/spanien/barcelona/forum/4880.aspx/spanien/barcelona/forum/4880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-05-04 18:51
@Rambla~

Ja de verkar inte bättre..

Reports are Florentino Peréz promised the Levante team €2m if they won Atleti. You now see where the motivation came from..
Barcelona Barcelonistas
2014-05-04 18:50
Spelar ingen roll Atletcico lär slå Malga hemma samt att dom även lär slå oss. Poängtapet idag var väntat för Atleticos del.
Barcelona burrow
2014-05-04 18:49
Ja ja, pessimister tror ju självklart att Real vinner ligan, optimister tror vi vinner. Kan vi släppa denna diskussion nu?

Vad var det som egentligen hände vid slutsignalen? Kastade publiken in något?
Barcelona Barca Barca
2014-05-04 18:46
@Hashomi:

Menar du på fullaste allvar nu att vi hade mått bra om vi ger Real Madrid chansen att vinna trippeln genom att avsluta "snyggt" hemma mot atl Madrid ? Hur mycket snyggare kan säsongen bli om vi slår alt Madrid på hemmaplan och öppnar upp för en trippel titel för real ? Tror du vi Barca fans världen över ser oss stolta att vi gjort en sånn fasansfull värdelös, total floppad, sämsta säsongen på länge men vi slår alt Madrid i sista omgången och avslutar allt snyggt och ger våran största rival chansen till trippel ? Du har inte glömt att 2007 så la sig atl Madrid på sin egen hemmaplan för att hjälpa oss vinna ligan(länktips), i fotbollen så finns det djupare saker än o avsluta en säsong snyggt. Jag talar för mig och för 99 procent av Barca fansen att det INTE hade räddat säsongen någonstans om vi slår atl Madrid sista omgången för att avsluta snyggt.
Barcelona Ali G
2014-05-04 18:45
Skulle vilja se sergi Roberto, song, affelay , tello , puyol från start mot Atletico
Barcelona jawwa
2014-05-04 18:44
Med reals flyt så vinner dem garanterat resterande matcher, samtidigt har jag känslan av att barca kommer göra en sjukt bra match i sista omgången och ge real guldet...... sanna mina ord.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Himne del Barcelona
Rambla~

Alltså hela situationen är så sinnessjuk att man inte vet om man ska skratta eller gråta åt eländet. Hur fan spelar man en fotbollsmatch, som man kanske vill vinna baserat på hur det går i Real Madrids match? Har detta scenario någonsin inträffat i någon liga i något sammanhang tidigare?

Jag tror ju att Barcelona är alldeles för stolta och professionella för att lägga sig i en fotbollsmatch, men om Atlético leder med kvarten kvar lär det ju inte bli någon hundraprocentig anstormning om scenariot skulle infinna sig.

Och för oss som ska titta på. Ska vi sitta och hålla på Atlético när de möter Barcelona om titelchans fortfartande finns? Jag blir bara mer förvirrad ju mer jag tänker på det.
Barcelona Rambla~
Hashomi Ta poäng? Tycker du deras inställning de senaste matcherna tyder på det? Jag tror Atlético slår oss av egen kraft på ren vilja. Barca kommer knappast vara taggade om inte Madrid också tappat poäng innan sista omgången.
Barcelona AndreD
2014-05-04 18:41
@jawwa:

Förra säsongen kryssade de mot Espanyol i båda matcherna och Espanyol borde vunnit en av dem då ett mål som de gjorde felaktigt dömdes bort för offside. De förlorade också mot Getafe borta :)
Barcelona Rambla~
jawwa Hur då? Kan du räkna?
Barcelona Leo y Cesc
Många tror på fullaste allvar att vi kommer ta poäng mot Atletico hemma? Om vi så kämpar ihjäl oss så kommer vi torska på hemmaplan ändå, och tror inte Messi och grabbarna är så sugna på att kämpa sista matchen och ge Real ligatiteln.
Barcelona Rambla~
2014-05-04 18:40
NoGo™ De berömda väskorna har nog hittat ner till staden Valencia, från en viss byggnadsherre som också råkar styra en viss fotbollsklubb.
Barcelona jawwa
2014-05-04 18:40
Real kmr vinna ligan de e helt sjukt....
Real Madrid Hashomi
2014-05-04 18:38
Tror ni verkligen Barcelona och spelarna kommer förlora med vilje i sista matchen för säsongen, hemma på Camp Nou? Speciellt när allt gått dåligt hela säsongen och fansen är rasande. Barca kommer minst ta ett kryss mot Atletico, ingen vill avsluta säsongen med en förlust samtidigt som vi stoltserar som Mes Que Un Club, hur ska vi då hålla på och lägga oss i matcher, det framstår bara som negativt för klubben.

Jag tror faktiskt vi kommer ta poäng från Atletico och det räcker då för Real att vinna sina resterande matcher för att vinna ligan med 2 poäng.
Barcelona NoGo™
2014-05-04 18:37
Asså Levante har inget att spela för men krigar som om deras liv hängde på de.., Hmm
Barcelona Rambla~
2014-05-04 18:35
Ursäkta, men på vilket sätt tar sagan slut? De är forfarande favoriter till att vinna ligan. Vinner RM sin två matcher de inte spelat kommer de upp i samma poäng som Atlético. Det räcker ju knappast då de förlorar på inbördes möten. Vi kan hamna i den delikata situationen att de båda madridlagen står på 91p inför sista omgången och Barca på 88p. Vilket betyder att går vi för vinst för att försöka vinna ligan, så ger vi titeln till R Madrid istället. Kul sista omgång. :P
Barcelona burrow
2014-05-04 18:34
Mardröm om Atletico tappar även nästa vecka mot Malaga, och Real vinner ikväll. Då är vi screwed. :P
Neymar11
Men vadå lägga oss Messi har skadat sig, Iniesta har känningar, Alexis/pedro hittade inte till camp nou, Xavi lägger upp taktiken för nästa säsong och kan inte medverka sista matchen Vi blir tvungna att ställa upp med juniorer Tyvärr så är våra juniorer bättre än a-laget och vinner matchen....
Barcelona Nemesis 10
Hahaha vilken drama helt sjukt. Vi borde ställa upp med B laget sista omgången punkt slut!! Ska vi vara anledningen till att fullborda Madrids trippel? Skulle verkligen inte må bra av det.
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-04 18:33
Pinsamt hur vi kunde göra 2-2 igår. Har lust att slå sönder något !!!
Barcelona jawwa
2014-05-04 18:33
Real har +12 varje säsong. Getafa o espanyol
Barcelona Barca Barca
2014-05-04 18:31
@Hashomi:

Sista matchen där pressen kommer va stor ? Du har la inte glömt att Real Madrid möter Espanyol sista matchen...behöver jag förklara mer ?
Barcelona AndreD
2014-05-04 18:30
Hahahaha stolpen.......
Barcelona Himne del Barcelona
2014-05-04 18:29
Det blir som i England. Liverpool hade titeln i sin hand, men sen när det verkligen gäller går City till slut om och vinner titeln.

Det lära bli samma sak här dvs. att Atlético som haft guldläge tappar i slutet medan Real går om när det verkligen gäller och vinner titeln.
Barcelona jawwa
Asså vinner real pga att barca slår atl i sista så vet jag inte vad jag tar mig till
Barcelona burrow
Haha, alltså jag förstår inte hur vissa tänker här inne. Det här är ett bra resultat för oss, för skulle Real torska ikväll vilket är högst osannolikt är ligan i våra egna händer igen. Skulle Real vinna ikväll och vinna resterande så behöver vi bara lägga oss mot Atletico, vi är inte dummare än så.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 18:28
Jag lovar er att alla klubbar hade lagt sig i sista matchen om det vore så att de kunde undvika att deras huvudrival vinner ligan. Men Barcelona är den dummaste klubben i världen så man vet aldrig. Hade det varit tvärtom att Madrid hade kunnat lägga sig för att se till så att vi inte vann, då hade dem utan tvekan gjort det. Jag börjar bli nojig för jag litar inte på att Barça gör vad som krävs.
Barcelona DM1982
2014-05-04 18:27
Atletico kämpade väl men här ser sagan ut att ta slut.
Barcelona IlTriplete
2014-05-04 18:25
Vi måste lägga oss i sista matchen mot Atletico Madrid, inget snack om saken. Allt annat är bara idiotiskt.

Men jag kan se det framför mig redan nu.. Hur vi ÄNTLIGEN lyckas slå Atletico under säsongen och ger Real ligatiteln. Så jävla korkat om vi inte lägger oss.
Real Madrid Hashomi
2014-05-04 18:25
2-0 till Levante och nu ska det mycket till om Atletico skall vinna. Känns som att precis allt går Real Madrids väg när det gäller som mest, skulle inte överraska mig det minsta om marängerna lyckas knipa trippeln nu. Tänk på att Atletico inte haft någon riktig svacka än och den kan mycket väl komma nu när dom är så nära, men ändå så långt borta från titlar dom inte ens drömde om i början av säsongen.
Annons: