/spanien/barcelona/forum/487.aspx/spanien/barcelona/forum/487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2016-07-11 13:22
[QUOTE=Skurhink]DM1982 Vi spelade betydligt bättre utan Messi vi åxå! Så patetiskt av er och sitta och försöka förminska det Ronaldo och Real gör som faktiskt är bra! Är det så förbaskat svårt att i det här forumet att enbart prata om det som rör Fc Barcelona som lag och klubb? [/QUOTE] Så du menar att Portugal inte spelade bättre när Ronaldo klev ut? Det var intressant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Skurhink
2016-07-11 13:09
DM1982 Vi spelade betydligt bättre utan Messi vi åxå! Så patetiskt av er och sitta och försöka förminska det Ronaldo och Real gör som faktiskt är bra! Är det så förbaskat svårt att i det här forumet att enbart prata om det som rör Fc Barcelona som lag och klubb?
Barcelona the cameroonians
2016-07-11 12:56
Smogen och El Pistolero

Ja, COPE har kommit med den ena osanningne efter den andra.

Josep Vives, klubbens talesperson, var emellertid väldigt lugn när han blev konfronterad med "nyheten" och säger att "Messi känner av situationen, men varken han eller hans omgivning har förmedlat något annat än att han vill stanna"

Vidare inser klubben kontroverserna med den kampanj som man startade till förmån för Messi på Twitter, men meddelar att det kommer bli fler under veckorna som kommer. Okej...
Barcelona enkos
2016-07-11 12:42
@Zyzz:

Han behöver inte vinna något mer. Han vann något Portugal aldrig tidigare vunnit. Han är Portugals gud för all tid .
2016-07-11 12:39
Guardiola ska tydligen ha lämnat en liten hälsning till Ancelotti på whiteboarden inne i tränarkontoret; "Högaktningsfullt, må lyckan vara med dig Carlo! // Pep"
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-11 12:38
[QUOTE=the cameroonians]Jaha, inte nog med att Portugal vann igår - idag vaknar man upp till nyheten att Messi funderar på att lämna Barcelona efter att hans kontrakt går ut 2018. Det är Cadena COPE som i programmet el partido de las 12 pratar om att Messi tagit många hårda smällar den senaste tiden och att han känner förföljd och trakasserad. Klubbens försök att via hashtagen #WeAreAllMessi ska ha gjort honom "kall och likgiltig" och snarare fått motsatt effekt med än mer negativ fokus. Nu är visserligen COPE ingen vidare radiokanal och de har varit ute på djupt vatten tidigare när det gäller Barcelona. Därför hoppas jag att allt är lögn och att Messi, som kommer ansluta till försäsongne den 25:E juli, är helt inställd på att fortsätta i blaugrana många år framöver. [/QUOTE] Samma Cadena COPE som skrev att Neymar skulle till RM? Kom igen... De kommer med bs efter bs om oss.
Barcelona DM1982
2016-07-11 12:23
För övrigt så ska Messi tydligen vara tillbaka i träning 25:e, säkert de spanska spelarna också runt då.
Barcelona DM1982
2016-07-11 12:05
Det roligaste igår var att Portugal spelade bättre när Ronaldo inte var med. Säger väl lite om lagspelaren Ronaldo.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-11 11:56
Ett Tyskland i final hade ju kört över Portugal alla dagar i veckan. Men en straff i semin förstörde hela matchen och dem kunde till slut inte resa sig.....hatar verkligen all den uppmärksamhet som Ronaldo får, helt oförtjänt!!! Därför ville jag att dem skulle förlora igår...för jag visste hur tonläget skulle se ut efter matchen...Ronaldo som spelade 20 minuter i finalen lyfts upp som hjälten och frälsaren. Det roliga är att Portugal hade förlorat om han var kvar på planen, dem får tacka honom att han blev skadad....Portugal spelade bättre utan honom! Helt osynlig i två finaler och ändå kallas han nu för bäst genom alla tider HAHA. Antingen är folk dumma i huvudet eller helt enkelt jävligt enögda!
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-11 11:55
Zyzz

Fortfarande väger det jävligt tungt att vinna CL och EM under ett och samma år och en Ballon Dor på det också....svider i hjärtat oavsett!
Barcelona Zyzz
2016-07-11 11:43
Vi kan glädjas åt en sak i alla fall, och det är att Ronaldo aldrig någonsin kommer vinna en landslagstitel igen. Han kommer dessutom aldrig någonsin att vinna CL igen (för Real kommer inte ha samma tur med lottningen igen på ett tag och då har de inte en chans). Ronaldos karriär tog slut igår. Han kommer att vinna ballon d'or (oförtjänt) i vinter, men efter det är han helt slut.
Barcelona Smogen
2016-07-11 11:40
[QUOTE=the cameroonians]Jaha, inte nog med att Portugal vann igår - idag vaknar man upp till nyheten att Messi funderar på att lämna Barcelona efter att hans kontrakt går ut 2018. Det är Cadena COPE som i programmet el partido de las 12 pratar om att Messi tagit många hårda smällar den senaste tiden och att han känner förföljd och trakasserad. Klubbens försök att via hashtagen #WeAreAllMessi ska ha gjort honom "kall och likgiltig" och snarare fått motsatt effekt med än mer negativ fokus. Nu är visserligen COPE ingen vidare radiokanal och de har varit ute på djupt vatten tidigare när det gäller Barcelona. Därför hoppas jag att allt är lögn och att Messi, som kommer ansluta till försäsongne den 25:E juli, är helt inställd på att fortsätta i blaugrana många år framöver. [/QUOTE] Jag väljer att hellre lita på Messis egna ord om att han aldrig vill lämna Barcelona. Känns bättre så. :)
Barcelona Smogen
2016-07-11 11:37
[QUOTE=Tiki-Taka]Ett Island mål i 93 min mot Österrike förstörde allt.... [/QUOTE] samt Kroatiens mål mot Spanien i 93e.....
2016-07-11 11:27
Jaha, inte nog med att Portugal vann igår - idag vaknar man upp till nyheten att Messi funderar på att lämna Barcelona efter att hans kontrakt går ut 2018.

Det är Cadena COPE som i programmet el partido de las 12 pratar om att Messi tagit många hårda smällar den senaste tiden och att han känner förföljd och trakasserad.
Klubbens försök att via hashtagen #WeAreAllMessi ska ha gjort honom "kall och likgiltig" och snarare fått motsatt effekt med än mer negativ fokus.

Nu är visserligen COPE ingen vidare radiokanal och de har varit ute på djupt vatten tidigare när det gäller Barcelona. Därför hoppas jag att allt är lögn och att Messi, som kommer ansluta till försäsongne den 25:E juli, är helt inställd på att fortsätta i blaugrana många år framöver.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-11 11:22
Now for the all the knuckleheads who are saying this Final win seals Ronaldo's legacy as the 'greatest of all time' despite him not even playing really or scoring, here's some food for thought (considering you guys are capable of getting your head out of your a*s and think lol)- so Roanldo's legacy is sealed because his TEAM won it for him, and Messi's legacy is tarnished forever because HE failed to win it all on his own? Hypocrisy much?? If anything it shows you lot rate Messi as a better individual player who has to do it on his own to be G.O.A.T while Ronaldo's legacy is defined by team's win I'm his absence. Having said that, Ronaldo is an unbelievable player, and aspiring footballers all over the world should look at him for inspiration as this guy has the world at his feet through 70% perspiration and 30% talent (IMHO). He keeps going and going and going, and fortune has truly favoured this bold, gritty hell of a player. Truly blessed to be a football fan in a time when Ronaldo and Messi emerged and conquered. This rivalry is truly for the ages. Texten ovan summerar väl upp Ronaldo/Messi diskussionen relativt bra....Portugal spelade som ett lag och vann utan Ronaldo. Med Ronaldo i laget hade dem garanterat förlorat, då dem resterande i laget hade förlitat sig för mkt på honom. Att ens nämna CR med dem allra största genom tiderna är en skymf. Det räcker visst med att skrika vid sidlinjen för att få all uppmärksamhet för EM vinsten. All heder till laget och Eder, inte Ronaldo!
Barcelona Deulofeu
2016-07-11 11:02
Skönt att em är slut! Längtar tills ligorna drar igång igen...
Barcelona enkos
2016-07-11 10:21
Ronaldo som förväntat hyllas idag till skyarna. Det snackas om hans brandtal som avgörande och för att han styrde laget från bänken. Ja som om han själv spelade och avgjorde. Medier älskar att hitta på något att skriva om. Nu är han som Maradona en ledare och må ganska ser honom redan som en blivande tränare i framtiden.
Barcelona Barca - Puyol
2016-07-11 10:00
Ronsldos EM vinst är värd 3 UCL titlar. Denna EM titel gör att Ronaldo har säkrat Ballon D'or 100%. Messi kan glömma Ballon D'or. Vi kommer få se alla i januari när Ronaldo får sitt 4:e Ballon D'or återigen orättvist men livet är för kort för att klaga. År 2016 är ett år som slutade så dåligt för fotbollsälskare. Ja vi vann dubbel men vad hjälper det när Messi missar chansen att vinna ens Argentina. Real vinner UCL och Portugal vinner EM. Ronaldo vinner 2 titlar som är 10 gånger så viktigare än dubbel. Som Culé vill man bara glömma detta. Frågan är hur motiverad Messi kommer vara? Kommer han kämpa för fler titlar?
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-11 09:50
Ett Island mål i 93 min mot Österrike förstörde allt....
Barcelona Gabriel
2016-07-11 07:58
Fuerza Offer? Förlåt men du vet inte vad du snackar om. Jag gör mig knappast till offer när jag skriver på det sätt som jag gör. Hade jag velat göra mig till ett offer så hade jag valt att formulera och skriva mitt inlägg på ett annat sätt. Det var det första. Det andra är att du återigen inte vet vad du snackar om, hade jag saknat självkritik så hade jag personligen inte valt att skriva ett långt inlägg här inne ämnat för skribenten "Blaugrana91" där jag personligen bad om ursäkt. Men det räknas inte. Det är inte att ha självkritik i dina ögon. Nej bra. Sen nämner skribenten "Thierry Henry" Balon D'or mitt i allt och när fan har jag ens tagit upp det? Skribenten i fråga väljer snarare att dra egna slutsatser om varför jag avskyr både Portugal och Real Madrid och begränsar den slutsatsen till att det har med Ronaldo och hans chanser till att vinna Balon D'or ökar. Med andra ord, rent skitsnack. Varför jag avskyr Real Madrid behövs det ingen förklaring till men varför jag avskyr Portugal begränsas inte med fotbollsspelaren Cristiano Ronaldo (som Thierry verkar tro) utan snarare är det en vidrig fotbollsnation med ett gäng rövhål till spelare som Pepe, Carvalho, Ronaldo, Bruno Alves för att bara nämna några - Figo historien gör det inte bättre heller, eller Mourinho. I have no love for them och i en tid när både Real Madrid och Portugal vinner de 2 största mästerskapen inom loppet av någon månad så är det jäkligt svårt (för mig) att inte se det som ett skit år (i stundens brinnande hetta när man skriver av sin besvikelse). Det är så jag känner men jag anser att demokrati som du predikar så fint om bara gäller det finstilta, dvs alla utom mig eller, och att jag bör se över mitt supporterskap för att jag "fokuserar på andra lag". Vissa älskar och hatar inte med samma glöd och passion som jag gör, that's fine, det är inget jag begär men kom inte till mig och säg "sluta hata på andra fotbollslag och fokusera på ditt egna". Klart man surnar till. Indirekt sagt att jag bryr mig mer om andra fotbollslag än Barcelona bara för att jag även lägger ner tid på att visa mitt missnöje över att ett lag jag verkligen inte sympatiserar med vinner EM. Och jag borde fundera över mitt supporterskap? Okej fine, jag och hela min släkt (som känner precis likadant som mig) som är uppvuxna med klubben ska se över vårat supporterskap för att någon forumskribent på svenskafans, som uppenbarligen är jävligt mycket större culé än vad min spanska släkt är, säger det samt för att några musklickat på like-knappen till hans inlägg? Ja troligt. Sorry men ingen har den rätten att säga så till mig då jag har följt klubben in och ut med en brinnande glöd sedan barnsben och om någon säger något sånt så kommer jag att säga ifrån (oavsett vad du eller någon annan tycker om det). Arrogant eller inte men jag skiter uppriktigt talat i vad du eller nån annan här inne tycker om mig. Man kan inte vara omtyckt av alla och jag vet att jag under årens lopp har bidragit med jävligt mycket till det här forumet. Jag är inte perfekt, långt ifrån, men oftast ber jag om ursäkt rätt så snabbt för de övertramp som jag gjort. Men jag tänker inte ta när någon ber mig se över mitt supporterskap. Vill folk som du hata mig för att jag slår till hårt och säger ifrån så får ni göra det. Jag hade reagerat på samma sätt igen om någon annan gjorde det. En sista sak är att man kanske inte ska ta allt man skriver på så blodigt allvar framför allt när man skriver inlägg i studens hetta och känslorna florerar. Att det här ska vara det sämsta fotbollsåret jag upplevt som culé är knappast sant då jag upplevde kris perioden under Gaspart eran men just nu mår man (jag) inte bra som culé. Real Madrid vinner CL, Portugal vinner EM, Argentina förlorar Copa America finalen när Messi missar sin straff, Messi blir dömd för skattebrott, Juntan förlänger med Qatar osv. Allt handlar inte om det sportsliga heller. Och jag är dessutom långt ifrån den enda som känner som jag gör. Men det är bra o veta. Alla culés som hatar att Real Madrid vann CL och att Portugal vann EM och inte istället fokuserar på dubbeln, och som sagt att 2016 varit ett värdelöst år ska genast se över sitt supporterskap - demokrati gäller men eh, nej det gäller bara vissa, och självkritik saknas när man dagen innan skrivit en personlig lång ursäkt till en skribent. Bra du lärde mig mycket. Tack!
Barcelona oocbgb
2016-07-11 07:33
[QUOTE=enkos]Det som skiljer Ronaldo och Messi är att Ronaldo ger 120% i varenda match medan Messi går och promenerar i 7 av 10 matcher och aldrig anstränger sig till max. Ro avdo maken till större vinnaren har man inte sett. Efter ännu en Copa final förlusten för Messi och ikväll när Ro sidor vinner guld blir jag bara mer förbannad på Messi att han skulle lathet har gjort att han förlorat mycket och å andra sidan skänkt flera guldbollar till Ronaldo har sagt det flera gånger. Ronaldo borde skicka Bloomor till Messi som stort tack. [/QUOTE] El pasillo, hur orkar du?
Barcelona Dûssel
2016-07-11 06:35
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

"Idioterna i hans lag " bara för dem inte håller messi klass så är de inga idioter.
För många bra spelare i ett lag kan ofta ställa till det.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-11 02:11
Enkos Man får absolut kritisera, men det luktar sjukt mycket troll om dig att du ens pallar. Nu säger du Messi viker sig varje final. Kollar du ens finalerna? Han är den enda som gör rätt i Argentina i finalerna, serverar och kontrollerar tempot, men idioterna i hans lag missar alla lägen. Inte Getafe han spelar mot, vill du att hans ska dribbla av hela laget för det ska duga för dina maräng ögon? Btw du hyllar ronaldos prestationer i finalerna, förlåt mig men spelade han idag? Eller syftar du på när hoppade runt tränaren som prestation? Finalerna med klubblaget ska vi inte ens snacka om för där klär Messi av dig o cristina samtidigt. Gå tillbaka till puertan troll.
Barcelona Culés
2016-07-11 01:46
Btw, någon som såg att David Villa delade ut trofén i FIFA-VM i New York.
Barcelona Culés
2016-07-11 01:45
Enkos "Och det handlar att Messi var osynlig i alla tre finaler. Hade han höjt sig lite hade det kunnat gå vägen, i alla fall en av tre." Ja, Messi syntes inte till på plan när han gav Higuain typ tre frilägen. Hans fel var det att Higuain missade alla tre också. Kasta dig, ditt troll.
Barcelona wallmannen
2016-07-11 01:38
Det finns inga kriterier, allt är subjektivt.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Reymar
2016-07-11 01:33
@basaric - "el guaje":

Vad är kriterierna för att man ska vinna Ballon D'or? Är det den som gör mest mål i så fall ska Suarez vinna den men samtidigt har Ronaldo vunnit två tunga titlar. Spelmässigt är Messi överlägsen och värt att notera är att Suarez inte alls hade gjort så många mål som han gjorde om det inte vore för Messi som i slutet av säsongen enbart spelade för att assistera Suarez.

Just nu är det fördel Ronaldo men det snackas om att han kan missa ett par månader och då kan Suarez och framförallt en revanschsugen Messi gå före i racet om Ballon D'or.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-07-11 01:10
Mycket snack om hur hemskt detta fotbollsår har varit, och på sätt och vis håller jag med. Portugals EM-vinst och Real Madrids CL-titel lämnar knappast en behaglig eftersmak av flera anledningar.

Men låt oss inte glömma att vi har fått bevittna ett fantastiskt Barça vinna en fantastisk dubbel. Vi har världshistoriens bästa fotbollsspelare och vi får se honom tillsammans med resterande truppen skapa den fotbollsmagi som andra titelvinnande lag uppenbarligen inte kan leverera (läs Portugal och Real Madrid).

Riktiga vinnare är inte de som tar titlar genom att strypa underhållningsvärdet.

"Quality without results is pointless. Results without quality is boring.'' - Johan Cruyff.

God natt.
Barcelona basaric - "el guaje"
2016-07-11 01:02
Portugal hade åkt ut i gruppen om UEFA inte ändrat sina regler inför årets upplaga av europamästerskapet. Istället lyckas dom vinna turneringen genom att vinna en enda match under ordinarie speltid. Snacka om att Ronaldo har flyt. Både i CL där hans klubblag vinner titeln genom att möta lag som Shaktar, Malmö, Wolfsburg, Manchester City, Roma på vägen, och med landslaget där han får möta lag som Island, Österike, Ungern och Wales. Han är dock inte ens i närheten av att vara anledningen till att hans klubblag samt landslag lyckas vinna titeln. I Champions Leauge gjorde han bara mål mot de mindre lagen och i EM så var han osynlig i nästan samtliga matcher. Men ändå skriver folk att han på egen hand tog Portugal till EM-guldet. Och om jag ska vara ärlig så är det som stör mig mest. Jag vet att det låter konstigt, men jag ogillar Ronaldo på grund av hans fans. Snubben kan döda ett barn, men hans supportrar kommer vända på det och mena att det var bra gjort. Tycker fotfarande att Suarez ska vinna guldbollen. Han gjorde fler mål, fler assists och han var dessutom bättre spelmässigt. Ronaldo gjorde majoriteten av sina mål i meningslösa matcher mot Getafe och Malmö och han vek sig i nästan samtliga stormatcher, Både Real Madrid och Portugal hade vunnit bucklorna även om Ronaldo inte spelat.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-11 00:59
Ronaldo var högst medioker i 5 av 7 matcher i EM...den enda matchen han presterade i var mot Ungern. Idag blev han skadad....ändå är det han som får all uppmärksamhet, helt jävla sjukt! Lika gärna ge honom Ballon dor nu, spelar fan ingen roll om han är borta hela hösten
Annons: