/spanien/barcelona/forum/4868.aspx/spanien/barcelona/forum/4868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-05-04 00:04
Ja man förstår hans reaktion helt o hållet. Det är väl bra att nån visar lite känslor. Det är skrämmande hur kassa vi är..
Barcelona Nemesis 10
2014-05-03 23:49
@NoGo™:

Jag delar samma känslor som Jordi Moixs, man blir ledsen av att se dagens Barcelona...
Barcelona DM1982
2014-05-03 23:47
@NoGo™:

Mycket känslor där. Innan folk börjar gnälla på att presidenten inte verkar bry sig, de ska inte uppvisa så mycket känslor som presidenter när de sitter där. Det är kutym.
Barcelona NoGo™
2014-05-03 23:43
Jordi Moixs reaktion på 2-2 målet.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-03 23:35
Har läst Tatas uttalande efter matchen och han tar på sig allting och säger att han inte tycker att han förtjänar att stanna kvar o.s.v. Tycker inte att han ska ta på sig allt för han får ju inte spela som han vill. Den fotbollen vi spelade i höstas innan det klagades om bollinnehav var den typen av fotboll han ville spela, det inkasserades poäng men ändå ska det klagas.

Så som jag har sagt så många gånger klubben har bara sig själva att skylla på. Vi sitter i en bubbla och vägrar komma ut från den, ett exempel är när vi mötte Atletico i CL på Camp Nou då dom pressa sönder vår backlinje i början för att dom vet att vi aldrig tjongar iväg bollen utan spelar alltid ut från situationen. Bara den filosofin att alltid spela genom backlinjen gjorde så att vi kunde ha släppt in 3-4 mål på 20 min om vi inte hade haft tur.
Vi måste få in en bra meriterad tränare utifrån annars kommer det att se exakt likadant ut. Lag har studerat oss i åratal på hur man ska stoppa oss och idag kan man läsa oss som en öppen bok, dags för ändringar!
daacun
2014-05-03 23:14
Ni alla måste inse att den här ledningen kommer och sitt tiden ut så ni måste sluta klaga på den. Det är irriterande att kom in här och läsa eran klagande om ledningen varje dag. snälla sluta med det
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-03 22:57
@Rambla~:

Det är det här som gör mest ont..

Det gör så ont att uppleva det. Det är inte så att vi har gått i konkurs eller nåt. klubben har haft pengarna att justera laget där det behövdes.

Vilken nötter som sitter i ledningen. Helt otroligt.
Tack Rosell. Tack. Han borde fan lösas in.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-03 22:53
Xavi har vetat det hela tiden, han har bara inte velat säga det till media och därmed skapa dålig stämning. Har man problem i laget tar man det internt. Nu när säsongen är över kan han dela med sig av sina riktiga tankar till omvärlden.
Barcelona J.Gamper
2014-05-03 22:47
Man blir faktiskt glad utav Xavis uttalande ironiskt nog
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-03 22:46
Karmals Vi hade samma tanke haha.
2014-05-03 22:45
Twitter översätter det inte ord för ord men även spelarna har förstått att laget har rasat samman. Xavi sa We are fucked rättare sagt efter matchen. Det är hårda och frustrerande ord. Laget måste byggas vidare och mr Xavi får ta klivet åt sidan. Att sälja Cesc är ett misstag om han inte ersätts med en spelare som Göndugan, Pogba eller Vidal.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-03 22:43
Xavi sade till AS efter matchen:

"We're f****d. We didn't have a good season, luck was not on our side and we were not competitive in many aspects. Despite the Supercopa de Espana win, we must wipe this season clear.

"We have to be self-critical. Except for a miracle, we have lost the league. We have to improve a lot, but from within."

Xavi har vaknat. Synd att han försov sig.
2014-05-03 22:39
Ter stegen hyllades av sin moderklubb och det var väldigt emotionellt då han grät och presidenten. Han måste vara klar gör Barca.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-03 22:10
Nesto - hur ska Tito lämna när han lämnat jordelivet samt inte ens är tränare för Barca? RIP Tito!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-03 22:09
@El Conejo:

Tur att vi har dig, herr Amatörpsykolog. Du som är på helt rätt väg.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-03 21:47
Okej, tack för infon! En som däremot startar är vår gamla slaggprodukt, Henrique. Galet att han aldrig fick göra EN ENDA tävlingsmatch i Barca tröjan trots att han tillhörde kubben i många år. Tycker ändå han är rätt ok.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-03 21:39
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Han är tyvärr avstängd.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-03 21:36
Quadrado spelar inte cupfinalen för Viola. Någon som vet varför?
Barcelona DM1982
2014-05-03 21:29
1-0 Cordoba.
Barcelona Nesto
2014-05-03 21:23
Finns det inga balls nere i Katalonien eller?
Helt sjukt att detta får fortlöpa! Känns som att hade det här hänt i Sverige så hade man fixat nyval direkt.
Hur kan alla ha sådant tålamod och låta ledningen sitta? En sportchef som är helt ur sinnet och verkar inte kunna mycket om fotboll. Sparkad två gånger innan dessutom.

Tito lär troligtvis att lämna men redan nu har Zubi snickrat ihop sin sommarplan. Wtf liksom? Bevisar ju bara att ledningar sköter allt från spelarköp till formation och startelva.
Låt den nya tränaren komma in och tala om vilka spelare han skulle vilja ha.

Nej nej, vi kör tvärt om.
"Skriv under här"
"Här har du dina förutsättningar"

Fattar ingenting, verkligen.
Säg den här meningar för en själva ett par gånger:
Inte en mittback på fyra år

Det är ju helt sjukt. Alla topplag i samtliga ligor skulle åtgärdat detta problem direkt.
#ZubiDimisio
Barcelona the cameroonians
2014-05-03 21:21
Det börjar hetta till i B-lagsmatchen nu, ett stolpskott var av lagen.

Snart dags för Adama och Munir att komma in. Gissar på att Espinosa och Dongou får kliva av.
Barcelona Besviken på Barca
2014-05-03 21:18
Vad gäller tränarfrågan ryktas det ju om att Luis Enrique ska ta över efter Tata. Ett mycket dåligt val i så fall enligt mig. Vi behöver en tränare som inte har några band till klubben sedan tidigare. Dessutom en tränare med riktig pondus som vågar och har mandat från styrelsen att ryta till när allt för många bara lunkar runt. Diego Simeone hade ALDRIG ACCEPTERAT så loj inställning som Messi visat upp i allt för många matcher.

Angående ersättare för Xavi. Hur kunde man vara så korkade att man sålde Thiago för 25 miljoner euro utan att plocka in en ersättare - tjänstefel!

Avslutningsvis. Är den nuvarande ledningen kapabel att vidta de åtgärder som krävs? Mycket osannolikt, tyvärr.
Barcelona LeoMessi
2014-05-03 21:17
En spelare i cordoba har fan grått skägg haha! Han är säkert bara 30 år
2014-05-03 21:07
Vad är det då som ska ändras? Enkelt uttryckt - spelet måste bli mycket rakare, snabbare och mindre förutsägbart .Även om man vill vara spelförande skadar det faktiskt inte med att bryta mönstet ibland Vi måste ha mer spelare som löper i djjupled, vi måste ha en renodlad center, vet i katten hur många gånger man vräkt ur sig glosor senaste 2 åren när det inte finns en kotte inne i straffområdet, det höga presspelet måste tillbaka med.

I de bakre leden, a det har varit en smärre katastrof under lång tid nu där en mycket stor del av skulden måste läggas på klubbledningen som inte förstärkt.

Ja, sen måste vi också vara ärliga och se sanningen. Xavi är en legend i klubben, han har varit en makalös spelare men ska vi bygga upp något nytt, ja då är det dags att han stiger åt sidan nu och lämnar över till nya krafter.
2014-05-03 20:54
Förstår mig inte på den här ledningens plan. Man nedgraderar sig genom att sälja Thiago. Kunde de inte se ett år framåt att klubben behöver en förändring och räkna med honom som framtiden? Det är som att Madrid ska sälja Jese till Chelsea för 25 miljoner euro och inte ens köpa någon. Jag blir inte klok på de.
2014-05-03 20:53
Ångående spelsystemet:

Ja, vi ska behålla grundidén med mycket bolinnehav, det är något av klubbens DNA. Men det måste utvecklas. Posession spelet som det tillämpats de senaste säsongerna är dödfött och inser inte klubbledning och Xavi det, ja då är vi riktigt illa ute. Får nästan panik när man läser Xavi pladdra smörja om at det "är detaljer som inte stämmer". Håller klubben på att bli en sekt (vad gäller synen på spelsystemet), eller vad händer egentligen?
2014-05-03 20:47
Har inte skrivit här på flera år nu men nu kan jag inte hålla mig borta längre.

Jag har hållt på Barcelona i 20 år men sällan varit så besviken som idag. Så uppgivet, så uddlöst. Visserligen har trenden varit nedåtgående under flera års tid men det vi bevittnade idag visar att krisen är akut. Och det finns inget som helst hopp om en vändning så länge det inte sker en rejäl föryngring av truppen. Jag börjar mer och mer förlika mig med att det kommer ta flera år till innan vi har ett riktigt storlag igen.

Angående supporterskapet. Ja, vi ska stötta spelarna men min kärlek till spelarna är till skillnad från en del här inne inte villkorslös. Jag kräver nämligen väldigt mycket om man håvar in 100 miljoner spänn/år (eller ännu mer) för att sparka boll. När Messi går och lallar runt (och många andra för den delen med) är det de som spottar på oss supportrar inte de som eventuellt bojkottar resten av säsongen.
2014-05-03 20:44
Affärsmän, ekonomer och advokater styr vår klubb för att de har pengar. Sånt folk kan man anställa precis som kockar. Vår klubb ska styras av forbollspelare som har kompetensen om vad ett lag behöver. Det är min åsikt. Jag har noll förtroende för den här ledningen. Längtar till Laporta, Cruyff och Pep kommer tillbaka i styrelsen innan den här ledningen förstör mer än vad de redan har gjort. Den här fetta sportchefen som ska styra vår klubb är en inkompetent nolla som inte kan ett dugg.
El Conejo
2014-05-03 20:31
@KarmaIsAKaranka:

Finns inget hopp för dig, du är fan helt vilse
2014-05-03 20:30
"@barcastuff: Barcelona have made 29 crosses in the game against Getafe, more than in any other Liga home match this season #fcblive [via opta]" Vi har blivit United!
Annons: