/spanien/barcelona/forum/4894.aspx/spanien/barcelona/forum/4894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-05-03 18:17
@Treyh:

Nej, kan inte säkra imorgon.
Barcelona Napao
2014-05-03 18:16
TEAM NEWS: Everton (to face Man City): Howard, Baines, Stones, Jagielka (c), Alcaraz, Coleman, McCarthy, Osman, Barkley, Naismith, Lukaku.
Barcelona Rambla~
@Abirey:

Nej, inte om vi lyckas tappa allt och slutar 4:a. Fast det är för lite omgångar kvar för. Trean slipper kvala till CL.
Barcelona Vampíro
@Rambla~:

Är inne på samma spår. Visst kan Lucho komma in och vi kan få en nytändning under hösten men vi alla vet hur bekväma spelarna är i detta systemet. Ju längre säsongen går desto latare kommer de att bli och tillslut så är vi på samma punkt igen.

Nej det är dags för något nytt. Jag menar absolut inte att vi ska spela som Chelsea eller Madrid men det är dags att släppa Peps koncept. Under Rijkaard spelade vi magisk och effektiv fotboll, då var det knappast 75% bollinnehav varje match. Man kan spela offensiv passningsfotboll utan att behöva rulla i sidled hela tiden.

Vem minns inte när Deco spelade ut till Ronaldinho, då drog Gio/Sylvinho direkt på kanten samtidigt som Giuly plus en mittfältare löpte in mot straffområdet. För att inte nämna Eto'o som ALLTID fanns i boxen. Vilka tider alltså. Nu passar alla Messi och när bollen väl slåss in i straffområdet så finns ingen inom en mils radie. Gör om gör rätt.
Barcelona Treyh
Barcelona grande jw
2014-05-03 18:15
@LeoMessi:

Duffeluffe börjar på bänken. Hoppas han kommer in och showar och värmer mitt för närvarande brustna, iskalla barcahjärta.
Barcelona Rambla~
2014-05-03 18:14
Nu är det knappast läge och sitta och fajtas över internet med varandra bara för att man är besviken och råkar har olika åsikter. Höj nivån lite vetja. :)
Barcelona LeoMessi
2014-05-03 18:14
@Abirey:

Varför skulle vi kvala för? :P
Barcelona Treyh
2014-05-03 18:13
Atletico kan alltså säkra ligasegern redan imorgon vad jag förstå? Isf kan de förberedar CL matchen sjukt tidigt.
Barcelona LeoMessi
Någon mer än jag som tror att Deulofeu kommer att vara bänkad exakt hela matchen idag? Hoppas givetvis att jag har fel, har inte sett evertons startelva mot city än.
Barcelona Abirey
Då får vi kvala till CL i augusti va?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Treyh
2014-05-03 18:10
Tänk om vi hade haft Simeone som tränare + Miranda och Costa. Vi hade behövt Costa åtminstone. Våra spelare är för snälla. Vi behöver nån som sätter ditt moståndarna, som kan ta skit och ge skit. Simeone behöver jag inte förklarar. Han är den perfekta ledaren. Det är bara en önskedröm det kommer aldrig hända. De kommer stanna kvar i Atletico och bli legender där. De kommer slå Real Madrid i finalen. Jag är rätt övertyganden om det. Atleticos Madrid speltid passar Real Madrid så sjukt bra. Atletico kommer låsa både Ronaldos och Bales kant. De kan bara slå långbollar på Benzema som Mirande och Godin kommer käka upp. De går ej tränga igenom Atleticos mittfält. Real Madrid kommer åga överlappar med deras ytterbackar då de vet hur Atletico kan kontra heller. Real Madrid saknar dessutom ärkesvinen Xabi Alonso. Han är sjukt viktigt för att deras mittfält ska funkar.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-03 18:10
Av alla rykten hoppas jag på Velverde. Visa att vi är en storklubb och få loss honom. Kolla bara vad han fått Bilbao göra. Lucho ger mig samma farhågor som en Japan i Tokyo för en suprise anfall av GodZilla.
El Conejo
2014-05-03 18:09
@KarmaIsAKaranka:
Såklart jag är missnöjd? Såklart man kan vara arg, men om du säger att du inte ska se resten av säsongen varje gång ligan är körd så vet du inte vad supporterskap handlar om.
Barcelona petersays
2014-05-03 18:08
" Bort med Tata och alla andra cancersvulster i detta cancerdrabbade organ. Mätta spelare, avdankad publik, gåfotboll, ingen fart, inhopparna suger k*k osv. Sluttittat för mig denna säsong. Ses i höst igen. "

Bra ordval efter Tito och Abidal? Du är ju helt bränd i huvudet, det har jag alltid tyckt. Du och Barcelonistas borde bannats dag ett ni satte er fot här - kvaliteten på diskussionen hade varit så mycket högre då. Skaffa en annan "hobby".
Barcelona Napao
2014-05-03 18:08
@Treyh:
Jag tror Barca måste köpa 2 backar 1 räcker inte.
SoN_Un
2014-05-03 18:07
asså vissa av er här inne verkar inte kunna barcelona fotbollen.... alla vill få bort xavi... har ni ens märkt hur d ser ut i mitten i barca utan xavi på plan? det är KAOS.. han styr laget. vad är det för fel. xavi är beroende utav laget o när dom andra bara går runt vad förväntar ni er att han ska göra? anders svensson långbollar? skärp er vafan. ni borde fan skämmas. ni snackade skit om puertan o real.. hur man kunde göra så mot raul...men vad håller ni på med? alves hit aleves dit..snubben springer o krigar livet ur varje match. men när dom andra bönderna ba promenerar vad förväntar ni att en högerback ska göra dribbla ett helt lag?...ni är ba så otacksamma o verkligen borde skämmas...alexis alexis alexis alexis. ja han är inte bra men snubben har avgjort en del matcher iår. kan nån säga mig varför han ska sticka då men inte pedro? ni har blivit värre än ledningen, bara för att pedro är från egna leden så ska han va kvar...en sån dag skääms man för att vara cule inte för laget utan ni som ba snackar skit o jääävligt otacksamma. det är är första titellösa året på många år, säg mig några spelare i andra lag som har gett dom det våra spelare gett oss dom senaste 6 åren...klaga på dom som går runt inte dom som fortfarnade kämpar för tröjan men råkar slå några fel pass...men värst av allt är att folk snackar skit om xavi så jävla pinsamt, vad är då skillnaden då mellan er o madridistas? snacka inte skit om dom då.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-03 18:06
@El Conejo:

Kom hit och ta på dig Ronaldinhos tröja från 2004. Prata inte om något du inte vet. Du svävar bara i falska påståenden grabben. Är du nöjd så var nöjd. Jag är missnöjd.
El Conejo
2014-05-03 18:05
3/4 är turister, jag är själv från Katalonien och min familj har varit medlemmar i flera flera år, precis såna äckliga medgångssupportrar som vi hatar.
Barcelona Rambla~
@Treyh:

Gundogans rygg är pajad. Ska han spela med käpp eller?
Barcelona Vampíro
"But we had possession"
Neymar11
2014-05-03 18:04
Stöttat laget i motgång vart det ja Varför blir ni förvånade för? Vad förväntar ni er? Fan ta och slappna av lite, alla eror har ett slut. Våran är avslutad nu och förhoppnings vis börjar klubben SAKTA men säkert bygga på en ny grund och till en ny storhetstid. För detta kommer dröja, vi kommer vara ojämna, vi kommer få nya motgångar. Vi har kunnat gå med huvudet högt sen 08/09 pga våra vinster, det är nu vi ska ta och betala tillbaka till spelarna och klubben. Xavi ska spela tills han själv väljer att sluta Alves ska fortsätta spela på kanten tills han inte kan springa mer Messi ska fortsätta göra det han gör Pique ska vara kvar som Fyrtornet därbak Busi ska fortsätta visa för omvärlden att en BRA pivote räcker Och vi ska fan visa dom kärlek varje jävla gång dom går ut på plan!
daacun
2014-05-03 18:04
Tata ska till sitt kontor och baka sina saker och lämna laget omedelbart
Barcelona Treyh
2014-05-03 18:03
Barcelona grande jw
@El Conejo:

Låt han kritisera laget eller bojkotta det om han vill. Han är inte direkt den enda culén som gör det. Varför tror du själv att Nou Camp är tyst och halvtomt?
Barcelona Rambla~
LE är inte rädd för att bänka någon, det är inte där problemet med honom ligger, enligt mig. Jag tror bara att han saknar förmågan att bygga laget bakifrån med ett stabilt försvar. Det grundar jag på efter hans tid i Roma. De släppte in väldigt mycket mål, ofta väldigt billiga.

Hans ide är ungefär som alla andra tränare Barca haft de senaste åren. Så länge man har bollen så duger det bar. Sedan att man står med en hög backlinje och ytterbackar nere vid hörnflaggorna samtidigt som hela laget slarvar med pressen. De problemen kommer finnas kvar är jag rädd för.
Barcelona Treyh
2014-05-03 18:02
Grabbar jag älskar Barcelona av hela mitt hjärta men det kanske är lika bra att det går åt skogen nu. Det är fanimej lika bra. Vi behöver förändringar. Jag ser fram emot nästa säsong och jag hoppas att vi kommer bygga om från grunden. Rensa truppen på Alves, få in en mer defensiv lagt högerback. Kanske skola om Bartra till högerback. Köp in en världsklass mittback på åtminstone över 185 cm. Då har vi 3 nickstarkar spelare i backlinjen plus en lång Ter Stegen. Alba får fria tyglar på vänsterkanten att kombinera med Neymar. Den kanten ska vi satsar på. In med in riktig jävla 9:a! Det behöver inte vara nån jävla centertank utan det ska bara en bra jävla striker som HOTAR i djupled, som kan möta boll och hålla i boll. Vår grundstomme kommer vara Iniesta, Messi + GRYM JÄVLA TVÅVÄGSPELARE. Sorry jag vill inte se Césc. Han kan passar som reserv. Jag vill ha en spelare som springer mycket och är duktig offensiv och defensiv t.ex. Gundogan. Vi måste utnyttja vår attraktionskraft nu när vi har Iniesta och Messi i laget. Folk kommer att fucking krypa till Barcelona bara för att spela med oss.

Så in med Hummels, Gundogan, + 1 striker och 1 högerback
El Conejo
2014-05-03 18:01
KarmaIsAKaranka "Jag ställer krav" Du är full av skit, 2006 framåt är vad jag tror
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-03 18:00
@El Conejo:

Jag ställer krav. Jag har följt denna klubb i 11 år grabben. Sug av mig.
Barcelona LeoMessi
2014-05-03 17:59
Det har gått så långt att jag inte ens reagerar när motståndaren gör mål eller när vi torskar, för mig har det blivit något normalt. Just nu tittar jag på matcherna utan att riktigt njuta av fotbollen.

Dessutom så är inte Luis Enrique svaret, så länge han inte har balls så har inget i vår klubb att göra. Om vi anställer LE så ska han inte vara rädd att bänka någon och om någon lägger sig i hans jobb så ska han ha rätt och bryta kontraktet och få en FET ersättning, för det är det enda som krävs.
Annons: