/spanien/barcelona/forum/4879.aspx/spanien/barcelona/forum/4879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-05-04 19:13
Alltså vinst igår och det hade varit en helt annan sak. Vår hjälte Pizzi hade kanske krigat till sig en pinne i kväll med sitt Valencia.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:12
Andreas-

Vadå mot Elche, hur tänker du då? Hur hjälper det At.Madrid att vi lägger oss mot Elche?
Barcelona Gabriel
Om Real Madrid tappar poäng innan de möter Espanyol, vilket dom INTE kommer att göra, men om dom gör det, och vi samtidigt vinner båda våra matcher (vilket inte mycket tyder på att vi gör heller med tanke på att vi suger för tillfället) då ska vi gå all in för att vinna den sista matchen.

Men bara om det händer - vilket det inte kommer. Så ja, vi ska stor lägga oss!
Barcelona Capitan \(^.^)/
I såna här scenarion ser jag det bara som en självklarhet att lägga sig i sista matchen. Vi har absolut ingen chans i ligan, våra spelare har knappt kämpat denna säsong och har spottat oss gång på gång i ansiktet varje gång de kom med deras falska löften och vedervärdiga ursäkter.

Att ta poäng mot Atletico är inte att avsluta snyggt, det är att ge oss culés en käftsmäll och samtidigt pissa på oss genom att hjälpa Real Madrid till en trippel. Tänk, efter alla falska anklagelser och skit vår klubb fått utstå från Perez-ägda tidningar i Madrid, ska vi hjälpa Real att vinna ligan. Tvi!

Dessutom har varken Real Madrid eller Barcelona gjort sig förtjänta av en ligatitel i år. Vill nu veta hur man avslutar den här gudsförgätna säsongen snyggt? Man gör allt i sin makt för att förstöra för Real Madrid och om det inkluderar en läggmatch mot Atletico så ska man fanimej göra det!
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-05-04 19:11
Hashomi

Hellre att vi framstår som ett skämt,, för att vi gör något som ALLA klubbar hade gjort än att Real och deras äckelklubb stoltserar med en trippel i FLERA år!
Barcelona Andreas-
2014-05-04 19:10
Vi ska redan förbereda läggmatch mot Elche, allt annat är en skandal och man spyr i munnen om vi ens slår en passning till rätt adress.

Real Madrid kommer inte tappa fler poäng, så enkelt är det.
Barcelona Besviken på Barca
Angående att lägga sig. Slog vi inte Atletico med 6-0 våren 2009 eller 2010 med några omgångar kvar? De la garanterat inte ner allt krut man hade då. Och har vi inte chans at vinna ligan är det faktiskt vår förbannade skyldighet att hjälpa Atletico.

"Avsluta säsongen snyggt" med att hjälpa Real att vinna den? Aldrig i livet!
Barcelona Rambla~
Gabriel Låt de köra över Valencia bäst de vill. De vet samtidigt att Barca aldrig kommer låta dem vinna ligan när sista omgången ser ut som den gör. Atléti ska bara göra sitt jobb hemma i näst sista omgången mot Malaga.. Gör inte colchoneros det, får de ju skylla sig själva.
Real Madrid Hashomi
2014-05-04 19:09
@Barca Barca:

FC Barcelona har en image och upprätthålla, lägga sig Barca kommer detta vevas lång tid i media och Barca kommer ses som ett smärre skämt i fotbollsvärlden. En storklubb tar inte av sig byxan och tillåter sig och bli våldtagen bara för att dess rival inte ska få fira.

Det är så vi fans må tänka, men en ledning och spelare tänker inte så, hade dom haft den förlorar mentaliteten så hade dom aldrig nått dit dom är nu.
Barcelona jawwa
2014-05-04 19:08
Vinner real trippeln kommer jag starkt överväga en bojkott av sporten i ett antal år. Skulle följande kombination, real vinner trippel och portugal vinner vm, uppstå kommer jag riva mitt examensbevis, säga upp mig från jobbet och bli mördare på heltid
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
Real plan funkar alltid. Ligg i backen med 11 man och anfall med på kontring.
Barcelona Gonzalez_Barca
Rambla~

Exakt, borde kanske skrivit placering, ansåg att det räckte med ordningen jag skrev de på. :P

Vore skönt om vi vann på inbördes möte, revansch för 06/07 säsongen då vi och Real tillsammans med Sevilla alla hade chans att vinna ligan med 2-3 matcher kvar, men som vi förlorade efter att ha hamnat på samma poäng som Real..
Real Madrid Hashomi
2014-05-04 19:07
@Andreas-:

Det är för mycket önsketänkande i ditt inlägg. Jag är helt säker på att Barca kommer gå för vinst i sista matchen. Klubben är för stolt och stor för att bete sig som en bottenklubb och lägga sig i sista matchen, speciellt när man fortfarande har chansen på titeln.
Barcelona NoGo™
2014-05-04 19:07
Lucho är vårt hopp nu! Sänker han Real så är de bara att anställa han på stört :P
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:05
Haha kan ni sluta att tro att Real kommer tappa poäng ikväll. Dem är mentalt otroligt starka just nu, dem missar inte den här chansen. Dom kommer att våldta Valencia!
Barcelona Barca Barca
2014-05-04 19:04
@Hashomi:

Okey nu hänger jag inte med hur du tänker. Du menar alltså att om vi slår alt Madrid/tar poäng mot dom i sista omgången, vilket betyder att real vinner ligan och har chansen att vinna trippeln, räddar våran säsong ? Menar du på allvar nu att vi glömmer ALLT den här säsongen och Camp Nou firar och allt är frid o fröjd ? Hur tror du det känns sen när real går och vinner CL veckan efter och stoltserar sig med trippeln medans vi sitter och skiter oss i brallorna för vad ? Jo avslutat säsongen "snyggt". Tro mig, ingen kommer skåla på Barcelonas gator för att vi avslutat "snyggt" på hemmaplan. Det är en indirekt hjälp till våran största rival som under en diktator tryckt ner staden och klubben Barcelona. Finns INTE en chans att klubben gör sådär, annars kan dom lika gärna gå o spotta katalanernas grav som blev förtryckta av diktatorn som hade real Madrid som sin gullegris.
Barcelona Himne del Barcelona
Rambla~

När Lafita nickade in 2-2 igår tänkte jag direkt att Atlético skulle tappa mot Levante. Det är så typiskt. Hade Barcelona vunnit igår är jag övertygad om att Atlético hade krigat till sig en stabil 1-0-seger idag.

För mig är det förlusten mot Granada som svider mer än något annat. Efter att ha klarat av två svåra bortamatcher mot Real Madrid och Espanyol som gav Barcelona initiativet gav man tillbaka det i med den förlusten.

Barcelona Luigi & Barca, no Mario
Vi ska lägga oss mot Atletico Madrid Punkt Slut!!!
Barcelona Rambla~
2014-05-04 19:02
Gonzalez_Barca Då tar vi ligan på inbördes möten, RM slutar trea. Knappt vi förtjänar det fast poängen säger ju annat och vi har även plus på de två topplagen. Spela roll hur vi spelade mot tex Valladolid och Granada.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
Förlorar real ikväll har vi ligan i egna händer.
Barcelona FCB_Messi
Tänk om vi hade vunnit igår ..............
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:01
De e så här man gör. Checka Gerrards vackra pass till Drogba, haha. Han ser honom hur tydligt som helst också. Här, varsågod!

Bam! Det förväntar jag mig!
Barcelona Andrés V
2014-05-04 19:00
Detta har blivit en riktig nagelbitare, liknande scenario har i vi premier League där tre lag har chansen att vinna ligan och allt avgörs i sista omgången. SJUKT är ordet.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-04 18:59
Håller med vi ska bara göra allt för att losa matchen mot Atletico, ni som vill att vi ska avsluta snyggt är ni seriösa?.

Smutslaget ska fan inte vinna ligan.
Barcelona Rambla~
Oh jävlar, de har chans på trippeln. Det hade jag nästan glömt bort. Nej faan, inte en chans att vi ger ligan till dom. Spela Sergi Roberto, Afellay och Song i sista matchen.
Barcelona Gonzalez_Barca
Tänk om Real förlorar ikväll, och vinner sedan sina resterande tre matcher samtidigt som Atletico vinner nästa vecka vi också, och vi vinner över Atletico i sista omgången.

Då ser det ut såhär:
Barcelona 91p
Atletico Madrid 91p
Real Madrid 91p

Sjuuukt!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
Haha om Real förlorar en match så har vi helt plötsligt allt i våra egna händer, Sjuk avslutning!
Barcelona Gabriel
2014-05-04 18:58
Vi ska göra 5 självmål också om det så krävs. Ta på oss 3 utvisningar, spela med alla bänkspelare, whatever it fucking takes. Tror ni Real inte hade gjort samma? Dem hade varit de första laget som la sig i en liknande sits!
Barcelona Andreas-
2014-05-04 18:58
Ni som säger att vi ska gå för vinst mot Atletico, snäll kan ni bespara oss era sjuka jävla tankar en dag som denna? En säsong som denna? Stick till puertan o fira istället. Förväntar mig att spelarna går ut i Media inom 2 timmar o förklarar hur viktig en läggmatch mot Atletico i sista matchen är för FC Barcelonas varumärke. Det finns inte att spela guldet till Real Madrid, det finns inte. Kommer inget uttalande så måste spelarna hotas till livet, finns inte en chans att Messi går all in, även om det var hans plan från början, om hans familj hotas till livet. Det är så jävla tragiskt att man ska behöva gå så långt när vi pratar om spelare i Barcelona. Dem ska veta att en läggmatch är given, man ska veta att det är lika viktigt att Real Madrid INTE vinner titlar som det är att Barcelona vinner titlar om man spelar i denna förening. Spelar vi med Xavi, Iniesta, Messi osv i sista matchen så har dem chansen att för alltid förstöra allt dem gjort för FC Barcelona. Dem kommer vara svin för evigt som aldrig ska få sätta sin fot i samband med Barcelona. En läggmatch gör dem till ännu större legendarer, fantastiska individer som man ska se o lära av.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-04 18:56
Är ni seriösa att vi inte ska lägga oss för att stoppa real till att vinna titeln? Dummaste jag hört... spelar ingen roll om det inte är sportsligt, vi kan VÄRKLIGEN inte ge real madrid ligatiteln, jag skulle gå i Ide då
Annons: