/spanien/barcelona/forum/4852.aspx/spanien/barcelona/forum/4852.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2014-05-07 18:26
Man kan ju förstå Diego Costas landslagsbyte. Han hade förmodligen inte ens kommit med i uttagningen och blivit petad av Jõ eller Fred. För vem bryr sig om kvalitet när man kan ha en mysig lagsammanhållning. Varför skulle Costa komma med om inte Miranda eller Felipe Luis kom med.
Barcelona FCB_Messi
2014-05-07 18:22
Det som chockade mig mest med Brasiliens trupp var att Bernard gick före Lucas moura haha .. Helt sinnessjukt !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2014-05-07 18:17
Neymar11 Xavi är fullständigt kapabel att sköta sitt jobb på planen om man ger honom rätt befogenheter. I dagens Barca där vi har 50-metersluckor mellan våran handikappade backlinje och vårat mittfält så fungerar det givetvis inte men i Spaniens landslag där man är mycket mer kompakta fungerar Xavi fortfarande ypperligt. Det finns ingen spelare i hela världen som kan diktera tempot på det sättet Xavi gör, både på gott och ont. I Barca där man jagar mål i 60e minuten är det givetvis ruskigt frustrerande att ha honom på plan men för ett Spanien som rullar boll och bevakar ledningar är han ju vital. Dessutom är Maxwell en alibispelare som har varit Zlatans svans under hela karriären. Han är inte ens i närheten av en världsback. Jag lider med Felipe Luis.
Neymar11
2014-05-07 18:12
grande jw Vadå påstår du att Xavi har något att göra i landslaget under vm? Han är ju gammal och seg likt maxwell Xavi har underpresterat det har inte maxwell Ska Luis spela så ska han starta inte vara backup. Redan där får man problem i truppen. Marcelo och neymar är givna på vänsterkanten, då dom har ett utomordentligt samarbete. Ha i åtanke att han tar ut en trupp inte en startelva. Och just därför förstår jag hans beslut, med en välfungerande trupp så är hälften vunnet. CC bevisade att truppen mådde bra och trivdes tillsammans så varför göra för stora ändringar? Idiotiskt i min mening
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-07 18:08
@Neymar11:

Thiago ska gå före enligt mig iaf, Xavi har tendens att höja sig med landslaget när det vankas stora matcher så formen får väl avgöra och Thiago har varit dominant iår!

Barcelona grande jw
2014-05-07 18:08
Neymar11 Du kan ju inte på allvar dra en parallel mellan Xavi och Brasiliens Maxwell!? Skämtar du eller...
Neymar11
2014-05-07 18:04
En fråga dock till alla som kritiserar scolari. Kommer ni tycka samma sak om del bosque tar ut Xavi i truppen?
Barcelona petersays
2014-05-07 18:03
Vill bara säga att jag på förhand är direkt motståndare mot alla värvningar av hajpade tyskar som kommer säljas för fantasisummor i sommar, aka Gundogan, Reus, Kroos, Müller. Spåkulan säger dyrt och flopp i vårt spelsystem.
2014-05-07 18:02
Scolari är lite speciell, att Miranda och Luis inte går före Maxwell är för mig en gåta.
Adriano har inget at göra i landslaget då man inte vet vad man får med honom, han är som sagt gjord av glas.

Dante har inte varit så bra iår och backup för Luiz och Silva borde vara Miranda skulle man tycka.
Barcelona grande jw
2014-05-07 18:01
Jag brukar gilla Scolari men jag ser verkligen inte vad han ser i Maxwell. Han är gammal och seg och det var han redan i Barca. För mig är det Alaba, Alba och Luis som är bäst i världen på den positionen. Så dominant som Luis var i CL-semifinalerna så måste det svida extra mycket att inte få någon plats i truppen. Sedan har man Marcelo som förstaval som enligt mig gått ner sig extremt mycket i Real Madrid och nästan lämnat över startplatsen till Coentrao..
Neymar11
2014-05-07 17:58
Hörni bara för att man har presterat i klubblaget så betyder inte att man presterar i landslaget Scolari ska man verkligen inte kritisera på förhand. Maxwell kanske är viktig för truppen och för tränaren. Inte rätt läge att börja testa nya gubbar, vi snackar om själva vm-truppen nu. Maxwell gör ett klart godkänt jobb, han klagar inte och vill lagets bästa. När han behövs så hoppar han in utan uppvärmning och gör sitt jobb Återigen, i den officiella vm-truppen har man inte råd att chansa. Utan tror att han har bestämt sig för längesen Sen vad henrique gör där däremot, raserar allt jag har sagt kommer jag på nu haha fan!
Barcelona LeoMessi
2014-05-07 17:46
grande jw (Barcelona) Helt skandalöst! Felipe Luis är en världens absolut bästa vänsterbackar! Om något så borde Adriano och Luis större före i kön. Maxwell är en duglig vänsterback men han har verkligen inga spetsegenskaper.
Barcelona grande jw
2014-05-07 17:42
Helt sjukt att Maxwell får vänsterbacksplatsen för Felipe Luis. Herre jösses!
Barcelona Tiki-Taka
2014-05-07 17:34
Vinner vi inte så får vi skylla oss själva, att vi spelar oavgjort mot getafe på hemmaplan är skandal. En vinst där och vips så hade allt varit i våra egna händer. Real vinner sina resterande matcher, det är jag övertygad om!
Barcelona Smogen
2014-05-07 17:33
Tror Messi har till 2016.
Det där med "shared image rights" känns ju ändå rätt bra. Det är ett sådant kontrakt Real har med C.Ronaldo, och också på det sättet som dom ska ha fått tillbaka hela köpesumman på några år.
Barcelona Vampíro
2014-05-07 17:32
Här är Brasiliens VM-trupp: Målvakter: Julio Cesar, Jefferson, Victor Försvarare: Dante, David Luiz, Thiago Silva, Henrique, Dani Alves, Maicon, Marcelo, Maxwell Mittfältare: Fernandinho, Hernanes, Luiz Gustavo, Oscar, Paulinho, Ramires, Willian Anfallare: Bernard, Fred, Hulk, Jó, Neymar WTF!? Är min första reaktion. Felipe Luis och Miranda är två spelare som bör spela från start men ändå är de inte ens i truppen. Även Lucas Moura petas. Snacka om att ta ut spelare på gamla meriter.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-07 17:29
Alltså jag hoppas verkligen spelarna och tata fattar att vi har stor chans att ta hem ligan. Real behöver bara tappa 2p i dem tre sista matcherna dem har, räknar med att vi och atletico vinner vår match. Då har vi allt i egna händer i sista matchen mot Atletico. Real kommer vara bortspelade från titeln då så då har vi inget att förlora, utan slå atletico och ta den sjukaste ligatiteln sen 06/07! VISCA EL BARCA!!
Barcelona Messidinho_10
2014-05-07 17:25
Ikväll håller vi alla på Real Valladolid, det hade varit helt sinnes sjukt om vi fick chansen att ta hem ligan igen. Å andra sidan hade det varit skönaste titlen på länge, efter allt som har hänt...
Neymar11
2014-05-07 17:21
Neymar N11 Messi hade väl kontrakt till 2018 redan?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-07 17:20
@barcastuff: Besides Alves and Neymar, former Barcelona players Henrique (Napoli) and Maxwell (PSG) are also part of Brazil's World Cup squad. #official Henrique..:)
Barcelona Cule4life
2014-05-07 17:20
Real kryssar och guldet hamnat i katalonien, Mkt press på Real alltså idag, Men jag tror dom vinner till slut
Barcelona Neymar N11
2014-05-07 17:15
Messi will next week sign renewal. Will earn 20-22M gross, image rights now shared. Duration (2018) and buyout (250M) not changed. [efe]
2014-05-07 16:19
@KarmaIsAKaranka:
Precis dessa spelare slet som om deras liv stod på spel när dem var som bäst, nu gör dem så gott dem kan men det räcker inte till fysiken finns inte där längre och det syns väldigt tydligt. Om det inte blir Vidal någon annan med liknande egenskaper för vi väger väldigt tunt på mittfältet nuförtiden.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-07 16:13
@Ride_The_Big_One(6):

Håller med dig. Dessutom tycker jag att både Xavi och Iniesta gått ned sig lite fysiskt vilket har gjort att den tekniska talangen inte väger upp lika mycket. Varken Xavi eller Iniesta bidrar med lika många avgörande passningar eller drag som exempel. De bidrar men de är inte på topp. Dessutom är de knappast kända för sitt defensiva slit. Att ha mittfältare som sliter bakåt och framåt är A och O i dagens fotboll. Vi har inte riktigt hängt med i den utvecklingen de senaste 2-3 åren.
2014-05-07 16:10
@koeman92:

Vi får söka in till samma rehab :P
2014-05-07 16:08
@Dinho the artist:

Måste alla ha teknik som Xavi och Iniesta?
Vi behöver såna spelartyper som Vidal som sliter från box till box som spelar fysiskt, nyttig att ha i ett lag som Barcelona.
Barcelona Dinho the artist
2014-05-07 15:55
Karmals
Vi vet, vi vet.
2014-05-07 15:47
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Alexis mot [skriv in vem eller vad som helst], tack.
2014-05-07 15:46
@messileo:

Nu ser han ut som den hyena han är.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-07 15:45
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Hellre stannar Alexis än ett byte med Llorente. Vad har Llorente att visa förutom sitt huvudspel och fysik? tycker det finns mycket bättre och yngre anfallare vi kan gå efter.
Annons: