/spanien/barcelona/forum/4866.aspx/spanien/barcelona/forum/4866.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
SoN_Un
2014-05-07 21:37
älskade verkligen laporta, han var min allra favo presi of all time... men men men när hans skit stank efter så kände jag mig väldigt besviken. så mkt pengar han tog asså, är fan inte o leka med asså. älskar hans sätt att prata om klubben.. men gör verkligen en sann cule det han gjort?...jag har t o m bildbevis. en tjej kompis till mig har festat med honom. o han slängde cash sa hon o var jääävligt sliskig haha. ingen som säger att det var klubbens pengar men endå. ställer man krav på roni o laget så får dom äldre sköta sig oxå=)
Barcelona Mido
2014-05-07 21:36
asså ramos är målkåt, värre än ronaldo
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-07 21:36
Madrid Pressar lag mycket bättre än oss. Vi väntar tills de sista 5 minuterna och ändå åstadkommer vi inte en ett piss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2014-05-07 21:35
Hahahahaha Ramos mål på frispark, grisar flyger tydligen också
Barcelona Mido
föresten glöm det
Barcelona zick9
Såg ni Alonsos filmning haha. Såklart mål på frisparken
Barcelona Ali G
Vilket mål av Ramos
Barcelona Mido
2014-05-07 21:34
rätta mig, om real kryssar, så är ligani våra händer igen?
Barcelona koeman92
2014-05-07 21:22
Har tänkt på en sak under en lång tid.. Laporta och Rosell påminner faktiskt en hel del om Socialdemokraterna och Moderaterna här i Sverige, där Laporta är Socialdemokraterna och Rosell är Moderaterna.
Om man nu drar några jämförelser och paraleller:

1. Laporta vågade alltid satsa och spendera för lagets bästa och prioriterade laget sportliga framgångar före de ekonomiska framstegen. Rosell gjorde nästan det motsatta där han prioriterade ekonomin framför allt. Vi fick då en stark ekonomi men sämre sportsliga framgångar.

Socialdemokraterna har alltid satsat på välfärden och jobben före de ekonomiska besparingarna. Moderaterna sänker skatterna och prioriterar besparingar före satsningar på välfärden. Vi får då en något starkare ekonomi men en större arbetslöshet och en försämrad välfärd.

2. Laporta var för det mesta ärlig och när laget var i kris lovade han förbättringar, att försöka genomföra vissa spelarköp och gjorde de också (eller åtminstone försökte). Rosell har ljugit otaliga gånger, bland annat förra sommaren då man lovade att köpa en, eventuellt två mittbackar men gjorde inte det och saker och ting blev bara sämre.

Moderaterna har under sina 8 år vid makten lovat att sänka arbetslösheten och minska klyftorna och mycket annat men har istället gjort det motsatta.

3. I Laportas tid kunde nästan vem som helst bli soci, oavsett m du var katalan eller ej. Sedan Rosell tog över har bara katalaner kunnat bli medlemmar, medan icke-katalaner får det väldigt svårt, nästan omöjligt att bli socis.

Enligt Socialdemokraterna ska alla i Sverige ha kollektivavtal och lika villkor och löner för samma jobb. Moderaterna utnyttjar utländsk arbetskraft (läs polacker) och ger de sämre löner.

Bara jag som tänkt på detta?

Edit: Ursäkta för Off Topic
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-07 21:21
Just nu är Madrid helt ofarliga mot Valladolid, man får nog hoppas lite på ett kryss.
Barcelona AndreD
2014-05-07 21:09
Ronaldo utbytt skadad
Barcelona MessiyoyO 10
2014-05-07 21:05
Helvete va dålig nick!
Barcelona AndreD
2014-05-07 21:05
Ska vara mål där för Valladolid. Fyfan vad dålig nick
Barcelona knoxxx
2014-05-07 20:45
Xavi kan komma att bli väldigt viktig i Barcelona nästa år, enligt mig. Men då som inhoppare. Förhoppningsvis lyfter Lucho (som det säkert blir) laget och återinför glädjen och framförallt den galna bollpressen. Vi låter laget sparka in 2-0 mot Real och byter sedan ut Fabregas mot Xavi som bevakar ledningen.

Förstår inte varför det klagas såå mycket på Xavi här inne. Han har alltid spelat likadant. Problemet är att inte laget spelar likadant. I matcher där vi blivit alltför stillastående och motståndarna parkerar bussen är han inte alls rätt spelare att ha på planen. Men förstå det lugn han besitter. Och tänk hur (förhoppningsvis) unga och orutinerade spelare vi kommer ha nästa säsong i Rafinha, Neymar, Laporte, Ter Stegen etc. Där blir Xavi viktig för att etablera ett lugn.
Barcelona Neymar N11
2014-05-07 20:41
Jorge Messi (father): "Leo asked to sign Aguero? Not true. It'd be lack of respect. We talked about his contract, we don't mix issues" [ara] Sagan om Aguero var alltså påhittat
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-07 20:25
Vad håller Brasilien på med. Hoppas det straffar de. "@RafaelH117: Henrique, Maicon and Maxwell are ignorant call ups. Miranda, Filipe Luis and Danilo deserved to be part of the squad."
Barcelona Vampíro
2014-05-07 20:17
Så länge jag får se Fernando Gago från start på Argentinas mittfält så är jag nöjd.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-05-07 20:07
Brasiliens trupp är bara en försmak av hur landslagstränarna kmr ta ut sina trupper. Mer trångsynta människor inom fotbollen finna inte.

Med andra ord så kan vi räkna med Albiol och Arbeloa i Spaniens trupp. Juanfran, Carvajal? Glöm det. Till startelvan är Alonso och Busquets en garanti, helst med Fabregas som falsk nia.
I Argentinas lär nog Rojo och Sosa starta varje match. Ansaldi och Pastore finns inte i Sabellas huvud. Inte heller Caballero som bör vara given istället för Romero..

Det är en skam att Coutinho, Lucas, Miranda, Diego Alves och Filipe Luis inte togs ut.. Spyr föresten av tanken att FRED kommer starta i ett VM för Brasilien..
Romario - Ronaldo - Rivaldo - FRED..
Barcelona Sentuary
2014-05-07 19:55
Hoppas att Brasilien åker i gruppen och att Scolari aldrig mer kommer i närheten av det landslaget. Ingen Felipe och Miranda?? Skandal
Barcelona AndreD
2014-05-07 18:56
Hur fan kan sopan Marcelo bli uttagen samtidigt som Filipe Luis får stanna hemma :S Pinsamt.
Barcelona Deulofeu
2014-05-07 18:49
Messivsronaldo.net
Barcelona Andreas-
2014-05-07 18:41
Är det någon som vet en sida där man ser Messis och Ronaldos statistik i sina karriärer? Mål, antal matcher osv.
Barcelona MrKnowledge
2014-05-07 18:33
Skön dag spelerna hade det idag
Barcelona grande jw
2014-05-07 18:26
Man kan ju förstå Diego Costas landslagsbyte. Han hade förmodligen inte ens kommit med i uttagningen och blivit petad av Jõ eller Fred. För vem bryr sig om kvalitet när man kan ha en mysig lagsammanhållning. Varför skulle Costa komma med om inte Miranda eller Felipe Luis kom med.
Barcelona FCB_Messi
2014-05-07 18:22
Det som chockade mig mest med Brasiliens trupp var att Bernard gick före Lucas moura haha .. Helt sinnessjukt !
Barcelona grande jw
2014-05-07 18:17
Neymar11 Xavi är fullständigt kapabel att sköta sitt jobb på planen om man ger honom rätt befogenheter. I dagens Barca där vi har 50-metersluckor mellan våran handikappade backlinje och vårat mittfält så fungerar det givetvis inte men i Spaniens landslag där man är mycket mer kompakta fungerar Xavi fortfarande ypperligt. Det finns ingen spelare i hela världen som kan diktera tempot på det sättet Xavi gör, både på gott och ont. I Barca där man jagar mål i 60e minuten är det givetvis ruskigt frustrerande att ha honom på plan men för ett Spanien som rullar boll och bevakar ledningar är han ju vital. Dessutom är Maxwell en alibispelare som har varit Zlatans svans under hela karriären. Han är inte ens i närheten av en världsback. Jag lider med Felipe Luis.
Neymar11
2014-05-07 18:12
grande jw Vadå påstår du att Xavi har något att göra i landslaget under vm? Han är ju gammal och seg likt maxwell Xavi har underpresterat det har inte maxwell Ska Luis spela så ska han starta inte vara backup. Redan där får man problem i truppen. Marcelo och neymar är givna på vänsterkanten, då dom har ett utomordentligt samarbete. Ha i åtanke att han tar ut en trupp inte en startelva. Och just därför förstår jag hans beslut, med en välfungerande trupp så är hälften vunnet. CC bevisade att truppen mådde bra och trivdes tillsammans så varför göra för stora ändringar? Idiotiskt i min mening
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-07 18:08
@Neymar11:

Thiago ska gå före enligt mig iaf, Xavi har tendens att höja sig med landslaget när det vankas stora matcher så formen får väl avgöra och Thiago har varit dominant iår!

Barcelona grande jw
2014-05-07 18:08
Neymar11 Du kan ju inte på allvar dra en parallel mellan Xavi och Brasiliens Maxwell!? Skämtar du eller...
Neymar11
2014-05-07 18:04
En fråga dock till alla som kritiserar scolari. Kommer ni tycka samma sak om del bosque tar ut Xavi i truppen?
Annons: