/spanien/barcelona/forum/4888.aspx/spanien/barcelona/forum/4888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona burrow
2014-05-04 18:29
Haha, alltså jag förstår inte hur vissa tänker här inne. Det här är ett bra resultat för oss, för skulle Real torska ikväll vilket är högst osannolikt är ligan i våra egna händer igen. Skulle Real vinna ikväll och vinna resterande så behöver vi bara lägga oss mot Atletico, vi är inte dummare än så.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 18:28
Jag lovar er att alla klubbar hade lagt sig i sista matchen om det vore så att de kunde undvika att deras huvudrival vinner ligan. Men Barcelona är den dummaste klubben i världen så man vet aldrig. Hade det varit tvärtom att Madrid hade kunnat lägga sig för att se till så att vi inte vann, då hade dem utan tvekan gjort det. Jag börjar bli nojig för jag litar inte på att Barça gör vad som krävs.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-05-04 18:27
Atletico kämpade väl men här ser sagan ut att ta slut.
Barcelona IlTriplete
2014-05-04 18:25
Vi måste lägga oss i sista matchen mot Atletico Madrid, inget snack om saken. Allt annat är bara idiotiskt.

Men jag kan se det framför mig redan nu.. Hur vi ÄNTLIGEN lyckas slå Atletico under säsongen och ger Real ligatiteln. Så jävla korkat om vi inte lägger oss.
Real Madrid Hashomi
2-0 till Levante och nu ska det mycket till om Atletico skall vinna. Känns som att precis allt går Real Madrids väg när det gäller som mest, skulle inte överraska mig det minsta om marängerna lyckas knipa trippeln nu. Tänk på att Atletico inte haft någon riktig svacka än och den kan mycket väl komma nu när dom är så nära, men ändå så långt borta från titlar dom inte ens drömde om i början av säsongen.
Barcelona Tito Vilanova
Yeeeees ligan är vår Real kommer att tappa mot Valencia och Celta Vigo
Barcelona Andreas-
2014-05-04 18:24
Nu finns bara en sak o göra, spelarna o deras familjer måste hotas till livet ifall dem slår en enda passning till rätt adress i sista matchen.
Barcelona Grande Barca
hur blir det nu? real madrid ligger ju 6 p bakom med 2 mindre spelade matcher, om de hamnar på samma hela vägen. minns ej deras inbörden båda kryss väl ?
Barcelona J.Gamper
Aså vafan är detta.. Vinner real ligan så Äre helt sjukt
Barcelona Gabriel
2014-05-04 18:22
Helveteeeeeeee!!!!!
Barcelona Andreas-
2014-05-04 18:20
Herregud, fy fan vad Atletico viker ned sig. Frälser dem med två mål kan det vara det bästa som hänt Barca under 2000-talet, men allt ska skita sig denna säsong för oss.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 18:18
Hashomi Du vet att Real möter Espanyol i sista omgången va? Om du på allvar tror att Espanyol kommer att spela för att vinna där så kan du glömma det. Dom kommer att lägga sig precis som vi måste göra. Glöm ligan för den här säsongen, vi har inte varit tillräckligt bra.
Barcelona Acrobat
2014-05-04 18:10
Jag hoppas verkligen att det blir en läggmatch i sista omgången från vår sida om det skulle behövas!
Barcelona Andreas-
2014-05-04 18:08
Fy fan vad Atletico missar, vidrigt.
Barcelona Zyzz
2014-05-04 18:07
Så typiskt när vi tappar poäng i slutminuterna.....Självklart tappar Athletico då också och ni kan ju räkna med att även Real gör det ikväll så att vi hade haft allt i egna händer om vi hade vunnit igår.
Barcelona Ali G
2014-05-04 18:03
Spelar ingen roll om vi har chans på ligatiteln vi förtjänar den inte punkt slut.
Real Madrid Hashomi
2014-05-04 17:59
@Gabriel:

Saken är att vi alla vill detta innerst inne egentligen, men ponera att Real Madrid tappar poäng och vi går och lägger oss i ett läge där vinst ger oss ligatiteln, det är något som hade gjort vårt klubb till ett stort skämt i allas ögon.

Real har flera matcher som dom kan tappa poäng i, Valencia ikväll, Celta Vigo och sista matchen där pressen kommer vara stör.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 17:52
Om inte Barça lägger sig i sista matchen så kommer jag hata alla inblandade som deltar i den matchen för evigt. Tränare, assisterande, spelare. Styrelsen hatar jag redan. Det finns bara en sak att göra. Stor lägga oss!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-04 17:51
Real är nära att ta trippeln nu.. Fy fan! Trippeln ska man vinna när man spelar dom Barca 08/09 eller Bayern ifjol.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-04 17:48
Hashomi

DU kanske och inte har get upp ligan men har du inte förstått än att spelarna har gjort det för länge länge länge sedan.

Kul att du tror på laget ändå..
Barcelona Andreas-
2014-05-04 17:44
Levantes 1-0 är tyngre än Getafes 2-2 igår. Vi kommer spela Real guldet i händerna, svinen som representerar Barcelona denna säsong vill bara förstöra så mycket som möjligt. Snälla, remuntada nu Atletico så räddas vår säsong nå helt enormt.
Real Madrid Hashomi
2014-05-04 17:40
@Rambla~:

Men nu är det så att vi får göra El Pasillo om Atletico vinner mot Levante och mot Malaga, då är det helt omöjligt för Real och Barca att ta titeln från dom.

Jag personligen tror fortfarande på ligan, tänker inte ge upp förens det är matematiskt omöjligt. Tänker fan inte kapitulera en ligatitel bara för att Real har en chans och också vinna den.
Barcelona burrow
2014-05-04 17:38
Har aldrig förstått det här med el pasillo. Det är en grej man gör i 20 sekunder ungefär, man gratulerar mästarna. Det är inget speciellt om man frågar mig.

Vinner både Levante & Valencia ikväll, så är ju Valencia ett givet ställe i sommar för lite solsemester! :P
Barcelona AndreD
2014-05-04 17:36
@Besviken på Barca:
Klart han inte tycker det är kul med tanke på de träbenen han spelar med i anfallet.
Barcelona ElRaval
2014-05-04 17:34
Jag skiter i el pasillo. om det är det som krävs för att spelarna ska vakna till så är jag all for it.

Barcelona burrow
2014-05-04 17:34
Förmodligen så sker ju det, tragiskt nog. Men men, hoppet är det sista som överger en.
Barcelona Rambla~
2014-05-04 17:29
Skulle det ske så ser de nog till att tappa poäng borta mot Elche i nästa omgång istället, med en Lomban i backlinjen. :P
Barcelona burrow
2014-05-04 17:24
Fast tänk om både Atletico och Real Madrid torskar ikväll?

Då har vi plötsligt allt i egna händer. Men ska inte jinxa i onödan, när det är högst osannolikt.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-04 17:21
Angående Dani Alves håller jag med er om att han bör tacka för sig. Om man nu ska titta efter efterträdare har jag 3 realistiska kandidater på min lista som jag rangordnat slumpvis.

1. Serge Aurier.

Den 21-årige nigerianen har gjort succé i Franska ligan och Toulouse. Han har trots sin ringa ålder en väldigt bra fysik och har bl.a spelat som mittback ett par gånger. Den defensiva attributen hämmar honom dock inte från att delta i anfallen och bidra med poäng. Är bra på fasta situationer och besitter en fin teknik och kombinationsspel med sina lagkamrater. Besitter en välbehövlig snabbhet. Av det sett, vilket är lite, är det svårt att bedömma exakt hur defensiv han är och hur han lyckas balansera sina offensiva löpningar med defensiven. Har för mig att han utöver att vara startspelare i Toulouse, är han också startspelare i sitt landslag Nigeria. Hittade en ScoutNation video på Youtube för er som är intresserade.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=BWQ2VEtkRSo

Market value: 6.500.000 € (6,5 miljoner euro)

2. Mattia de Sciglio

Lika gammal som Aurier och är en personlig favorit. Har potentialen att bli något stort i framtiden. En klassisk italiensk högerback som besitter en fotbollshjärna utan dess like sett till ålder och erfarenhet. Är lite mer defensivt inriktad än de flesta högerbackar, men är otroligt duktig framåt. Väldigt mogen för sin ålder och tar oftast smarta beslut. Fysiskt är han inte på samma nivå som Aurier, men enligt mig gör det inte honom till en sämre spelare. Hittade en ScoutNation video på Youtube för er som är intresserade.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=6rXrJlNLkZw

Market value: 12.000.000 € (12 miljoner euro)

Lukasz Piszczek

Dortmund högerbacken fyller 29 år i juni och är minst sagt en av de bästa på sin position. Hade Ronaldo i sin ficka under båda dubbelmötena förra året och dominerar defensivt på sin kant. Skulle bidra med rutin och förstärka vår defensiv samt spara Mr Pique från all oförtjänt kritik. Är som sagt otroligt bra defensivt och följer gärna med i anfallen. Lukas är dock ett kortsiktigt alternativ och lär hålla i endast 2-3 till.

Video: Hittade ingen från senare år.

Market value: 15.000.000 € (15 miljoner euro)

Om jag personligen fick välja någon från listan skulle det vara Mattia de Sciglio. Han är så otroligt smart i sitt spel och kommer att i framtiden bli en världsback. Ett flertal Milan legender samt italiensk press har lovordat honom. Han har till och med blivit jämförd med spelare som Paolo Maldini och blivit utnämnd som den näste Maldini i Milan. Allt detta har dock sitt pris och som ni ser kostar han runt 12 milj. Det ryktades om att Real Madrid jagade Mattia förra sommaren och erbjöd runt 15 miljoner euro för honom, men nekades av herr Silvio Berlusconi.

Skulle vara intressant och läsa om vilka ni föredrar som högerback nästa säsong. Tack för mig, nu ska det tittas på kvalitativ fotboll med Diego Simeone och co ;)
Barcelona LeoMessi
2014-05-04 17:21
Smogen (Barcelona) Självklart springer xavi mycket men det är för att han får mycket boll, men man ser aldrig honom ta en rusch utan en boll. Offensivt springer han mycket men inte lika mycket defensivt.
Annons: