/spanien/barcelona/forum/4862.aspx/spanien/barcelona/forum/4862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:51
Captain Du menar petad?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-04 19:50
Busquets: "Two games left. We're at the best club in the world, we should finish in best way possible. We hope next season will be better."

Bänk för dig.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:45
Andreas Haha så länge vi är överens om att lägga sig e det enda som gäller!
Barcelona Andreas-
2014-05-04 19:43
Gabriel:

Ja, jag hade förespråkat en läggmatch men det hade inte svidigt lika mycket om vi vunnit CL.

Nu får vi maximal smärta, om vi inte lägger oss.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:41
Andreas Om vi hade haft chansen till CL och situationen i ligan såg ut som den gör nu sp skulle vi ändå lägga oss. Vadå ge ligan till Madrid? Haha nej nej nej! Fuck that.
2014-05-04 19:40
Gonzalez_Barca

Precis! Om vi förlorar mot Atletico på Camp Nou kommer man glömma den förlusten redan nästa dag då den är som vilken betydelselös förslust som helst, sett till de chanser vi har. Vinner vi dock matchen kommer faktumet att vi gav bort både en liga och CdR titel till Real Madrid under en och samma säsong och samtidigt bidragit till en dubbel samt eventuellt en trippel, får mig att vilja utrota mänskligheten. Det kommer i princip att förfölja mig i resten av mitt liv som culé!
Barcelona Andreas-
2014-05-04 19:38
Gabriel: Ja, inget slår CL i grund o botten. Hade man vetat att vi skulle vinna CL i år oavsett motstånd i finalen så hade man kunnat ge Real en ligatitel. Då tar vi ändå CL, det svider o spela ligan till Real men det känns ju som ganska fina plåster på såren om vi tar CL. Minst sagt. Nu har inte vi inte den chansen, utan vi kan spela trippeln i Reals händer. Iaf hjälpa till, å det grövsta, genom att ta poäng av Atletico i sista matchen. En fråga till alla här inne: Puyol gör sin sista säsong på planen i Barcelona. Ska vi fira det med att göra en av de sämsta säsongerna någonsin, o avsluta med att spela en ligatitel i Real Madrids händer, som bara veckan senare kan vinna trippeln för första gången? Ska det vara Puyol sista säsong? Vem fan bryr sig om heder mot Atletico? Den enda hedern som finns är o släppa in så mycket mål som möjlig med flit. Edit: En läggmatch mot Atletico och en Real Madrid-förlust i CL-finalen skulle fan göra detta till en episk säsong man alltid minns med glädje. I slutändan blev Real Madrid en betydligt mer våldtagen förening denna säsong, än vi. Alltid en tumme upp från mig för det.
Barcelona Vampíro
2014-05-04 19:36
Förstår inte allt snack om att lägga sig. Även om Barça ställer upp med bästa laget osv. så kommer vi få pisk av Atlético, de är ett mycket bättre lag än oss den här säsongen. Så enkelt är det nog, våra lata och omotiverade spelare har inget att hämta mot Simeones lag.
Barcelona NoGo™
2014-05-04 19:35
Barça have thrown away the league in a spectacular way. Valencia and Getafe at home, Valladolid and Granada away... All winnable games

Fyfan har lust att slänga ut tv fan!! Vilka patetiska förluster....
Barcelona Barca Barca
2014-05-04 19:34
@NoGo™:

Bänka han fort som fan, menar han att han ska springa ihjäl sig ? Mascherano får hjälpa sin landsman Simeone och dra på sig frilägsutvisning på Costa som leder till straff. Sen får Alt Madrid göra mål på fast situation för INGEN kan säga att vi gör oss till då ? för vi e så dåliga på att försvara oss på fasta att det går inte o göra sig till. Getafes 1-1 mål kunde lika gärna tolkas som "göra sig till" så dåligt som den varianten var och ändå kunde vi inte ens försvara oss.
Barcelona Migueli
2014-05-04 19:32
@Andreas-:

Jo jo du har rätt måste läst fel. Det är klart att hjälpa Real till ligatiteln är nog det värsta men jag trodde du skrev något helt annat. My bad.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:30
Andreas-

Inget är härligare än att vinna CL. Jag hade skrivit under på att skita i sex ett helt år om vi vann CL, men jag förstår dig. Den känslan, om vi nu gör det, kommer vara epic.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-05-04 19:29
Capitan \(^.^)/

Exakt, det enda som är kvar utav "mes que un club" i dagens Barcelona är bokstäverna på stolarna i Camp Nou, tyvärr. Vår ledning har pissat på allting som vår klubb står för och att vi förlorar ytterligare en match i år tror jag inte någon kommer minnas om nästa år. Vinner vi däremot kommer vi bli påminda om det i flera decennier. Förlorade vi i CL mot atletico på camp nou kan vi förlora i ligan också!
Barcelona Andreas-
2014-05-04 19:29
@Hashomi:

Glädjetårarna som kommer när Atletico firar ligan på Camp Nou kan vara det vackraste man upplevt med denna förening. Bara tanken av att vi kan spela bort Real Madrid från en titel med en läggmatch, känns härligare än o vinna CL.
2014-05-04 19:26
Att använda "förstöra klubbens image" som argument för att inte lägga sig är redan försent. Om inte Abidal, Thiago, Rosells avgång, Neymars affären, Peps avgång, krigsbrottslingarna Qatar på vår tröja, Camp Nou Qatar, Transferbanen och de uteblivna valen som alla orsakats av vår diktatorstyrda pest ledning är nog för att ha förstört vår image och Mes Que Un Club vet jag inte vad som krävs. Måste klubben vara inblandade eller förknippas med inbördeskriget i Syrien för att få folk att öppna ögonen, eller vänta, vi gör ju det i och med samarbetet med den statligt ägda organisationen Qatar-byter-namn-varje-säsong. Att lägga sig är för mig det enda alternativet just nu, även om det svider som in i helvete att vi tvingas sjunka så lågt, men allt detta glöms ju bort om Real får ta den stora smällen.
Barcelona Gabriel
Haha for real, vadå känns inte bra att se ett annat lag fira guldet på Camp Nou? Jag kommer fira med dom. För mig e det säsongens räddning om dom vinner mot oss på Camp Nou.
Barcelona Andreas-
Migueli:

Det finns inget värre på det sportsliga planet än o hjälpa Real Madrid till en ligatitel. Gasparteran framstår som det bästa som hänt klubben någonsin i jämförelse och det är garanterat den mörkaste tiden jag upplevt med Barcelona.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:25
Pedro, shut the fuck up och gör det enda vettiga ni har kvar att göra den här säsongen - hjälpa At.Madrid att ta guldet annars kan ni fan ta och kasta er från en bro hela högen.
Barcelona Besviken på Barca
2014-05-04 19:24
Hashomi:

Inte särskilt kul att se ett annat lag fira guld på Camp Nou, helt sant...

Men hade det kännts bättre om vi slår Atletico med vetskapen att vi därmed spelade guldet till Real? NEJ, NEJ OCH ÅTER NEJ för min del.
Barcelona NoGo™
2014-05-04 19:24
Pedro: "We're down now, but we have to get up, finish the season in a worthy way and think about next season." #fcblive

SKULLE inte förvåna mig om vi går all in i sista matchen o vinner titeln till Real...Vilken jävla mardröm!!
Barcelona Migueli
2014-05-04 19:23
@Andreas-:
Andreas tro mig det har funnits bra mycket värre tider.
Barcelona Andreas-
2014-05-04 19:20
Gabriel: Inställningen att lägga sig vet man finns där då. Spelarna ska pissa på allt nu. Går vi all in mot Elche går vi all in mot Atletico. Tappar vi poäng kan vi inte vinna ligan heller. Vad hjälper ens en seger? Inte ett skit, förvänta er inte att Real Madrid tappar en eda poäng. Läggmatchen mot Elche är lika obligatorisk. Herregud vilket resultat idag, det i särklass största nederlaget denna säsong för Barcelona rent sportsligt. Ja, värre än CL-uttåget. Det här kan bli den största sportsliga katastrofen i klubbens historia.
Barcelona Himne del Barcelona
2014-05-04 19:19
Tror ni på allvar att Barcelona kommer att lägga sig eller handlar det om ett önsketänkande?
Barcelona Lion24
2014-05-04 19:18
Efter att ha tittat på tabellen om och om igen så ser jag att Real behöver förlora 1 match för att vi ska ha allt i våra egna händer. 1 match.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-05-04 19:18
Fyfan vad besviken jag kommer bli över den här säsongen om Real och Manchester City vinner ligan. Fan i höstas så låg Atletico, Arsenal och Roma på första plats. Man hade hopp om att dessa lag kunde konkurrera mot storklubbarna, att det faktist skulle vara lite spänning. Sen tog Arsenals energi slut och Liverpool tog över taktpinnen, grymt. Men de fumla bort den pga Gerrard och Mourinhos dubbeldäckare.. Roma fumlade bort sig efter sin tioende raka vinst då de istället började rada upp en massa kryss och hamnade 10p efter Juve innan årsskiftet. Atletico däremot har alltid hängt med tills idag i princip, vore så typiskt och en grym besvikelse om de tappade allting nu..

Självklart vill jag i första hand att Barca ska vinna ligan, men med tanke på våran form och vår usla spel under våren så har jag mer eller mindre accepterat att Atletico spelat bättre än oss och förtjänat ligatiteln.
Real Madrid Hashomi
2014-05-04 19:17
Fan alltså, kunde inte Atletico bara vunnit ikväll och dödat ligan, jag gillar inte att vår klubb dras i smutsen med läggmatcher, vi har skämt ut oss tillräckligt denna säsong. Vi blir utskrattade för vårt spel och vår inkompetenta ledning, jag vill inte att vi ska bli utskrattade för läggmatcher samt att se Atletico fira sitt ligaguld inne på vår arena, det är pinsamt.
Barcelona Mido
2014-05-04 19:16
Tänk om vi har chansen att vinna ligan inför sista omgången, å vi får uppleva en sån match som i länken,, Titta och njut
Barcelona Barca Barca
2014-05-04 19:15
@Hashomi:

Dom har redan dragit av sig brallorna många gånger den här säsongen och styrelsen har redan våldagit mes un club när dom tog in sponsor på tröjan och det har redan vevats allt skit om klubben den här säsongen, neymar affären, Rosells avgång, fifas transferban, så oroa dig inte för den delen det kan inte bli värre. Så nej, jag håller fortfarande inte med dig, vi kommer se så otroligt dumma ut om vi hjälper våran, ÄNNU en gång nämna de största rival att vinna ligan och chans till trippeln. Det är inte våldtäkt om vi lägger oss, det skulle svida i ögonen på franco i graven om vi retfullt låter atl Madrid slå oss på camp nou. Våra spelare kämpa säger du ? måste vara den absolut dummaste matchen att kämpa i, varför kämpade dom inte mot alt Madrid borta ? Granada borta ? Valladolid borta ? dom ska lägga sig annars bör hela packet med spelarna lämna.
Barcelona Gabriel
2014-05-04 19:14
Rambla~

Haha, du har mer tro på våran klubb än jag. Hade jag varit lika säker som du hade jag chillat i soffan nu men jag är livsrädd och rå nojig för jag vet hur idiotiska Barcelona är. Som Hashimo säger, jag skulle fan inte alls bli förvånad om Barcelona väljer att spela deras livs match den här säsongen och slå At.Madrid för att "försöka in i det sista" och på det sättet hjälpa Real Madrid.
Barcelona Rambla~
2014-05-04 19:13
Alltså vinst igår och det hade varit en helt annan sak. Vår hjälte Pizzi hade kanske krigat till sig en pinne i kväll med sitt Valencia.
Annons: