/spanien/barcelona/forum/4900.aspx/spanien/barcelona/forum/4900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-01 15:17
Sorry, menade att jag skulle ställe en dum fråga till dig, My bad om du missförstått det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona F.C.B - #winning.
2014-05-01 15:11
BAGNACK & DONGOU (Barcelona) Innan du dumförklarar mig så kanske du borde kolla upp vad det är jag pratar om. Ja det handlar om en text om Tito som de ska bära på tröjorna till helgen.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-01 15:08
Senaste åren har det lag som slagit ut oss vunnit CL.
Vi förlorar alltid mot det bästa motståndet, snälla Atletico, slå Real!!
Barcelona Heisenberg
2014-05-01 15:07
Jag är helt för inköp av en rutinerad back och en lite mindre rutinerad som det snackats mycket här om, men om detta sker vad händer med Bartra då? Ska han vara fjärdeback kommer han ju i princip endast få lira någon cupmatch och det är ju inte helt ok. Han har varit en av få ljusglimtar denna vår när han fått chansen och han växer med uppgiften. Bör vi låna ut honom?

Om vi kan köpa Courtois så kör det, nu. Då har man säkrat målvaktsposten i typ 15år framåt.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-01 15:03
F.C.B - #winning. (Barcelona) Dum fråga Vad är det som är speciellt med de tröjor som vi komma spela mot Getafe?? Har det med Tito att göra?
Barcelona F.C.B - #winning.
2014-05-01 14:56
Vet någon ifall man kommer kunna beställa den tröjan spelarna kommer att bära i helgen mot Getafe?
Barcelona Vampíro
2014-05-01 14:55
Zubizarreta wants Sergi Roberto (22) to stay and renew his contract (now until 2015), although it will also depend on the next coach. [md] Det börjar bli en parodi det här.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-05-01 14:44
@AndreD:

Hur vet du det?
SoN_Un
2014-05-01 14:31
känns som att luchos rykten till oss verkar vara sanna... jag älskar honom. och som tränare vet jag att han har kvalitér...men knaset är att han kommer komma in efter att ha varit i celta vigo. alltså efter att ha hängt med skitspelare i 1år. så kommer jona dos santos o sergi roberto se ut som ronaldinho i hans ögon. asså ett priiioo i år efter att köpa mittbackar o målis... och sen att pedro elr alexi lämnar, helst pedro enligt mig men i detta forum verkar d vara en smaksak... sen en av dom platser måååste man bara ge till reus. SNÄLLA KÖP REUS SNÄLLLAAAAA...o sen deulofeu o alexi o adama på bänken vore dröm..
Barcelona Ali G
2014-05-01 14:17
@Rivaldo Ferreira:

Bara rykten
Rivaldo Ferreira
2014-05-01 13:29
Är detta sant???????
Barcelona J.W
2014-05-01 13:22
Brukar inte skriva här särskilt ofta men jag måste bara kommentera Graciano Pelle. Såg honom många gånger när han spelade i Parma och han var mest avskydd i truppen pga hans fruktansvärda stabbighet och värdelösa avslut. Huvudet är han grym på men inget mer. Kan lova er att Mascherano är bättre på avslut, så dålig var han. Sen att han öst in kassar i AZ och Feyenoord är ett smärre mirakel, när han absolut inte platsade i Parma. Barcelona bör ha större visioner än så, även om en stor tank inte skulle skada! Någon med åtminstone någorlunda teknik kan man väl begära?
Barcelona Nemesis 10
2014-05-01 12:51
Ride_The_Big_One(6) Du har antagligen bättre koll än mig om du följer serie a, jag kollar bara på dom intressanta matcherna och stor möten typ. Men tycker iallafall att han är en intressant spelare. Är det någon som vet något om Graziano Pelle som det ryktas om? Enligt många som har koll på Holländska ligan är han underskattad. Med sina 1.93 och 5 nick mål denna säsong tror jag att det skulle vara perfekt att ha en sån spelare när man möter en mur och verkligen behöver mål och bara mata inlägg. 5 miljoner euro är ingenting och eftersom han är 28 år tror jag inte han skulle kräva alltför mycket speltid heller. Vad tycker ni?
Barcelona Lion24
2014-05-01 12:50
I mina ögon så skulle den bästa spelaren att ersätta Dani vara Ivanovic. Det är inte särskilt realistiskt men jag bara drömmer just nu. Ivanovic är 30+, dyr och Chelsea är inte behov av pengar. Men om Ivanovic vill ha nya utmaningar och komma till våran klubb så skulle det vara helt fantastiskt. Kortsiktigt? Ja, men just nu finns det tyvärr inte så bra högerbackar där ute som kan ersätta Dani, speciellt spelare med Ivanovic spelstil. Defensiv urstark och är ett monster på fasta situationer. Kom ihåg att jag just nu bara drömmer, jag vet att det inte ens är på tapeten men drömma får man.
Barcelona Lion24
2014-05-01 12:45
@Coach Pep.:

Klockren inlägg!
Neymar11
2014-05-01 12:36
NoGo™ Så vi köpte cesc endast för 35 miljoner £ Säljer vi cesc för 40 miljoner € så får vi 37,5 och Arsenal 2,5. Inte så farligt som man har trott Det är väl bara det att Arsenal kan jävlas och köpa honom för 30 miljoner £ så länge cesc är villig att gå till dom och att vi vill sälja Vi får med andra ord minst 30 miljoner £ vid en försäljning av cesc
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-01 12:31
@Nemesis 10:
Okej då måste jag fråga dig varför du vill se Juan Cuadrado som spelar som yttermittfältare? Följer Serie a och jag kan tala om för dig att han inte är taktisk slipad för att spela ytterback, han drar på sig onödiga kort pga sitt heta temprament. Han är dock väldigt bra som offensiv yttermittfältare. Som ytterback bör vi se över andra alternativ som spelar ytterback och som är mer taktisk slipad. Mina dröm värvningar om Alves lämnar är: Coleman ifrån Everton De sciglio ifrån Milan Bra i defensiven samt i offensiven!
Barcelona koeman92
2014-05-01 12:31
Barça Barça

Aha ok, tack så mycket för svaret! :)

Om vi nu säljer Alves måste vi ha en bra ersättare som är mer defensivt lagt. Cuadrado är inte bara inte defensivt lagt, han är inte ens en högerback överhuvudtaget! Han har ett uselt huvudspel och är inte det minsta imponerande i defensiven. Jag tycker att Piszczek eller Juanfran borde värvas in som mer defensivt lagda högerbackar samtidigt som man satsar på Montoya. Tyvärr, men eftersom det inte direkt kryllar av högerbackar i världsklass är en lite mer rutinerad högerback det enda alternativ som finns om man vill ha en högerback som är mer defensivt lagd. Jag kan i alla fall inte komma på något ung högerback som är det.
Barcelona -SAMI-
2014-05-01 12:30
Vad skulle ni tycka om chelseas ivanovic? Ersättare till Alves?
Barcelona Nemesis 10
2014-05-01 12:21
Om Dani Alves lämnar tycker jag Barca borde värva Juan Cuadrado, har blivit imponerad av honom varje match jag har sett honom lira men inte till vilket pris som helst dock (maaax 25 miljoner euro). Han är ju dock mer känd för sina offensiva skills än defensiva men det tror jag han skulle kunna förbättra precis som Jordi Alba har. Vindsnabb, fin teknik och boll behandling, bra skott och framför allt slår han väldigt bra bollar in till boxen.
Barcelona NoGo™
2014-05-01 12:16
@Gabriel Håller med, vill inte se Cuadrado som back. Skulle vilja ha en mer defensivare högerback. Tycker inte de funkar att ha både ytterbackarna så högt upp, vi blir för sårbara på omställningar. Så in med en bra lite mer defensivare back och låt Alba ta hand om vänsterkanten. Hitta detta angående Cesc. Rörigt värre.. Clauses: 30m€ First Option, Right of First Refusal clause. This is the one most people don’t get. FCB have to either get a bid in and accept and no matter that offer, say it is 40m€, we have a right of first refusal to buy him back for 30m€. Or if FCB decide to sell, we have a right of first refusal for the 30m€. We do NOT have an option where we can go in blindly, pony up 30m€ and FCB HAVE to sell to us, this is where people are getting confused. In the contract there is also a 50% Sell On clause, meaning, if there is a bid for him and we pass on buying him with our first option clause, we get 50% of the transfer fee. Edit – We would get 50% of what is left over above the 35m€ base fee FCB paid for him. So if a 40m€ is accepted and we pass on re-signing him, we get 50% of 5m€.
Barcelona Gabriel
2014-05-01 12:09
Är det någon som verkligen vet hur det ligger till med Cesc? Vissa har ju påstått att Arsenal skulle få hälften av summan vi säljer honom för men jag kan i ärlighetens namn inte minnas det där. Det jag tror mig komma ihåg däremot är att OM Barcelona går med på att sälja Cesc så måste vi höra av oss till Arsenal och erbjuda dem att köpa honom för samma pris.
Barcelona Gabriel
2014-05-01 12:05
L.A.M Nr 10

Att gå till Chelsea och förhandla med dem om Courtois är uteslutet, men vad ska dem göra om vi lägger upp pengarna som täcker hans utköpsklausul? Då kan dem stå där och titta på när vi försöker övertyga spelaren själv om att gå över till oss. Helt allvarligt, 25M€ för honom, 21 år och redan nu håller världsklass, jag tycker fan utan tvekan att det är värt det. Slå på säger jag. 198 centimeter lång dessutom och är ett jävla monster. Vad väntar vi på? Hade ingen aning om att han enbart kostade 25M€.

NoGo™

Sägs ju att Barça vill ersätta Alves med Fiorentinas Cuadrado. Jag förstår inte riktigt hur man tänker där. Cuadrado har, så vitt jag vet, inte spelat som högerback utan som högeranfallare under sin karriär. Dessutom vill ju Fiorentina ha en jävla slant för honom. Känns som jävligt mycket gambling om vi skulle köpa honom.

Vampíro

"Zubizareta wants..." - nobody gives a fuck!

Sälj Cesc direkt!
Barcelona Vampíro
2014-05-01 11:50
Sports director Zubizarreta wants Cesc to stay next season, although next coach and the player will decide. Man City are interested. [md] Sälj! €43,5M ska vi lätt kunna få med tanke på hans ålder och status i PL.
Barcelona NoGo™
2014-05-01 11:50
Dani Alves has told his compatriots Alex, Thiago Silva, Marquinhos and Lucas Moura that he will join them at PSG next season. [md] Hoppas de stämmer! Nu är ju frågan, vem ska ersätta isf? Finns ju inte så många alternativ där ute eller. JuanFran kanske?
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-05-01 11:47
Courtois är världens bästa målvakt men blir nog väldigt svår att lösa med tanke på hans lite annorlunda situation. Tillhör alltså Chelsea, som med Mourinho i spetsen verkligen inte vill sälja till Barcelona. Det är väl framförallt Atlético och Chelsea det står mellan om var han kommer spela nästa säsong och längre fram. Sen är det klart att det inte går att säga emot om vi hostar upp utköpsklausulen, som är läskigt låg för en sådan klassmålvakt, och då är ju frågan om Courtois själv vill spela för oss. Just nu är Atlético några snäpp vassare men man kan ju hoppas att vår status som storklubb ändå är tillräckligt stark för att lyckas locka över honom. Om det är möjligt så välkomnar jag Courtois med öppna armar, vilken värvning det hade varit. Men Ter Stegen blir betydligt lättare att lösa och är också en mycket duktig målvakt, så jag blir nöjd med det också.
Barcelona NoGo™
2014-05-01 11:36
Image: Players will on Saturday wear a shirt with "Tito, Per Sermpre Etern" (Forever Eternal) on it #fcblive [fcb]

3
Barcelona Gabriel
2014-05-01 11:24
Luigi 25M€ för Courtois? Skojar du är det verkligen sant? Hmm, om det stämmer så vette katten om det inte är värt att lägga dom pengarna på honom och strunta i Ter Stegen. Jag gillar Ter Stegen och tror på honom, jag tycker det är det perfekta valet vi gör att värva honom men alltså, Courtois har verkligen imponerat på mig. Han är ju ett monster va fan!
Barcelona the cameroonians
2014-05-01 11:14
Sport publicerar idag en artikel som handlar om Zubis avsikt att köpa in en riktig centerforward för att erbjuda alternativ till en falsk nia.

Profilen ska vara en spelare som kan tänka sig att spela andrafiol, är stark på huvudet och kan "agera som en katalysator när dynamiken i spelet behöver förändras".

Zubi är medveten om att denna spelare inte får kosta mycket pengar eftersom försvaret är den lagdel som måste prioriteras.

En spelare som, tydligen, passar in i profilen ska enligt tidningen vara Feyenoords italienare Graziano Pelle underbart namn). 28-åringen är 1.93 och bör kunna komma loss för cirka €5 miljoner.
Barcelona Barca Barca
2014-05-01 11:08
koeman92 Inlägget under var svaret på din fråga :)
Annons: