/spanien/barcelona/forum/4927.aspx/spanien/barcelona/forum/4927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-06-15 15:24
Beckham dokumentären visas på SVT1
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
2014-06-15 15:17
Jag vill dö av garv. Och de vill ha Alexis för 10 miljoner kr. @barcastuff: Barcelona have sounded out Juventus on midfielder Paul Pogba (21), but the Italian club said the French player is not for sale. [tuttosport]"
Neymar11
2014-06-15 15:13
Jaha du räknar inte med Rakitic som startspelare. Det gör jag, känns fel att vilja ha fler mittfältare när försvaret ser ut som det gör. Vidal, Pogba, Koke är för dyra. Vad finns det för bra mittfältare som återstår? Gundogan var lika fet som jag efter en skada. Antar att du vill ha en som ska ta startplats direkt, då finns det tyvärr inte många alternativ. Ramsey? Kroos? Strootman? Pjanic? James Rodríguez?
Barcelona Gabriel
2014-06-15 15:12
Det hade varit en dröm att få tillbaka Thiago, det är nästan så att jag skiter i att vi begår en stor epic fail rent affärsmässigt om vi köper tillbaka honom bara för att jag så gärna vill ha honom i Barça. Men låt oss vara ärliga, det kommer inte att hända, åtminstone inte nu. Bayern är ekonomiskt väldigt starka och Pep släpper honom aldrig. Ska vi ha någon chans på att köpa tillbaka Thiago så är det först ifall Laporta kommer tillbaka till Barça och han bestämt sig för att hämta med sig Pep som tränare.

Tror Thiago skrev på till 2017, om Pep kommer tillbaka så är det ingen omöjlighet att man kan köpa honom då. Men för tillfället ser jag det som en omöjlighet, samtidigt som det går att diskutera om det verkligen är värt att köpa tillbaka en spelare för det överpriset som han kommer att kosta när vi redan hade honom en gång i tiden.

Kan fortfarande inte förlåta de ansvariga (Tito, Zubi och Rosell) för att de lät Thiago gå.
Barcelona Davids3
2014-06-15 15:09
Vad tycker ni om senaste ryktet, Dejan Lovren ? Han verkar vara trevlig, med sina 188 cm :)
Barcelona Gabriel
2014-06-15 15:07
Neymar11 Räcker inte med Mascherano heller, för Mascherano tar den defensiva reservplatsen, inte en av de två kreativa platserna. För 3 platser ska det finnas 6 bra alternativ. 3 ordinarie, och 3 bra backupspelare - helst spelare som man kan rotera mellan utan någon nämnvärd och noterbar skillnad sett till kvalitée. Busquéts - Mascherano = Perfekt! Iniesta - Rakitic = Perfekt! Någon ny = Rafinha = Perfekt! Sen har vi Xavi som får ta en mindre roll till nästa säsong (om han nu väljer att stanna kvar) och hoppa in när vi vill kontrollera matcherna. Och bara för att det inte ska bli några missförstånd nu, det här innebär inte att jag inte kan se både Rakitic och Iniesta från start, för självklart kan dem det, jag försöker bara rita upp hur det ska se ut i en trupp. Vi behöver 6 bra alternativ. Glöm inte heller att även Iniesta börjar bli gammal och vi kanske inte får köpa nästa sommar, vad gör vi då? Det svänger fort i fotbollsvärlden. Vi har inte råd att begå fler misstag. En till mittfältare är ett måste!
Neymar11
2014-06-15 15:03
Koeman: ska vi betala 60 miljoner € för en mittfältare så lägger jag dem fan på Thiago!
Neymar11
2014-06-15 15:02
Masche flyttas upp till mittfältet med, 3 mittfältare nu helt plötsligt. Vi ska fylla på i försvaret, 2 mittbackar och en högerback. Jag själv är nöjd med mittfältet och vi har förstärkt rejält där med masche, Rafinha och rakitic.
Barcelona koeman92
2014-06-15 15:02
@Neymar11:

Och S.Roberto ;)
Barcelona koeman92
2014-06-15 15:01
Jag vet att det låter ganska orealistiskt, men varför inte försöka att värva tillbaka Thiago när det ändå är en ersättare till Xavi vi är ute efter? Jag vet att det låter lite galet, men vad hade ni tyckt om det?
Barcelona Gabriel
2014-06-15 14:59
Neymar11

Det räcker inte på långa vägar med Rakitic, även om jag tror mycket på Rafinha. Rafinha kommer fortfarande att få speltid även om en till värvas in, han är så mångsidig och kan spela på så många olika positioner ändå, så det spelar ingen roll. Vi behöver en bred trupp, har vi inte lärt oss det vid det här laget?

Nej, Raktic räcker verkligen inte. Dags att bygga upp en stark och slagkraftig trupp, inte bara startelva.
Neymar11
2014-06-15 14:57
Gabriel; Varför bör vi värva ytterligare en mittfältare efter Rakitic? Vi har Rafinha på mittfältet nu med
Barcelona Gabriel
2014-06-15 14:52
Rambla Håller faktiskt med dig angående Koke, tycker han har hypats upp något enormt och han är inte på långa vägar värd de summorna som det talas om. Men bara av ren nyfikenhet, vem hade du velat se oss köpa? För att bara värva Rakitic nu när Fabregas lämnat räcker inte. Vi kan nog skriva av både Koke och Pogba, varken Atléti eller Juventus vill ens förhandla om de spelarna. Vilka finns det kvar? Vidal, Kroos, och sen? Gubdogan såg allt annat än fit ut på de senaste bilderna jag såg på honom och jag tvekar starkt på att han någonsin når upp i samma nivå som innan. Veratti finns, men orka förhandla med PSG, nej tack. Alltså, det slår tomt i mitt huvud, kommer inte på fler spelare än dessa. Vi fuckade oss själva genom att släppa Thiago. Fan vad vi hade behövt han nu.
Barcelona Rambla~
2014-06-15 14:26
Blaugrana91 Det där stämmer inte alls. Han har sagt att han blir kvar i Atléti. Jag har själv sett och hört det. Jag ser helst att vi inte värvar honom, förstår inte hypen riktigt och absolut inte för de summor som nämnts.
Barcelona Gabriel
2014-06-15 13:50
Blaugrana91 Hehe, läste det där om Pogba. Det som står är att Juventus meddelade oss klart och tydligt att Pogba inte är till salu.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-15 13:47
Rambla~

Koke har bara sagt att han just nu fokuserar på VM och inte tänker på något annat. Men att han trivs i Atletico, och så är det såklart. Men det betyder inte ett dugg.

Jag ser gärna att vi värvar honom, men går det inte så får man hitta någon annan för det räcker verkligen inte bara med Rakitic.

MD skriver att Pogba är intressant för klubben, (Gabriel lär bli glad)
Barcelona socccerfan1
2014-06-15 13:44
Vad händer med rakitic?
Barcelona B.BOSS
2014-06-15 13:42
Gabriel Håller med dig om allt. Vår klubb missköts ärligt talat. Visst en miljon euro är inte kaffe pengar och bi snålar oss över allting. Om vi är så snåla varför gör man Song och Chygrinski värvningar för 25!? Varför låter man spelare som Aurier bara försvinna för en liten peng när amatör ögon kan se hur bra, stark och explosiv han är. Chygrinski och Song 50 miljoner euro. Laporte 36 och nu 46. Chygrinski och Song 50, Mangala 35-40. Hur många fler exempel ska vi ta!? Barca sköts bokstavligen av amatörer som inte har mer koll på fotbollen än vad som sker under nästippen.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-15 13:41
Barclasico

€60M räcker inte på långa vägar för dem värvningar man måste göra. Klubben har redan sagt att man alltid har €120M att spendera i EBITDA, i vanliga fall går hälften till värvningar och hälften till skulder, men som sagt i år måste allt gå till värvningar, så enkelt är det.
Barcelona Rambla~
2014-06-15 13:34
@barcastuff: Barcelona have not yet given up on Atletico midfielder Koke (22). They will keep on trying to sign him this summer. [md] Om det här stämmer. Alltså, den här ledningen, Zubi, ja hela klubben, vägrar ju för fan att ta lärdom av tidigare säsonger och misstag. Hur svårt kan det vara att få in i deras pannben att spelaren inte är till salu? När han själv tom säger det klart och tydligt i intervjuer. Vad fan är det med dom? Vill de medvetet dra den här klubben ner i skiten?
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-06-15 13:25
@Gabriel:

My bad :)

Hade varit intressant med Aurier på högerflanken hoppas det resulterar i något mer än bara rykten.
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 13:15
Man börjar ju undra om man seriöst ska scouta spelare och spela in deras matcher och sedan skicka videoklippet till barcelona. För dom verkar ju inte ha någon scoutingverksamhet för A-laget. Verkar som att dom mest kollar på ungdomar som ska spela i b-laget eller i dom yngre leden.
Barcelona Rambla~
Det ingen nämner är att Moratas kontrakt går ut nästa sommar. Är det skämt eller? Hur kan en oprövad yngling som har 1 år kvar på kontraktet värderas så högt? För, make no mistake, han är oprövad. Han har endast 1 säsong i a-truppen bakom sig där han har agerat inhoppare, oftast när matcherna redan varit avgjorda. Är folk on drugs eller?
Barcelona Rambla~
Det ingen nämner är att Moratas kontrakt går ut nästa sommar. Är det skämt eller? Hur kan en oprövad yngling som har 1 år kvar på kontraktet värderas så högt? För, make no mistake, han är oprövad. Han har endast 1 säsong i a-truppen bakom sig där han har agerat inhoppare, oftast när matcherna redan varit avgjorda. Är folk on drugs eller?
Barcelona Gabriel
2014-06-15 13:12
B.BOSS Om någon annan klubb köper Aurier så är han gone for all eternity från oss. Jag fruktade samma sak när Dani Alves i princip var klar för Chelsea. Det är bara vår klubb som är så efterbliven. Hela säsongen 05-06 hade Barça ryktats ihop med Dani Alves och det sades på flera ställen att man hade gjort klart med honom och skulle börja förhandla med Sevilla. Vad hände sen? Belletti avgör CL finalen och Barça tackar honom med att förnya hans kontrakt och visa fortsatt förtroende. Man skiter alltså i framtida planer pga att sånna orsaker. Är det proffesionellt? Det är pinsamt. Efter det var Chelsea, Sevilla och Alves alla överens om en övergång men i sista stund drog sig Abramovic undan eftersom han tyckte att 35M€ (som jag tror det var) var för mycket för en högerback och Alves stannade tillslut i Sevilla. Minns hur otroligt deprimerad jag var över att vi skulle gå miste om Alves. Nu hade vi tur denna gången, även om vi borde köpt honom 2 år tidigare än vad vi gjorde. Men om någon annan klubb köper Aurier så kan vi glömma honom. Det är nu man ska slå till. Btw, Jordi Alba alla dagar före Felipe Luis. Luis är grym, men Alba är minst lika bra plus att han har Barça i hjärtat.
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 13:11
Någon mer vars inlägg inte alltid läggs upp? Har hänt flera gånger att jag har skrivit inlägg genom datorn och när jag skickar så dyker inte inlägget upp på forumet.. Alltid när man har skrivit ett så pass långt inlägg att man inte pallar att göra om det.
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 13:09
Nu börjar dessa rykten bli löjliga. Inte fan kan juve värdera morata lika högt som sanchez?
Barcelona -SAMI-
2014-06-15 13:09
Det borde vara sergi Roberto.

@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Barcelona Gabriel
2014-06-15 13:07
Juventus has offered Real Madrid 18M euros for Morata while Wolfsburg offered 20. Both have repurchase deal for Madrid in them. [sky sports]

Är det ett skämt eller vadå? Det måste det vara, för det kan inte stämma att Juventus erbjuder oss 12 + 8 för Sanchez samtidigt som dem erbjuder 18 för Morata?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-15 13:06
New coach Luis Enrique has called Barcelona midfielder Jonathan dos Santos (24) this week to recommend him to leave this summer. [sport]

Äntligen, bort med sopan.
Annons: