/spanien/barcelona/forum/4899.aspx/spanien/barcelona/forum/4899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
daacun
2014-05-01 21:39
Jag vill fråga alla en sak. Vilken är den fulaste mål gest ni har sett?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-05-01 21:38
( Xaviesta ) (Barcelona) Haha skulden är helt och hållet min, det var jag som skrev fel:( *Host* cpiphone *Host*
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-01 21:35
daacun "GRANDE jw" ska det vara! Underminera inte honom ;)
Barcelona Nesto
2014-05-01 21:27
Är det någon klubb i första divisionen som vill låna Dongou så ser jag gärna att vi lånar ut honom. Han, Deulofeu och Roberto får gärna spendera en säsong i Celta.
daacun
2014-05-01 21:20
LeoMessi (Barcelona) Okej. Då säger jag Tack till Grane jw:p
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 21:17
Håller med Dongou har stagnerat lite och gör det nog rätt bra i la liga nu förmodligen bra mycket bättrte än i Barca b.

Liten nackdel är ju att vi då inte kan kalla upp honom som plan B i vissa matcher.

Munir kan ju spela överallt i anfallet och har spelat en hel del till vänster i anfallet han är ju ingen naturlig center princip med gör det bra i hela anfallet.

Sandro har gjort det bra på slutet när han varit skadefri.

Adama räknar man nästan som största stjärnan nästa år och kommer nog få en del chanser i a-laget tom.

Laget kommer nog bli ännu yngre nästa år än detta rekordunga laget.
Barcelona Barcelona10Messi
2014-05-01 21:04
Lyxproblem eller vad men Dongou och Munir... Hur ska man få plats med bägge två asså.. Vilket j*vla potential det finns i ungdomslagen! ;)
Barcelona the cameroonians
2014-05-01 21:03
Planas kontrakt går ut i sommar, så han kommer lämna. (Det gäller även målvakten Bañuz)

Jag tycker personligen att det är bra med ett par rutinerade spelare i laget, det var också därför som man vald att förlänga med Ilie och köpa in spelare som Nieto och Edu Bedia - särskilt också som det var många yngre som flyttades upp och tunga namn lämnade.

Det finns en rätt tydlig strategi där Eusebio väljer att ta det lugnt (ibland för lugnt) med att ge de yngre förmågorna speltid. Och visst känns det frustrerande när spelare som Nieto tar speltid från exempelvis Traoré.

Jag är mest orolig för den centrala anfallspositionen nästa år då Munir flyttas upp. Då blir det tuff konkurrens mellan honom, Sandro och Dongou. Någon av dem måste lånas ut, och jag tror den sistnämnde skulle må bäst av det.

Det kommer bli intressant att se hur man resonerar under sommaren och vem som lämnar/flyttas upp. Ledningen har i alla fall gjort det bra när de förlängde med både Adama och Munir under våren, samt hämtade in Suarez och Halilovic.

Tyvärr är det alltid någon talang som blir över och inte får plats, men sådan är "djungelns lag" när det kommer till världens bästa talangfabrik - la Masia.
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 20:56
Planas måste säljas har inga spetskvaliteer alls en duglig back i ett la liga lag.

I Barca måste han vara färdig nu det värsta är att Eusebio alltid vill få in honom i elvan tom som mittback speciellt i början av säsongen och hade vi inte haft den kassa inledningen skulle vi nog leda nu!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-01 20:56
@Gonzalez_Barca:

Bara det att han är otroligt skadebenägen gör att det inte finns en chans att Zubi och co tänker på honom
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 20:55
Jag vill heller aldrig ens läsa hans namn i samma mening som Barca!

Madrid skulle aldrig kopplas ihop med honom men vi varje vecka pinsamt vem skulle han peta? Glaslirare dessutom och inte många år kvar på en hyfsad nivå.
viccc
2014-05-01 20:43
Quintilla borde dock bli uppflyttad, tycker klubben ska ha en policy att sälja alla B spelare som är över 23, Bedia,Nieto, Planas, ilie mm tar bara upp onödig speltid från de som verkligen har potential
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-05-01 20:41
Enligt Sport är Agger under våran radar.

Helt seriöst, jag ger upp helt och hållet på årets och framtidens transfermarknader med denna ledning. Jag vet det är bara rykten men fyfan, jag mår illa.
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 20:24
vicc jo han är vass men där har vi ju Grimaldo som var ordinarie i Barca b förra året.

Adrianos ersättare när han lämnar.
viccc
2014-05-01 20:22
Ska inte Xavi Quintilla vara väldigt bra, vänsterback född 96
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 20:04
the cameroonians det är det man är lite orolig för att han och Adama spelar på samma plats...

Jag har aldrig sett Adama djuret till vänster men han är ju rätt tvåfotad.

Halilovic har möjligen för dålig fysik för att spela centralt.
2014-05-01 19:55
@Neymar11:

Jag är inte så säker på att Halilovic kommer att användas på mittfältet i ett 4-3-3, snarare tror jag att han får en plats i anfallet på någon av ytterplatserna likt Messi hade i början.
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 19:39
vicc

Jag vet inte hur det ser ut riktigt inför nästa säsong det kommer nog vara rejält med spelare som försvinner.

De jag vet kommer flyttas upp är båda målvakterna från juvenil a jättespännande vi talar om Ondoa samt Suarez.

Adama och Munir likaså men sedan vet jag inte riktigt beror nog på en del vilka som försvinner.

Jag skulle också vilja att Godswill,Tarin,Enguene samt Kaptoum flyttas upp.

Barcelona LeoMessi
2014-05-01 19:36
viccc (Barcelona) Håller med dig, det skulle vara intressant om någon skrev en artikel om det. För det finns en hel del spännande spelare som vi bör hålla ett extra öga på. Munir och kamptoum lär vara dom mest spännande.
viccc
2014-05-01 19:22
Skulle vara lite intressant att veta lite mer om Juvenil A spelarna som förväntas bli uppflyttad till B laget nästa säsong,
Barcelona LeoMessi
2014-05-01 18:40
daacun (Barcelona) Tror det var Grane jw:P
daacun
2014-05-01 18:26
daacun (Barcelona) 2014-05-01 18:15 Det var nån som tipsade i måndags om sportamore hemsida. kommer inte ihåg vem det var kan den personen hojta till så att jag kan tacka honom. Det är nämligen så att mitt första barca tröja är på väg hem till mig
daacun
2014-05-01 18:17
Lion24 (Barcelona) tack
Barcelona Lion24
2014-05-01 18:15
daacun

Du är välkommen :).

Angående Espinosa så tycker jag att han är en av de mest kompletta mittfältare vi har i Barcelona B. Bra på allt men saknar spetsegenskaper. Jag tror att han skulle kunna utvecklas väldigt mycket om han skulle gå till ett stabilt La Liga lag (Villarreal).
daacun
2014-05-01 18:15
Det var nån som tipsade i måndags om sportamore hemsida. kommer inte ihåg vem det var kan den personen hojta till så att jag kan tacka honom. Det är nämligen så att mitt första barca tröja är på väg hem till mig
daacun
2014-05-01 18:05
Hej! Alla mina barca bröder och systrar. Jag har varit medlem ganska länge men har aldrig skrivit här. Men nu känner jag att det är dags och börja skriva
Barcelona Zamboza
2014-05-01 17:36
Problemet med dagens styrelse är att dem är pro status quo. Dem är nöjda som det är och vill inte ändra för mycket tyvärr. Dem är iaf fullt medvetna om vad folket tycker om dem och kanske kan det få dem att sätta fart på sina arslen för en gångs skull och göra något bra för laget och värva där det behöver värvas. Gör av med eller låna ut spelare som inte har något att göra i laget. Spelare som Song, Dos santos, Cuenca, Afellay, Sergi och Tello, samt Alves och Pedro som gjort sitt i barca.
Barcelona Deulofeu
2014-05-01 17:35
Hoppas det är tänkt att Halilovic ska ha den höra offensiva mittfältsrollen med adama framför som ytter det kommer bli kaos i segunda.

Lille dribblern Halilovic älskar att söka den spelaren likt Messi söker vänsteryttern.

Jag har skrivit det förr och kommer göra det igen b-laget nästa år kommer vara vårt bästa någonsin med eller utan Eusebio.

Håller med om Espinosa han kommer bli en bra mittfältare i la liga men inte bra nog för oss.Den spelare han påminner mest om är Iniesta utan att för det vara tillräckligt bra för oss.

Ändå konstigt att vi förmodligen inte får ett öre för honom för hans säsong är mer än ok.
Neymar11
2014-05-01 17:13
the cameroonians Halilovic är redan värvad till b-laget som en offensiv mittfältare. Inte nog med att vi har ersatt honom utan vi har förbättrats på den positionen
2014-05-01 17:02
Espinosa skulle egentligen lämnar redan förra säsongen men Eusebio övertygade honom att stanna eftersom han ville satsa hårt på honom som startspelare. Inte så konstigt med tanke på att mittfältet blev av med mycket rutin i form av Luis Alberto, Rafinha och Sergi Roberto.

Bra driv, bra teknik och passningsspel men har inte den där superspetsen i egenskaperna som gör honom till en potentiell A-lagsspelare för Barcelona.

Espinosa har alltid värderats lägre än många andra mittfältare, men man kan tydligt se att han utvecklats med den ökade speltiden och det är inte konstigt att flera laliga-klubbar, bland annat Villarreal, vill knyta honom till sig efter säsongen när hans kontrakt går ut.

Vi får se vem som fyller tomrummet efter honom nästa säsong, kanske kommer Samper att få en mer offensiv roll samtidigt som det finns ett par alternativ i Juvenil A som också knackar på dörren till B-laget. Dessutom lär väl de till denna säsongen uppflyttade Babunski och Pol Calvet få mer speltid.
Annons: