/spanien/barcelona/forum/4920.aspx/spanien/barcelona/forum/4920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-05-01 22:41
Jag gissar, dock utan att veta, att Baccas klausul inte är speciellt hög. Dessutom, del Nido skakar väl galler i dessa dagar? Hur som helst, problemet med vår klubb är att det alltid måste värvas in överbetalda cracks på anfallspositionerna som inte kommer till sin fulla rätt i vårt spelsätt. Istället för att värva smart och lite billigare när det ändå handlar om en spelare som inte ska spela förstafiolen i vårt anfall. Kom igen nu Sevilla, vänd på detta. Lite Rakitic magi tack.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-05-01 22:35
Fattar inte hur Sevilla kan tappa detta. Bara att inse, Unai är en loser när det väl gäller. Nu är det visserligen inte över ännu men han ställer upp laget helt fel enligt mig. Rakitic som släpande anfallare? Kom igen, det är en alldeles för hög position för honom, han är som bäst på mitten. Sen tar han ut just Bacca precis före Valencias 3-0. Choker!
Neymar11
2014-05-01 22:30
Rambla~ Att köpa från Sevilla brukar alltid vara en dyr historia. Men håller med dig att det är en intressant spelare. Hans vilja hade varit skönt att ha i truppen, gör allt för ta sig fram till mål
Barcelona Rambla~
2014-05-01 22:22
Den där Bacca alltså...snabb, fysisk i sin spelstil, gör en del mål. Kan hålla fast bollen så laget kan flytta upp. Även bra på omställningar. Lagom stor stjärna än så länge. Han kan dock explodera i Vm. Hm, en klart intressant spelare.
daacun
2014-05-01 22:11
Hehe jag måste säga att jag skämdes för honom i tisdags
Barcelona Pep, The Creator
2014-05-01 22:05
daacun

Måste vara denna med Ronaldo, finns säkert värre men kommer inte ihåg nu.
daacun
2014-05-01 21:44
( Xaviesta ) (Barcelona) tack rätt ska vara rätt
daacun
2014-05-01 21:39
Jag vill fråga alla en sak. Vilken är den fulaste mål gest ni har sett?
Barcelona LeoMessi
2014-05-01 21:38
( Xaviesta ) (Barcelona) Haha skulden är helt och hållet min, det var jag som skrev fel:( *Host* cpiphone *Host*
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-01 21:35
daacun "GRANDE jw" ska det vara! Underminera inte honom ;)
Barcelona Nesto
2014-05-01 21:27
Är det någon klubb i första divisionen som vill låna Dongou så ser jag gärna att vi lånar ut honom. Han, Deulofeu och Roberto får gärna spendera en säsong i Celta.
daacun
2014-05-01 21:20
LeoMessi (Barcelona) Okej. Då säger jag Tack till Grane jw:p
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 21:17
Håller med Dongou har stagnerat lite och gör det nog rätt bra i la liga nu förmodligen bra mycket bättrte än i Barca b.

Liten nackdel är ju att vi då inte kan kalla upp honom som plan B i vissa matcher.

Munir kan ju spela överallt i anfallet och har spelat en hel del till vänster i anfallet han är ju ingen naturlig center princip med gör det bra i hela anfallet.

Sandro har gjort det bra på slutet när han varit skadefri.

Adama räknar man nästan som största stjärnan nästa år och kommer nog få en del chanser i a-laget tom.

Laget kommer nog bli ännu yngre nästa år än detta rekordunga laget.
Barcelona Barcelona10Messi
2014-05-01 21:04
Lyxproblem eller vad men Dongou och Munir... Hur ska man få plats med bägge två asså.. Vilket j*vla potential det finns i ungdomslagen! ;)
Barcelona the cameroonians
2014-05-01 21:03
Planas kontrakt går ut i sommar, så han kommer lämna. (Det gäller även målvakten Bañuz)

Jag tycker personligen att det är bra med ett par rutinerade spelare i laget, det var också därför som man vald att förlänga med Ilie och köpa in spelare som Nieto och Edu Bedia - särskilt också som det var många yngre som flyttades upp och tunga namn lämnade.

Det finns en rätt tydlig strategi där Eusebio väljer att ta det lugnt (ibland för lugnt) med att ge de yngre förmågorna speltid. Och visst känns det frustrerande när spelare som Nieto tar speltid från exempelvis Traoré.

Jag är mest orolig för den centrala anfallspositionen nästa år då Munir flyttas upp. Då blir det tuff konkurrens mellan honom, Sandro och Dongou. Någon av dem måste lånas ut, och jag tror den sistnämnde skulle må bäst av det.

Det kommer bli intressant att se hur man resonerar under sommaren och vem som lämnar/flyttas upp. Ledningen har i alla fall gjort det bra när de förlängde med både Adama och Munir under våren, samt hämtade in Suarez och Halilovic.

Tyvärr är det alltid någon talang som blir över och inte får plats, men sådan är "djungelns lag" när det kommer till världens bästa talangfabrik - la Masia.
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 20:56
Planas måste säljas har inga spetskvaliteer alls en duglig back i ett la liga lag.

I Barca måste han vara färdig nu det värsta är att Eusebio alltid vill få in honom i elvan tom som mittback speciellt i början av säsongen och hade vi inte haft den kassa inledningen skulle vi nog leda nu!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-01 20:56
@Gonzalez_Barca:

Bara det att han är otroligt skadebenägen gör att det inte finns en chans att Zubi och co tänker på honom
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 20:55
Jag vill heller aldrig ens läsa hans namn i samma mening som Barca!

Madrid skulle aldrig kopplas ihop med honom men vi varje vecka pinsamt vem skulle han peta? Glaslirare dessutom och inte många år kvar på en hyfsad nivå.
viccc
2014-05-01 20:43
Quintilla borde dock bli uppflyttad, tycker klubben ska ha en policy att sälja alla B spelare som är över 23, Bedia,Nieto, Planas, ilie mm tar bara upp onödig speltid från de som verkligen har potential
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-05-01 20:41
Enligt Sport är Agger under våran radar.

Helt seriöst, jag ger upp helt och hållet på årets och framtidens transfermarknader med denna ledning. Jag vet det är bara rykten men fyfan, jag mår illa.
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 20:24
vicc jo han är vass men där har vi ju Grimaldo som var ordinarie i Barca b förra året.

Adrianos ersättare när han lämnar.
viccc
2014-05-01 20:22
Ska inte Xavi Quintilla vara väldigt bra, vänsterback född 96
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 20:04
the cameroonians det är det man är lite orolig för att han och Adama spelar på samma plats...

Jag har aldrig sett Adama djuret till vänster men han är ju rätt tvåfotad.

Halilovic har möjligen för dålig fysik för att spela centralt.
Barcelona the cameroonians
2014-05-01 19:55
@Neymar11:

Jag är inte så säker på att Halilovic kommer att användas på mittfältet i ett 4-3-3, snarare tror jag att han får en plats i anfallet på någon av ytterplatserna likt Messi hade i början.
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 19:39
vicc

Jag vet inte hur det ser ut riktigt inför nästa säsong det kommer nog vara rejält med spelare som försvinner.

De jag vet kommer flyttas upp är båda målvakterna från juvenil a jättespännande vi talar om Ondoa samt Suarez.

Adama och Munir likaså men sedan vet jag inte riktigt beror nog på en del vilka som försvinner.

Jag skulle också vilja att Godswill,Tarin,Enguene samt Kaptoum flyttas upp.

Barcelona LeoMessi
2014-05-01 19:36
viccc (Barcelona) Håller med dig, det skulle vara intressant om någon skrev en artikel om det. För det finns en hel del spännande spelare som vi bör hålla ett extra öga på. Munir och kamptoum lär vara dom mest spännande.
viccc
2014-05-01 19:22
Skulle vara lite intressant att veta lite mer om Juvenil A spelarna som förväntas bli uppflyttad till B laget nästa säsong,
Barcelona LeoMessi
2014-05-01 18:40
daacun (Barcelona) Tror det var Grane jw:P
daacun
2014-05-01 18:26
daacun (Barcelona) 2014-05-01 18:15 Det var nån som tipsade i måndags om sportamore hemsida. kommer inte ihåg vem det var kan den personen hojta till så att jag kan tacka honom. Det är nämligen så att mitt första barca tröja är på väg hem till mig
daacun
2014-05-01 18:17
Lion24 (Barcelona) tack
Annons: