/spanien/barcelona/forum/4858.aspx/spanien/barcelona/forum/4858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-08 11:41
*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack! Du pratar om narcissism men skriver en A4 för att det klämmer i skon på dig att jag erkände ett misstag. Oh the irony ... Tror knappast att du hoppade av glädje och trodde på ett ligaguld när Lafita kvitterade. Min lojalitet till klubben har funnits sedan 11 år tillbaka. Westinho skrev trots allt det inlägget när jag också hade hopp om ligaguld dvs innan CL-semifinalerna och innan Atletico hade mött Valencia på Mestalla. Det vore en annan femma om han trodde på laget efter Lafitas mål. Vinner vi ligan tycker jag fortfarande att ledningen ska avgå, spelare ska säljas och spelsätt utvecklas. Jag är inte nöjd för det. Vore snarare skönt med en knäpp på näsan mot Real Madrid och en avslutning som Puyol och Valdés förtjänar efter allt de gjort för klubben. Behåll du din Book of Job för att du är också en "vemsomhelst som kan googla" fram saker. Du är inget bättre även om du verkar ha ett behov av att vara det. Glädjande att du stör dig och att du tar dig själv på stort allvar. Hur var det med narcissismen nu igen? LennyRomario: Bry dig inte om '*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!'. Han sitter där bara och är butter. Efterklok är hans styrka. Tydligen vill han också skapa en grupp av "lojala" supportrar i sin utopiska världsbild. Vi gör bäst i att vifta bort hans negativa energi och borde istället njuta av att Madridlagen (väldigt förvånansvärt) tappat 7 av 9 poäng kort efter starka insatser mot Chelsea och Bayern.
Barcelona roheart
2014-05-08 11:38
Att ge upp hoppet är en annan femma, det kan väl hända vem som helst att allt känns motigt.. Jag syftar mest på att det snackades väldigt mkt om att "jag vill inte ens att vi ska vinna ligan".. "Hoppas inte vi vinner någonting".. Jag vet inte vilka det var som skrev men slogs kraftigt av hur många som inte bara gett upp, utan som gömde sig bakom löjliga ursäkter som att inte vilja vinna.. Och efter Reals kryss igår så var det knappt ett negativt ord, helt plötsligt ville alla vinna igen..! Kanske bara är barnsligt att ta upp det här, isåfall får ni väl strunta i det bara.. Det är min syn på det hela iallafall, det måste ju vara många som mår dåligt idag för glöm för guds skull inte att ni absolut inte ville vinna ligan ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2014-05-08 11:37
Först ska vi klara av Elche borta,, tveksamt att vi vinner med lagets nuvarande form.. Men om vi säger att vi vinner mot de då är det en ren jävla final mot AM.. Jag vill se blod rinner hhhh låter som filmen 300... Men det är sista chansen att ge nåt tillbaka till oss fans. Angående Neymar. Har hört att han fick order från det brasilianska förbundet att inte delta i matchen mot AM, för att de vill inte riskera nåt. Så det är stor chans att han hoppar över matchen.
Barcelona LennyRomario
2014-05-08 11:05
Är det alltså på fullt allvar en debatt om huruvida det är fult eller inte att ge upp hoppet? Är det inte bara en känsla, som man knappt kan kontrollera?

Jag gav upp hoppet på ligatiteln efter 2-2 mot Getafe. Varför skulle jag inte göra det? Jag utgår ifrån att 96% av alla Pool-supportrar gav upp hoppet efter 3-3 mot Palace. Allt såg kört ut, jag kände inget hopp, jag var uppgiven. Det är väl bara naturligt?

Det är väl ungefär som under en match. Ligger Barca under med 2-0 i 82:a så ger jag upp hoppet. Inte för att jag är medgångssupporter, motgånssupporter eller whatever, utan för att det är känslan jag får i min kropp. Att hoppet är ute.

Varför skulle jag skämmas för det? Helt obegripligt.

Barcelona roheart
2014-05-08 10:34
"Jeffson (Barcelona) 2014-05-08 00:05 Med risk för att bli kallad för kappvändare... Jag skrev för ett tag sen att om vi vinner så är det inte välförtjänt, detta tycker jag fortfarande (sorry Neymar11;) Men! Jag skrev också att jag inte ens vill vinna någon jävla liga. Detta vill jag ta tillbaka nu. Jag vill visst vinna ligan. Jag skiter i välförtjänt eller inte, jag skiter i en trött Messi, oinspirerad Tata eller golfalkisen Zubi. Det är inte samma glädje som andra ligatitlar ifall vi nu skulle vinna den (även om jag skulle bli glad). Men mest är det en stor skadeglad jävla Fuck You till real madrid. För när varken spelet, spelarna eller ledningen gläder särskilt mycket så är ändå skadeglädjen go att plocka fram. Lågt ja, men ändå så förbannat roligt. Speciellt efter att ha vart en sväng inne i puertan och läst. Men först. Bortamatch mot Elche. Sedan. Hemmamatch mot Atletico. Klarar spelarna ställa om? Jag är tveksam. Det kan vara över redan efter matchen mot Elche. Edit: Och vem vill inte se Puyol höja bucklan en sista gång? När jag kom att tänka på detta så skäms jag fan över att ha sagt att jag inte vill vinna ligan. Detta vill jag be om ursäkt för. " Måste säga att man blir glad när någon inser att man gjort fel iallafall, hatten av för det! Samtidigt undrar man ju var alla är som absolut inte ville vinna nån liga i år?! Helt plötsligt finns möjligheten och då vill alla igen?! Man vill väl alltid vinna? Eller sitter man och skriver med en massa mini-mourinhos som bara vill vinna så länge det finns en klar möjlighet? Ryck upp er boys!!
Barcelona NoGo™
2014-05-08 10:27
@Den vise mannen

Klubben och han själv hoppas på att han kan vara med sista matchen mot Atleti. Får se om han hinner..
Barcelona Den vise mannen
2014-05-08 10:24
När är Neymar spelklar igen?
Barcelona Mido
2014-05-08 10:07
IlTriplete (Barcelona) Om A. Madrid kryssar mot barca å vinner mot Elche få har barca 4 poäng, då är alla 3 på 90 poäng,, men då är barca bäst på målskillnad tror jag
Barcelona NoGo™
2014-05-08 09:43
Har en stark känsla av att Elche kommer göra livet surt för oss på söndag. Perez plockar garanterat fram pengaväskan ingen så de gäller att vi är på tårna!!
Barcelona IlTriplete
2014-05-08 09:05
Måste bara berätta att många har helt fel när det gäller slutstriden. Atletico behöver inte alls ta 4 poäng.. Det räcker med 2 poäng för deras del, dvs kryss båda matcherna.

Atletico 88
Barcelona 85
Madrid 84

Låt oss säga att:
Real slår Celta och Espanyol = 6 p
Barca vinner mot Elche = 3 p
Atletico kryssar mot Malaga och Barca = 2 p

Då ser läget ut såhär:
Atletico 90
Real 90
Barcelona 89

Atletico har bättre inbördes än Real, som sagt. Det räcker alltså med 2 kryss för deras del.
Barcelona messiooooxavii
2014-05-08 08:40
Problemet med Tata var att han tänkte helt rätt vad gäller barcas spel och vad dom saknade förra säsongen, men att han helt enkelt var för liten för en klubb av Barcas storlek, han var fascinerad afv barcas spealre, han såg det som en ära att träna dem..

Om han ser upp till spelarna då kommer spelarna se ner på honom, tyvärr så funkar det idag..

Tränaren ska inte ha den respekten för sina spelare..
Barcelona fc__Barça
2014-05-08 08:24
Det optimala skulle ju vara om vi vinner ligan och att Tata visar upp taktisk briljans som gör så att vi vinner. Då blir det svårt för ledningen att skylla allt på Tata, för förhoppningsvis kommer folk fortfarande visa stort missnöje även om vi tar ligan.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-08 08:20
Det hoppas jag verkligen inte. Att vinna ligan vore underbart men en mindre revolution skall till oavsett
Barcelona Duda
2014-05-08 07:55
Tror ni att - ifall nu vi vinner ligan - det kommer att göra skilland på vilka vi värvar/säljer i sommar? Även då styrelsen gått ut och sagt att det kommer att spenderas...?
Neymar11
2014-05-08 07:40
Vad är oddset på att detta kommer bli en "skandal" fylld vecka återigen? Slumpen brukar tajma det så väl när vi har chansen till någon titel... Jag räknar kallt med att både vi och atletico vinner våra matcher till helgen och går till en final i sista omgången Att atletico kommer bara parkera bussen känns väl givet. Tata måste studera första mötet i cl:s kvartsfinalen och speciellt dom sista 30 minuterna. Då körde vi över atletico fullständigt och kunde ha gjort 2 mål till Det vi gjorde så jävla bra den sista tredjedelen att vi öste på med skott utifrån ( t om Xavi ), atletico lockades upp och luckan för instick hittades varje gång. Bollen var i rörelse hela tiden och viljan att vinna fanns där. Just den matchen så var det neymar som triggade upp laget med sin kämparglöd och respektlöshet. Dags att släppa denna rädsla mot fysiska lag och våga ta smällen och våga utmana dom. En spelare som godin har haft det jävla enkelt då våra anfallare har vart med ryggen mot mål och han har kunnat plocka bort dom. Utmana den sopan rättvänd så kommer man se hur medioker han är
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-08 05:48
Karmals

"Själv tycker jag att det är kul att hylla såväl såga laget. Att tappa hoppet och att få hoppet återuppväckt. Vore jävligt tråkigt om det var monotont konstant men jag är kanske ensam om att tycka det? Jag gillar er allihopa. Även er som inte håller med mig. Ni får mig att le ni också. I synnerhet alla Alexis-dyrkare. Ni är bäst. Speciellt under era lingonveckor. Tack för underhållningen."

Skolgårdsargumentation 101: Förlöjliga dina motståndare samtidigt som du bagatelliserar dina egna brister i sann Cartman-anda (South park)

Personligen skiter jag fullständigt i ifall du skäms eller inte, i slutändan är det du som ska leva med dig själv. Tycker det är smått underhållande bara hur du å ena sidan spelar nonchalant och too cool to care, samtidigt som du tar varje tillfälle i akt att hugga tillbaka i full styrka. Ett tydligt exempel är när du blir kallad medgångssupporter, då ska du genast ta tillfället i akt att förklara hur du inte bryr dig och till och med försvarar det, samtidigt som du garderar dig med argument om varför Westinho kunde va så hoppfull till skillnad från dig. Det är en sak att erkänna att man gav upp hoppet pga rädsla för att att krossas senare, vilket är helt okej, men helt annat hur du försöker trixa med olika scenarion ända in i detaljnivå, för att justifiera ditt "hopp-tapp" och samtidigt underminiera Westinhos styrka (även om du inleder med att ge han en komplimang)

Jag skriver inte det här för att jag bryr mig om dig, för min del kan du klottra hela dagarna långa eller ta en paus fram till höst som du skrev efter att Barca tappat poäng för inte så länge sedan, utan detta är mer en upplysning till dem andra som brukar argumentera tillbaka med dig för here's the punchline: Även om du är bra på att uttrycka och väldigt påläst (med google kan vemsomhelst bli det) så har du alldeles för stort ego för att kunna erkänna dinna brister, jag vet att du försöker framstå som att du gör det, speciellt i inlägget till Westinho, men i själva verket så är det ett manifest för att försvara dig.

Ergo: Du uppvisar trollbeteende och ett stort behov av att befinna dig i centrum och även om yngre kan tycka att du är så cool som låtsas inte bry sig när han blir ställd mot väggen, "För mig är det här ett klotterplank. " (som du skrivit andra ggr när du blir ifrågasatt), så är du inte alls svår att genomskåda. Nej, det här är inte bara ett klotterplank för dig, det här är ett verktyg för dig att fullfölja ditt uppmärksamhetsbehov och stå i centrum. Du må inte ha någon fastställd diagnos men narcissismen lyser starkt genom dig. Ifall du svarar så vet jag hur du kommer spela för nonchalant för att bry dig och svara med någon one-liner som du hört i din favorit sit-com eller tvärtom ta det som någon slags komplimang som den narcissisten du är.

Men till huvudämnet, vilket var Westinhos förutsägelse och hans på lojalitet: Book of Job har ett bra tema, lojalitet kan endast testas vid svåra tider, värt att lära av istället för att ständigt hitta på ursäkter och utöva mental gymnastik.
Barcelona Lion24
2014-05-08 05:33
Barcastuff:

Burdisso (Genoa, ex-Roma): "Luis Enrique got the best out of us. He's a born winner. We trained for two hours, you were exhausted." [cope]

Longas (ex-Barcelona B): "Luis Enrique pressures you a lot, very demanding, says things to your face, tries to get the best out of you" [lx]

Victor Vazquez (Brugge, ex-Barcelona B): "Luis Enrique's style is Guardiola's style, but with more balls. He's a great motivator." [ser]

Jag gillar enormt mycket det jag läser. Vi har 3 problem i den här klubben:

1. Det finns inga 'balls' bland tränarna. Vi har fått se massor med gånger då spelarna har fått 2 dagars ledigheter efter pinsamma förluster. Tata är kanske en duktig taktiker men han är ingen motiverare. Ska man träna VM, EM & CL mästare så måste man få ut max av spelarna, och det gör man med taktik blandat med motivation.
2. Taktiken. Jag vill inte ändra på vårt sätt att spela, aldrig. Men vi behöver lite nya dimensioner och variationer i vårt spel. Tata gjorde det bra i höstas men fall tyvärr för pressen/spelarna/ledningen.
3. Spelarna. Det behövs en del nya spelare som kan göra oss starkare på vissa positioner där spelare är mätta eller inte håller tillräcklig klass för att spela i den här klubben.

Jag vet inte hur Luis Enrique kommer göra med taktiken och vilka spelare som anländer. Men får han igång spelarnas huvud så är mycket vunnet. Får han dom att känna att en förlust inte är acceptabel, speciellt på pinsamma sätt, så går vi framåt. Jag vill att Lucho ska vara en ''pain in the ass'' för spelarna. Vara på dom hela tiden och alltid kräva max. Men jag tänker inte lura mig själv i fällan igen med förhoppningar. Det var samma sak när Tata blev anställd. Det talades om ''light loco'' (Bielsa) o.s.v och i den punkten har Tata misslyckats grovt.

Ledningen är det största problemet men det behöver jag inte gå in på då det är självklart för 99% här inne.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-05-08 04:54
Ingen trippel för råttorna iaf. Omöjligt att Atletico förlorar hemma mot ett Malaga som saknar allt som heter bra form. Skönt att vi har ligan i våra händer, om vi nu vinner över Elcho och Atletico, lättare sagt än gjort men underbart att vi har allt i egna händer nu :) Enda laget som inte förtjänar liga titeln är real. De har förnedrats nästan av alla topp lag i Spanien inklusive oss och deras storebror Atletico. Känner mig pigg och glad :D ska jobba med ett leende på läpparna idag! Helt plötsligt har vi chans på ligan igen :) Visca!!!!!!!!!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-08 04:46
addeh Nu vet jag inte huruvida du läser härinne fortfarande dessa dagar med tanke på all tid ditt arbete slukar men jag måste ge dig en liten känga faktiskt. Normalt sett är du absolut världsklass och vet man inte vem du är det omöjligt att lista ut att det är FC Barcelona som får sitt hjärta att bulta hårdast när man läser dina artiklar, så pass bra skriver du för Aftonbladet. MEN. Att inte ha med Iniesta på din lista över dom 25 bästa spelarna i La Liga den här säsongen är väl snudd på galenskap, tycker du inte? Jag håller med om att han inte hade en jättebra höst direkt, Iniesta-mått mätt, men så pass usel att den påverkar hans närvaro på listan? Absolut inte. Iniesta har, totalt sett, varit helt fundamental för Barcas anfallsspel och stått för drivet framåt i banan i matcherna. Han är en av få som spelat ett rakt spel och varje gång han inte är med på plan havererar vårt kugghjul i stort sett. Detta alltså i ett Barca som kan vinna ligan med två omgångar kvar. Nog fan ska karln vara på listan! Personligen tycker jag iaf, utan hänsyn till andra spelare eller statistik, att en Iniesta med endast en superb vårsäsong är topp 15 i Spanien. Och då är jag EXTREMT ödmjuk samt att jag garderar mig mot att röster höjs i protest. Ska jag ge min åsikt på fyllan är en Iniesta på ett ben solklar topp 5 i Spanien (nåja).
Barcelona Lion24
2014-05-08 03:52
Ensam som jag är i natt så tänkte jag skriva läget i top striden inför de 2 sista matcherna i våran underbara liga. Jag vet att det finns några som frågar ''om Real förlorar, har vi ligan i våra händer'' o.s.v.

Tabellen:

1. Atléti: 88p
2. Barcelona: 85p
3: Real Madrid: 84p

Atléti: Man vinner ligan om man tar 4 av 6 poäng. Vinner man mot Malaga på söndag så kan inte Real vinna ligan. Man är beroende av sig själva och kan kryssa i sista matchen mot oss om man vinner mot Malaga.

Barcelona: Vi vinner ligan om vi vinner mot Elche och Atléti. Om det sker, så slutar vi och Atléti på samma poäng (om Atléti vinner mot Malaga) och vi vinner p.g.a bättre inbördes möten. Vinner vi inte mot Elche samtidigt som Atléti vinner sin match mot Malaga så är det matematiskt kört. Vi är också beroende av oss själva men inte i samma grad som Atléti. Vi måste vinna båda matcherna, Atléti kan vinna 1 och kryssa 1.

Real Madrid: Som sagt, vinner Atléti hemma mot Malaga så är dom körda. Barcelona måste förlora/kryssa en match och Atléti förlora 1 match (eller båda) och kryssa den andra för att Real ska vinna. Atléti får inte heller kryssa på båda matcherna, då är det också kört för Real. Ser mörkt ut för dom men vi har lärt oss att ingenting är omöjligt den här säsongen.

Blev mycket att räkna och tänka så kan ha missat något :).
Barcelona zick9
2014-05-08 03:12
@Gabriel:

Kolla 7:52 då...
Barcelona Lion24
2014-05-08 02:54
Kolla länktips: Messi vs 3 or more players. Herregud vilken spelare.
2014-05-08 02:21
@westinho - Sergio #16:
All heder till dig westinho som trodde på laget just då. Men när du skrev det inlägget hade varken Real Madrid eller Atletico Madrid säkrat CL-final ännu. Tito var fortfarande vid liv. När man såg bägge lagen köra över respektive motståndare kändes ligaguldet ännu längre ifrån. Ännu ännu ännu längre ifrån när Tito hade gått bort. Det blev för mycket. För alla. En säsong full av skit från alla håll och kanter. Båda Madrid-lagen gjorde väldigt stabila insatser i CL-semifinalerna. Vi talar nu om två lag som BÖR vara mer titelhungriga än vad vi är. Samtidigt tappar vi poäng mot ett bottenlag som Getafe är. Detta i slutminut dessutom. Och Real Madrid ska precis ta emot ett Valencia som blivit av med en finalplats i EL i 94:e minuten på Mestalla bara några dagar tidigare. Då ser man inte mycket hopp till ligatitel. Det är bortom all logik. Xavi sade det själv: "Vi är knullade." Som tur är blev fotbollen ologisk denna vecka till vår fördel. Dessutom skulle jag aldrig skämmas för något jag skriver i ett forum bland random människor. Fotbollen är stor men inte så pass stor att jag går runt och skäms för enstaka kommentarer jag lagt som främlingar läser. Jag låser inte in mig i hemmet. Så pass psykiskt sjuk är jag inte och den som skäms och tar detta på lite alltför stort allvar bör förmodligen prioritera om i livet. För mig är det här ett klotterplank. En plats där jag kommer in, lever mig in och går ut och glömmer bort. Sedan är jag tillbaka igen och så fortsätter det. Själv tycker jag att det är kul att hylla såväl såga laget. Att tappa hoppet och att få hoppet återuppväckt. Vore jävligt tråkigt om det var monotont konstant men jag är kanske ensam om att tycka det? Jag gillar er allihopa. Även er som inte håller med mig. Ni får mig att le ni också. I synnerhet alla Alexis-dyrkare. Ni är bäst. Speciellt under era lingonveckor. Tack för underhållningen.
2014-05-08 02:13
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Hybris som vanligt i toalettarenan. De har plockat 1 poäng av 12 möjliga mot Barca och Atletico. Jättestarkt!
2014-05-08 02:11
"Solo robar!" Ronaldo när Puyol lyfter bucklan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-05-08 02:10
Intressant att madridistas tycker att de har "slarvat" bort ligan, och att de förtjänat den när de knappt har vart 1:a någon gång sen ligan startade xD

"Hur kunde vi inte säkra ligan, vi hade allt i egna händer"

B**ch please...

2014-05-08 02:08
@grande jw:
Tack. Då får vi hoppas att bägge drar på sig ett gult kort för att de har bägge varit ganska bedrövliga under säsongen. Och jag vet inte varför jag skrev "i morgon". Känns som en lördag idag.
Barcelona grande jw
2014-05-08 02:07
@KarmaIsAKaranka:

Av vad jag kan se ligger Fabregas och Pique på 4 gula kort vardera. Raul Garcia är den enda som riskerar avstängning i Atletico.
2014-05-08 02:01
El Conejo Jaha. Du satt och firade Lafita's kvitteringsmål som en galning? För att du var så jävla övertygad om att Madrid skulle tappa 4 av 6 poäng och att Atletico skulle förlora mot Levante. Samtidigt var du helt övertygad av vår insats mot Getafe? Oh wait .... Jag kan åtminstone krypa till korset och erkänna att jag agerade i affekt. Aldrig tidigare har jag gett upp om en titel men denna gång blev det för mycket. Men du är för stolt för att erkänna att du också hade gett upp hopp om titeln. Det är skillnaden mellan mig och dig. Det är lätt att vara tyst för att sedan leka efterklok. Jättelätt. Du hanterar det galant. PS. Ganska roligt att du tidigare dragit upp att du är från Katalonien och att detta på något sätt ska göra dig till "mer" culé än alla andra. Du gjorde dessutom ett gravt fel när du sade att jag hoppade på Barca-tåget 2006. Du kan fortfarande komma hit och känna på min Ronaldinho-tröja från 2004. Cut me some slack, kid. Stig ned från piedestalen.
El Conejo
2014-05-08 01:57
KarmaIsAKaranka

Du skulle väl inte se fler matcher den här säsongen? oh wait....
Annons: