/spanien/barcelona/forum/4897.aspx/spanien/barcelona/forum/4897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2014-05-04 20:54
Man måste ändå förstå Atletico Madrid. De har haft två riktigt tuffa borta matcher(Valencia & Levante) sen 2 matcher mot Chelsea mitt i det här. Så det är inte så konstigt. Jag tror fortfarande att de kommer vinna ligan och de kommer slå oss oavsett.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-04 20:50
@Davids3:

Costa är fan bäst.
Han borde lära Alexis och Pedro ett och annat hur man använder dessa tjuvknep.

Jag bara ler när jag tänker på hur Atletico gjorde sin först mål mot Chelsea i onsdags. Först springer han in så och tar med sig Terry så Juanfran kan ta emot bollen, sen när Juanfran väl slår in bollen med en touch så trampar Costa på Terry så att han inte kan rensa bollen, Vips Terry står på knä och missar bollen och den kommer fram till Adrian 1-1..

Jag kan inte sluta att le. Jag går in på Youtube och tittar på highlitsen sen nu :-)

Här titta själv, jag njuter :-)

Älskar Costa..
Barcelona Vampíro
2014-05-04 20:49
Vad är det för lag de ställer upp med i Milanoderbyt? Sorgligt att se så många medelmåttor i dessa två klassiska lag.
Barcelona Galaxus
2014-05-04 20:47
@Illusionista:
Xavi bestämmer. Han kommer spela fast med rullator! Vi blir av aldrig av med fästingen.
Barcelona Davids3
2014-05-04 20:36
Vet inte om ni redan har diskuterat det, men vad håller Atl.M på med, specifikt Costa ? vilka idioter, kan de inte bete sig nu när de är så nära mållinjen ?
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-04 20:35
Vi borde göra en deal med Atletico! Ge oss Costa ellee Koke för 25 miljoner euro och vi lägger oss så uppenbart att ni ska njuta av det. Vi kliar en er rygg och ni kliar vår rygg; ););););)
Barcelona Barcadinho.
2014-05-04 20:34
@Illusionista:

Ok, om klubben investerar pengarna på ett smart sätt. Det går att ersätta Fab.
.
Barcelona DM1982
2014-05-04 20:32
Lite kul att det mesta pratet handlar om hur Barcelona måste lägga sig i sista matchen. Saken är väl den att som Barcelona spelar nu för tiden så är läggmatch knappast nödvändigt, det är ju bara att spela som vanligt och förlora.

Att Atletico skulle förlora borta mot Levante efter en jäkligt tuff bortamatch mot Chelsea är ju knappast chockerande. Det är rätt vanligt att det kommer en förlust efter CL. Jag har väldigt svårt att se att de kommer tappa ligan, de har en hemmamatch kvar som de kommer vinna och de kommer supertaggade till Camp Nou, känns inte som om Barcelona kommer ha en chans faktiskt.
2014-05-04 20:32
Atletico måste vinna mot Malaga nu. De har kniven mot strupen och kommer spela med stress vilket inte är positivt. Sen måste de hoppas på att vi inte gör en ansträngning och lägger oss. Frågan är om ens vi hade räckt till? LOL! I alla fall en läggning är vår största uppgift den här säsongen om Real inte tappar poäng.
Barcelona Barcadinho.
2014-05-04 20:31
Det är fansen uppgift att markera att de vill se en lägg match.
Ungefär som när Lazio möte Inter sista omgången. Lazio supportrarna hejade hemma på Inter. allt för att slippa se Roma vinner ligan.
Så upp med banderollerna...

Sen är det inte säkert att spelarna kör som publiken vill, men lite mindre motivation borde det leda till-

Jag ser hellre en oinspirerad Barca sista matchen med en förlust än och se Barca hjälper marängerna till en liga titel.
Den ena kommer jag glömma direkt efter med en kaffekopp, den andra kommer jag inte glömma på ett decennium..
Men !
Vi måste vänta på Atl-Malaga, se hur de slutar först.
2014-05-04 20:30
Vad som är positivt är att vi kan rädda oss skammen att klappa in Atletico. Vinst mot Elche och vi kan lägga oss mot Atletico. Lägg Xavi på plan som defensiv mittfältare och Song på Iniestas position! Ta in Roberto för Busquets på Xavis vanliga position.
Barcelona Barca Barca
2014-05-04 20:22
@Illusionista:

Hur mycket bättre kan Cesc bli ? Han är redan nu extremt seg o slö och då vill jag inte veta hur seg o slö han är när han e 30. Sälj !!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-04 20:20
Barcelona Illusionista
2014-05-04 20:13
Sägs att United vill lägga 45 milj pund - ca 50 milj Euro på Fabregas? Vad sägs om det? Något att ta på allvar? Ska man behålla Fab nu när Xavi är i princip slut inför nästa säsong?! Eller ska han säljas ?
Jeffson
2014-05-04 20:10
Helt ärligt så tror jag inte att vi kommer lägga oss i sista matchen. Tyvärr. De är alldeles för dumma för det. Den riktning som hela klubben har tagit de senaste åren strider helt och hållet med mina åsikter därför skulle det inte förvåna mig det minsta ifall de helt plötsligt gör årets match och spelar Real Madrid helt i händerna.

Fast nä, inte ens om vi är så dumma så vi försöker så kommer det att räcka till. Jag skulle vilja se Tata motivera Messi som har tagit det lugnt sen i vintras att ge allt i sista betydelselösa matchen mot Atletico som gärna spelar över gränsen. Nä vafan, vila de som vill vila och spela några ungdomar istället och säg till de "Gå ut och ha kul grabbar, resultatet är oviktigt" på rent fm-manér.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-04 20:09
Barcelona Vampíro
2014-05-04 20:05
Precis vi har inte kunnat slå Atlético när vi haft bra form. Vad talar för att detta slutkörda lag i ruiner som har gett upp för längesen ska klara av det nu? Tidigare ville jag att vi skulle ställa upp med B-lagsspelare i den matchen men Atlético har större chans om Dani Alves, Xavi och Messi lirar.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-04 20:00
HAHA ni behöver inte oroa Er. Vi har inte slagit Atletico Madrid på 5 matcher i år. Vad talar för att vi gör det om två veckor? Skulle Xavi's stora Katalanska hjärta ge pokalen till Real Madrid? Nja.
Barcelona Andreas-
2014-05-04 19:52
Gabriel

De är vi. Det är alla culés.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:51
Captain Du menar petad?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-04 19:50
Busquets: "Two games left. We're at the best club in the world, we should finish in best way possible. We hope next season will be better."

Bänk för dig.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:45
Andreas Haha så länge vi är överens om att lägga sig e det enda som gäller!
Barcelona Andreas-
2014-05-04 19:43
Gabriel:

Ja, jag hade förespråkat en läggmatch men det hade inte svidigt lika mycket om vi vunnit CL.

Nu får vi maximal smärta, om vi inte lägger oss.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:41
Andreas Om vi hade haft chansen till CL och situationen i ligan såg ut som den gör nu sp skulle vi ändå lägga oss. Vadå ge ligan till Madrid? Haha nej nej nej! Fuck that.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-04 19:40
Gonzalez_Barca

Precis! Om vi förlorar mot Atletico på Camp Nou kommer man glömma den förlusten redan nästa dag då den är som vilken betydelselös förslust som helst, sett till de chanser vi har. Vinner vi dock matchen kommer faktumet att vi gav bort både en liga och CdR titel till Real Madrid under en och samma säsong och samtidigt bidragit till en dubbel samt eventuellt en trippel, får mig att vilja utrota mänskligheten. Det kommer i princip att förfölja mig i resten av mitt liv som culé!
Barcelona Andreas-
2014-05-04 19:38
Gabriel: Ja, inget slår CL i grund o botten. Hade man vetat att vi skulle vinna CL i år oavsett motstånd i finalen så hade man kunnat ge Real en ligatitel. Då tar vi ändå CL, det svider o spela ligan till Real men det känns ju som ganska fina plåster på såren om vi tar CL. Minst sagt. Nu har inte vi inte den chansen, utan vi kan spela trippeln i Reals händer. Iaf hjälpa till, å det grövsta, genom att ta poäng av Atletico i sista matchen. En fråga till alla här inne: Puyol gör sin sista säsong på planen i Barcelona. Ska vi fira det med att göra en av de sämsta säsongerna någonsin, o avsluta med att spela en ligatitel i Real Madrids händer, som bara veckan senare kan vinna trippeln för första gången? Ska det vara Puyol sista säsong? Vem fan bryr sig om heder mot Atletico? Den enda hedern som finns är o släppa in så mycket mål som möjlig med flit. Edit: En läggmatch mot Atletico och en Real Madrid-förlust i CL-finalen skulle fan göra detta till en episk säsong man alltid minns med glädje. I slutändan blev Real Madrid en betydligt mer våldtagen förening denna säsong, än vi. Alltid en tumme upp från mig för det.
Barcelona Vampíro
2014-05-04 19:36
Förstår inte allt snack om att lägga sig. Även om Barça ställer upp med bästa laget osv. så kommer vi få pisk av Atlético, de är ett mycket bättre lag än oss den här säsongen. Så enkelt är det nog, våra lata och omotiverade spelare har inget att hämta mot Simeones lag.
Barcelona NoGo™
2014-05-04 19:35
Barça have thrown away the league in a spectacular way. Valencia and Getafe at home, Valladolid and Granada away... All winnable games

Fyfan har lust att slänga ut tv fan!! Vilka patetiska förluster....
Barcelona Barca Barca
2014-05-04 19:34
@NoGo™:

Bänka han fort som fan, menar han att han ska springa ihjäl sig ? Mascherano får hjälpa sin landsman Simeone och dra på sig frilägsutvisning på Costa som leder till straff. Sen får Alt Madrid göra mål på fast situation för INGEN kan säga att vi gör oss till då ? för vi e så dåliga på att försvara oss på fasta att det går inte o göra sig till. Getafes 1-1 mål kunde lika gärna tolkas som "göra sig till" så dåligt som den varianten var och ändå kunde vi inte ens försvara oss.
Barcelona Migueli
2014-05-04 19:32
@Andreas-:

Jo jo du har rätt måste läst fel. Det är klart att hjälpa Real till ligatiteln är nog det värsta men jag trodde du skrev något helt annat. My bad.
Annons: