/spanien/barcelona/forum/4914.aspx/spanien/barcelona/forum/4914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2014-10-03 16:45
Jag håller på få nåt fel med alla dessa anklagelser och smutskastning mot klubben och spelarna.

Döms Messi för skattefusk bör vissa dömas för misshandel, nämner inga namn men en gjorde nåt mot Getafe och den andra mot Atletico.

Detta är ett skämt att hålla på så här, hoppas Bartomeu o co kommer ut med vem det är som försöker förstöra ryktet etc för klubben med konkreta bevis som de påstod sig samla. Iofs tror jag alla här inne vet vilka som försöker göra det, klar tecken på avundsjuka bland annat.

Synd bara att det ska bli så här och att man inte kan fokusera på fotbollen istället...

Var det inte så att vi var FC UEFA och fick alla beslut till vår fördel, hur kommer det sig då att våra spelare sitter i rätten, borde inte UEFA ha agerat då?
Barcelona LeoMessi
2014-10-03 15:31
Neymar11 Tyvärr så är den katalanska median alldeles för upptagen med att försöka trasha spelare i Barcelona som dom själva vill bli av med.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-10-03 15:24
Not sure if Messi or Wesley Snipes?
Barcelona Neymar11
2014-10-03 15:16
När fan ska klubben slå tillbaka och försvara klubben/spelarna. Sånt här sker varje jävla säsong. Trött på den här högs toleransen någon gång får man sätta ner foten och det med besked. Bit ifrån dem jävla smutsen och sänk dom direkt. Och det är den livlösa presidenten bakom det hela. När ska FIFA/Uefa/CAS granska den smutsiga klubben. Finns ju hur jävla mycket skit på dom som helst ------------------ Och den katalanska median är fan samma skit som dom i Madrid. Vågar inte ens yttra sig om Madrid.
Barcelona LeoMessi
2014-10-03 14:50
Tror ni att Barcelona skulle kunna sälja camp nou till staden Barcelona för någon miljard och sen få den gratis som tack för allt dom har gjort för staden? Eller är det bara okej om real Madrid gör sånt?
Barcelona NoGo™
2014-10-03 14:45
Den där domaren är ju övertygad om att Leo är inblandad och har medvetet gömt pengarna.....Denna häxjakt fortsätter... De är fan dags att någon säger ifrån ffs
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-03 14:44
@DM1982:

Precis innan El Classico. Det måste vara slumpen eller hur grabbar.

Jag tycker att ledningen och Messi's advokater borde ta tag i det här skiten för längesen.

Vermaelen, vad ska man säga???
Ingen kommentarer...
Barcelona LeoMessi
2014-10-03 14:38
DM1982 När casillas och gänget hade begått skattebrott så skrevs det ingenting om det. Dom betalade bara vad dom var skyldiga och så var det inget mer med det. Men när det kommer till Messi så gör dom allt för att psyka honom! Dom skriver meterlånga spalter om det! Liksom som att Messi visste hur man begår ekobrott när han var minderårig! Iofs så dricker han ju cola till maten, så han är kapabel till alla möjliga hemskheter då.
Barcelona DM1982
2014-10-03 14:35
AS English ?@English_AS 17 minför

Breaking news: Leo Messi to face court trial for alleged tax offences. More to follow...

Ju mer Katalonien strävar efter självständighet, desto mer tjaffsar Madrid med Barcelona.
Barcelona Barca Barca
2014-10-03 14:33
@Tiki-Taka:

Suarez kommer hinna debutera, vinna ligan, avgöra CL finalen, bita en spelare, bli avstängt i 8 månader, komma tillbaka och kanske då händer det, att Vermalen blir spelklar...
Barcelona LeoMessi
2014-10-03 14:32
Alltså jag tror att jag skulle åka på färre muskelskador än vermaelen. Och då har jag fan inte tränat Jack shit på 5 år. Tydligen så var Fabregas oftare skadad under dom två sista åren i Arsenal än vermaelen var. Tror seriöst att antingen så har dom ett värdelöst läkarteam eller så är det Wenger som är så fucking desperat att han låter skadade spelare spela med hjälp av smärtstillande. Det var så han gjorde med Fabregas hörde jag, inte konstigt att han aldrig blev kvitt skadorna då.
Tiki-Taka
2014-10-03 14:06
LE uppgav på presskonferensen att vermaelen har fått känningar igen och att han tränar individuellt! Årets värvning!
Barcelona LeoMessi
2014-10-03 13:38
Skillnaden mellan sanchez och pedro är att den ena är för bra för bänken medan den andre är inte tillräckligt bra för bänken. Många snackar om pedro defensiva jobb, killen vinner för fan aldrig bolljäveln! Messi har säkert vunnit mer boll än pedro. Jag tyckte att pedro gjorde en godkänd förra säsong. Iaf målmässigt, han verkade vilja visa framfötterna. Nu gör han ingenting vettigt längre, man märker att Messi har slutat försöka vägga med pedro för han vet att passningen han kommer att få tbx är totalt värdelös.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-03 13:11
Hur kan det förbli en gåta? Sanchez är alldeles för bra för att sitta på bänken.
Barcelona Neymar11
2014-10-03 12:15
Suarez med ett brutet ben och munkavle hade gjort det bättre än pedro Suarez borde vara i fysisk toppform den 25, matchträning behöver han inte när han har Messi bakom sig. Det är självklart att han bör starta
Barcelona Gabriel
2014-10-03 12:09
Du glömmer att ingen klubb hade betalat de pengarna för Pedro som man fick för Sanchez. Pga Sanchez försäljning gick vi enbart 40m€ minus på att byta ut Sanchez mot Suarez. Dessutom kan Pedro enklare acceptera en bänkplats än vad Sanchez kan pga sin klass o kvalité. Men Pedro har absolut inget kvar hos oss o göra.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-10-03 11:56
Att man sålde Alexis och behöll Pedro förblir en gåta för mig uschhh. Alexis alla dagar i veckan om jag fick välja. Tänk er vilken anfall vi hade haft Nyemar. Messi .Suarez .Alexis som världsstjärna sub. istället har vi Pedro och Sergio roberto och några till på bänken, skrämmande bänk (NOT)
Barcelona Gabriel
2014-10-03 11:32
Angående Pedro och 10-mans pratet så stämmer inte ens det riktigt, tom 10 man hade varit bättre för åtminstone då får inte Pedro bollen som sedan bara förstör genom att ta felbeslut, snubbla på sig själv eller tappa bollen. Det är sorgligt men nutidens verklighet är att Barcelona hade varit ett starkare lag med 10 man på plan än vad man är med 11 spelare där Pedro ingår i.
Barcelona Vampíro
2014-10-03 11:17
Stackars Pedro kan inte åstadkomma någonting längre så det hade vart onödigt att slösa 65-70 min med honom igen. Suárez måste få starta, han kommer få ett par matcher med landslaget samt nån träningamatch med B-laget innan det är dags för el Clasico. Vi behöver ett slagkraftigt anfall och med Pedro på planen så är vi 10 man tyvärr. Har man en så dyr värvning så ska han matchas direkt, likt Alexis som också debuterade på Bernabeu i Supercopa 2011.
Barcelona DM1982
2014-10-03 10:45
@knoxxx:

Jag utgår från att Messi, Neymar och Pedro startar mot Real. Det är ganska mycket att begära att Suarez ska komma in direkt i el clasico utan någon ligamatch innan. Han kommer spela två träningsmatcher med Uruguay men det kommer inte räcka enligt mig, han gör nog bäst i att komma in som en supersub i den här matchen.

Ska hur som helst bli jäkligt skönt att få in honom i truppen, Pedro är under isen samtidigt som Munir och Sandro är för unga för att prestera i a-laget under en längre tid.
Barcelona knoxxx
2014-10-03 08:29
Är det bara jag som ser det som ganska uppenbart att Suarez INTE kommer få debutera mot Madrid?
Barcelona Neymar11
2014-10-03 07:58
Inte många dagar kvar till att Suares får spela. Gott att landskamperna kommer in nu och han får lite matchträning. För den 25/10 kommer han sänka Madrid med något spektakulärt
Barcelona Thierry Henry
2014-10-03 02:50
Vi ska göra det som är bäst för klubben Och det som är bäst för Fc Barcelona om vi skall fortsätta kunna konkurera med våra vita rivaler från madrid på lika vilkor. Är att ha kvar tröjsponsoren! Vi är först och främst en fotbollsklubb. Med värderingar javisst. Men då kanske vi ska byta Qatar mot typ coca cola eller Audi eller något. Det är dock en bra inkomstkälla som vi borde ha kvar för klubbens bästa. Dagarna då vi aldrig haft en tröjsponsor är förbi. Bara att acceptera det faktumet. Att gå tbx till att ej ha sponsor är att sträva bakåt och klänga fast i det förflutna. Allt bakåtsträvande skadar bara klubben Det verkar som att den nya ledningen vill köra någon form av brända jordens taktik och lämna en ny styrelse med stramare ekonomiska tyglar eller något iom beslutet att ta bort sponsorn. Det är helt absurt. Och jag hoppas den nya ledningen hittar en ny sponsor illa kvickt. Det ska bli sjukt gött att bli av med clownerna som styrt världens bästa klubb rätt ner i fördärvet dom senaste åren. Tbx med Laporta tack! Den bästa presidenten vi haft. Iaf dom 20 åren jag hållt på laget.
Barcelona II Barça II
2014-10-03 00:35
Ja man kan förmodligen hitta mycket skit i alla företag, men absolut inte lika mycket skit som man hittar i Qatars styre. Herregud hur kan man gå från att aldrig ha reklam på tröjorna till att ha reklam som gynnar en diktatur! Hur kan man tycka att det är okej? FC Barcelona bör ta avstånd från all form av diktaturer, framför allt med tanke på Spaniens historia under Franco tiden och hur det drabbade Katalonien. Jag är som sagt inte emot reklam på tröjorna, så länge det inte har något med Qatar eller något annat diktatur land att göra.
Barcelona Blaugrana91
2014-10-02 23:37
Som sagt man kan hitta skit i dem flesta företag. Tycker det är överdrivet när man pratar om att vi samarbetar med en diktatur när vi har ett samarbete med ett flygbolag som råkar ägas av Qatars stat. Isåfall stödjer alla miljoner människor som årligen reser med flygbolaget en diktatur.... Tänker man så kan man inte göra något här i världen.
Barcelona tikitaka
2014-10-02 23:25
det är andra matchen i rad som deulofeu inte får spela, är han skadad eller?
2014-10-02 23:23
@Neymar11:

Tack så mycket. Jag har inget emot att man inte vill ha någon sponsor på tröjan förutom UNICEF men du kan de inte använda argumenten att QATAR äger Qatar Airways o.s.v.

De borde använda samma måttband om Nike och alla andra företag och vad deras värdnation sysslar med ute i världen och mot medborgarna i deras egna länder.

Det är allt jag säger..

Go Natt
2014-10-02 23:15
Smogen Ok, vill du inte ha sponsor för att det är Barc's nisch? Jag håller med att också att vi ska stöta UNICEF vilken klubben gör fortfarande också. Eller har jag missat att de har skrotat UNICEF? Jag kallade inte dig eller för folk som bara inte vill ha sponsorn på tröjan. De jag kallade för hycklare är de så använder olika måttband med öppna ögon. Hetsa in upp dig. Jag kanske inte var tydlig nog. Men vet du, jag vill fortfarande förstå varför vi ska säga blankt nej till pengarna sponsorerna drar in. Jag förstår bara inte resonemanget om att vi inte ska någon sponsor " bara för att det är godwill" Fotbollsmarknaden är inte samma som den var för 10 år sen. Vid den tiden när vi bara hade UNICEF på tröjan fanns inte dessa karteller som driver Man City, Chelsea och PSG i leken. Idag är en djungel därute. Varför ska vi minska våra chanser att kunna hänga med eller komma tillbaka på toppen av dessa pengar när läget är alarmerande ute marknaden?? Det är inte lätt för FC Barcelona när vår huvudkonkurrent och största rival har den spanska statskassan heller.
Barcelona Neymar11
2014-10-02 23:08
Smogen Länka samtidigt upp en video på vad Nike sysslar med dom asiatiska barnen :) så Nike kan vi inte heller ha längre Sponsor avtal handlar enbart om pengar och inte om något annat börja förstå det någon gång. Bara för att vi sponsrad av Qatar airways så betyder det inte att vi stöder allt i Qatar
Barcelona Smogen
2014-10-02 22:42
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ ....

Vet du ens vad hyckleri betyder? Vill man inte ha en sponsor på tröjan så är man hycklare för att det finns rikare klubbar där ute? Det är ju knappast hyckleri.

Jag vill absolut inte ha en sponsor på tröjan. Det var snack om sponsor när Real hade sin 1a Galactico era och vi vägrade då. Vi struntade i att ha en k*k mätartävling med Real och gick vår egna väg.

Jag hade mycket hellre behållit Thiago och struntat i att köpa Fabregas.

Jag hade mycket hellre behållit Abidal och struntat i Song.

Jag hade gärna sett att vi satsade på Bartra och skippade någon av Veermalen och, Mathoeu samt Douglas.

De inköpen är ungefär vad vi får av Quatar varje år. Dessutom är det nog väldig många, som jag själv, som inte köper tröjor sen Quatar sattet på tröjan. Glöm inte att den goodwill som en sponsorfri tröja, eller en tröja med UNICEF ger är värd väldigt mycket i andra ekonomiska värden.
Annons: