/spanien/barcelona/forum/4875.aspx/spanien/barcelona/forum/4875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-05-05 23:06
Gabriel Hummels? På riktigt? Nonchalant- check Osäker-check Taktiskt okunnig- check Långsam- check Subotic däremot är min favorit, och är det någon som skulle göra pique bättre så är det just han. Tyvärr så har inte klubben ögonen på honom Benatia- har jag inte sett så mycket av, men har väl bara hört lovord om honom Mangala- tror jag gör sig som bäst i ett defensivt inriktad lag Jag förespråkar en luiz värvning endast om vi värvar ytterligare en mittback
Postat via SvenskaFans-appen
Jeffson
2014-05-05 23:05
Jag älskar verkligen David Luiz. Men att sätta honom bredvid en redan vilsen Pique i backlinjen? Nej nej nej. Det hade säkert funkat bredvid Puyol (eller Thiago Silva) men med Pique är jag ytterst tveksam minst sagt.

Men, om vi även köper en Hummels eller Mangala så får gärna Luiz komma också. Fast då känns det plötsligt överflödigt. Jag hoppas på en etablerad mittback och ett löfte. Kosta vad fan det vill bara det blir ordning där bak.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-05 23:05
Jag tror jag gillar Luiz pågrund utav att han påminner mig om en ung Puyol, till en viss del är det väl utseendet med det rufsiga håret samt den ettriga stilen och något vårdlösa sättet han försvarar sig på, alla minns hur Puyol var i början då det blandades bra prestationer med vårdslösa onödiga prestationer där bensaxen kom till titt som tätt. Som sagt Puyol mognade och spelade mer och mer som en klass back där han variera hjärta och hjärna.
Barcelona J.Gamper
2014-05-05 23:03
Trött på pedro vs Alexis.. båda är dåliga för tillfället så enkelt är det. Vill gärna ha in nytt blod.. en killer inom straffområdet som alla våra playmakers kan spela till. En som är bra på avslut både med pannan och fötterna
Barcelona MrKnowledge
2014-05-05 23:02
Benatia och Laporte vore drömmen men dom har ingen cl rutin så dom lär väl inte värvas....
Barcelona Bentley King
2014-05-05 23:02
Mangala hade passat bäst inget snack om saken! Han har ledarmentaliten, krigarmentaliteten, intelligensen samt fin tekntik i både brytningar och passningar. Jag är säker på att han kommer att vara startman i franska landslaget där konkuransen inte är liten
Barcelona Gabriel
2014-05-05 23:01
Neymar11

Hummels, Subotic, Benatia, Mangala och Laporte är mina topp 5 och alla enligt mig bättre alternativ än David Luiz.
Barcelona Lion24
2014-05-05 23:00
Gio Style

Men kan inte självförtroende ha gäckat Pedro precis på samma sätt som Alexis? Hur många spelare levererar när dom inte har självförtroende? Alexis hade inte självförtroende, det var därför han sköt rakt på, enligt dig alltså. Men varför är Pedro ''tvungen'' att göra mål fastän han har samma skitiga självförtroende som Alexis? Du måste väl ha förstått att Pedro inte har samma ''killerinstinct'' när han inte har fått spela de stora matcherna? Dubbelmoral?
Neymar11
2014-05-05 23:00
Gabriel Vilken mittback passar in i profilen som vi söker?
Barcelona Hyder
2014-05-05 22:59
1.70-ligan - köp en back, tack

Varför inte? Så säger jag. Soriano är absolut inget kraftpaket a lá Cardozo eller Mandzukic men han är en jävla målskytt. Han känner till klubben väl och gör dundersuccé i Salzburg (hur högt det nu rankas). Jag skulle lätt kunna ge honom en chans som central pjäs i anfallet. Verkar inte som att vi är efter speciellt många kraftpaket i alla fall.
2014-05-05 22:57
Liverpool behövde alltså bättre målskillnad?
Det förklarar ju varför dem forsatte att gå fram, men vad som är obegripligt är Coutinho och försvarets agerande, lite rutin det där var rena rama junior misstag.
Lider med Liverpool dem förtjäna ett bättre öde!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-05 22:56
@barcastuff: Jonathan Soriano (Salzburg): "I don't rule out that Luis Enrique might want to sign me. I'm good here, but who would say no to Barça?" [ser]
Barcelona Gio Style
2014-05-05 22:56
Helvette vad tråkig fotbollen har blivit på senare tid.
Unnade verkligen Liverpool ligatiteln då de kom från ingenstans och spelade en underbar fotboll.
Men fotbollen är bra jävla ful ibland, nu tappar de på slutet mycket tack vare äckliga Chelsea...
Det skulle inte förvåna mig om Atletico torskar både ligan och CL bara för att =/
Barcelona Gabriel
2014-05-05 22:53
Fy fan stackars Liverool. Usch, lider med dem!
Barcelona Gabriel
Neymar11 Lyssna, du kan sluta. Du kommer aldrig att övertyga mig om att David Luiz är rätt mittback att satsa på. Och jag har sett flera av hans matcher. Är ett fotbollsfreak, kollar på PL varje helg och i somras missade jag inte en ens av Brasiliens matcher. Så jag har en klar och bestämd bild om hur David Luiz är som spelare, vi kan agree to disagree för du kommer aldrig att övertyga mig. Kommer att hoppas och hålla tummarna tills sista sekunden att den värvningen inte blir av. Om den sedan blir av och jag haft fel angående honom så är jag man nog att stå för det sen. Men tills dess, så kommer jag absolut att vara emot ett köp av David Luiz.
Barcelona Hyder
MessiyoyO 10 Helt rätt att gå för ett fjärde mål dock eftersom att dem måste fina till målskillnaden för att ens ha en chans att vinna ligan förutsatt att City vinner resten av sina matcher. Allt eller inget. Och inget blev det. -------------------------------- Om Luis Enrique kan visa det temprament han gjorde som spelare, bring him in! Han filosofi när han tränade b-laget var annorlunda från den som Pep anammade. Mer fysik och hårdare spel istället för en genuin tiki-taka vilket jag köper helt i dagsläget. Han har även god koll på ungdomarna och kanske har han fog nog för att spela in Rafinha i laget. I sanningens namn finns det inte många säkra kort för vår klubb just nu. Inte ens Klopp. Vem har sagt att ledningen skulle ge några andra tränare fria tyglar om de inte gjorde det med Tata? Det är där problemet ligger. Egentligen inte i vilket namn som ryktas till tränarposten. Luis Enrique kan vara det bästa alternativet med en något annorlunda fotboll men fortfarande med ett grundspel som är förankrat i totalfotbollen.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-05-05 22:52
Synd om Liverpool, tråkigt för fotbollen ifall nu city vinner ligan. Sen är det lite komisk hur fans till plast lag som city o chelski ogillar Liverpool. Även arsanal och man u fans. Arsenal 8 år ingen titel. Manchester United, ingen CL nästa säsong. Skönt!!! Jag önskade innerst inne att Liverpool skulle vinna ligan men det blir svårt om det här 3-3 resultatet håller sig. Gerards klumpiga agerande mot chelski betalar sig nu. Jag innerst inne hatar chelski, shity, och real råttmadrid.
2014-05-05 22:52
@Júnior.:

Jag tror inte Chelsea släpper någon spelare till oss om jag ska vara helt ärlig, inte så länge Mourinho styr och ställer.

Jag tror att det står mellan Benatia och Hummels, när Zubi insett att det inte är någon ide att förhandla med Chelsea.
Barcelona Gio Style
2014-05-05 22:51
Lion24
"Så kom du igen polisen".
Varför skriver du om mig, Alexis landsman, om du inte vill ha ett svar?
Polisen kommer fram så fort man kritiserar Alexis, du är bra selektiv i din läsning du va?

"grande jw skrev följande:
Nu är vi tillbaka på ruta ett när det gäller Alexis självförtroende. Så det är ju lika bra att sälja honom. Det tog nästan 2 säsonger för honom att börja träffa målet i Barcatröjan.

Du skrev:

Så fort han började bänkas i dem viktigaste matcherna så gick självförtroendet ner på 0. Nu avslutar han hellre rakt på för att träffa mål än försöker göra mål."

Hahaha alltså du är så körd i skallen mannen, hur "kritiserar" grande_jw honom och hur "försvarar" jag Alexis i det här läget?
Förstår du inte hur du lever inne i din låtsasvärld och vinklar allt till något som inte finns? WAKE UP MAN!
Jag håller snarare med honom i det han säger, jag säger knappast att han är en gudabenådad avslutare.

Alexis har aldrig haft någon killer instinct, han har aldrig varit den sortens spelare, han har ALDRIG vart en målgörare.
Däremot gjorde Pedro en massa mål sina 2 första säsonger, han gjorde mål i 6 olika turneringar under en säsong.
Tycker du inte då att frågan "Vart är din killer instinct?" befogad?
Är det inte det som lyfts fram som Pedros styrka när man väl jämför dessa två?

Jag har många gånger klagat på Tatas beslut att börja med Neymar eller Cesc istället för PEDRO och Alexis som båda visade bra form under säsongen.
Jag har skrivit att det är ett hån mot både Pedro och Alexis att få ge plats åt andra spelare som varit iskalla i vissa skeden av säsongen.
Det ger dem sämre självförtroende, ja?
Jag har aldrig påstått motsatsen och jag tycker att både Pedro och Alexis förtjänar bättre behandling.
Man tog inte vara på deras form och istället så körde man ner självfötroendet i botten, nu när Neymar är skadad så ska de båda helt plötsligt leverera på regular basis efter att ha blivit sänkta 10 meter under jorden.

Tyvärr är inte Pedro en killer längre, jag undrar vart skärpan tagit vägen dem senaste 3 åren för jag minns att han var en underbar målgörare.
Jag unnar honom bättre behandling men som jag tidigare sagt så gör sig Pedro bäst på vänster sida, och det är där vi numera har Neymar.
Alexis har levererat bättre till höger tycker jag, därför föredrar jag honom i den tänkta startelvan.
Jag vill inte att någon av dem ska säljas.
Jag gillar Pedro.

Dags att vakna upp och inse att du är helt snett ute på samtliga plan, som vanligt.
Neymar11
2014-05-05 22:49
Gabriel Så varsågod kolla på matchen och kolla vem av dom 2 som gör den andre bättre :)
2014-05-05 22:48
@Gabriel:

Jag lider med Liverpool, money talks City på väg att ta hem det hela då.
Suck ;/
Barcelona MessiyoyO 10
2014-05-05 22:46
Vad fan gör Liverpool?! Dem har tappat en 3-0 ledning på Palace. Man går för ett fjärde mål istället för att försvara sin ledning. Dem ger ju bort titeln till City om de spelar oavgjort.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
Gabriel Ja, fast priset är också viktigt för mig om man ska välja mellan Laporte och Luiz. Skulle brassen kosta närmare 10milj MINDRE hade jag tyckt det vore smartare. Samtidigt hade jag lagt några miljoner extra på tex Hummels istället, any day
Barcelona LeoMessi
Om jag ska vara ärlig så skiter jag i om ledningen värvar en mittback utan att kolla med tränaren först. Pep och Tito ville ha Silva eller ingen, det blev ingen alls. Tata var likgiltig, räknade Puyol som ett nyförvärv.
Barcelona AndreD
Hahahha Liverpool vad i helvete
Barcelona Gabriel
2014-05-05 22:45
Och e sprack ligan definitivt för Liverpool. Fyfan, det här är utav tvekan den sämsta fotbollssäsongen på riktigt jävla länge!
Barcelona Júnior.
2014-05-05 22:45
Ride_The_Big_One(6)

Det kan givetvis vara som du säger, själv är jag dock skeptiskt till det utan facit i hand.

Tror du inte att David Luiz blir den stora mittbacksvärvningen samtidigt som den unga mittbacken blir i form utav någon annan, som t exLaporte? Det skulle jag tippa på.
2014-05-05 22:42
Jag köper absolut att vi behöver en ledare i försvaret, vilka finns det där ute som ni kan tänka er styra vår backlinje? Är dessa bra nog att styra? Benatia Hummels Vertonghen Det var dem på rak arm jag kan komma att tänka på, vissa har varit kapten i nuvarande eller tidigare klubbar så en viss pondus måste dem väl ändå ha. Vilka pjäser tycker ni har ledaregenskaperna som behövs?
Barcelona Vampíro
2014-05-05 22:38
@Barieta:

Det låter så långt ifrån Zubi man kan komma. Finns inte på kartan att han tänkt så många steg i förväg. David Luiz ryktet har ju funnits långt innan Lucho var på tapeten så han känns mer som en spelare ledningen har beatämt sig för.

Sen har vi även Ter Stegen, definitivt en stark målvakt men är det någon tränare som har velat få honom? Nope det är ledningens värvning rakt av. Det luktar alldeles för mycket Perez logik över det hela, jag värvar ett gäng spelare sen får den nye tränaren lösa laget. Det har sällan vart ett vinnande koncept.
daacun
2014-05-05 22:37
koeman92 (Barcelona) Jag tycker synd om Pique varje gång han darrar mot christiano Ronaldo
Annons: