/spanien/barcelona/forum/4876.aspx/spanien/barcelona/forum/4876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-06-03 22:50
Jag tvivlar inte en sekund på att Neymar kommer lyckas minst lika bra i Barca som han gör i landslaget. I landslaget är han en helt annan spelare eftersom han där har tryggheten och självförtroendet.
I Barcelona är det egentliga problemet inte att han underkastar sig Messi eller inte får något utrymme, utan det är självförtroendet som inte riktigt är där. Att han missar en del i sista tredjedelen eller tappar boll när han kladdar för mycket är knappast Messis fel.
Med all den status som är runt Neymar glömmer man lätt bort hur ung han är. Många andra spelare i hans ålder räknas som talang medan Neymar redan ses som en världsstjärna och har förväntningar därefter. Neymar-gate har inte direkt gjort det enklare heller.
Barcelona Rambla~
2014-06-03 22:49
Cule4life Kun har inte alls lämnat in någon transfer request. Det är korkade Sport som skriver att det kommer krävas att han gör det om Barca ska ha någon chans att värva honom eftersom City vägrar att ens förhandla. Att lämna in en sådan är känsligt i PL och det ska mycket till innan en spelare gör det. För så fort de gör de får de precis alla emot sig, speciellt fansen. Det är väldigt ovanligt att spelare gör det.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-06-03 22:48
Den passningen....
Neymar11
2014-06-03 22:46
petersays (Barcelona) Haha nej han fick vara kvar! Vänskaps match och Panama har gjort sina byten, tror att det är pga det eller något
Barcelona petersays
2014-06-03 22:45
"Men va ? Rött kort för hands i straffområdet men inte straff? Hahaha "

Han gick väl inte ens ut till slut?
Barcelona Gio Style
2014-06-03 22:44
@Nesto:

Ja men justeee, dumstruten på =)
Barcelona Nesto
2014-06-03 22:43
Gio Style Han tillhör numer Napoli. Neymar är så mycket bättre i Brasilien än vad han är i Barcelona
Barcelona Gabriel
2014-06-03 22:43
Neymar påminner mycket om Ronalinho, men ingen kan få mig att le som Ronnie fick mig att le. Hans leende på planen, bara det fick mig att lysa upp. Han lekte fotboll, ibland såg det ut som han inte riktigt förstod vad all the fuzz was about och bara ville spela fotboll och ha kul.

Finns bara en Ronaldinho - den enda spelaren som är älskad av alla fotbollsfans i hela världen. Inte ens madridfans har något illa att säga om honom. Unik!
Neymar11
2014-06-03 22:42
Men va ? Rött kort för hands i straffområdet men inte straff? Hahaha
Barcelona Rambla~
2014-06-03 22:41
Okej, lugna er lite med hyllningarna, det är Panama de spelar mot. :)
Barcelona Cule4life
2014-06-03 22:41
Marquinhos om Barcelona: "PSG kommer bestämma". – Barcelona är ett fantastiskt lag. Jag kommer vänta och se vad PSG beslutar, säger Marquinhos till TV3 och fortsätter:

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/41674

"Barcelona vill ha Agüero – kräver en flytt". - Tidningen skriver att Agüero lämnat in en transferansökan och kräver att få lämna klubben nu när Barca knackar på dörren.

http://blogg.fotbollskanalen.se/sillybloggen/2014/06/03/barcelona-vill-ha-aguero-kraver-en-flytt/
Neymar11
2014-06-03 22:40
Man får det leende man fick när man såg Ronaldinho spela när man ser neymar lira
Barcelona Gio Style
2014-06-03 22:39
Japp Henrique som en gång i tiden tillhörde oss.
Numera lagkapten i Palmeiras.
Barcelona Gabriel
2014-06-03 22:38
Ronaldinho skadade sig en bit in på höstsäsongen 2003-2004 också det får man inte glömma. Han missade exempelvis hans första El Clasico på Camp Nou, den vi förlorade med 2-1. Hans första säsong hos oss var magisk. Annars föreslår jag att ni hittar någon sida där ni kan ladda ner alla matcherna från den säsongen och kolla om på dem. Sommar snart, ni får eran ledighet, bara att kolla tillbaka.

Han var otroligt bra hans första säsong redan från dag 1. Barcelona sög den första halvan av säsongen, men Ronaldinho var den enda som visade klass redan från början.
Neymar11
2014-06-03 22:37
Mäktig att publiken hyllar neymar
Neymar11
2014-06-03 22:35
Hur kan det inte vara straff där? Haha Neymar neymar neymar, Brasilien utan neymar är inte mycket att hänga i julgranen
Barcelona Cule4life
2014-06-03 22:35
Ter Stegen
Alves - Pique - Hummels - Alba
Cesc - Sergio - Iniesta
Messi - Agüero - Neymar

VS

Suarez
Ronaldo - Bale - Di Maria
Modric - Alonso
Contrao - Ramos - Varane - Carvalj
Lopez

Nästa EL-Classico, DRÖM MATCH !
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2014-06-03 22:34
Neymar är ett geni!
Barcelona Blaugrana91
2014-06-03 22:34
Neymar ligger bakom allt!!!
Neymar11
2014-06-03 22:33
Bentley King (Barcelona) Höstsäsongen var sisådär han blixtrade till några matcher men det var under våren han exploderade och tog oss från en 12:e plats till 2:a platsen
Barcelona Bentley King
2014-06-03 22:31
Gabriel (Barcelona) Jag säger inte att han floppa första säsongen. Han gjorde bra ifrån sig men det var inte tills andra säsongen 2004/2005 som han exploderade
Neymar11
2014-06-03 22:30
Vampíro (Barcelona) Neymar rör sig ganska fritt i Barcelona med, skillnaden är den sista tredje delen. Då han söker efter Messi istället för att testa själv. Och där ödmjukheten slår in, men han kommer att växa i Barcelona tröjan redan till nästa säsong Varken klubben eller tränaren har gett inom instruktioner att öppna ytor för Messi ( vad jag tror ).
Barcelona Barclasico
2014-06-03 22:30
Henrique?? Va inte han vår spelare tidigare?
Barcelona Barca Barca
2014-06-03 22:26
Gabriel Jag tror att Neymar och Messi skulle maxa sina egenskaper om båda fick fria tyglar i anfallet. Tatas fotboll var alkdeles för statisk, det fanbs inga positionsbyte nånstans, under Pep första säsong(den säsonfen vi spelade som bäst) så kunde Eto'o och messi byta positioner, även Eto'o kunde hamna på andra kanten och byta med Henry. Tatas fotboll var för statisk, motståndarna kunde ba sätta punktmarkering på Messi och Neymar o då är det kört när ingen av dom byter position.
Barcelona Vampíro
2014-06-03 22:26
@Neymar11:

Jag tycker du har fel. Klubben värvar en av världens bästa offensiva spelare och använder honom som en vattenbärare som ska löpa och öppna upp ytor.

Visserligen är det tufft att vara ny och allt det där men han får knappast någon frihet på planen. Han tvingas ut på vänsterkanten och ibland ännu värre, högerkanten. Titta bara på den här matchen, Neymar rör sig över stora ytor och kombinerar med sina medspelare hela tiden. I Barça, not so much.

Det är ingen nyhet direkt, alla toppanfallare från Ibra till David Villa och Alexis får ut ca 65% av sin kapacitet när de kommer till Barça. Mycket beror på att vi under Pep valde att göra om hela offensiven för att få ut max av Messi. Det gick bra i ett par år men om laget ska utvecklas så bör man gå vidare.
Barcelona Barieta
2014-06-03 22:25
If Cesc leaves, Atletico's Koke (22) is main option, but Barcelona won't pay 60M buyout. Sevilla's Ivan Rakitic (26) is alternative. [rac1] Rakitic tycker jag man borde gå för, inte så hög prislapp och mycket kvalite.. han är ju också lite längre vilket kan vara nyttigt
Barcelona Gabriel
2014-06-03 22:23
Bentley King

Var inte Ronaldinhos första säsong hos oss minnesvärd? Du måste ha missat hela den säsongen.
Neymar11
2014-06-03 22:23
Kör vi 2 defensiva mittfältare och byter formation till 4-2-3-1. Så är det möjligt att låta neymar och Messi har fria roller, och det hade vart sjukt intressant Sergio Cesc/Vidal/Pogba/Gud vet vem Sanchez neymar Iniesta Messi
Barcelona Bentley King
2014-06-03 22:21
Vi får inte glömma att Ronaldinhos första säsong i Barca var inte heller så minnesvärd. Neymar är ny i Europa och i väldigt ung ålder.
Barcelona Gabriel
2014-06-03 22:15
Vi sitter på en guldklimp i Neymar. En spelare som kommer att bli världens bästa och vinna guldbollen om vi använder honom rätt. Vi får inte förstöra hans talang och begränsa honom på det sättet. Kan vi hitta tillbaka en gammal Messi samtidigt som vi får ut ut Neymars fulla potential i Barcelona så är mycket vunnet. Frågan är bara Lucho ska göra för att ge båda två den friheten de behöver utan att samtidigt rubba balansen i laget?
Annons: