/spanien/barcelona/forum/4907.aspx/spanien/barcelona/forum/4907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-05-03 01:27
Luigi & Barca, no Mario Henry, en personlig favorit för mig, inte för vad han uträttade i klubben som spelare men för hur han tog sig an barcelonismon. Jag vet att hans största kärlek är Arsenal och det respekterar jag men sättet han pratat om klubben efteråt får mig att älska honom. Efter CL vinsten under firandet på Camp Nou sa han; "nu kan jag äntligen säga att jag är culé, tack för att ni hjälpte mig vinna denna bucklan". Hans intervjuer som handlat om Barça efteråt, man märker att han älskar klubben.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-03 01:16
Frankrike får verkligen fram världsbackar för framtiden, Varane, Zouma, Mangala. Dem kommer ha ett starkt landslag i framtiden med Nasri, Benzema och Ribery i spetsen
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-03 00:56
"@barcastuff: Thierry Henry: "What do I miss about Barça? The club, training, fans, football, my favourite restaurant Da Greco, haha, everything..." [fcb]"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-03 00:24
@( Xaviesta ):
Valde han som sista val ifall dem andra inte går att lösa. Han må ha sina brister i ett defensivt lag som Chelsea, vem kan klandra killen i den omgivningen. Sett till hur han var i Benfica och i Chelsea är det lite skillnad.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-03 00:23
@Ride_The_Big_One(6):

Jag hoppas också att klubben värvar någon av de ovan i förstahand men allt man kan göra är att hoppas :)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-03 00:17
David Luiz och "hungrigt lejon" i samma mening. Jag lyssnar mer än gärna på den motiveringen och jag är verkligen idel öra. Jag har studerat killen live flertalet gånger och det enda lejonet han påminner mig om är Scar, med sin passivitet och sin ointresserade kroppshållning och många gånger även inställning. Tycker man att Pique som mittback är loj så kommer forumet verkligen att koka ifall vi värvar brassen och man får se ett säsongslångt lunkande från honom. Det finns inget i vårt spel som han kan tillföra eller förbättra. Jag får tandvärk av bara tanken med honom bredvid Pique i höst. Blä.
2014-05-03 00:00
@Nemesis 10:

Har inget emot honom som spelare, problemet är bara att han är otroligt skadebenägen, påminner mig om woodgate som också hade massa knä problem.
Visst kan man få en billig peng så, men som sagt det blir bara värre och värre med problemen då jag följer PL och han närvarar väldigt sällan.

Prioriteten för mig är att få in några av dem jag haft möjligheten att följa:
Mangala
Hummels
Vertonghen
Laporte
David Luiz

Hungriga lejon!
Barcelona san_miguel
2014-05-02 23:44
Hej.

Är de bara jag som är rädd att vi kommer köpa spelare i år igen som vi kommer göra om till vårt spelsystem?
Jag menar typ Neymar en snabb spelare som ska komma i fart, men när han kommer till Barcelona och inte får använda sina kvaliteter.

jag tänker på typ Pogba som jag sett att det pratas om en kraftfull spelare som jag är rädd inte tillåts utnyttja det på rätt som om ha kommer hit.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-02 23:43
Ride_The_Big_One(6) Haha jag gillade mest för att klippet var roligt men jag tror att många underskattar Agger något grovt. Han blev vald som lag kapten för en anledning och Liverpool fansen älskar honom, min morsas sambo som är die hard Liverpool fan tycker helt klart att Agger är en världsklass back som är bra på huvudet och bra brytningar, han är ganska snabb och har bra tryck i vänstern. Han har lite offensiva skills vilket är ett plus men det negativa är väl att han är skadebenägen. Skulle man få honom billigt hade jag inte klagat då han är rutinerad och då skulle det inte svida lika mycket att lägga större summor på en ung lovande back. Jag tror definitiv inte att han är sämre än Pique och sen har han mer pondus vilket inte skadar nu när Puyol lämnar.
Barcelona LeoMessi
2014-05-02 23:35
( Xaviesta ) (Barcelona) Jag håller med dig om allt, kritiken är befogad och det negativa har övervägt det positiva. Ta abidal som exempel. Dom lovade att förlänga hans kontrakt så fort han spelade sin första match för barca och alla vet sen hur det slutade. Istället för att gå ut öppet och säga att man ska förlänga hans kontrakt och sen bryta det löftet så kunde man ha struntat i att säga något. Jag tror alla hade varit mer förstående om dom typ hade sagt att dom måste utvärdera abidals fysik och se om hans kropp fortfarande klarar det. Självklart så förstår man att man inte kanske vågar spela någon som har gått igenom så mycket som abidal och därför så lovar man inget från första början bara för att få lite gratispoäng. Haha Dos Santos har mer fotboll i sig än Roberto iaf ;)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-02 23:27
LeoMessi All kritik mot ledningen kommer alltid att vara befogad i min bok, oavsett hur dom arbetar under sommarens fönster. Det finns inget dom kan göra som väger upp för alla brister och inkompetens dom visat upp under senaste årens lopp. Zubi, huvudfiguren själv, fungerar som en resistor för klubbens fortsatta utveckling då han bevisligen inte räcker till för den här posten i en så pass inflytelserik klubb som FC Barcelona. Han har tagit sig vatten över huvudet och bara glidit in här på en pretentiös räkmacka i form av rätt kontaktnät. Connections, connections, connections. Sitter han kvar över nästa mandat på nåt bisarrt jävla sätt kommer jag självmant att anmäla mig till Nasas 2030 Project där man planerar att sända den första människan till Mars om lite drygt 15 år. Erbjudandet är en enkelresa bör tilläggas.. För övrigt läste jag att dos Santos saknas imorgon på grund av skada! Undrar om ersättaren kan göra ett lika bra jobb ;)
2014-05-02 23:12
När jag läste om Agger på tapeten igen kände jag mig som han i klippet.
:P
Barcelona LeoMessi
2014-05-02 22:52
Barcelonistas (Barcelona) Dom hade kunnat sköta förhandlingarna mycket bättre. Dom hade inte behövt förhandlat i två månader innan dom insåg att PSG inte tänker sälja honom för mindre än klausulen. Tränaren har också skuld i detta givetvis eftersom han envisades med att ha thiago Silva, likt Pep gjorde. Att dom sedan värvade Neymar ska dom ha cred för, även om det blev otroligt mycket snack i media sen om hans kontrakt.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-02 22:44
LeoMessi - Tito gick ut och sa Thiago Silva eller ingen trots att klubben erbjöd den perfekta MB i Hummels. Vi slösade bort all dyrbar tid på en MB som var helt omöjlig att värva då PSG inte ville förhandla. Vilka fanns kvar på marknaden efter att man gett upp Thiago Silva? Det bästa som vi kunde fått var en David Luiz som hade kostat oss + 40M.

Finns inte mycket Klubben kan göra när tränare lägger ett ultimatum.
Barcelona LeoMessi
2014-05-02 22:14
Barcelonistas (Barcelona) Eller sa hade dom klargjort för Tito att en mittback behövs, även om det inte är thiago Silva. Sen att som går med på att köpa Song trots att som vet att han var tänkt som en mittback är bara efterblivet. Värst av allt är att dom har kvar eusubio... Det är inte tack vare honom att dom är på en tredjeplats.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-02 22:07
LeoMessi - är dom verkligen så dåliga? Dom erbjöd Hummels till Tito men han tackade nej och sa ge mig Thiago Silva.
Barcelona LeoMessi
2014-05-02 22:05
Barcelonistas (Barcelona) Det är svårt att ha någon form av tro på ledningen när dom inte har köpt en mittback på 3 säsonger. Sen får vi inte glömma att Zubi blev sparkat från Athletic bilbao för att han inte var kompetent nog! Men som du säger så är det nog dags att ha lite mer tilltro och sluta vara så negativa hela tiden:P
Barcelona Barcelonistas
2014-05-02 21:59
Kan folk vara lite mer positiva inför sommaren och sluta håna Zubi o company? Detta börjar gå överstyr. Tänk positivt det måste vi göra i dessa svåra tider.
Barcelona koeman92
2014-05-02 21:47
Kan redan tänka mig Zubi..

Zubi- Så är det grabbar, i sommar ska jag på PGA-tour och dricka lemonad med Tiger Woods

Ledningen- Men vem ska ta hand om värvningarna??

Zubi- Äh, det sköter väl Sanllehí.

Sen går Bartomeu ut i pressen och pratar om vilket fantastiskt jobb Zubi gör när vi än en gång står där med sista minuten värvningar där vi värvar Reina som Valdés ersättare och med Martínez som ska omskolas till mittback.

Barcelona LeoMessi
2014-05-02 21:18
Luigi & Barca, no Mario (Barcelona) Han ska nog berätta om sina golfplaner under sommaren:P
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-02 21:00
Nu kommer det grabbar. Planen vi alla har väntat på! @barcastuff: Sports director Zubizarreta will on Monday take part in board meeting and will explain to board members his plans for summer window. [sport]"
Barcelona Nemesis 10
2014-05-02 20:57
Läste på sport att Barca vill satsa på att värva Laporte hoppas det stämmer, tydligen ska Bayern också va efter honom, suck (-_-)...
viccc
2014-05-02 20:55
Sergi Roberto kommer inte lämna, Lär bli Suarez eller Dos Santos som går på lån, tyvärr, ja tycker t om att Dos Santos är en riktigt bra trupp spelare, finns mer fotboll i honom än SR
Barcelona Sir Alexis
2014-05-02 20:50
@Ride_The_Big_One(6):

,tack. Då vet jag lite mer iaf hehe
2014-05-02 20:08
@Sir Alexis:

Inga problem. Sättet Fiorentina spelar kan vara förvirrande, Montella gillar att skift från 4-3-3 till 4-4-2, då tar Cuadrado ett större defensivt ansvar men har absolut största styrkan i offensiven som en mittfältare.

Barcelona Barieta
2014-05-02 19:45
dubbel,
Barcelona Barieta
2014-05-02 19:45
If Luis Enrique joins Bacelona, Sergi Roberto or B player Denis Suarez could join Celta on loan as a goodwill gesture. [fdv sport]

Äntligen en rykte om S.Roberto som är bra!
Barcelona MrKnowledge
2014-05-02 17:52
Cuadrado började väl faktiskt som winger i ett 3-5-2 i udinese och har faktiskt spelat en del högerback också men ja han spelar nuförtiden nästan endast som ytter
Barcelona Sir Alexis
2014-05-02 17:49
@Ride_The_Big_One(6):

My bad, har inte haft så mycket koll på honom, har bara hört några gånger att han spelar som höggerback i Fiorentina.
Barcelona NoGo™
2014-05-02 17:34
Hämtade ut förra årets och årets tröja idag, klockrena! Tack grande jw för tipset :P
Annons: