/spanien/barcelona/forum/4853.aspx/spanien/barcelona/forum/4853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-05-08 23:50
Vampíro Ska man tänka ännu längre, hur tänkte man när man valde att satsa på bojan istället för dos santos. Visst han hade lite bråttom och stagnerade i London. Men satan så bra den killen kunde ha blivit om klubben hade visat förtroende och han tålamod Ja jag vet att bojan gjorde 10 liga mål i sin debut men redan då kunde man se hur begränsad han var
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-05-08 23:50
En liten kul sak. RM överklagade Xabis Alonsos gula kort från semifinalen. De har ju liksom vanan inne från ligaspelet. Uefas svar: Det är inte tillåtet att överklaga gula kort i CL. He he, borde inte en klubb av den digniteten ha lite bättre koll?
Barcelona Vampíro
2014-05-08 23:39
På tal om spelare som har utvecklats eller inte utvecklats rättare sagt, Ajax vill inte behålla Bojan. Vad fan hände med hans karriär egentligen? Han som skulle bli nästa superstjärna platsar inte ens i Ajax. Han lämnade för tre år sen och har vart i tre olika klubbar utan att ha tagit ett enda steg i rätt riktning. Han var petad i Serie A och medioker i holländska ligan och nu ska han återvända till Barça där han har kontrakt till 2015. Frågan är om någon klubb ens vill ha honom, hade han ens platsat i en bottenklubb i La Liga? Det är fan tragiskt, men det vill sig inte för alla. Önskar Bojan lycka till, han är fortfarande ung men hans framtid ser oerhört dyster ut.
Barcelona Rambla~
2014-05-08 23:34
Scolari och Brasilien har ju uttalat sig om att Neymar inte bör spela mer innan Vm. Precis som de har något att säga om saken.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-05-08 23:34
Messi: “We can’t let this chance slip”

Se till och visa det på planen nu!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-08 23:32
@barcastuff: Fontas (Celta): "Buy-back rumours? I'm a Celta player now. It's true there's a clause, but Barça have to decide. I don't know anything." Undrar om någon vet om han utvecklats eller om han håller?
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-08 23:26
@NoGo™ :
Nu hoppar jag in här med ännu en konspirationsteori, men lägligt att han skulle komma tillbaka tidigare än förväntats nu när vi har ligan i våra egna händer igen :) EDIT: Grymt hur du allid lyckas hålla forumet uppdaterad med nyheter, keep it up! :)
Barcelona NoGo™
2014-05-08 23:23
Neymar is recovering well from his foot injury. He'll have tests tomorrow. The Brazilian is convinced he can play the last Liga game. [rac1]

Härligt!
Barcelona FCBlaugrana
2014-05-08 22:52
Några personer på Twitter med goda insikter i vår kära klubb skriver det, samt att L'equipe kommer ha det på sin förstasida imorgon. Beskriver det som DONE DEAL. Samt kan ni ju läsa hans uttalanden i den senaste intervjun. Mycket tveksamheter om fortsättning i FCB.
Barcelona the cameroonians
2014-05-08 22:47
Blev Albert Celades som tog över Spaniens U21-lag i stället.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-08 22:42
Vad hände? Skulle inte Eusebio ta över Spanien's U21? Jag tänkte nästan köpa champange..
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-05-08 22:41
A Barcelona scout attended the Italian league game Juventus-Atalanta on Monday to watch Juventus midfielder Paul Pogba (21). [sky]

Intressant!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-08 22:40
Rambla Just den biten, att få upp fysiken hos spelarna, är något jag hoppas blir bättre med enrique. En annan sak är att kunna rotera med framgång och hålla en hel trupp delaktig och motiverad. Lucho var grym på detta i Barca B.
Barcelona Vampíro
2014-05-08 22:37
Yes det här är tredje säsongen i rad det ser ut så här. Det är en stor killnad på hur Barcelona spelar i november gentemot februari-maj där spelarna bara faller ihop. Ingen press, inga löpningar och alltid sämst i närkamperna. Det värsta är att dessa tama insatser belönas med lediga dagar. Barça logic.
:Journalisten: Daacun
2014-05-08 22:31
FCBlaugrana (Barcelona) Om du är 100% säker vart har du läst? kan du lägga fram fakta?
Barcelona Rambla~
2014-05-08 22:30
Spelarna är dåligt tränade, det är ganska uppenbart med tanke på hur våren sett ut. De har ingen gas kvar i tanken. För mycket barbeques och lediga dagar kan jag tycka. Det såg likadant ut den förra våren. Sedan CL-titeln 2011 har det sett ut så här. Det är ingen tillfällighet längre. Det blir andra bullar nästa säsong med Lucho som tränare. Spelarna kommer få jobba på träningarna.
Barcelona Gio Style
2014-05-08 22:30
@FCBlaugrana:

Lite mer än så får du ju faktiskt säga.
Barcelona FCBlaugrana
2014-05-08 22:22
Kan säga att Dani Alves är 100% klar för PSG.
Barcelona Vampíro
2014-05-08 22:03
Man undrar verkligen hur det ligger till med Piqué och hans skada. När han klev av i Atléti matchen så talades det om några veckor och han skulle ju kanske t.o.m. kunna spela i cupfinalen men nästan en månad senare är han fortfarande skadad. Hur ligger det till egentligen? Det är inte första gången de här rapporterna dyker upp, en spelare ska missa nån vecka och två månader senarer är de fortfarande inte spelklara. Sparar han sig till VM eller vad är det frågan om? Vi är trots allt mitt i en titelstrid just nu. Hur dåligt tränade är spelarna egentligen?
2014-05-08 21:52
Kan nån snäll själ skriva ner bra hemsida på svenska där man läsa mitt älskade lag barca Tack på förhand
Neymar11
2014-05-08 21:48
( Xaviesta ) Fan jag som ofta får ett sådant sug efter bananer när jag kollar på fotboll kommer aldrig få vistas på arenor igen... Leomessi Hur sugna är Villareal på att agera likadant igen? Dom har gjort mer efter en händelse än vad staten har gjort på evigheter angående rasism. Slogan; kicka ut rasism från fotbollen Villareal gör det bokstavligt, men glömde läsa det finstilta ( Böter för varje spark )
2014-05-08 21:46
Kan nån uppdatera mig angående Gerard Pique skada? kommer han spela något mer den här säsongen?
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 21:40
Neymar11 (Barcelona) Håller med dig, klubben agerade rätt och ändå blir dom straffade. Då kan dom bötfälla varenda klubb vars fans gör apljud. Vilket antagligen är varenda klubb
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-08 21:38
Neymar11 Dom får väl börja leta efter bananer i fickan på folk redan vid ingångarna till arenan. Dock lär det bli många missförstånd ;)
Barcelona AndreD
2014-05-08 21:34
Bayerns nya tröjor påminner om ett visst lag som deras tränare älskar...
Neymar11
2014-05-08 21:32
Påtal om banan- incidenten så blir villareal straffade nu, 12000€ i böter. Och det är fan helt jävla fel, klubben har pekat ut vem det är, dragit in hans medlemskap och sparkat han från klubben och låtit myndigheterna ta saken vidare Så ska det här idiotiska förbundet straffa klubben, hur kul är det för villareal? Dom jobbade rätt mot rasism men straffas ändå. Hur fan kan en klubb förhindra att det där händer innan det har hänt?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-08 21:15
Gio Style Självklart stämmer det bra med bilden vi ar av honom. Menar mer på att efter den där banan-incidenten hyllar man Alves till skyarna för varje uttalande och aktion, blir lite löjligt kan jag tycka. Finns det någon större personlighet än Iniesta? Eller Puyol? Pep Guardiola? Såna här saker är egentligen bara flugor och försvinner snabbt såsom Gagnam style, Harlem shake osv. Men för tillfället är Dani Alves ett epicentrum för allt det goda här i världen :)
Barcelona Gio Style
2014-05-08 21:09
( Xaviesta )
Moder Teresa och stor personlighet är ju långt ifrån samma sak.
Nu är du lite orättvis mot Alves tycker jag, dem uttalanden stämmer rätt bra överens med den uppfattningen man har av Alves.
Q
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-08 21:07
Blaugrana91 Priset vi har fått betala för att klättra i biljonlistan är så tragisk att jag inte ens orkar utveckla. Förlusterna vi gjort på alla andra områden för att göra så stor vinst som möjligt är för mig hjärtskärande och jag förstår inte riktigt hur du kan glädjas åt detta "framsteg". Den listan är lite sorglig. Jag trillar gärna ner ett par snäpp på den listan för att återgå till våra riktiga values men ändå vara bland dom rikaste klubbarna i världen.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-08 20:49
Luigi & Barca, no Mario Journalisten: hördu, killen som kastade bananen på dig har förlorat sitt jobb! Vad har du att säga om det? Alves: Skitbra! Rätt åt honom. Klart som fan att han säger det som är diplomatiskt korrekt där han representerar Barcelona som klubb så bra som möjligt, helt efter dom påskrivna kontraktskraven och med hänsyn till sponsorer och fans och bla bla bla. Känns lite torftigt att måla upp honom som moder Teresa hela tiden. Jag älskar hans honom som person också och tycker att han är störtskön men någon måtta får det ändå vara. Det finns många större personligheter än Dani Alves.
Annons: