/spanien/barcelona/forum/4929.aspx/spanien/barcelona/forum/4929.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-04-30 00:38
En grej jag gillar med Bayern spelarna är att de inte fegar. Så fort Madrid spelarna försöker fula sig är mandzukic, alaba, Ribery med flera direkt där och poängterar att med oss kan ni inte mucka. Våra spelare gömmer sig direkt och promenerar bort. Det är bara Alba, Alves och Neymar som vågar ryta till och de blir lämnade ensamma att bli häcklade av de.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-30 00:36
Luigi & Barca, no Mario

Ja, men då gäller det för det andra laget att kunna hitta en lösning för att slå tillbaka mot denna taktik. Att parkera buss eller hålla en balans mellan offensivt och defensivt är det enda som ger resultat. Att attackera som Bayern gjorde utan spets straffar sig bara i längden. Det vore en annan femma om Bayern gjorde mål på vartannat avslut. Det gör de inte. Real Madrid däremot. Real Madrid gör mål på allt de får idag. Väldigt naivt av Bayern. Väldigt naivt att släppa ytor åt världens två snabbaste spelare. Ni hör ju själva hur naivt det låter.
Barcelona AndreD
2014-04-30 00:33
Hahahahahaha wtf är det för målsgest?????? Man skäms å mänsklighetens vägnar
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-04-30 00:30
Jag är inte särkilt imponerad av Madrid alls. De spelar på andras svagheter. Va det inte ancelloti som ville spela med hög backlinje och köra sitt eget spel? vad hände? Vi vann de på kontringar i Camp Nou även om vi inte kan bemästra det spelet till fullo så vann vi och fick kritik av våra fans.

Att backa med 10 man djupt in i sitt straffområde på målvaktens knä är ingen bragd eller svårt att göra. Inter, Chelsea, Bayern med Jupp, granada, villreal, Sociedad med flera lag kan skapa problem på det sättet. Det är den skit fotbollen jag hatar mest. Ge Bale och Ronaldo bollen med en likadan buss som de ställt nyligen upp med och de kommer ingenstans. Bale behöver 60 meters yta med fart mot en stackars back och han kallas världsklass.

RIP FOTBOLLEN, DÖD OCH BEGRAVEN ÄR DEN.

@RafaelH117: My fellow Barcelona fans, Real Madrid after years of humiliations and shame were bound to get somewhere after spending over half a billion.

Barcelona One_LionelMessi
2014-04-30 00:25
Det var dom 2 målen på fasta situationerna som förändrade hela matchbilden och bayern räknade inte med att real skulle göra 2 snabba mål på fasta och med det så kunde inte bayern resa sig och spela sitt spel!! 2 mål är för mycket o då blir det bolltapp och spelet segar sig automatiskt! man såg ju dom var helt vilsna efter 0-2 målet..
Barcelona Barcelonistas
2014-04-30 00:21
Makaveli4life - hahahaha lol så jävla fult.
Barcelona Makaveli4life
2014-04-30 00:17
Lol, Ronaldos målgest...
Barcelona jerkasss
2014-04-30 00:16
@Neymar11:

Jag tycker dock inte riktigt att city har det spelet som är farligast för barca o bayern. Inte tillräckligt snabba anfallare. Och pellegrini har varit envis med att stoppa försvarslinjen att sjunka längre än lite utanför egen halvmåne.något som lag som vi dreglar över. Vafan Vi vann ju till och med mot dem.
Barcelona jerkasss
2014-04-30 00:11
@Neymar11:

Kanske har motståndarna blivit lite bättre på att värdera när de ska försöka kontra och när de bara ska tjonga iväg. Samtidigt kanske vissa har insett att vår höga press bara är lite av en skrämselbluff. Lag har insett hur farligt det blir när de tar sig förbi den och ser nu mer moroten istället för rädslan tidigare
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-04-30 00:10
Hahahah älskar hur fucking löjlig Ronaldo är när han firar sina mål. Dock är han just nu, världens absolut bästa spelare. Men löjlig som sagt haha!
Neymar11
2014-04-30 00:06
jerkasss Om du såg City-Bayern så kunde man se likheterna mellan 08/09 och Bayern. Extremt bra presspel, bollen var alltid i rörelse och få touch på bollen. City var helt chanslösa För att spela ett sånt spel krävs hungriga spelare, löp villiga och spelare som tänker på laget och brinner för sporten. Det tar ganska mycket på krafterna, speciellt med tanke på så många matcher man spelar. Bayern spelarna tycker jag har varit riktigt lata under vårsäsongen. Inte orkat springa och skulle påstå att dom redan är mätta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2014-04-30 00:03
Katalanska TV3 sade tydligen precis i TV att Luis Enrique är den som kommer träna Barca nästa säsong.
Barcelona jerkasss
2014-04-30 00:01
@Neymar11:
Jo jag vet jag tänker också ofta på det, men jag kan inte låta bli att undra hur det kan gå förlorat så fort i vårat fall och varför Bayern inte skulle kunna ha manskap att lyckas med detta. Jag lutar lite åt att motståndare har kommit på nått knep att annullera detta som jag bara är lite för dum för att kunna konkretisera.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-29 23:58
Ja men det är ju Pep som är hjärnan i laget, när hjärnan inte fungerar så blir ju prestationerna sämre elr hur?.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-04-29 23:55
@Barcelonistas:

det påverkade pep ja men inte bayern spelarna? dom har aboslut inga känslor för hans bortgång, sympati för sin tränare ja men dom kände aldrig tito, förutom thiago, spelarna var hur dåliga som helst, kom inte med ursäkter, peps possionsspel är kass och hans omställningar har alltid varit dåliga, även när han hade oss åkte vi på kontringmål helatiden.
Neymar11
2014-04-29 23:55
jerkasss Botemedlet hade vi förut och det var extremt bra presspel. Lagen gavs sällan chansen till att ställa om, istället kontrade vi på kontringen. Vi hade alltid press på bollhållaren och antingen vann vi tillbaka bollen eller så skickades den ut över sidlinjen
Barcelona grande jw
2014-04-29 23:54
Real Madrid's heatmap vs Bayern:
Barcelona jerkasss
2014-04-29 23:52
Jag tycker det skulle vara intressant att starta en diskussion kring hur det ska möjliggöras att pendeln(som niva ofta nämner) svänger över till possesionfotboll igen. Jag hoppas ju innerligt att fotbollen inte ska utvecklas till att lag inte vågar rulla boll. Min prediktion: Jag tror att botemedlet kommer att bestå i att possesion-lag MÅSTE ha en extremt atletisk bakre del av laget. Backlinjen inklusive en sittande mittfältare måste vara extremt snabba för att kunna göra en defensiv omställning lika snabbt som motståndarna anfaller. Om detta uppnås kommer steg två kunna iscensättas; nämligen modet i anfallet att ta RISKER. Vet anfallarna att det inte är katastrof att tappa boll för kontringar kommer det öppna upp helt nya möjligheter till att göra svårare kombinationer eller utmana en mot en i ett tidigare skede. Jag tycker att sjukan som både Bayern och barca lider av är att de (befogat i nuläget) inte tar de risker som krävs för att luckra upp ett handbollsförsvar. Som följd av detta tror jag att det kan öppnas upp en helt ny marknad för en ny sorts försvarare dör bollskicklighet/spelintelligens kommer tummas på till förmån för rå atletism Lite tankar ba, skulle va kul att höra lite fler ideer
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-04-29 23:51
Báckis Jag förstår inte det heller. ---- Jag hoppas verkligen att Barcelona inser vad som håller på att hända. Två klubbar från Madrid är just nu före oss och det gäller att vi från och med i sommar gör vad som är bäst för klubbens framtid. Först och främst måste styrelsen bort. Men det lär inte hända.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-29 23:51
Westinho -jag var ironiskt men ja har märkt att alla bönder inte förstår ironi så jag ber om ursäkt.
Neymar11
2014-04-29 23:48
Barcelonistas Jisses vad vinner du på att trashatalka Madrid vid varje inlägg? Fan lägg ner nu dom är riktigt bra i år Madrids framgångar i år kommer leda till ett hungrigt Barcelona nästa år. Man behöver inte hata rivalen varje dag någon gång får man lära sig utav dom och utav avund vilja bli bättre och trycka ner dom Det real gör bra är att dom kan spela på två olika sätt. Dom kan satsa på defensiven en match och kontringar för att sedan i matchen efter spela possesionfootball. Det måste vi bli bättre på och inte köra samma grej dag in dag ut någon gång får man satsa på motståndarnas svagheter
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-29 23:42
@Barcelonistas:

Kan du någon gång vara tyst? Du förstår inget om fotboll, bara var tyst. Detta Real Madrid är riktigt starkt och kan vinna trippeln. Alla dina inlägg är lika dåliga. Fan alltså.
Barcelona Bàckis
2014-04-29 23:38
Haha hur kan man som Culé jubla över att Bayern åker ur samtidigt som Real Madrid går till final? Mycket har man ju sett och läst men det här är ju helt otroligt..
Barcelona Barcelonistas
2014-04-29 23:36
Titos bortgång påverkade Pep riktigt ordentligt det kan jag garantera. Årets Real Madrid är mediokert, faktum är det är det sämsta sedan 08/09 och det håller jag fast vid.
Barcelona grande jw
2014-04-29 23:28
Tror inte ens Pep har kunnat sköta sitt jobb överhuvudtaget de senaste dagarna med tankarna på Titos bortgång. Vem fan orkar ens fundera på fotbollstaktiker och fotboll efter något sådant?
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-04-29 23:28
Känner en skön känsla efter denna semifinalen. Njöt av att Bayern blev krossade, det kanske var det fel lag som stod för krossen, men jag är nöjd ändå. Känslan efter att Bayern blivit förnedrada och utskrattade är underbar. Vi hade deras position förra året och då skrattade dom åt oss. Det enda jag kan säga är skrattar bäst som skrattar sist.
Barcelona Heisenberg
2014-04-29 23:19
Det roliga är att de där europacuptitlarna Real håller så kärt, de hade inte ens fått spela i år om de reglerna gällt, med andra ord har många lag inte haft en chans att komma upp i de antalen då endast segraren i ligan fick spela. Värt en tanke när real snackar om alla sina titlar.

På tal om annat, kan Bayern komma så långt med Dante och Boateng som backar som är helt häpnadsväckande kassa på den här nivån så kan vi vinna precis allt med Pique-Bartra
Barcelona Galaxus
2014-04-29 23:17
Oavsett vilket blir det en häftig final!

Real vs "lillebror" eller Real vs Mourinho. Blir grymt oavsett!
Barcelona Den vise mannen
2014-04-29 23:16
Håller med dig, little master!
Barcelona II Barça II
2014-04-29 23:15
Hade varit magiskt om Eto'o hade fått avgöra finalen mot Real!
Annons: