/spanien/barcelona/forum/4924.aspx/spanien/barcelona/forum/4924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2014-04-27 23:07
Fotbollskanalen Europa på TV4 nu!
Barcelona Andresito
2014-04-27 23:07
Rambla~

Tråkigt att Alves fått så mycket speltid som han fått. Han har verkligen inte förtjänat den.
Hade varit lite fel att låna ut Montoya och endast haft en skadebenägen Adriano som backup på båda ytterbacksplatserna.

Med tanke på att Tata inte ses som en långsiktigt lösning tror jag att styrelsen vill få honom att prestera så bra som möjligt på bekostnad av framtidsspelare, alltså inga chansningar som kan gynna oss i framtiden.
Barcelona NoGo™
2014-04-27 23:06
Barcelona press officer only allowed two questions in the press conference as Martino is too affected by Vilanova's pasing. #fcblive

Martino: "This has been an extremely sad weekend for Barcelona. I don't think we should talk about football now." #fcblive #riptito
Barcelona papillon
2014-04-27 23:03
Vem fan är det som tvingar Messi att spela fotboll?! Jag orkar knappt med att se honom på plan längre. Lunkar runt på plan, blir av med bollar, hjälper inte till efter bolltapp, ser helt jävla ointresserad ut. Inte bara idag utan det har varit så i månader. Viktigt mål idag men det kompenserar inte allt annat.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barca-nist
2014-04-27 23:01
och alla ni som skriver så jävla coola kommentarer om en spelare som är 22 år gammal och har knappt blivit uppvärmd , vad förväntar ni er av honom? mirakel??

Självaste Messi kunde knappt göra 1 mål och så ska stackars Sergio Roberto göra flera ass och mål på 10 min ?

Spelarna sörjer fortfarande och det är starkt av dem att spela fotboll på den nivån.
asså ärligt talat lägg ner

Laget mår inte bra allmänt, sluta klaga på enstaka spelare, man tröttnar på vissa omogna kommentarer!
Barcelona Rambla~
2014-04-27 23:00
Andresito Carvajal har fått förtroendet i RM den här säsongen och hans utveckling går att se även om han knappast kommer bli någon världsback. Montoya rankades högre i U21 och var ordinarie där. Tänk om han hade fått mer speltid? Om man ändå inte tänker låta honom spela är det bättre med en utlåning annars riskerar han att stanna i utvecklingen. Ja eller tom väljer att lämna. De gör fel iBarcelona med de unga spelarna, gäller även Tello. Den enda som utvecklats i år är Rafinha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2014-04-27 22:59
@ElRaval:

haha jag drev. Han kom med 3 min kvar typ :P
viccc
2014-04-27 22:57
Sergi Roberto lol, får spela ytter bara för att, Martino måste vara pressad från ledningen att spela han, för han är dålig så det finns ingen tränare som kan se potentialen i killen..
Barcelona DM1982
2014-04-27 22:56
@Andresito:

Precis, om man bara håller i bollen mellan sig i laget så är det bara posession, nog så viktigt men helt meninglöst i längden. Tiki-tikan är i princip en rondo över hela planen, snabba passningar mot mål med otaliga kombinationer. Extremt svårt att genomföra om inte hela laget är med på det ökade tempot, tyvärr har det varit så en del på senare tid.

Barcelona ElRaval
2014-04-27 22:55
@Canaletes:

På riktigt? :) Jag såg inte andra halvlek
Barcelona Barca-nist
2014-04-27 22:53
så skönt att Barca vann, målvaktens beteende mot Alexis, publikens beteende när de gällde Alves, ärligt talat det är 2014, kör de fortfarande ap-gesten?
Domaren sög

Att de inte skäms..idioter!
Barcelona Andresito
2014-04-27 22:52
Tiki-taka är inte att hålla i bollen. Tiki-taka är precis som det låter:

Tiki - du tar emot bollen
Taka - du spelar bollen vidare

Det betyder alltså automatiskt ett högt tempo. Att hålla i bollen och rulla runt från sida till sida är inte tiki taka då det inte går särskilt snabbt.
Barcelona NoGo™
2014-04-27 22:52
Vet inte när ja såg spelarna kämpa såhär mycket i en match. Varför kan de inte göra de i varje match för?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-27 22:51
@Leo y Cesc:

De är värdelösa båda två.

Vi vann med turens tur men det ingår i spelet.
Vem är det som berömmer de 2 spelarna nu???

Inte jag kan jag lova dig..
Barcelona Legenden Deco
HAHAHAHA KUNGEN MANNEN MYTEN!
Barcelona Rambla~
Jag fattar inte hur vi lyckades vinna den här matchen? Spelarna kämpar och ger allt trots allt. Det måste man ge dem.
Barcelona NoGo™
2014-04-27 22:50
Detta var fört Tito!!!

Per sempre etern!
Barcelona Leo y Cesc
Andres v Vi har inte varit bra men säg vafan du vill men det går inte att blunda för Alves slit och Cesc inhopp fick vi ett rakt och mycket farligare spel. Vi fick hjälp men det går inte snacka bort 2.a halvlek där Alves och Cesc presterar.
Barcelona DM1982
Det var en intressant match, helt klart.

En bra vändning, känns inte helt Barcelona-aktigt.

Och så är det så, när Barcelona HÖJER tempot och spelar rakare så händer det grejer. Att påstå att tiki-tikan är död är bara trams, den är likt alla andra taktiker beroende av att spelarna utför den väl.

Med rätt spelare och högre tempo är det inget som säger att tiki-takan återigen kan segra.
Barcelona Canaletes
2014-04-27 22:49
Fantastiskt inhopp av Sergi Roberto.
Barcelona ElTriplete
Det här är för dig Tito! Jag är helt säker på att du vakade över laget som skyddsängel och gav oss två turliga mål. Vila i frid nu.
Barcelona Andresito
Kan detta vara den sämsta insatsen någonsin där vi vinner matchen?

Måste vara förjävligt att heja på Villarreal nu
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-04-27 22:48
messi's arvtagare really? är det jag som inte kan läsa av din sarkasm eller är du allvarlig? :P
Barcelona kingrodrigues
Någon som såg oddsen på vinst för oss vid underläge 2 - 0?
Barcelona the cameroonians
Det var kanske inte så här spelarna tänkte sig dedicera en seger till Tito, men en seger är alltid bättre än en förlust.

Hoppas du får vila i frid nu Tito.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-27 22:47
Den här vinsten är för Tito!
Barcelona jawwa
Detta är otroligt sorgligt
Barcelona Canaletes
JAAAAAAAA'RAAAAA!!!!! :D

Vem trodde det här med 2-0 hahaha
Barcelona Andrés V
2014-04-27 22:46
Herregud, det är inte tack vare nån som vi leder matchen, eller jo förlåt det är tack vare Villareal. Vi har varit så grymt dåliga.
Barcelona AndreD
2014-04-27 22:46
Menade Messis* arvtagare. Världens bästa talang utan tvekan.
Annons: