/spanien/barcelona/forum/4883.aspx/spanien/barcelona/forum/4883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-19 20:21
I.Kajlic Du lever och andas Barca och det värmer oss barcafans väldigt mycket. Du skriver mer här inne än på Puertan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2014-07-19 20:20
I Kaljic Vad är "la decima"? Ni har vunnit 4 cl svårt att räkna eller?
Barcelona Emanuel B
2014-07-19 20:18
I.Kajlic

Tänker inte diskutera med ett pucko och så färgad supporter som dig. Du är verkligen så besatt av Barcelona och rädd för oss att du ska komma in i vårt forum och skriva en massa skit. Ingen vill ha dig här, så stick innan MOD spärrar dig. Det är sorgligt att se dig när ingen här vill se dig på forumet haha. Patetisk är vad du är.
Barcelona Smogen
2014-07-19 20:18
kaljic långtråkigt idag eller?
Barcelona Luisito
2014-07-19 20:16
Gabriel /

Tack själv för dina ord. Om någon har en fråga om honom svarar jag jättegärna på det. Kollar man statistiken Suarez mot topplagen så finns det många som säger att den är dålig, men kollar man sedan 90 minuter av varje match så är han fortfarande helt fantastisk på plan. Han har fortfarande gjort mål mot alla topplag i ligan.

Jag minns när vi mötte Chelsea och jag tänkte hur sjukt det är att Hazard som är så bra fortfarande kan bli så outshinad av Suarez. Det säger mycker, Hazard är en av mina absoluta favoritspelare om man glömmer bort lagtillhörigheten. Peace!
Barcelona Emanuel B
2014-07-19 20:15
Finns det någon stream som man kan kolla på iPhone/iPad?
I.Kaljic
2014-07-19 20:15
Spärrad pga ständigt provocerande inlägg. //RED.
Barcelona AndreD
2014-07-19 20:14
Ska bli kul att se Halilovic idag
Barcelona SoM_Un
2014-07-19 20:11
Pep #4

jag är inte emot LE tvärtom=) jag syftade bara på att vi får räkna med sånna spelare som kopplas till oss pga hans orutin i silly... jag är glad att vi har LE som tränare o tvivlar inte på hans taktiska kunskaper....

sen vill jag säga att jag skulle vilja ha mathiue i laget. men han för 20 o blind för 22. det är sjukt mkt pengar dom.
Barcelona Gabriel
2014-07-19 20:11
SoM_Un Förlåt men jag håller absolut inte med dig. Du är medveten om att Laporta byggde 3 vinnande CL lag va? Han hade 1 med Rijkaard och 2 med Pep (även om året vi vann CL sist var det Rosell som satt som president, men det var fortfarande Laportas lagbygge. Han som köpte in Villa tom, den enda Rosell köpte var Adriano vilket inte hade någon som helst avgörande roll för CL vinsten). Under Laportas första lagbygge köpte han in Marquez, Belletti, Eto'o, Giuly, Henrik Larsson, Gio Van Bronckhorst, Edmilson, Sylvinho osv. Ingen av dessa misslyckades i klubben, alla var klockrena värvningar. Jag nämnde inte Ronaldinho eftersom den värvningen gick igenom mycket tack vare Rosell. Men man kanske borde nämna honom ändå eftersom värvningen faktiskt fortfarande gick igenom under era-Laporta. Sen köpte han tillsammans med Txiki också in spelare som Yaya Toure, Abidal, Keita, Dani Alves och Piqué. Självklart har det funnits ett par misslyckade värvningar även under Laporta-eran som Zambrotta, Thuram, Caceres, Hleb, Chygrinskyi och Zlatan, men majoriteten av värvningarna var faktiskt väldigt lyckade. Framför allt de första åren. Man överlämnade väldigt mycket asvar till Pep dessutom, både Zlatan och Chygrynskyi var Peps köp, dem kan man inte klandra Laportas ledning för. Han var hur bestämd som helst på att göra sig av med Eto'o och även att Chygrinskyi var den enda mittbacken han ville ha (av någon konstig anledning). Laportas ledning var mycket bättre på att köpa in spelare än denna. Allt annat är bara väldigt missvisande, kolla själv på spelarna dessa olika styrelser handlat in och jämför resultatet.
Barcelona Barca Barca
2014-07-19 20:10
Någon som vet en bra sida som visar på vilka kanaler matcherna sänds, då snackar jag om globala kanaler och inte endast svenska, tack :)

Uppställningen ser intressant ut. Edgar Le har jag alltid gillat, kan lira högerback med...
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-19 20:02
Sergi Roberto lagkapten! Detta har vi väntat länge på, äntligen är dagen kommen :).
Tiki-Taka
2014-07-19 20:00
Man borde utnyttja FFP regeln som gäller för PSG och köpa Marquinhos, dem vill ju köpa Di Maria för en relativt hög summa, och måste då sälja spelare. Jag hoppas vi får Marquinhos och en rutinerad back som Mathieu för en bra summa, då är jag nöjd.
Barcelona Gabriel
2014-07-19 20:00
Luisito

Först och främst, det märks inte alls på några som helst sätt att du inte är van eller gillar att skriva, tvärtom så tycker jag att du lyckas uttrycka dig själv väldigt väl i text. Sen, tack för ett väldigt fint inlägg!

Jag har alltid varit ett stort fan av Suarez och minns att jag redan 2011 ville ha hit honom innan han värvades till ditt lag, men då blev det inte så och istället fick man njuta av hans fotboll i Liverpool tröjan. Jag är absolut för den här värvnigen och har varit en av de som försvarat värvningen. Det enda man drar sig i håret över lite är att jag börjar misstänka att pengarna som gick för att köpa Luis Suarez egentligen borde ha lagts på 2 bra mittbackar (som vi är i mer behov utav).

Vi får se vad som händer, lyckas vi mot all förmodan få in 2 bra mittbackar så ser det väldigt lovande ut. Återigen, tack för ett fint inlägg.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-19 19:57
Barcelona line-up (official): Masip - Montoya Ie Bagnack Grimaldo - Halilovic SergiRoberto Babunski - Adama Munir Nieto
Barcelona the cameroonians
2014-07-19 19:52
@Emanuel B:

Bara att välja och vraka.
Barcelona Nodlehs
2014-07-19 19:51
Bara jag som får gåshud av Neymar + Suarez? :D Synd att man får vänta ett tag på det bara!
Barcelona Pep #4
2014-07-19 19:51
SoM_Un

Din kritik mot Enrique på förhand gillar jag inte. Jag var exakt likadan mot Laporta när han tog in Pep och vi alla vet hur det slutade. Döm ej på förhand de kan bli en succe.

Minns själv när pep spela med Busquets under försäsongen och tänkte, " varför leker han tung och spelar med en chomme som honom" jag gillade stora namn på den tiden. Nu föredrar jag ledare och spelare helst som varit med redan sedan barnsben. Dem vet hur allt fungerar och utan dem skulle klubben aldrig hålla sitt motto och DNA så länge dem gjort. Vill du se en klubb som barca och det du älskar tina bort likt real och andra pengar klubbar. Värvar in efter vad tränaren begär och när en ny tränare kommer så är det en ny spelidé.

Vi har en spelide och olika tränare kan förändra den lite grann. Men mer än så får lr kmr de aldrig bli.
Barcelona Emanuel B
2014-07-19 19:43
Har någon en stream till matchen?
Barcelona Luisito
2014-07-19 19:30
Hej!

Jag är en die-hard supporter till Liverpool FC. Har knappt missat en endaste minut av eran nya supervärvning. Det är bara att scrolla vidare om ni inte vill läsa detta.

Jag vet inte vart jag ska börja, men grattis. Grattis till en spelare som jag aldrig tidigare skådat, till en underbar människa utanför planen. Jag var 15 år när jag först såg Luis Alberto Suarez Diaz och redan vid första ögonblicket såg jag något speciellt. Jag gillade honom som vilken annan spelare som helst, när han sedan ryktades till Liverpool 2011 var det många som sa vilket äckel han är och att man inte vill se han i den fina röda Liverpooltröjan. Det har gått 4 år sedan dess och herregud vad han lämnat avtryck, inte bara i Liverpool FC utan även mig och mitt liv. Jag är 19 år idag, själv en fotbollspelare och ingen spelare har lärt mig mer än just honom. Jag är inte en person som gillar att skriva, in fact jag ogillar det vilket säkert märks i hur jag skriver men kände att jag bara måste dela med mig.

Jag har sett Messi och Ronaldo spela hur många matcher som helst, jag håller Messi snäppet över Ronaldo. All respekt till dessa två, men Suarez är unik. När han finns på fotbollsplanen ger han resten av laget en energi, när det står 5-0 och han jagar bollen i 90 minuten som om det vore hans sista minut någonsin, när han springer från planhalva till planhalva, från kant till kant och pressar. Jag lovar att ni kommer att älska honom, han är en blyg människa. När han gjorde största showen i Liverpools historia + två drömmål direkt efter varndra håller han för ansiktet med händerna och ler, när han ber om ursäkt för sin krassliga engelska blygsamt och tackar sina fans och staffen för priset som Liverpools bästa spelare, som han nämner är så mycket viktigare än priset för Premier Leagues bästa spelare.

Med Suarez på planen händer det alltid något, när stjärnor har en dålig dag brukar de försvinna och lunka runt. Hur många gånger har inte Messi gjort det? När Suarez går som värst, buas ut av motståndarna blir han bara starkare och bättre. Alla spelare har dagar där allt går snett, varje första touch och passning och det har även Suarez men då är väldigt sällsynta. Det som gör honom speciell är att han fortfarande ger 110% och tillslut ändå får till något.

Ge honom en chans, ni kommer följa honom mer än ni gjort tidigare och kommer inse vilken spelare han är, vilken familjefar han är utanför planen till sina barn. Han är inget "äckel", han är en förebild för mig. Många säger att min spelstil liknar Suarez, det är den största komplimangen jag fått inom fotbollen.

Jag känner att jag inte fick ut ens 20% av det jag ville ha sagt, och jag minns inte allt jag ville säga när jag började skriva detta (kanske för att texten är lång) men sammanfattar:

Grattis till världens unikaste fotbollspelare. Förvänta er Garra Charrua, en sann krigare som blandar ihop fotbollens största talang (förutom CR7 och Messi) tillsammans med den största viljan jag sett en spelare ha. Ta hand om honom :)
viccc
2014-07-19 19:24
Ikväll kommer vi få se S.Roberto! nya Xavi :) can´t wait
Barcelona Zyzz
2014-07-19 19:15
Jag vet inte varför, men jag tror att Masip kommer prioriteras som förstamålvakt att LE i början...Hoppas verkligen att jag har fel, men han sa ju att Masip är den som är förstahandsvalet i nuläget. Hoppas han skojade...
Barcelona SoM_Un
2014-07-19 19:12
Mido

hoppas du har rätt min vän=)
Barcelona Mido
2014-07-19 19:10
Det vi läser å hör är rykten bara,, tidningar vill sälja,, ingenting är bekräftat av klubben,,, va positiva.
Barcelona SoM_Un
2014-07-19 19:05
Mido

tvivlar inte på att dom jobbar för fullt men det roliga och det som diskuteras här. är vad dom jobbar med. MATHIEU O BLIND haha
Barcelona Mido
2014-07-19 19:02
Kan alla lugna ner! Fönstret stänger sista augusti, det finns tid, ni har rätt att bli arga när det är en vecka kvar å inget händer. Ledningen jobbar för fullt men i det tysta, avvakta och se.
Barcelona SoM_Un
2014-07-19 18:43
Pep #4

problemet är att inte heller laportas ledning var bra..han älskar klubben ja. men vi gjorde precis likadant...värvade skitspelare o slängde gratis....laporta era räddades av pep. jag älskade laporta missförstå mig inte. men ledningen var inget vidare dom heller...dom som sitter idag är iaf duktiga rent ekonomiskt.

barca behöver nya scouter!! o en tränare rutinerad tränare. har inget emot LE men så länge vi tar in sånna tränare så räkna me mathieu o blind värvningar tyvärr.
Barcelona Pep #4
2014-07-19 18:34
Kan hela forumet bara lugna ner sig och sitt hat mot ledningen. Alla vet att dem som sitter i styrelsen inte sköter sitt jobb bra. Men vi kan inte påverka något ändå. Det ända vi kan göra är att hoppas på en bra mercato och när det är dags för nyval 2016 så är dem borta. Laporta kommer tillbaks var så säkra på de!

Laporta och Pep år 2016 är det jag tror och hoppas på. För tillfället är jag nöjd med hur vi agerat under silly season. Rensar bort gammalt kött som cuenca osv.. och tar in suarez. Mittbackarna kommer va så säkra på de.
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-07-19 17:52
Jaja Real sålde Morata r 200 miljoner so what?

Det är väl vad en talang i 20 årsåldern kostar i dag. Han gjorde väl ändå 10 mål på sina få inhopp, det är väl hyfsat starkt.

Tycker varken det var dålig affär för Real eller Juve..
Barcelona SoM_Un
2014-07-19 17:50
vad hände med marcos rojo ryktet?...tycker fan han är grym. plus att han är mittback/ vänster. och är 6 år yngre än jeremy. haha och billigare
Annons: