/spanien/barcelona/forum/4895.aspx/spanien/barcelona/forum/4895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2014-05-03 13:28
Vem vet, Cuadrado är kanske tänkt som Alexis/Pedro's ersättare? För hur jag än vänder och vrider på det så kan jag inte se hur en sån offensiv spelare ska kunna spela högerback i Barcelona samtidigt som vi har Alba som också är offensiv. Vi behöver en högerback som är mer Defensiv än Dani Alves. Hade Adriano inte varit gjort av glas hade jag inte haft något emot att ha honom på högerkanten på heltid. Det går inte tyvärr och Montoya är inte där än. Det är för övrigt mycket rykten om Cuadrado på både MD och Sport. Fortsätter det så här kan vi noga räkna med att han kommer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-05-03 13:28
Haeger Haha, touche! Måste ge dig den. Fast det hade varit värt ett försök, man förlorar ingenting på det men att köpa Caudrado för 30M€ som högerback känns aningen mer riskfyllt än det jag vill prova på. Funkar det så funkar det, funkar det inte så är ingen skada skedd.
Barcelona haeger
2014-05-03 13:09
Gabriel

Men ändå vill du skola om en av våra mest lovande offensiva spelare till högerback? :P
Barcelona Gabriel
2014-05-03 12:54
Vi bör absolut inte köpa in Cuadrado som en högerback. Vad är det med Barça och köpa spelare och sen använda dem på fel positioner. Vi måste vara den enda klubben i världen som gör så. Hade inte blivit förvånad om man lyckades värva Luis Suarez och använda honom som mittfältare också.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-03 12:45
Sagt det förr säger det igen, det finns bättre lämpade ytterbackar

Zabaleta (given i landslaget och i´city)
Coleman(given i Irland och i everton samt vald till pl bästa högerback)
De sciglio(ungtuppen given i milan och landslaget)

Är Cuadrado tänkt som offensiv mittfältare är jag för den värvningen, men inte som ytterback, han har inte imponerat som ytterback i sina tidigare dagar och används som yttermittfältare av en klar anledning.

Kom igen nu Zubi och co börja inte denna transfer sommar med en blunder
Barcelona Diar Shekha
2014-05-03 12:32
Cuadrado är grym. Han är en av Fiorentina's bästa spelare. Han spelade en hel del som högerback i Udinese. I Fiorentina har det varit mer som Högerytter eller Winger. Frågan är ju hur bra hans Defensiv är för offensiven är det inget att vara orolig för. Han skulle även kunna ersätta Pedro/Alexis förutom Dani Alves.
Neymar11
2014-05-03 12:32
One_LionelMessi 30 miljoner € kan vi få Zabaleta för, 20 miljoner € för coleman
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-03 12:21
Nu måste spanjorerna komma överens med både Fiorentina och Udinese, eftersom Cuadrado är delägd av klubbarna. Det har tidigare ryktats om en prislapp på omkring 30 miljoner euro.

30 miljoner euro? vafan har klubben rökt på? för en yttermittfältare och chansas som ytterback?
Barcelona messileo
2014-05-03 12:20
Krabban94: Kör på nummer 45. Fantastisk ide!
Barcelona Diar Shekha
2014-05-03 12:09
Jag är inte lika övertygad om Laporte. Är han verkligen så bra att han ska leda Barcelona's Försvar nästa år? Grabben är 19 år och har haft en bra säsong men det betyder inte att man per automatik ska spela i Barcelona då. Klausulen är 36 miljoner euro och det är ett skämt, alldeles för mycket cash. Vad har han visat för att vara värd dessa pengar? För ett år sen visste ingen av oss vem han var då han inte vara lika hypad.. Om man ska hämta spelare som Laporte, Inigo och Balanta så kan man lika gärna strunta i att värva enligt mig. Jag tycker att vi kan lika gärna satsa på Marc Bartra från start framöver. Vi behöver färdiga spelare som Mats Hummels eller Benatia. Spelare som kan gå in i startelvan och ta tag i Försvaret. Hellre att lägga 30-35 miljoner euro på en som är värd i dagsläget än att lägga på en ung spelare som är en färdig spelare om några år.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-03 11:55
@Mido:

Vare sig Bayen vill ha honom eller kommer inte Zubi att kunna värva ändå..

Vad spelar det för roll vilka som vill ha honom?
För att om Laporte själv kom och knackade på dörren hos ZUbi så har han inte kompetensen att värva honom ändå.

Många av er önskar er denna spelare och den där spelare. Men jag kan inte göra det samma. Jag orkar bara inte bli besviken igen ännu än säsong till om löftet, om guld och gröna skogar.

Jag tar det som det kommer..
Barcelona Mido
2014-05-03 11:49
Enligt goal.com så vill Bayern och framförallt Pep på allvar sno laporte till klubben :/
Barcelona Krabban94
2014-05-03 11:37
Tänkte beställa en Barcelona tröja till, har nog helt tillräckligt men tänkte lägga "Tito Etern på ryggen!

Frågan är tycker ni ja skall lägga en nummer?
Isåfall vilken? Vad hade han då han själv spelade?
Eller 45 för att representera åldern?
Nån annan nummer eller tomt?
Barcelona Gabriel
2014-05-03 11:30
Haha, Real Madrid tänker överklaga Xabi Alonsos gula kort och avstängning i finalen. Vilken jävla pinsam klubb. Det var en solklar varning han drog på sig, tough break. Vi fick klara oss utan Alves och Abidal i finalen 2009 medans United fick klara sig utan Fletcher. Bayern fick klara sig utan Ribery året därpå mot Inter i finalen. Juventus fick klara sig utan Nedved 2003. Jag har hela året varit övertygad om att dem gjort precis allt för att hjälpa Real Madrid att vinna Champions League, om dem tar bort Xabi Alonsos avstängning så är det de mest solklara beviset någonsin. Pinsam jävla klubb. Ni köpte loss Illaramendi för typ, fan vare, 36 (?) miljoner och nu skiter dem på sig så fort dem blir tvungna att spela med honom. Där har vi skillnaden mellan dem och oss. Vi satte in en oprövad och orutinerad ung Sergio Busquets på mitten mot United i finalen och drog ner Yaya som mittback, hade Real Madrid gjort något liknande? Pfft, aldrig! Piss klubb!
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-03 10:28
Låter riktigt bra det här. Jag är väldigt rädd över David Luiz ryktena. Jag hoppas på Laporte. Ska hålla tummarna för honom. "@InsideLaLiga: Ter Stegen: I’ll announce where I’m going at the end of the season http://t.co/AcXJ42xaGg #TerStegen #Barca #Gladbach #LaLiga"
Barcelona I.Cuenca
2014-05-03 09:57
grande jw (Barcelona) 2014-05-03 07:08 Barcelona midfielder Sergi Roberto (22) could be loaned to a Liga club to have more playing time next season. [sport] Hoppas det stämmer! Hoppas inte att det stämmer!!!!! Han är jätte viktig för vår framtid
Barcelona grande jw
2014-05-03 07:08
Barcelona midfielder Sergi Roberto (22) could be loaned to a Liga club to have more playing time next season. [sport]

Hoppas det stämmer!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-03 03:46
Ride_The_Big_One(6) Jag hör vad du säger men jag tycker inte att han är ett namn för oss. Vårt farliga, naiva spel sätter oerhörda krav på våra mittbackar som i princip måste vara 100 procentiga i fokus och awareness i 90 raka minuter plus tillägg. Luiz har inte den diciplinen över 60-70 matcher. Ställer han till det i fel matcher och mot fel motstånd kan det handla om titlar som åker rätt ner i skitrännan. Nej, jag är trött på vårt high chaparral-spel i förvaret. Jag vill ha fullständig trygghet med en riktig general redo att ta sig an uppgiften med rak rygg och brösten utåt. En som sprider lugn till både målvakt och övriga utespelare och som bidrar till ett säkrare kollektivt försvarsspel. David Luiz är inte Barca material tyvärr. Han lär nog inte göra så mycket bättre ifrån sig än vad Mascherano gör idag på mittbacken och då väljer jag hellre argentinaren ännu en säsong om jag tvunget måste välja mellan dom två. Hit med en riktig back.
2014-05-03 01:38
Gabriel Precis, Han är väldigt sympatisk och en riktigt gentleman. "@barcastuff: Henry: "I saw Tito few times in New York when he had treatment and have nothing but fond memories of him. A truly great loss of a great man""
Barcelona Gabriel
2014-05-03 01:27
Luigi & Barca, no Mario Henry, en personlig favorit för mig, inte för vad han uträttade i klubben som spelare men för hur han tog sig an barcelonismon. Jag vet att hans största kärlek är Arsenal och det respekterar jag men sättet han pratat om klubben efteråt får mig att älska honom. Efter CL vinsten under firandet på Camp Nou sa han; "nu kan jag äntligen säga att jag är culé, tack för att ni hjälpte mig vinna denna bucklan". Hans intervjuer som handlat om Barça efteråt, man märker att han älskar klubben.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-03 01:16
Frankrike får verkligen fram världsbackar för framtiden, Varane, Zouma, Mangala. Dem kommer ha ett starkt landslag i framtiden med Nasri, Benzema och Ribery i spetsen
2014-05-03 00:56
"@barcastuff: Thierry Henry: "What do I miss about Barça? The club, training, fans, football, my favourite restaurant Da Greco, haha, everything..." [fcb]"
2014-05-03 00:24
@( Xaviesta ):
Valde han som sista val ifall dem andra inte går att lösa. Han må ha sina brister i ett defensivt lag som Chelsea, vem kan klandra killen i den omgivningen. Sett till hur han var i Benfica och i Chelsea är det lite skillnad.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-03 00:23
@Ride_The_Big_One(6):

Jag hoppas också att klubben värvar någon av de ovan i förstahand men allt man kan göra är att hoppas :)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-03 00:17
David Luiz och "hungrigt lejon" i samma mening. Jag lyssnar mer än gärna på den motiveringen och jag är verkligen idel öra. Jag har studerat killen live flertalet gånger och det enda lejonet han påminner mig om är Scar, med sin passivitet och sin ointresserade kroppshållning och många gånger även inställning. Tycker man att Pique som mittback är loj så kommer forumet verkligen att koka ifall vi värvar brassen och man får se ett säsongslångt lunkande från honom. Det finns inget i vårt spel som han kan tillföra eller förbättra. Jag får tandvärk av bara tanken med honom bredvid Pique i höst. Blä.
2014-05-03 00:00
@Nemesis 10:

Har inget emot honom som spelare, problemet är bara att han är otroligt skadebenägen, påminner mig om woodgate som också hade massa knä problem.
Visst kan man få en billig peng så, men som sagt det blir bara värre och värre med problemen då jag följer PL och han närvarar väldigt sällan.

Prioriteten för mig är att få in några av dem jag haft möjligheten att följa:
Mangala
Hummels
Vertonghen
Laporte
David Luiz

Hungriga lejon!
Barcelona san_miguel
2014-05-02 23:44
Hej.

Är de bara jag som är rädd att vi kommer köpa spelare i år igen som vi kommer göra om till vårt spelsystem?
Jag menar typ Neymar en snabb spelare som ska komma i fart, men när han kommer till Barcelona och inte får använda sina kvaliteter.

jag tänker på typ Pogba som jag sett att det pratas om en kraftfull spelare som jag är rädd inte tillåts utnyttja det på rätt som om ha kommer hit.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-02 23:43
Ride_The_Big_One(6) Haha jag gillade mest för att klippet var roligt men jag tror att många underskattar Agger något grovt. Han blev vald som lag kapten för en anledning och Liverpool fansen älskar honom, min morsas sambo som är die hard Liverpool fan tycker helt klart att Agger är en världsklass back som är bra på huvudet och bra brytningar, han är ganska snabb och har bra tryck i vänstern. Han har lite offensiva skills vilket är ett plus men det negativa är väl att han är skadebenägen. Skulle man få honom billigt hade jag inte klagat då han är rutinerad och då skulle det inte svida lika mycket att lägga större summor på en ung lovande back. Jag tror definitiv inte att han är sämre än Pique och sen har han mer pondus vilket inte skadar nu när Puyol lämnar.
Barcelona LeoMessi
2014-05-02 23:35
( Xaviesta ) (Barcelona) Jag håller med dig om allt, kritiken är befogad och det negativa har övervägt det positiva. Ta abidal som exempel. Dom lovade att förlänga hans kontrakt så fort han spelade sin första match för barca och alla vet sen hur det slutade. Istället för att gå ut öppet och säga att man ska förlänga hans kontrakt och sen bryta det löftet så kunde man ha struntat i att säga något. Jag tror alla hade varit mer förstående om dom typ hade sagt att dom måste utvärdera abidals fysik och se om hans kropp fortfarande klarar det. Självklart så förstår man att man inte kanske vågar spela någon som har gått igenom så mycket som abidal och därför så lovar man inget från första början bara för att få lite gratispoäng. Haha Dos Santos har mer fotboll i sig än Roberto iaf ;)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-02 23:27
LeoMessi All kritik mot ledningen kommer alltid att vara befogad i min bok, oavsett hur dom arbetar under sommarens fönster. Det finns inget dom kan göra som väger upp för alla brister och inkompetens dom visat upp under senaste årens lopp. Zubi, huvudfiguren själv, fungerar som en resistor för klubbens fortsatta utveckling då han bevisligen inte räcker till för den här posten i en så pass inflytelserik klubb som FC Barcelona. Han har tagit sig vatten över huvudet och bara glidit in här på en pretentiös räkmacka i form av rätt kontaktnät. Connections, connections, connections. Sitter han kvar över nästa mandat på nåt bisarrt jävla sätt kommer jag självmant att anmäla mig till Nasas 2030 Project där man planerar att sända den första människan till Mars om lite drygt 15 år. Erbjudandet är en enkelresa bör tilläggas.. För övrigt läste jag att dos Santos saknas imorgon på grund av skada! Undrar om ersättaren kan göra ett lika bra jobb ;)
Annons: