/spanien/barcelona/forum/4913.aspx/spanien/barcelona/forum/4913.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 19:09
Barcelonistas Haha för mig är det omvänt, när jag var mellan 15-22 så blev jag inte så nervös för jag såg bara fram emot matchen. Nu är jag 25 och klarar knappt av att se Barcelona möta Valencia på bortaplan:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-09-30 19:04
LeoMessi - jag var som dig för ett par år sen fick hjärtklappningar när jag kollade på Barca matcher. Var 15-16 då nu är jag 21 och klarar av att hantera det bättre vilket på ett sätt känns rätt gött.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-30 19:01
Tagga gubbz idag äter vi sniglar!
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 18:50
Jag måste säga att med åren så har jag blivit nervösare och nervösare när vi möter riktigt bra lag. Förut kunde jag se cl-finalen och sånt med mina kompisar, detsamma gäller med el clasico. Sedan slutade jag med att jag endast ville va själv när jag kollade på dom matcherna eftersom det kändes så otroligt nervöst. Och nu har det slutat med att jag ibland skippar en stormatch för att jag blir så otroligt nervös och det känns som att hjärtat inte klarar av det längre haha! Slutar med att jag kollar upp resultatet på livescore, och sen laddar jag ner matchen och kan kolla på den i lugn och ro haha.
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 18:33
Vilken miss av moskva-spelaren där! Han får till och med pedro att skämmas med det avslutet.
Barcelona Smogen
2014-09-30 18:22
barca_joe näe, du är helt rätt ute. Espanyol är visserligen en av de populäraste matcherna, men brukar inte vara några probldm.
Barcelona barca_joe
2014-09-30 18:06
Någon som sett derbyt live? Brukar dem vara slutsålda? Ska ner och se mot espanyol och psg så nyfiken hur det brukar se ut? Kommer ner på torsdag kväll så tänkte fixa biljetter fredagen innan derbymatchen. Är jag galet ute som tänkte köpa biljetter till båda matcherna på plats?
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 18:06
Neymar11 Tack!:) Dom ska vara riktigt glada över den poängen för av det jag såg så hade inte juvenilerna något att komma med.
Barcelona Neymar11
2014-09-30 18:04
Marockanen via straff
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 18:03
Bästelona Vem gjorde målet?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-09-30 17:54
Min landsman skänker 1 poäng till vårt u19 lag, tack vlla!
Barcelona Smogen
2014-09-30 17:28
Rafa.... tack för 11an. och reducerat nu, men förutom målet har Barca varit riktigt dåliga.
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 17:16
Juvenilerna ligger under 2-0, helt rättvist. Dom har blivit totalt dominerade under hela matchen, dom har inget att komma känns det som. Årets kull är inte lika stark som förra säsongens, och det är förståeligt.

Barcelona Kröjf
2014-09-30 16:33
Coach Pep:

Så sant som det är skrivet! Sista ordet borde därmed vara sagt om Zlatans debacle i Barca. Men......

Barcelona LeoMessi
2014-09-30 16:27
Märks att fysik spelar en otroligt stor roll i yngre åldrar. Juvenilerna vinner inte en närkamp och dom kan inte ens ta sig över planhalvan!
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 16:22
Känns som att juvenilerna kommer att ha det väldigt tufft att ta sig vidare från gruppen i år. Dom känns väldigt tunna i anfallet nu när Munir och Adama har flyttats upp. Det är verkligen nu Lee behövs, han hade verkligen gjort skillnad för laget.
Barcelona Rafa Alcantara - 12
2014-09-30 16:22
Smogen 1 Onana(GK) 2 Palencia 3 J. García 4 Quintillà(C) 5 Tarín 10 Enguene 17 Kaptoum 22 Juan Antonio 9 Cantalapiedra 11 El Ouriachi 16 Padilla Kaptoum är enormt slarvig och nonchalant så här långt. Har högre förhoppningar på honom.
Barcelona Smogen
2014-09-30 16:16
1-0 till PSG nu Någon som har startelvan för Barcas?
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 16:09
Tack för länktipset! Hade nästan glömt bort att den sidan existerar haha!
Mascherano#14 el Jefecito
2014-09-30 16:04
LeoMessi

Kolla länktips
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 16:01
Stream till matchen?
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-09-30 15:56
PSG vs FC Barcelona UEFA Youth League på Eurosport nu.
Coach Pep.
2014-09-30 15:18
Varnagel

Fast han är fortfarande en av de mest slappa fotbollsspelarna och kan bestämma sig för att inte göra ett skit i flera matcher bara för att han inte är spelsugen, när han i själva verket kunde varit bättre än C.Ronaldo om han hade samma vilja och beslutsamhet. Så det är väl snarare hans nonchalans man stör sig på. Läste förvisso någonstans att han har ett medicinskt problem som må begränsa hans arbetskapacitet, men hans loja attityd har knappast varit till hans fördel; speciellt i Barcelona.

Hade han bara visat lite professionalitet och självinsikt så hade han haft en bättre sejour i Barca, men sanningen är att han inte är någon stor lagspelare och aldrig kommer att bli; det tåget är förbi. Han har alla tekniska, fysiska och spelmässiga attribut för att vara bäst i världen, men tyvärr inte attityden och mentaliteten.

Han hade chansen att spela riktig kollektiv fotboll men svek när det krävdes som mest och rubbade balansen i Barca som är ett kollektivt och hårt arbetande lag; något som Eto'o förkroppsligade, men som Zlatan var raka motsatsen av, vilket kostade Barca CL finalen.

Här uppenbarar sig också ett talande mönster: Zlatan har inte vunnit CL eftersom han inte är någon lagspelare, då endast sammansvetsade lagbyggen vinner CL. Vad som gör att Zlatan inte nått upp till Van-Basten-status är just hans tjurskallighet, vilket innebär att han själv är sin största fiende och inte Guardiola, som är en mästare. En elev kan bli arg på sin läromästare men bör aldrig tappa förnuftet och göra honom till sin fiende, vilket bara slår tillbaka på en själv i slutändan; något egoi$t-nä$an fick smaka på.

Att Pep inte kan hantera stora spelare är pöbelfansens fabricerade ursäkter och saknar verklighetsgrund då Pep är världens bästa tränare och kunde stöpt om Zlatan till att uppnå sin maximala potential, om han så bara hade hoppat ner från hästen och visat ambition, respekt och mognad. Tyvärr var han för bekväm och för feg. Barca var ett nummer för stort för honom (de största spelarna misslyckas inte i Barca), och därför hamnade han till sist i P$G där han kan göra sig mer populär bland alla principlösa legoknektar till fotbollsspelare.

Barcelona är ingen jävla pajas-klubb där man kan komma och få sitt ego masserat bara för man har Zuper$tjärne$tatu$. Detta måste man komma i underfund med om man vill förstå Zlatans misslyckande, annars är det enkelt att bara skylla på Pep; vilket är ren galenskap. Så bespara oss skitsnacket om Zlatan$ "utsatthet".
Barcelona BlueRed
2014-09-30 14:37
[QUOTE=Andresito]Ser att ni diskuterar Eto'o bland annat. Hittade en artikel från 2008 där Guardiola sa att Deco, Ronaldinho och Eto'o inte ingår i planerna inför 08/09 säsongen. Pep sa även att Dinho hade kunnat få stanna ifall han hade haft viljan att komma upp på den nivån han en gång var, Peps magkänsla vann där. Kommer inte ihåg varför Eto'o inte såldes, kanske fick man inget bud man gillade och därför beslutade för att behålla honom, klubben var trots allt ute efter en #9 den sommaren för att ersätta Samuel. [/QUOTE] Var det inte att många i laget gick till Pep och sa att dem ville att Samu skulle stanna? Förutom hans arrogans så har jag bara bra minnen av honom. Den killen kunde springa och sätta press om någon.
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 13:09
PSG har fortfarande spelarna för att kunna försvara djupt och sedan gå på blixtsnabba omställningar! Vi får se upp med Lucas för han kommer att få stora ytor att löpa på och då är han svår att stoppa. Självklart är Zlatan en stor förlust för dom, men deras mittfält består av bra defensiva spelare, som cabaye, Matuidi, motta och Veratti! Det är speciellt viktigt att plocka bort veratti så han inte tillåts slå längre bollar till löpande PSG-spelare.
Barcelona Heisenberg
2014-09-30 12:32
Pep var ju en mästare på att ta svåra beslut utan att blinka, så som att skeppa iväg Dinho och Deco samt vilja göra sig av med Eto'o. Dessutom var han 2 år före alla andra med att vilja göra sig av med såväl Pique som Fabregás. Han såg direkt vilka som behövde lämna, tyvärr var han rätt värdelös på att se vilka som kunde ersätta.
Barcelona Andresito
2014-09-30 12:32
Verkar som att Luiz och Marquinhos startar ikväll. Det är ungefär som Piqué och Bartra (ej kvalitetsmässigt). En hönshjärna och en yngling som ibland vill för mycket och enkelt kan gå bort sig. Med det sagt så tror jag ändå att det blir lika svårt som för två år sen. Ett PSG som ligger lågt blir svårt att bryta ner.
Barcelona Neymar11
2014-09-30 12:28
Den flesta tidningarna rapporterar om att Ter stegen kommer stå ikväll. B la sport
Barcelona Raketic
2014-09-30 09:39
Intressant fakta. Vad tror ni?
Barcelona Neymar11
2014-09-30 09:07
Eto'o spelmässigt var det bästa för Barcelona. Underbar striker och vilja Men hans karaktär/personlighet kunde man störa sig enormt på. Minns en gång när han jämförde sig med Ronaldinho och tyckte att han förtjänade lika hög lön. Då går man för långt I slutet av hans tid i Barcelona framstod han mer å mer som girig
Annons: