/spanien/barcelona/forum/490.aspx/spanien/barcelona/forum/490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2016-12-13 11:39
@Barca4life98:

Därav min kommentar om att om laget spelar dåligt en kort period eller lång period. kommer laget till solklara målchanser varje match men ändå inte lyckas vinna så ligger det absolut mycket på spelarna.. Men om det visar sig att laget vanligtvis har dubbelt så många solklara målchanser så kan det fortfarande ha med annat att göra.

Självklart är det en kombo i övrigt som du skriver mellan tränare och spelare, detta motsätter jag mig inte. Men vissa argumenterar för att tränaren har en väldigt liten roll, till och med så liten som 20% som mest. Och detta motsätter jag mig helt och hållet.
Barcelona Iniesta70
2016-12-13 11:10
Jag ska inte älta Messi vs Ronaldo. Jag ska inte älta Luchos tränar karriär. Jag ska inte älta styrelsens jobb. Jag ska inte älta att vi ligger sex poäng efter ärkerivalerna..... Sex poäng? Vad är det? Det är egentligen det perfekta avståndet för ett jagande lag. Ett litet felsteg för våra ärkerivaler och allt dom kommer att göra är att titta över sin axel. Inte titta på vägen. Dom kommer vara mer oroliga för poängtapp än att sköta sitt jobb. Messi spelar alltid som bäst när Ronaldo stulit nåt från honom. Det är ett perfekt utgångsläge att jaga. Sex poäng. Ingenting. En 0-4 seger på Bernabeu, ett par kryss . Sen är vi om. När Real förlorar, och dom kommer förlora. Då kommer det att sitta i huvudet på dom. Då kommer dom börja darra. När Ramos inte agerar räddaren i nöden längre, då kommer dom börja tvivla. Sex poäng. Det är inte ett skit. PSG i åttondelen. Perfekt, då kan vi bocka av ett mästarlag direkt. Sen tar jag gärna Atletico i kvarten, tredje gången gillt, nu jävlar. Real i en semi. Då kan vi tvåla dit dom två gånger, dubbelt så kul. Sen avslutar vi med Bayern. En av de stora favoriterna. Ett fint snitt i bältet. Så, kan ju bli en trevlig säsong. MEN...om nu det inte skulle gå som jag tänkt, är det nån som har en hundring över? "Ful-Whiskeyn" är ju slut....
Vlom
2016-12-13 00:41
1 - Unai Emery has won only once in his 23 games in all comps v Barcelona as a manager (D6 L16). Trap.

Jäklar, trodde faktiskt inte att han var så dålig mot oss.
Barcelona Soko
2016-12-12 23:27
Reymar

Både Messi och Vidal missade första straffar så det stod fortfarande 0-0 efter första serien som sagt!!!
Biglia missade avgörande!!!
Barcelona Reymar
2016-12-12 23:15
@Soko:

Du har helt fel. Chile missade sin första straff och målvakten o supportrarna firade som galningar, upp steg Messi som äntligen skulle ta Argentina till en titel men han missade grovt och luften gick ur laget och supportrarna. Du får inte underskatta den psykologiska faktorn.
Barcelona Soko
2016-12-12 23:12
198 poäng säger också en del. Att många journalister ser Messi som bäst trots att många ser EM och CL något utöver det vanliga.
Är nästan säker att Messi tar hem Fifa priset i januari nu när skillnaden bland journalisterna inte blev så jätte stor.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-12-12 23:06
Två Leicester spelare i topp 10 är sjukt och Payet precis brevid Modric. Tycker inte priset fungerar alls egentligen. De som röstar verkar ju bara ha tänkt på vilka som gjort en sensation säsong istället för att rösta på bra spelare som alltid ligger före. Kevin de bruyne var en av de bästa i PL förra året. Var Portugals målvakt så jävla bra så Neur bara försvinner från listan?
Barcelona Soko
2016-12-12 22:54
Tydligen är den lista på Wikipedia fel . Läste på france fotboll sida att Messi fått 198 poäng

Cristiano Ronaldo 319
Leo Messi 198
Antoine Griezmann 91
övriga 22

I procent
Ronaldo 51%
Messi 31%
Griezman 14%
övriga 4%
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-12 22:51
Det vet väl alla att det inte räcker att vara bäst varje vecka, om man inte vinner pokaler(helst internationella). Bara för Messi att se till att det blir så kommande säsonger. Förutsättningarna finns. Bästa spelaren, bästa klubblaget spelar han i och en av dem mest talang fulla landslagen tillhör han.
Vlom
2016-12-12 22:48
Villarreal 3 - 0 Atlético de Madrid

Trevligt resultat :)
Barcelona Soko
2016-12-12 22:46
Ronaldo har fått mer än dubbelt så fler röster än Messi
745 mot 319

Och en geni som Iniesta har inte fått en enda röst!!!

Så mycket om priset.
Barcelona Soko
2016-12-12 22:32
Skulle vara intressant att se hur många röster fick spelarna och vad skiljer mellan dem.
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-12 22:30
Horribel app.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Santiago Cazorla
@El Pistolero #9:

Du får kalla det ett marknadsföringspris om du vill men sanningen är att Messi älskar att vinna priset så det var synd att han inte vann detta året. Sedan är priset långtifrån perfekt som vi såg idag men för det mesta tycker jag ändå de brukar få topp 3 rätt.
[QUOTE=Barca4life98]El Pistolero
Barcelona El FenómenoR9
2016-12-12 22:29
Nu när Crille hårvax har blivit utnämnd till "bäst" i världen, måste jag dela med mig av det här klippet :D
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-12-12 22:27
@El Pistolero #9:

Det är ingen snack om saken att cr7 har det bästa teamet när det gäller att båda skapa image och gör honom till Moder Teresa, Han har ju F:::::g F. Perez på sin sida.

Barca och Messis team är bönder om man jämför med cr7 team. Ena veckan har cr7 get bort en miljard kr till de behövande, andra dagen skapat fred i Mellanöstern den tredje så fick han en kille att vakna ur 89 års koma. Det må var propaganda. Men vi vet att alla att det funkar.

Om jag fick bestämma så skulle jag ge den Fifa priset till cr7 bara för se Barca och Messi brinna som aldrig för resten av den här säsongen och krossa allting som de gjorde 2015.

Barcelona Barca4life98
2016-12-12 22:23
El Pistolero & Katalano Håller med er till viss del men det handlar också om att spelarna inte lyssnar till 100% längre. Vissa här skyller på Lucho när vi spelar dåligt men sanningen är att det är en kombo. Spelarna är dom som ska göra jobbet på planen. Det är inte Simeone eller Luis Enriques fel att anfallarna missar 2-3 solklara målchanser t.ex.
Barcelona JakWah
2016-12-12 22:22
Det sjuka är att om Real vinner ligan den här säsongen och har lika mycket tur med lottningen/riggningen i CL som förra säsongen (det har ju redan börjat bra för dem) så kommer Ronaldo vinna Ballon d'Or även nästa år. Då har han lika många som Messi, vilket är heeeeelt sinnesjukt med tanke på hur brutalt mycket bättre Messi är som fotbollsspelare! Det logiska vore att Messi skulle ha minst fyra eller fem fler än Ronaldo. Hade inte Ronaldo varit ett så stort varumärke eller haft sin hårgelé så hade han jämförts med Vardy eller Sturridge...
2016-12-12 22:22
[QUOTE=Santiago Cazorla]Not really, som ett stort fan av Messi hade jag väldigt gärna sett honom vinna idag så får erkänna att jag är lite bitter nu. Tycker dock ändå Ronaldo förtjänar att vara med i topp 3, både statistikmässigt och titelmässigt har han haft ett fantastiskt år. 1. Messi 2. Ronaldo 3. Griezmann borde det ha varit enligt mig dock. [/QUOTE] Varför är det priset så viktigt? Ett marknadsföringspris, inget annat.
Barcelona Soko
2016-12-12 22:21
Det var inte Messi som blev syndabock utan Biglia. När Messi missade sitt så missade Vidal direkt efter så det var 0-0 efter första serien. Det var alltså Biglia som missade femte och avgörande.
Messi satte sitt i finalen året innan men då blev andra som missade.
Barcelona Soko
2016-12-12 22:18
@Reymar:

Jag tycker att det är tvärtom. Journalister skriver av varandra och bara kopierar , de påverkar varandra enormt.
Medan förbundskaptener och lagkaptener röstar efter sin smak.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-12-12 22:14
@El Pistolero #9:

Not really, som ett stort fan av Messi hade jag väldigt gärna sett honom vinna idag så får erkänna att jag är lite bitter nu. Tycker dock ändå Ronaldo förtjänar att vara med i topp 3, både statistikmässigt och titelmässigt har han haft ett fantastiskt år.

1. Messi
2. Ronaldo
3. Griezmann borde det ha varit enligt mig dock.
2016-12-12 22:13
Barcelona players whistled and booed Real Madrid in the dressing room when the Galacticos were paired with Napoli in CL R16 draw. [SPORT] Haha Lads.
Barcelona Reymar
2016-12-12 22:09
Soko

Borde inte Messi ha större chans att vinna när journalister röster då dom är mer kunniga och inte partiska? Förbundskaptener och lagkaptener röstar på den dom känner bäst alltså är dom inte rättvisa i sin bedömning. Jag tror ändå att Messi hade vunnit guldbollen om han hade suttit straffen och vunnit Copa America då han var briljant men i slutändan blev han en stor syndabock vilket är det folk minns tyvärr.
Vlom
2016-12-12 22:08
La Liga är helt kört för Atlético de Madrids del. De har i ärlighetens namn varit dåliga (med deras mått mätt) i snart två månader. Skriver mer utförligt efter matchen.
2016-12-12 22:05
[QUOTE=Soko]Nu fick jag ta reda på att guldbollen som delas av France fotboll deltar 177 journalister . Fifas guldboll däremot ska förbundskaptener och lagkaptener delta samt fansen. Alltså inga journalister. Då ska väl Messi vara favorit eftersom europeiska journalister är mycket blinda vid EM något resten av världen inte tar lika mycket seriöst på?! [/QUOTE] Ronaldo vinner förmodligen den också för sin progaganda men det förändrar fortfarande ingenting, Messi är överlägsen alla andra.
2016-12-12 22:03
Ronaldo kommer alltid vara bättre än Messi på en grej o det är propaganda. Messi har ingen chans där trots att han är hundra gånger bättre just nu som fotbollspelare. Ballon D'or är ett marknadsföringspris o där är Ronaldo bäst. Jag menar, Pogba kom före Modric, Iniesta och Busquets. Säger allt. Sluta bry er helt enkelt. Det viktigaste är att ni vet vem som är bäst, ett marknadsföringspris förändrar nada.
Barcelona Soko
2016-12-12 22:01
Nu fick jag ta reda på att guldbollen som delas av France fotboll deltar 177 journalister .

Fifas guldboll däremot ska förbundskaptener och lagkaptener delta samt fansen. Alltså inga journalister.

Då ska väl Messi vara favorit eftersom europeiska journalister är mycket blinda vid EM något resten av världen inte tar lika mycket seriöst på?!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-12-12 21:57
Kom igen grabbar. Vi vet att alla att anledningen att cr7 fick det priset idag av Frankrike beror på att han vann cl, och em. Messi tog ju ligan och copan. Men han förlorade ännu en final till med Argentina. Ni får det låta som att Messi ska lägga skorna på hyllan efter den här säsongen och cr7 är 22 åring talang som kommer fortsätta spela 10 år efter Messi. Det kommer mer chanser för Messi och speciellt Barca. Några av er var inne på att Barca har spelat bra medan andra tyckte att det inte räknas eftersom vi möte två dåliga lag de två sista matcherna. Jag ville bara lägga till att jag båda håller med och inte. Varför? Visst vi har inte dominerat och spelat ut bra lag än. Men det var längesen man såg Barca faktiskt kontrollera en match från min 1 till 93. Sen Iniesta kom tillbaka till Barca så har jag sakta men säkert få någon slags hopp igen. En fråga. Någon som har koll på om Vermaellen lever? Vad gör han? Det gamla eller är han tillgänglig för Roma? P.s Håll den goda tonen. Kul att läsa att alla inte håller med varandra men att ni ändå håller nivån, kvalitet och klass Go fortsättning
Annons: