/spanien/barcelona/forum/4908.aspx/spanien/barcelona/forum/4908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krojf
2014-07-31 00:33
Att nikotin är en av de mest beroendeframkallande nervgifter som finns, borde inte vara en nyhet för nån idag .

Lion 24 framstår i sammanhanget som ett varnande exempel på hur farligt det faktiskt är, att ens närma sig ämnet ifråga. "Hen" fastnade helt enkelt i nikotinträsket på direkten.

Ja, Lion 24 tog till synes ett omedelbart återfall i sin fula och oförlåtliga vana,,så fort det uppdagades att Mattieu blossar emellanåt.

"Hen" verkar nu helt enkelt inte klara så väldigt mycket mer än en timme i taget, utan att cigarretternas förbannelse åter äter sig in i medvetandet med missbrukets smått oemotståndliga kraft.

Och det därför av nöden blir tvunget att ånyo skriva av sig abstinensen i rökrutan, genom att nämna nikotinrökning på nätet för "femtioelfte" gången (två och ett halvt paket).Kedjerökningen har därmed fått en helt ny innebörd.

Hoppas verkligen Lion 24 förmår fimpa inom kort och för gott den här gången. Så att fotbollen får plats i hjärnan igen.

Förut var det Alexis Sanchez i var och vartannat inlägg och nu röknikotin.

Summan av lasterna verkar onekligen vara konstant.
Barcelona Bentley King
2014-07-31 00:24
Btw: försök att få in en Barca museum tour när du ändå är här. Det kostar ca 24 euro och är lärt värt det! Jag besökte deras museum tillsammans med en Real fan och han blev imponerad av upplevelsen ska du veta
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LittleLionel
2014-07-31 00:22
Blir faktiskt irriterad om Masip spelar mot Nice då det är dags för Ter Stegen och Bravo att börja fajtas om platsen i målet. Jag ser mycket potential i tysken och hoppas han kan blomma ut till nått stort i Barca.
Barcelona Bentley King
2014-07-31 00:21
Dicapri Om du redan befinner dig i Barcelona är det bästa att köpa biljetter på plats. De flesta biljetterna blir uppköpta av av olika bolag och agenturer som sedan säljer de vidare, därför kan det se ut som att det är ont om platser när du bokar via hemsidan. Men om du är i Sverige och vill ha din plats bokad och klar i förtid så är det väll bäst att köpa via hemsidan :)
Barcelona petersays
2014-07-31 00:20
Kvasidiskussion här. Ingen vet om Mathieu tar två cigg i veckan eller drar ett pack om dagen. Trots allt viss skillnad. Ett par cigg i veckan gör inte större skada än ex messis asados (rött kött, sjukt cancerframkallande) eller om Pique tar en strille med ketchup på Sibylla (fett, friterat, no no).
Barcelona Dicapri
2014-07-31 00:17
Hola!

Tänkte höra om någon har tips på att köpa biljetter enklast till en hemma match?
Tänkte se premiären mot Elche, någon sida som någon rekommenderar att köpa på eller är det enklast och billigast genom hemsidan? (fcbarcelona.com)

Btw är inte medlem eller något liknande i klubben!

Tack på förhand!
Barcelona Barclasico
2014-07-30 23:56
Barcelona Pep, The Creator
2014-07-30 23:50
Tiki-Taka

Ja gör det du
Tiki-Taka
2014-07-30 23:48
Barcelona sources: "Reports about signing Liverpool centre back Daniel Agger? There's nothing at all to it." [mundo deportivo] Kan vi avskriva Agger nu !?
Barcelona Pep #4
2014-07-30 23:44
Hämta hit den sista värvningen (mittback) sälj Song så är vi klara. När fan ska dem fatta detta!
Barcelona Barcaholic
2014-07-30 23:35
Förstår inte ens hur man kan diskutera det här med att Mathieu röker då och då. Nu hatar jag verkligen när folk röker, men så länge Mathieu fortsätter ha konditionen som en av sina styrkor så ser jag inte problem. Det finns väl två alternativ. 1. Fortsätta så som han gör nu, dvs röka 1-2 cigg i månaden eller kanske försöka sluta helt för hans egens skull. 2. Att klubben säger ifrån Mathieu och förbjuder honom att röka. För då bör han absolut sluta med det DIREKT! Bara om klubben förbjuder honom och han fortfarande fortsätter röka dåååå kan hans rökning var en aktuell diskussion, tills dess tycker jag man ska släppa det och diskutera något mer intressant.
Barcelona Lion24
2014-07-30 23:34
Nemessis 10

Jag glömde bort att svara dig, jag ber om ursäkt. Jag kanske tog i i jämförelsen men faktum är att de spelare han nämnde är/var världsklasspelare på den absolut högsta nivån och det under en längre tid. Mathieu är ingen världsklasspelare. Min poäng var mer att Mathieu måste jobba dubbelt så hårt och vara dubbelt så professionell för att kunna styra upp denna backlinje och vara den världsklasspelare vi behöver bredvid hönsgården Piqué och färskingen som aldrig får chansen, Bartra.

Med all respekt för din halvbrors mamma som jag hoppas ska gå bra i livet för så finns det förmodligen miljontals människor som dött av att dom rökt i 20 år. Alla är inte likadana. Många är extremt känsliga mot cigaretter medans andra har starka lungor som klarar av det. Jag själv har varit en kedjerökare och jag har slutat. På mig så tog cigaretterna extremt hårt och efter ett tag hade jag slem hela tiden i halsen. För att inte tala om hur mycket jag hostade.

neymar JR

Piqué? Han har länge varit ett skämt som längre inte är nödvändigt att diskutera då nästan alla här inne vet vart dom har Piqué. Det är fantastiskt att han har en bra fysik, jag tror ändå att du knappast har följt honom så intensivt för att veta det men Mathieu kan bli och har kunnat bli en bättre fotbollsspelare om han hade varit mer professionell. Det är brister i Mathieus professionalism, acceptera det eller ej men så är det. ''Om klubben tillåter att han röker, så ska han göra det. ''. Du är ett skämt som säger så. Mathieu ska inte röka och klubben ska inte låta Mathieu röka. Det här är en av idrottsvärldens största klubbar, det här är ingen f*cking amatör klubb.
Barcelona Bentley King
2014-07-30 23:22
Chelsea är ett lag att räkna med i år! De har förstärkt på de positioner där det behövdes. Tre av La Ligas bästa spelare i Fabbe, Costa samt Luis har anlänt och man kan säga vad man vill om Murinho, han är en av de bästa tränarna där ute. Inte för att jag gillar hur de spelar, men man kan inte blunda för att de verkligen är ett bra lag som kan tävla om alla titlar. Nog om Chelsea, så har jag en bra känsla vad gäller våra grabbar från Katalonien. Efter att ha sett och läst om hur hårda träningar LE har lagt upp samt den teknologiska delen där han bevakar spelarnas rörelse med sensorer och videokameror så verkar det som att han tar det nästan lila seriöst som en viss Guardiola och det är väll bra. Bortsätt från mittbacks frågan så verkar det som att laget kommer att få tillbaka sitt kollektiva försvar samt hungern nu när ingen har en säker startplats. Får vi in en till mittback som är bättre än de vi har och med det anfallet vi har nu så kan vi lägga vilket lag som helst i fickan. Visca Barca!!!
Barcelona neymar JR
2014-07-30 23:18
Lion24 Dude whats Wrong with you? Du har tjatat om det här hela dagen Han har inte rökt på 15 dagar, kanske för att klubben har sagt ifrån? Och det är en jävla bedrift att sluta med ett beroende. Och om han erhåller en fysik på elitnivå trots sitt rökande, varför ska det göras till ett problem. Om klubben tillåter att han röker, så ska han göra det. Varför är du inte lika tjatig angående piques poker beroende? Inte proffesionellt av en fotbollsspelare att slösa sina miljoner på det heller va. Ingen direkt förebild det där heller Men antar att nu när Sanchez har lämnat så behöver du en ny hackkyckling för att ta dig igenom vardagen
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-30 22:59
Leo Messi Ja juste det minns jag att jag läst, men hoppas Messi får en bra försäsong för han behöver det. Hans grillfester ska fan va slut nu, kommer aldrig ihåg att Messi spytt fram till för något år sen, och där började hans kondition också dippa. Messi måste ta träningen och kosten på fullaste allvar om han vill vara nr 1.
Barcelona Lion24
2014-07-30 22:59
Mido

Mathieu sa att han inte hade rökt på 2 veckor, ja. Gav det dig lugnande besked? ''Det är inte så att jag röker varje dag, jag har inte rökt på 15 dagar''. Läs noga. Va? Är det ett skämt? Mathieu tog det inte på så stor allvar, det ser man i det han säger. Som professionell fotbollsspelare på den absoluta toppnivån och som har gjort ett (?) misstag så borde Mathieu gått ut och bett om ursäkt för incidenten och lovat att det inte skall upprepas. Det är det här som är det normala. Det som Mathieu säger, för mig så ser det ut som att han inte tar det på stor allvar. Bara att han nämner att han inte har rökt på 15 dagar får det låta som att han har gjort en bedrift. Han borde ha sagt: ''jag gjorde ett misstag och jag lovar att det inte ska upprepas''. Enkelt.

En spelare kan festa på sin semester men det finns regler och det finns en gräns. Festa kan man göra med weed och alkohol också. Är det lämpligt? Min chef blir förbannad på mig? Det är skillnad på att köra buss, jobba på Willy's, kontorssittare och att vara en atlet åt en av världens största klubbar. Du kanske inte menade allvar.
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 22:53
@Leo y Cesc:

Han ville ju komma tidigare för att kunna hänga med dom till england men klubben tillät honom inte göra det. Dom tyckte att han skulle vila upp sig lite. Oroa dig inte, han kommer att få ta del av denna träningen så fort han kommer tbx ;)
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-30 22:49
@barcastuff: Rafinha: "We're too tired to do a lot of things outside training. Just some billiards or ping-pong. Otherwise we rest." [fcb] Messi skulle ha varit med på denna försäsongsträning.
Barcelona Mido
2014-07-30 22:48
Lion24 För det första jag är emot rökning, hatar lukten, å för det andra jag håller med dig i stor del av det du skrev,,, men killen sa själv att han har inte rökt i 2 veckor,, så vad betyder det, jo en gångs grej. Så vi behöver inte förstora det... Tänk om alla spelare super å festar varje kväll under semestern (slår vad att det händer för vissa) , har vi rätt att kritisera? Tänk om din chef blir förbannad å hotar med uppsägning för att du rökte en eller två cigg under semestern, vad skulle du säga? Slår vad att du säger upp dig på direkten,, semester är semester oavsätt vilket jobb man har eller hur mkt man tjänar.
Barcelona Mido
2014-07-30 22:36
Visste ni att lukaku är 21 år gammal! Han ser äldre ut
Barcelona Lion24
2014-07-30 22:34
Mido

Bara för att en spelare har semester så får inte spelaren göra vad han vill. Du vet väl att spelaren är under kontrakt och klubben betalar ut lön till spelaren även under semestern? På kontraktet som spelaren och klubben kommer överens om tillsammans så står det vad spelaren får göra och inte göra. Visst är det hemskt när man är miljonär och spelar på Camp Nou varannan vecka? Livet suger verkligen för dom.

En spelare har semester för att koppla av, fysiskt och psykiskt. Spelaren bör inte längre lägga 100% fokus på fotbollen utan kan slappna av mentalt. Sen om spelaren går ut och festar en dag och t.o.m tar en cigg på semestern, då är det mer förståeligt även om det inte är acceptabelt. Har man rökt en gång och pressen/fans kommit på en så ska spelaren gå ut och försäkra alla (klubben, lagkamraterna, fansen) lova att det inte skall upprepas igen. Punkt slut. Men att säga '' det är inte så att jag röker varje dag '', ja då får spelaren vara beredd på att få skit. Vill man röka, dricka och ''leva livet'' så bör ska inte spelaren spela på den absoluta toppen.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-30 22:29
Lion24 Vad är det för skillnad om dom har naturliga talanger eller inte? Rökning har med konditionen och göra och inget annat, du får det att låta som att en spelare som röker inte kan utvecklas typ och där har du fel. Jag är absolut inte för spelare som röker men däremot så ska man ge en rättvis bedömning. Min halvbrors Mamma har rökt i över 20 år, hon röker dagligen vilket är en stor skillnad på 2 cigg i månaden. När hon besökte läkaren och dom kollade hennes lungor sa dom att så väldigt friska ut... Just Sayin. 2 cigg i månaden eller till och med en cigg i veckan påverkar knappast lungkapaciteten då kroppen hinner få ut det ur systemet. Tränar man också så mycket som fotbollsspelare gör så kan det knappast märkas. Visst hade det varit bättre om han inte hade rökt men om läkarna bedömer att han har bra fysik så tycker jag inte att vi ska oroa oss. Det är likadant med alkohol vilket många engelsmän föredrar. Jag tror definitivt att det är fler spelare än vad man tror som röker någon gång ibland bara att vissa är helt enkelt bättre på att dölja det.
Barcelona Mido
2014-07-30 22:23
När jag har semester då ska ingen lägga sig i vad jag gör, om självaste kungen säger nåt, då stoppas min sko i hans mun,,, semester = fri
Barcelona Lion24
2014-07-30 22:08
Gio Style

''Han blir inte en sämre fotbollsspelare för att han röker''. Kan han inte bli en bättre fotbollsspelare om han inte röker? Kan han inte höja kvalitén? Vill man inte få ut de bästa ur spelarna? Om Mathieu är bra och levererar, varför inte bli bättre och fortsätta leverera? Han kanske slutar nu, men varför gjorde han det i Valencia? Jo, i brist på professionalism. En spelare ska inte röka, oavsett på semestern eller mitt på plan även om det är mer förståeligt att röka på semestern. En fotbollsspelare på den absoluta eliten MÅSTE ta hand om sig själv och sin kropp för att bibehålla nivån, OM MAN VILL VARA PÅ DEN NIVÅN. Du får låta som att Mathieu har tagit världen med dunder och brak. Han var bra i Valencia, inget mer. Återigen en fotbollsspelare som vill tillhöra de bästa måste ta hand om sin kropp, motivera sig på fotbollen och försöka vara bland de absolut bästa. Det funkar ju på Cristiano som har klart mindre talang än Messi men som ändå jämförs med honom, hur konstigt det än må vara. Det här är fotbollsspelare på den absoluta eliten vi pratar om. Det här är en spelare som ska höja vårt försvar och har tydliga problem med professionalismen. Fråga vilken tränare du vill om rökande fotbollsspelare och du får ett tydligt svar på att det inte är acceptabelt och oprofessionellt.

Maldini, Cole, Rooney o.s.v? Först och främst så har jag aldrig sett/hört Maldini röka, ja jag googlade det också. För det andra så är det en orättvis jämförelse eftersom Cole har länge varit en av världens absolut bästa vänsterbackar under en lång tid och är bland de bästa vänsterbackarna i historien i engelsk fotboll. Mourinho bänkade Cole för Azpilicueta för brist på professionalism när Cole var ute och festade, Cole fick sedan lämna klubben. Coentrao blev också bänkad av Mourinho för att han rökte och Mourinho är en av de mest disciplinerade tränarna idag som samtidigt är en av de mest framgångsrika tränarna idag, vare sig vi gillar honom eller ej. Rooney tillhör också en av de absolut bästa på sin position och många spekulerar att Rooney hade varit ännu bättre om han hade varit mer professionell. Maldini är Maldini, Zidane är Zidane. Du nämner spelare som har naturliga talanger och är bland de bästa på sina positioner. Wilshere är en snorunge som är överskattad. Mathieu är långtifrån Maldinis spelardagar och i en mittbacksposition i dagens Barcelona så behöver vi de bäst professionella spelarna som också presterar bäst fotboll.
Barcelona Treyh
2014-07-30 21:37
Jag har varit storrökare och har även slutat röka för några år sen. Det var inte lätt kan jag säga. 15 dagar utan cigg om man är storrökare? Det är fanimej omöjligt... Jag tror inte Mathieu är nån storrökare direkt. Han tar väl nån cigg då och då. Sålänge han gör sitt jobb planen så är det väl chill.

Förövrigt så tror jag han kommer göra ett bättre jobb än Marquinhos, Benatia, Balanta, Verthongen osv i dagsläget med tanke på hans rutin och att han känner till spanska ligan, han kan språket, han har kompisar i laget osv. Killen är ju både snabb och duktig på huvudet, en riktig tuffing att möta. Vi behöver såna i backlinjen. Jag lever i nuet och jag tror han kommer levererar DIREKT. Killen gjorde ju allt för att gå till Barcelona, sänka sin lön och grejer vafan. Jag skiter i om hur det ser ut om 2-3 år... jag lever i nuet som sagt.
Barcelona Illusionista
2014-07-30 21:26
Om Mathieu inte orkar springa 90 min och gör misstag pga trötthet så kan jag köpa att ni klagar på hans rökande annars snälla lägg av!
Barcelona Gio Style
2014-07-30 21:18
Lion24
Sluta vara så jävla löjlig och leka allvetare.
Han blir inte en sämre fotbollsspelare för att han röker, snälla TÄNK EFTER!
Var fan det dummaste jag hört. I bästa fall hade han varit mer uthållig eller haft marginellt snabbare återhämtningstid med detta har han ju aldrig haft problem med så vad fan är grejen?

Han gjorde inte en grej av att han inte rökt på 15 dagar, han blev tillfrågad och han svarade med ett exempel.
Men det bör förvisso inte du förstå som tror att många här är nöjda över saker som de aldrig påstått.

Zidane har rökt, Wilshere har rökt, Rooney har rökt, Ashley Cole har kedjerökt, ska jag fortsätta?
Jag likställer inte Cruyff med Mathieu, fan är du korkad eller gör du sånna dumma antaganden med flit för att få fram din poäng?
Det handlade mer om själva principen, du bara klagar men kommer med inga lösningar.

Borde vi struntat i värvningen enskilt pga att han röker då och då (strunta i vad du tycker om hans kvalité)?
Hade du tackat nej till Zidane om han vart nära oss?
Hade du tackat nej till Hummels om han rökte då och då?

Nu är det du som sitter med loosermentaliteten som du bara älskar att anklaga folk för att ha.
Vi skulle ju prompt ha dem bästa spelarna eller hur?
Och då går man efter vad de kan åstadkomma på plan, mentalitet på träningarna osv. Inte på vad de gör på sin fritid såvida de inte är hustrumisshandlare eller så.
Barcelona B.BOSS
2014-07-30 21:12
[QUOTE=LeoMessi]Snyggt frisparksmål av fabregas faktiskt.. Varit helt osynlig hittills men snyggt ändå. Synd att han inte fick ta en enda frispark i barcelona. [/QUOTE] I andra klubbar får de bästa frisparksskyttarna ta frisparkar. Det va likadant under Reijkard. Med Pep ankomst får du ställa dig i ledet.
Barcelona Bentley King
2014-07-30 21:10
Vare sig ni vill eller inte så kommer han att röka sina cigg tills klubben ber honom att sluta eller börja röka inomhus så ingen ser. Jag håller med båda hållen, är man under kontrakt som säger att du ska inte ska skada din kropp så skall du följa det, men om det är något som klubben struntar i så får fansen väll också strunta i det. Så länge han presterar på plan kan han röka kubanska cigarrer med halsbloss om det är så
Barcelona B.BOSS
2014-07-30 21:10
Sanningen är den att Barca inte vill införa konkurrens i backlinjen. Pique och Bartra satsar de på med äldre herrar på bänken. Speciellt Pique. Han har mycket att bevisa. Verkligen synd att Benatia inte köps av Barca. Hans lön kan inte bli mycket mer än vad han får i roma. Det kanske blir en uppgradering från 1-2 miljoner till fem per säsong till början. Han är värd varje krona. En bra back är skillnaden mellan en titel lika mycket som resterande lagdelar. Den konkurrensen behövs då alla kommer skärpa sig.
Annons: