/spanien/barcelona/forum/4896.aspx/spanien/barcelona/forum/4896.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-02 14:08
Vilken tid är matchen... Lat, orkar inte leta upp det haha...
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-02 14:07
Corazon Dom har förlängt med Benzema så du kan nog utesluta Falcao
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2014-08-02 14:06
värst va allt är vad som fortfarande ryktas till oss vermaalen agger å grejer.
Jag säger stäng fönstret nu och gör inte bort oss mer.
Barcelona Corazon
2014-08-02 14:05
vi skulle göra om vi skulle köpa vi hade sparat. kolla vad vi ror hem helt ärligt rakitic mathiue, helt okej spelare thats it. Suarez fine den är klass och väldigt dyr.

Man hör inget från real och vips Kroos James och snart Falcao

Jämför bara..
Barcelona Barieta
2014-08-02 13:39
Vermaelen.. det måste vara ett skämt. Kan inte förstå hur ledningen tänker när de vill värva en spelare som inte ens platsar i Arsenal..
Tiki-Taka
2014-08-02 13:06
Arsenal player Vermaelen is Barcelona's only alternative for Marquinhos. Players like Hummels, Agger or Vertonghen are not an option. [md]

Man kan ju undra varför inte Hummels är ngt alternativ?
Barcelona LeoMessi
2014-08-02 13:01
Ter Stegen: "In Germany, we trained more, up to over two hours. But here it's more intense, there's less time to recover between exercises."

Kanske bättre med lite kortare men intensivare träning än längre men inte så superansträngande.
Barcelona Mido
2014-08-02 12:57
Kan vi bli skippa cigg skit snacket? Jag är inte emot om han är hög när han spelar bara han gör sitt jobb,, nackdelen med detta forum är att ett ämne kan fastna i månader utan att nån kommer överens, först var det Messi vs Ronaldo, sedan Pedro vs Sanchez och nu om en cigg,, gå vidare
Barcelona Zellick
2014-08-02 12:49
@II Barça II:

OGC Nice
Barcelona II Barça II
2014-08-02 12:44
Hej! Har vi match ikväll? Vilka möter vi isåfall? Hittar ingenting på livescore..
Tiki-Taka
2014-08-02 12:13
Marquinhos är ännu en Thiago Silva saga, vilket kommer sluta med att det inte blir något i slutändan. Zubi kommer sedan motivera nederlaget med att säga att dem iallafall har försökt och att dem gjorde sitt yppersta för att värva honom. Sannolikheten att Marq värvas är 5% enligt mig. Sen kommer vi stå där med 3 mittbackar under en hel säsong, skandal! Men hoppas jag har fel =)
Barcelona Essienesque
2014-08-02 12:09
Zamboza Du kan inte allvarligt argumentera för att ett paket cigg om dagen inte påverkar en elitidrottares prestation? Det är ju självklart att det gör.
Barcelona Zamboza
2014-08-02 12:06
Dario Hubner som pumpade in mål i serie a för några år sen rökte en pack cigg om dagen. Det påverkade inte hans prestation. Så länge Mathieu gör sitt jobb på plan kan han väl göra vad han vill på fritiden.
Barcelona Krabban94
2014-08-02 12:05
petersays

[/QUOTE]
Fast 5-2-3 eller 5-3-2 tycker jag verkar en aning ostabilt eller?[/QUOTE]

Tolkningsfråga.

Med Cuadrado (om han kommer in) och Alba som ytterbackar hade det kunnat fungera riktigt bra tror jag. En väldigt offensiv formation på den offensiva planhalvan 3-4-3. Medan man samtidigt får en rätt så stabil defensiv i försvaret om våra backar håller måttet.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-02 12:02
Vi har fått en VÄNSTERBACK som KAN spela mittback, alltså, vi har ännu inte fått en renodlad mittback...
Barcelona Gio Style
2014-08-02 11:59
Lion24
Nej givetvis är det inte samma sak som att spela i Barcelona men jag pratar fortfarande om påverkan på fysiken vilket torde bli ännu mindre på en elitidrottare som tränar typ dubbla pass om dagen.
Mathieus fysik har ju fortfarande räckt trots rökfandet och t.om tillhört den övre toppskickten i fotbollsvärlden.
För det kan du ju inte förneka väl?

Det är snarare principen och så länge inte klubben ställer krav på honom så får han egentligen röka bäst han vill, förutsatt att hans kropp pallar vilket det verkar göra.
Barcelona BlueRed
2014-08-02 11:50
Dagarna bara glider förbi och mittback alternativen minskar. Aja, vi har fått 1 mittback (?) i alla fall...
Barcelona petersays
2014-08-02 11:45
@Simple FCB Fan:

Fast 5-2-3 eller 5-3-2 tycker jag verkar en aning ostabilt eller?
Barcelona LeoMessi
2014-08-02 11:44
Vampiro Varför stör det dig så mycket att han röker då och då? Så länge klubben inte har förbjudit honom från att röka så är det väl inget att ligga sömnlös över? Visst om han röker ett halvt pack om dagen så förstår jag, för då påverkar det kroppen ännu mer än om han skulle röka en cigg med flera dagars mellanrum. Det tar kroppen en dag att bli av med all gift en cigg ger den, så om han röker en cigg då och då så kommer det inte påverka honom. Lite som att hata en tandläkare som inte använder tandtråd varje dag.
Barcelona petersays
2014-08-02 11:42
Lucho kanske löser det hela genom att köra Busquets som mittback nu när Mascherano ska husera på mittfältet? Vilken värvning va? :P
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-08-02 11:40
Bartomeu ska idag resa tillsammans med laget till Frankrike. Hoppas att han kan ta ett snack med PSGs ledning där. Förhoppningsvis leder det till att Marquinhos hamnar hos oss snart.
Barcelona Mido
2014-08-02 11:36
[QUOTE=Zellick]När börjar matchen ikväll? [/QUOTE] 20:45
Barcelona Vampíro
2014-08-02 10:41
Mathieu: "It's true I smoke every now and then, but not a lot. I hope people will forget about it when they see me running." [rac1] Vilket jävla stolpskott. Det är inte 1973 längre, elitidrottare ska för fan göra allt för att hålla sin kropp i bästa form. Fy fan fet här fick mig att ogilla sopan ännu mer.
Barcelona Zellick
2014-08-02 10:17
När börjar matchen ikväll?
Barcelona LeoMessi
2014-08-02 10:13
"Mathieu: "Pique lost a bit of confidence, so if I can help him, the better. We'll see who will play but I think we'd be a good duo." [rac1]" Blir tydligare och tydligare att Pique har insett att han inte presterar lika bra längre och det har slagit till mot självförtroendet. Visst han hade en godkänd säsong, där han ryckte upp sig lite. Men han har fortfarande en bra bit till den högsta nivån han hade. Barcelona har känts väldigt obalanserade dom senaste åren. Så jag hoppas att Lucho löser detta. Vi behöver få tbx presspelet och bli mycket bättre i det defensiva omställningsspelet.
Tiki-Taka
2014-08-02 09:41
Barcelona want to close a deal on PSG defender Marquinhos in coming days. If they can't sign him, they might not sign a centre back. [tv3] .......
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-02 08:58
Åh jag gillar inte MD idag.. Man har strandat med Cuadrado och marquinhos. Kommer dessa hade jag blivit toknöjd, men här är alternativen: För marquinhos: vermaelen eller ingen. Jo förresten, mascherano..! För Cuadrado: ingen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-02 08:58
Åh jag gillar inte MD idag.. Man har strandat med Cuadrado och marquinhos. Kommer dessa hade jag blivit toknöjd, men här är alternativen: För marquinhos: vermaelen eller ingen. Jo förresten, mascherano..! För Cuadrado: ingen
Real Madrid schazam
2014-08-02 06:51
@CuleAK:

Det är mycket värre att röka. Men det hela hänger inte på vilken drog som är tyngst av etanol och nikotin för nikotin är precis som du säger en mildare drog utan det beror på administrationssättet. Att dra ner aska och carcinogener i lungorna. Rökning är värre än heroin rent fysiskt. Men nikotin är inte farligt t.ex nikotintuggummin. Men nog om det. Mathieu kan röka och fortfarande vara proffs, så det bör inte vara något som något som rör fotbollen. Vill bara inte att någon ska läsa era inlägg och rationalisera eget bruk av cigg.

Vilken back är närmast barcelona skulle ni tippa? Vill inte vänta och se, silly season är drygt
Barcelona Gabriel
2014-08-02 03:51
Gio Style Tack för ditt svar. Du får absolut inte tro att jag på något som helst sätt tycker att Vidal är en dålig fotbollsspelare, för det tycker jag verkligen inte, det måste jag bara klargöra väldigt tydligt innan jag fortsätter. Sen är mitt ord knappast lag, men det är en åsikt, kanske kan den ändras lite och det ska också sägas att jag knappast följt Juventus vecka in och vecka ut som alla juventinos gör som värdesätter honom så högt. Men de gånger jag väl har sett honom har jag inte blivit blåst av stolen på det sätt som alla andra verkar ha blivit, om det bara är tillfälligheter eller ej vet jag inte, men jag ser bara inte vad det är som gör honom, till det som många anser honom vara, världens bästa mittfältare. Du nämnde hans mångsidighet, det håller jag med om och det har inte ens jag missat, men tycker jag att han är värd 55M€? Nja, jag tycker nog inte det alltså. Visserligen måste man ta allt i perspektiv med tanke på hur "den nya" marknaden ser ut, men min poäng är helt enkelt att jag inte hade velat se Barça lägga ner de summorna för Vidal. Personligen tycker jag att Sanchez ska värderas högre än Vidal då det är Sanchez som är den stora fix stjärnan i Chilé och inte Vidal. Nu har Sanchez inte gjort så bra ifrån sig i Barça som man först trodde att han skulle (bortsett från sista säsongen) men jag är fullt övertygad om att han kommer att visa sitt rätta jag i Arsenal och bevisa för hela världen varför han är en av världens bästa och mest kompletta offensiva spelare. I det avseendet tycker jag alltså att Alexis ska värderas högre än Vidal, men vi har en förmåga att undervärdera våra spelare samtidigt som övriga Europa överväderar deras. Man ser ju själv i Juventus forum vad dem anser vara ett rimligt pris för Arturo. Där pratar dom om 70M€ för att vara nöjda med en övergång. Liksom, hallå? Det är då jag börjar tycka att det går för långt och att han är lite överskattad. Men ja, Vidal är fortfarande en ritkigt bra spelare och att han har många verktyg i lådan är även jag medveten om. Han gör förmodligen vilket lag som helst starkare, men jag tror inte att han hade varit optimal för exempelvis Barcelona, men det är en annan femma. Det ska bli kul att följa honom i United om övergången nu går igenom, det kan mycket väl hända att jag ändrar min åsikt om honom. En sak kan man inte ta ifrån honom, han har varit en av de viktigaste, om inte den allra viktigaste spelaren i alla lag han spelat i. Det är en styrka och säger väl kanske en hel del om honom. Bona nit!
Annons: