/spanien/barcelona/forum/4854.aspx/spanien/barcelona/forum/4854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-10-11 14:36
fy fan vad oförtjänt! Brasilien har inte haft något att komma med! Argentina har varit överlägsna.
Barcelona Amo.38
2014-10-11 14:35
Bara för det så gör tardelli mål :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Amo.38
2014-10-11 14:32
Helt makalöst att Brasilien på senare tid inte får fram någon vass nr 9. Vad har hänt?!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-11 14:32
@NoGo™:

Känns som vi gör Zub's jobb.

Du spanar in den nya högerbacken i Argentinska laget.
Medan jag spanar in den nya högerbacken i Brasilianska laget :-)
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-10-11 14:30
Älskar att se sådant här. Haha madrid.
2014-10-11 14:27
Domaren använder inte spray i den här matchen..

Messi tog frispark med brasilianska muren flyttar sig fram en meter hela jävla tiden..

En fråga, vem är nya högerbacken i Brasilianska laget idag??
Han ser stabil och robust ut. Varför köpte vi inte honom stället för den där lilla 150 cm Douglas..
Barcelona LeoMessi
Luiz är bokstavligt talat en korkad försvarare. Han kan aldrig vinna en bolljävel utan att nästan knäcka något ben på motståndaren. Nej det handlar inte om att han spelar fysiskt, det handlar om att han inte kan läsa spelet och därför kommer han sent in i varje jävla situation.
Barcelona NoGo™
Den där 23an i Argentina Roberto Pereyra ser rätt vass ut imo.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-11 14:25
LeoMessi

Precis! Adama gör samma sak som Alves försöker sig på. Inget respektlöst menat mot Alves, för även om han varit vår bästa högerback i historien så har han tappat något enormt både anfallsmässigt där många anfall stoppas upp av honom men också många markeringmissar och försvarstabbar. Sen att hans ersättare, som jag inte kunde haft sämre förväntningar av inför hans debutmatch, ändå gjorde mig besviken är inte direkt något att hurra över. Dessutom skulle hans fysik vara ett mycket välkommet tillslag så vi kanske slipper förlora dueller mot Veratti och Piatti. Känns som det vore ett billigare alternativ än kostnaden för Douglas tillsammans med Alves lön
Barcelona LeoMessi
2014-10-11 14:24
Dom kan inte ta bollen från Messi utan att åka på en frispark. Dom är alltid sena i sina så kallade brytningar.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-11 14:24
Iallafall kul att Messi har lekstuga flera gånger nu under 16 min
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-11 14:23
Andresito Det retar mig hur en diva alltid lyckas få straffar var och varannan match.
Barcelona Andresito
2014-10-11 14:21
Leo y Cesc
Alltså.. våra två största stjärnor spelar mot varandra, som kaptener i två av världens största landslag. 90% av alla på läktaren är där för att se dessa två herrar.
Ändå lyckas du tänka på Ronaldo och gnälla på honom?

FreeYourMind
Tycker mer det ser ut som att Luiz vill visa vad han kan, han har alltid varit så aggressiv, är han en halv sekund för sen mot Messi så kommer han bli bortgjord direkt.
2014-10-11 14:19
Hur faaaaaaaan kan clownerna i Barca tvinga Masken spela mittback.???

Jag vill bara stänga av matchen och gå..
Han är så bra på mitten, äter upp alla och ger bra bollar till sina kompisar..
Barcelona LeoMessi
2014-10-11 14:19
Leo y cesc Det var en klockren straff, inte domaren bästa beslut. Det roliga är att domaren hade ett snack med Messi när det var David luiz som flög rätt in i honom.
2014-10-11 14:17
Fan vassa Argentina ser ut.
De har kört över Brazil sen matchen började.

Vad har hänt med Brazil's kreativitet ???
De spelar som Chelsea

Clownen Luiz vill skada Messi ser det ut som..
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-11 14:17
Om Aguero inte fick straff där då undrar jag varför Ronaldo får 100/100 straff i samma situation.
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-11 14:12
hoppas ingen skadar sig.....
Barcelona LeoMessi
2014-10-11 14:09
Fan vad rädd jag är att Neymar eller Messi skadar sig idag.
Barcelona LeoMessi
2014-10-11 14:02
Här är en som verkar funka, vet inte om hudson kommenterar men han Phil gör det iaf och han är också bra :)
2014-10-11 13:59
Neymar i kaptensbindeln och Messi på andra sidan..
Barcelona R85
2014-10-11 13:58
Vart sänds matchen idag?
Barcelona Gabriel
2014-10-11 13:54
Någon som har en bra fungerande länk till matchen?
Barcelona LeoMessi
2014-10-11 13:52
*hjärta* stay calm Förstår vad du menar. Synd bara att han är vänsterfotad för dom brukar vara så extremt enfotade så det är löjligt. Men han skulle ju inte slå sämre inlägg än våra ytterbackar redan gör. Så talangfull och smart som han är så skulle han säkert kunna skolas om till högerback, men så kanske man inte får ut maximalt av honom. Tycker nästan att Adama borde testa det någon match, han gör redan det en högerback gör, bara att han på pappret är en ytterforward. Han går sällan på avslut, han överlappar på kanten och slår in fina inspel. Dessutom så kan han vara hur jävla offensiv som helst då han är omänskligt snabb och kan jogga ikapp vem som helst. Visst det låter som slöseri med offensiv talang men han gör det en högerback i Barca gör. Han överlappar och slår inlägg, dessutom så skulle han ha utrymme för att utnyttja sina offensiva kvalitéer i Barcelona då våra ytterbackar är som yttermittfältare/ytterforwards.
2014-10-11 13:41
Kollade nyss lite på FC Barcelona's hemsida på foton om vilka som är kvar och tränar. Det visar sig att det är fem försvarare och en mittfältare..

Montoya, (har inte fått mycket spel men kommer få det snart hoppas jag. Men han har tidigare blivit mätt och vägd men har visade inte sin värde)
Alves ( har inte det längre i sig)
Adriano ( har parkerat sin arsle i sjukstugan senaste 3-4 år)
Douglas ( Har aldrig hört talats om honom, om han hade någorlunda talang skulle nog de flesta av oss hört talats om honom känner man)

vermaelen ( välgörenheten till Arsenal, jag tror fan att gubben Wengar har någon hållhake på ledningen. Inte nog med att han snor vilken talang han vill, när han vill så köper vi alltid dessa roliga spelare från dem)

Xavi ( Har fortfarande i sig och är den jag hoppas på kommer att blomma till igen den här säsongen. Han har sett motiverad ut senaste matcherna..

Min poäng var vad säger det om kvalitet om vår försvar om man jämför med andra storlag???
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-11 13:34
@LeoMessi:
tycker dem borde träna upp Grimaldos högerfot så vi eventuellt kan göra oss av med Alves och Douglas (Montoya är en duglig rotationsspelare). Eftersom dom verkar envisa sig med att välja billiga och kassa alternativ till försvarspositionerna kan vi lika gärna ta in Grimaldo gratis som ändå har stor potential.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-10-11 13:20
Sänds matchen mellan Argentina och Brasilien på någon svensk kanal?
Barcelona LeoMessi
2014-10-11 13:01
B-Guden Han gör det ganska bra faktiskt, han har varit den bästa mittfältaren, tillsammans med alen och samper. Vet inte om det säger mer om honom eller mer om den totala bristen på mittfältstalanger.
Barcelona koeman92
2014-10-11 13:00
@Blaugrana són els colors!:

Märkligt.. Jag trodde att den filmen skulle ha premiär redan innan VM. Har gått en evighet sen man senast hörde något om den filmen..
Barcelona LeoMessi
2014-10-11 12:59
Messiyoy0 Deras luft är extremt förorenad. Dom kan typ inte se solen på grund av smogen. Läste att en dag i Peking är som att röka 21 cigaretter.
Annons: