckade aktioner
Barcelona Rambla~
2014-04-23 22:49
Krabban94 du har rätt. Det finns lag som även vunnit EC 3 år i rad.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-23 22:47
Mandzukic och Ribery var inte riktigt på topp idag. Ribery tog sig knappast förbi en rostig Carvajal.

Muller förtjänar definitivt mer speltid då han är riktigt farlig i straffområdet. Robben försökte men vågade försent in i matchen. Han satte skräck i spelarna försent.

I stort sett är jag imponerad över Bayerns kyla men man måste våga lite mer i sista tredjedelen. Inte lätt när Real Madrid parkerade bussen i 90 minuter.
Barcelona Gabriel
Bayern München världens bästa lag? Jo tjena, Bayern såg ikväll mot Real inte starkare ut än den svagaste Barça upplagan på flera år. Besviken är bara förnamnet. Svagt!
Jeffson
Nu tror jag iofs att Bayern löser detta men tänk om man tvingas sitta och heja på Chelsea i en CL-final samma år som vi åker ut i en kvartsfinal. Vilket jävla katastrofår!

Men jag tror ändå att Bayern löser detta som sagt och Atletico har en god chans att fixa det också om dom bara gör mål på Stamford Bus.
Barcelona DM1982
2014-04-23 22:46
Jag vill passa på och ge utmärkelsen Största Ögat till Barcelonistas som trodde att Bayern skulle mosa ikväll. Ett gott råd, tagga ner lite.
Barcelona Bàckis
Real Madrid var minst lika bra som Bayern. Tyskarna spelade ikväll lite väl stillastående, mycket bollinnehav och egentligen få heta chanser. Precis som det sett ut för oss senaste tiden. Samtidigt får Real din ideala matchbild efter 1-0, då man kan täppa till bakåt och gå på kontringar, dom är ju knappast ett spelförande lag.

Ber till alla gudar i världen att Bayern vänder om en vecka.
Barcelona Smogen
MessiyoyO 10

Bayern visste exakt vad dom fick när dom anställde Pep, han ändrar inte på sitt sätt att styra ett lag lika lite som jorden ändrar sin rutt runt solen., eller Xavi ändrar sitt sätt att lira boll...
Neymar11
2014-04-23 22:45
Mandzukic vann inte en enda nickduell och är extremt dålig i spelet och folk tror att han kan lira i Barcelona No way José Bayern tycker jag påminner ganska mycket om Barcelona på senare år. Inget märkvärdig lag alls, dumt av Pep att försöka lira likadan fotboll med tyskar. Det passar verkligen inte ihop Dom är verkligen inte närheten rent tekniskt Hur kan Bayern spelarna inte skjuta oftare Bayern ska vara tacksamma över att siffrorna inte blev högre Tills sist pepe, när man tror att man inte kan hata den grisen mer så överträffar han sig själv hela tiden
Barcelona MabastB
2014-04-23 22:44
Hatten av till Real Madrid, de spelade oerhört bra i defensiven och tillät Bayern knappt några ytor. Det gäller att ta vara på chanserna, något som vi har fått uppleva tråkigt nog. Hoppas att vi någon dag kan svälja vår stolthet och faktiskt anpassa oss mot ett bra motstånd och inte vara så naiva och spela vårt eget spel även fast vi vet om att det inte funkar i vissa lägen. Men men, hoppas att Bayern tar sig i kragen och visar vilka som är bäst i Europa på Allianz. Återigen, grattis Real för segern!
Barcelona Migueli
2014-04-23 22:44
Krabban94 Nej du har helt rätt.
Barcelona Krabban94
2014-04-23 22:43
Champions League har ingen vunnit två år i rad. Europa Cupen eller vad det heter vann flera lag två år i rad. Har för mig att vi vann den sista Europa cup titeln, 1992 och att det säsongen där på ändrade till Champions League.

Rätta mig om jag har fel!
Barcelona Smogen
2014-04-23 22:43
Fy fan om Real och Chelski går vidare med sin usla tråkfotboll. Som att se Drillos Norge 1998 ungefär.
Världens två rikaste klubbar backar hem och spelar grisfotboll. Jag tycker det är helt ok om ett mindre lag hade gjort det, men världens två rikaste? trist
Barcelona Vampíro
2014-04-23 22:42
Man United var stora favoriter inför 2008/2009 men vi piskade de i Rom. Sen hade Barça två rejäla möjligheter att kunna försvara titeln under Pep men vi snubblade bägge gångerna med matchen mot Chelsea som det värsta exemplet. Allt var dukat men vi kunde inte gå vidare, kommer aldrig komma över det uttåget. I år var det Bayern som gick in i turneringen som mästare och gigantiska favoriter. Visserligen är det långt ifrån över men det är lite konstigt i alla fall. Fotbollens största utmaning, vinna den där jävla Champions två år i rad.
Barcelona Migueli
2014-04-23 22:42
Davids3 Hur kan du sympatisera med Real i denna matchen? Vad har FC Barcelnoa ens emot FC Bayern? Det finns ingen rivalitet mellan oss. Det är klart att man vill se Real åka ut som cule.
Barcelona LeoMessi
2014-04-23 22:41
Riktigt starkt gjort av real! Dom lyckades försvara alla hörnor också, det hjälper att ha nickstarka spelare när man försvarar!

Måste säga att även om vi har klagat på vårt så spel så var bayern idag sämre än vi brukar vara. Målchanser brukar vi iaf skapa men vi sätter dom sällan:P

Real spelade fegt, men dom hade ändå inte kunnat utmana om bollinnehavet så dom gjorde det dom är bäst på. Dvs luta sig tillbaka och kontra.
Barcelona jawwa
pep kommer med största sannolikhet starta med mulller och götze, mot ett numera bussparkerande real krävs kvicka spelare. Mandzu är däremot otroligt usel...han har inget att göra i en toppklubb.
Barcelona MessiyoyO 10
Det är komiskt att Bayern väljer att spela som förra årets Barca, ett lag som dem krossade. Detta samtidigt som man möter ett rätt så organiserat försvar. Hade förväntat mig mycket mer av Bayern. Tysk fotboll handlar om fart, fart och återigen fart. Kolla bara på Dortmund. Dem spelade sitt spel och borde ha slagit ut Real med tanke på de chanser de skapade. Hur tänkte Pep egentligen?
Barcelona Migueli
2014-04-23 22:40
Jag tyckte det var straff eftersom han fullständigt kapade Muller i ett gyllene friläge.
Barcelona Davids3
2014-04-23 22:40
Hur klarar ni av att vara sympatiska med Bayern ?
Hur mycket jag än hatar Real så måste jag säga att jag hoppas de vinner, sedan förlorar mot Atl.M i final.
Barcelona Migueli
2014-04-23 22:39
Redemptionman Aa du har helt rätt Rijkaard avgjorde 1990 mot Svennis Benfica och sen dess på alltså 24 år har ingen försvarat CL titeln. Sjukt....
Barcelona Rambla~
2014-04-23 22:39
Xabi Alonso, världshistoriens största fuskare och som kommer undan med det. 1-0 tror jag inte räcker, nu har Bayern blivit uppvärmda. Bara att hoppas att båda madridlagen slip up i ligan nu så kan vi sno åt oss ligan. :P
Barcelona Neymar N11
2014-04-23 22:38
Ett tips till vissa här inne att aldrig underskatta ett lag oavsett om det är real madrid.
Syftar främst på en del inlägg där man skrev att bayern kommer krossa real titta vad som hände.

Detta kan bli reals år
Annons: