/spanien/barcelona/forum/4918.aspx/spanien/barcelona/forum/4918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-04-29 18:02
Txefe Guerrero (ex-Athletic -Real Sociedad): "Begiristain told me City can't sign Laporte because he already has a deal with Barça." [tb]
Barcelona Barca o Mort!
2014-04-29 17:27
Om ni gillade videon där Andres lekte att han jobbade i en elektronikaffär nu har han även låtsas vara kock!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-04-29 17:25
Tello informed Barcelona he wants to leave and he's listing to offers. Liverpool and Porto interested. Several Liga clubs want loan. [sport]

Song wants to return to England. Everton interested, but he prefers London. Representatives will sound out West Ham and Tottenham. [mirror]

Barcelona right back Dani Alves (30) is, with Roma's Pjanic, on top of PSG's transfer wish list for the summer transfer window. [l'equipe]
Barcelona LeoMessi
2014-04-29 17:20
Pogba är bra och han har en riktig stor potential. Men jag tycker fortfarande att han kan vara väldigt ojämn. Han kan briljera ena stunden för att sedan slå bort dom enklaste passningarna. Killen kostar mer än Yaya Toure gjorde och han är inte hälften den spelaren han är. Visserligen så kan han bli lika bra som honom men han har en lång väg kvar och dom pengarna det snackas om är löjligt höga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2014-04-29 17:14
Vad ska Pogba göra i Barcelona? Vem ska han peta? Han har ingenting att göra här och det finns ingen i världen som kan peta Busquets. Jag har inte lust med ännu en Alex Song. Låt Er inte luras av såna som Hussfelt. De förstorar allt som har med Italien att göra.
Barcelona Nemesis 10
2014-04-29 16:47
Den här banan incidenten har verkligen exploderat och folk visar sitt stöd från alla hörn och kanter. Måste återigen hylla Dani Alves för hans hantering av situationen, han har verkligen en unik karaktär som jag verkligen gillar och respekterar, ingen annan hade reagerat på det sättet med att äta upp bananen snabbt och sen spela vidare som ingenting har hänt, RESPEKT.
Skulle jag få välja en kändis att hänga med en hel dag skulle det utan tvekan vara Alves just för han verkar vara en person som gillar att skämta men samtidigt allvarlig när det behövs, och han verkar verkligen ha ett stort hjärta med tanken på att han erbjöd Abidal sin lever.

Go Alves, vi måste fortsätta kampen mot rasism!!!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-29 16:40
Sport och MD rapporterar idag om att Lucho Enrique är Bartomeus och Zubis favorit till tränarposten. Intressant.
Barcelona haeger
2014-04-29 15:27
"F.C. Barcelona would like to thank you for your message of condolence. We will send it, in your name, to the family of Francesc "Tito" Vilanova to show your respect and support.

The Club would like to thank you for your kindness in these difficult moments for the “blaugrana” family.

Best regards

FCBarcelona Supporter Services Office"

Känns skönt, inte för jag tror oddsen är så stora på att Titos familj kommer läsa det men ändå! Att skriva ett meddelande och kunna visa kärlek och support till Titos familj är det minsta man kan bidra med.

Fotbollen enar människor, all kärlek och support Tito och hans familj har fått är grymt att se.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-29 15:25
Rekommenderar att se den här videon om Tito Vilanova. Fortfarande svårt att förstå att han är borta.

Eterno Tito.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-29 14:43
Ganska hush-hush i svensk media så fort anglosaxiska klubbar och älsklingslaget PSG är inblandat. Enligt rapporten är det främst engelska klubbar inblandade.

Men nej. Vi ska alltid basha FC Barcelona. Så fort vi får chansen. Hade de kunnat hade de grävt i Tito's grav för att söka efter fel. Så pass vidriga är de. Alla dessa besatta Barca-hatare.
Barcelona LeoMessi
2014-04-29 14:37
Hur små böter fick dom? Säger såm eftersom dom inte kommer att kännas
Neymar11
2014-04-29 14:32
Júnior - La Masia no es toca Inte nog med det utan psg får vara med när sanktionerna skall bestämmas. Och ha inflytande :)
Barcelona Júnior - La Masia no es toca
2014-04-29 14:28
Vi får två fönsters transferförbud för att vi ger unga barn en möjlighet att förverkliga sina största drömmar på den mest eftertraktade och omtalade ungdomsakademin i världen. Chelsea och PSG ryktas få böter efter att ha brutit mot FFP, vars ägare förmodligen ser dessa summor som kaffepengar. Jag är mållös...
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-29 13:40
@FCB_Messi:

Plastklubbar.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-29 12:58
Dinho the artist Äsch han säger ju bara att han inte tänkt på att lämna just nu, sånt kan ändras också. ;)
Barcelona Dinho the artist
2014-04-29 12:42
Blaugrana91
In och läs på dortmunds forum!
---
Tycker förövrigt att Pogba är överskattad. Han har sina matcher men han är ojämn och nonchalant. Absolut en hejdundrande potential men inget jag ser som något vi behöver.

Barcelona Neymessi
2014-04-29 12:36
Pogba är grym men jag ser ogärna en värvning av honom då vi har en bra ung mittfältare i Rafinha att satsa på.

Pogba är ingen dålig värvning av Real men jag tycker inte att han är det som fattas i deras lag. En spelfördelare som kan ersätta Alonso är vad dom behöver. Han Illaranågonting som var tänkt att bli Alonsos arvtagare är då inget vidare.
Barcelona FCB_Messi
2014-04-29 12:34
Psg och city får hundratals miljoner i böter för att dom bröt mot FFP regeln . Varför i helvetes namn får inte dom transferförbud för ?!?!? Pengar är inget problem för dom fattar inte uefa det !!
Neymar11
2014-04-29 12:34
Gabriel Du har tolkat det fel, Pogba är sjukt bra och har allt du nämner och är redan nu en stjärna. Men han känns fortfarande inte rätt för oss. I vanliga tider hade jag önskat att vi värvar honom själv men känns helt enkelt inte rätt 1; vi måste byta spelsystem och spela med dubblapivotes och Pogba ska vara en av dom. Både han och busi (nuförtiden) gillar att showa för mycket på en sån utsatt plats där vi inte har råd att tappa bollen. 2: Pogba gillar att ha boll för mycket, och kan sprida ut sig överallt på plan och tappar ofta sin position. Men han backas upp Juventus 3 mittbackar. En pivoteroll i Barcelona innebär att spela enkelt och att använda så få touch som möjligt 3: Vi kommer att tappa rörelse ytterligare och kommer bli ännu mer statiska när vi möter bussar. Ska vi ha tillbaka tiki-taka så behöver vi folk som är ständigt i rörelse
Barcelona Gabriel
2014-04-29 12:25
Neymar11 Vi har helt fel åsikter gällande Pogba. Killen är 21 pr och är en potentiell kandidat till Balon D'or, man låter inte vår värsta rival köpa sånna spelare utan att lägga sig i kriget. Han håller dessutom redan nu världsklass, har aldrig sett en mittfältare som är så komplett som han är. Han besitter precis allt - stor, start, teknisk, bra skott, bra defensivt, bra offensivt, bra speluppfattning, bra passningsspelare, bra taktiskt och ja han kommer bara att bli bättre och bättre. Att vara så bra dom han är vid 21 års ålder är skrämmande, hur bra tror du inte han kommer att vara om några år då? Han är framtidens mittfältare. Och han hade visst behövts i Barça, på alla sätt. Tänk dig Pogba bredvid Busi i en doble Pivote roll. Vi hade blivit så otroligt starkare. Vidal är också bra men hur många bra år får man av honom ifall man köper honom? 2-3 år max. Jag ser mycket hellre att vi köper Pogba isånnafall. En Pogba som dessutom sagt att han drömt om sty spela i Barcelona, men som vanligt blundar vi för alla spelare som verkligen drömmer om att spela för oss.
Neymar11
2014-04-29 12:19
Gabriel Just nu är han inte rätt typ för oss, Vidal däremot är vad som behövs. Pogba är riktigt bra men han kan bli för statisk och nonchalant stundtals. Vi behöver en riktig krigare på mittfältet som springer sönder motståndarna Madrid värvar bara för skojs skull och tvingar in spelarna i elvan mer eller mindre Den nye tränaren ska ha sin lista och vi ska utgå utifrån den.
Barcelona Gabriel
2014-04-29 12:12
Det verkar som att Madrid kommer att lägga allt krut på Pogba denna sommaren. Zidane ska tydligen ha ringt Pogba för att försöka övertyga honom om att gå till Madrid. Jag kan inte förstå att vi bara sitter och kollar på och låter Madrid köpa upp alla de bästa unga spelarna (förutom Neymar). Det var samma sak med Isco, vi lät dem ta honom och satt med armarna i kors. Varför? Vi är i behov av en spelare som Pogba och Juventus vill ha Sanchez. Varför i helvete agerar vi inte. Vi hade behövt en Zidane i Barça som vet vad som behövs och kan tänka långsiktigt men istället har vi Zubi. Yaaaaay!
Barcelona Blaugrana91
2014-04-29 12:06
Jag är helt för att spendera mycket i sommar, vi måste det. Men låter bara mycket om man skulle värva 2 mittbackar för €71M, men ja som det ser ut idag måste man ju betala såna priser... Men vi behöver ju förstärka fler positioner också. Iof kan vi ju spendera €120M+ att vi kommer sälja också. Nåja återatår att se.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-29 12:04
Sa inte Zubi att Reus typ va klar?
Barcelona NoGo™
2014-04-29 12:03
Klose, Roque Santa Cruz, Aduriz elr Cardozo är väl några som skulle kunna bli den tank vi skulle behöva imo, de lär väl acceptera bänk också. Fast Kun hade ju vart drömmen, Neymar o Kun på topp med Leo bakom.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-29 12:01
Dinho the artist Vad har Hummels sagt?
Barcelona Barcelonistas
2014-04-29 11:57
Så vi har en del att spendera för. In med Laporte-Hummels-Ter Stegen, Reus plus en tank som kan acceptera bänken. Ut - Valdes,Puyol,Pedro,
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-04-29 11:56
Vi ska sälja Alves, Song, Tello, Roberto, Dos santos och vi ska inte räkna ut att kanske Pedro eller Alexis lämnar beroende på vilken av de den nya tränaren föredrar.

@Blaugrana91:

Barcelona knoxxx
2014-04-29 11:55
Blaugrana

Visst är det mycket. Galet mycket. Men sådana är siffrorna i dagens fotboll. Vi är i mitt i en generationsväxling och får kanske inte värva/sälja på två fönster efter detta. Då tycker jag man ska slå till. Vi VET att Hummels och Laporte är bra. Så inga Dmytro Chygrynskiys, alltså.

In:
Laporte
Äldre mittback/Hummels
Rafinha
Oriol Romeu
Mandzukic

Ut:
Song
Tello
Afellay
Bojan
JDS
Mascherano

Låna ut:
Sergi Roberto

Matchas betydligt mindre nästa säsong:
Alves
Xavi

------------------------------Ter Stegen (Masip)---------------------------------------
Montoya (Alves---Pique (Bartra)---Hummels (Laporte)----Jordi Alba (Adriano)
------------------------------Busquets (Oriol)-----------------------------------------
---------------Cesc (Xav)--------------------Iniesta (Rafinha)----------------------
Pedro (Alexis)---------------Messi (Madzukic)-------------------Neymar (Iniesta)

Lägg därtill ett par fina B-lagsvärvningar likt Debis Suarez som får vaggas in i cupmatcher etc året därpå.
Barcelona Dinho the artist
2014-04-29 11:54
Låter ju spänAgger ! Hummels kommer inte, baserat på hans uttalanden i dagarna a la fabregas förra året ang. United.

Miranda, Boateng, Cahill eller Agger. Några mer potentiella än andra, men någorlunda billiga och med gedigen erfarenhet. Vad säger ni?
Annons: