/spanien/barcelona/forum/4851.aspx/spanien/barcelona/forum/4851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2014-05-09 10:06
Jag ser också fram emot lunchen ; ) mer än vanligt idag!

Barcelona Deulofeu
2014-05-09 10:04
Jag blir så trött på ledningen. Vi har en unik möjlighet att värva europas absolut största mittbackstalang vad hindrar oss priset? Han är ordinarie i ett av la ligas bästa lag som spelar en fotboll som påminner mycket om vår egen.Jag älskar Bilbao och ser gärna deras matcher denna säsongen har de kört mycket måndagsmatcher och man har kunnat se en del. Jag har blivit riktigt förälskad i Laporte.Han skulle passa perfekt hos oss stor stark samt vänsterfotad.Han har det vår backlinje saknar en kompromisslös back som kan positionsspelet. Jag är övertygad om att han kommer vara med i Frankrikes vm trupp som snart tas ut.Vad händer med priset då? Just nu krigar vi främst med Bayern som mer än gärna betalar hans klausul.Det måste vi också göra. Bilbao kommer inte förhandla, lägg ned det de behöver inte heller göra det.Jag betalar hellre dem pengarna till Bilbao än till Porto eller Chelsea. Vi har redan gjort klart med en spännande målvakt nästa mål som ska täppas är mittbacksplatsen efter Mascherano. Nästan alla nyförvärv blir bättre men Laporte kommer göra att vår backlinje kommer växa med flera dimensioner. Istället för att misslyckas med köp efter köp tycker jag att denna värvning är den mest logiska på åratal.Vi kanske betalar 100 miljoner för mycket men hellre det än en underbart skadebenägen Hummels,eller en Luis som somnar in på planen likt Pique. Får vi in denna spelare tidigt så han vänjer sig vid tanken på Barca är resten av detta fönster en bonus för mig! Vi har i värsta fall resten av nyförvärv i la masia och jag tror Luis Enrique kommer få bra fart på en del gamla lirare.Samt han har stenkoll på vår nya generation som kommer växa med honom tänker på Montoya samt Bartra som var bland hans viktigaste spelare under hans tid i b-laget.Även mannen med 9 liv Jonathan kommer nog få en betydande roll nästa säsong och kommer med sitt hjärta inte göra oss besvikna. Tänk er när nästa säsong startar har vi världens näst största målvaktstalang i Ter Stegen. Laporte i backlinjen som är den största backtalangen(Varane är glaslirare). Rafinha är en av de största på mittfältet och kommer kliva ytterligare nästa år. Neymar är världens största anfallstalang utan tvekan och efter vm kommer han bli en otrolig guldgruva om han inte är det innan. Vi kommer med Enrique även ge ungdomarna chansen och där har vi just nu ett par guldkorn som redan skulle hjälpa vårt a-lag en del. Adama en av de snabbaste fotbollsspelarna med boll. Dongou har redan visart vad han kan göra i a-laget när han slipper tränaren Eusebio. Samper en bra ersättare till Song och Xavi då han behärskar båda positionerna dessutom är han 180 cm! Grimaldo tar snart över Adrianos plats! Munir en multispelare med intelligens och inte rädd för att skjuta. Framtiden ser ljus ut trots allt strul men den startar med något vi inte har i La Masia en vänsterfotad mittback med en underbar vänsterfot. Agera Zubi innan det är för sent! Säljer vi dessutom av Alves,Song,Sanchez samt Tello tycker jag vi ska kriga med Madrid om Pogba men det är en annan historia...
Barcelona Blaugrana91
2014-05-09 10:03
Neymar11 Fast det är ju frågan om det verkligen handlar om det, har för mig att Messis nya kontrakt skulle bli offentlig först nästa vecka. Men återstår att se vad det handlar om.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-05-09 09:59
If Luis Enrique beomes the next Barcelona coach, he would not count on Dos Santos, Afellay, Cuenca, Tello, Song and Alves. [marca] Vi kanske blir av med JDS trots allt! Läste också att folk inom klubben vill att Mascherano ska spela på mittfältet nu när man ska värva backar. De är bara för sorgligt att de har kommit på det nu... ot: Xavi har lämnat över en tröja med en text han skrivit till Zanetti som kommer att sluta efter säsongen, fint! Xavis bror som lämnade över tröjan.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-09 09:57
@Neymar11:

Håller med dig, nu när vi ska förstärka vår svagaste punkt kan vi fan inte snåla. Men nånting säger till mig att ledningen tänker tvärt om, man kommer snåla med summorna för mittbackarna för att kunna lägga mer pengar på att värva en stjärna till anfallet. Om det visar sig att vi inte fick honom pga av snålerier så kommer jag bli skogs tokig, det är bara hosta fram cashen ingen snack liksom...
Neymar11
2014-05-09 09:55
Messis kontrakts förlängning
Barcelona Dinho the artist
2014-05-09 09:53
The reporter
Är det ett scoop du har (höhö) eller varför vet du detta?
Barcelona Dinho the artist
2014-05-09 09:48
Grande jw
Att gå från Barca b till a-laget är ett stort steg. Kolla bara på deu som gled igenom Barca b men som jag verkligen inte tror är redo för spel i primera division.

Sergi är ett utmärkt exempel ; riktigt duktig och utmärkande men där steget till alaget med mördande konkurrens, stenhård press samt förväntningar blir lite för tufft.

Adama må vara en "sexig" spelartyp men han är extremt ung och tryggheten i blaget gör honom väl, i alla fall tills vidare, tycker jag.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-09 09:44
Vad skulle det vara? Stegen blir officiell?
Barcelona >The Reporter<
2014-05-09 09:41
Förbered er på en stor händelse idag runt lunch/eftermiddag
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-05-09 09:24
Lapulga > wake and bake haha
Barcelona koeman92
2014-05-09 09:13
LaPulgaNr1 * Tata Martino

Grabben.. mår du bra?
Barcelona koeman92
2014-05-09 09:13
Ronaldinho the original
2014-05-09 09:07
Någon som vet var man kan hitta en statistiklista på den klubb som har haft 1 plats i La liga flest dagar eller omgångar den här säsongen. Om det är vi så ser jag det svårt att se vissa härinne som säger vi inte förtjänar ligatitel. Rätta mig om jag har fel men om vi vinner mot Atletico så är vi den enda klubben som har minst 1 vinst mot alla andra klubbar, so please calm your tits....
Neymar11
2014-05-09 08:27
LaPulgaNr1 * Tata Martino Haha dude startade morgonen med en joint? Allt för positiv med tanke på det dystra vädret
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-05-09 08:26
Min största kärlek efter familjen är Barca!!!! FC Barcelona, med lr utan titlar. En kärlek för alltid!!!! Jag är lyckligt kär, skönt :))) dags och gå till jobbet. Hade helst velat stanna hemma, men vem sa att livet var enkelt? OT: tycker livet i Sverige börjat bli jävligt tråkigt. Mycket är inte sig längre. Dött juuu. Tänker på utomlands. Malaysia lr Thailand är drömmen. Får väl slita hårt och spara pengar sen kanske något. Kärlek till er med mina blaugrana bröder och systrar!!!
Neymar11
2014-05-09 08:06
Nemesis 10 Bilbao gör rätt varför ska dom förhandla när det gäller deras största talang. Och vi ska fan sluta snåla till en position vi behöver förstärkning. Har vi råd att höja spelares lön till 22miljoner €/ per år, 75-85 miljoner € för neymar Så vi har råd att betala 36 miljoner €, sist vi betalde så mycket för en back så betalades allt tillbaka. Inte läge för att förhandla när klubbarna vet bättre än zubi vad vi behöver förstärka Ja det är mycket pengar för en 20 åring, hellre 36 miljoner på en mittback än 30 miljoner för en ytteranfallare det om något är pengar i sjön. Speciellt när vi har en talang på samma position i la Masia. Ska kommer/kan bli en stjärna
Barcelona Nemesis 10
2014-05-09 07:51
@Luigi & Barca, no Mario:

Jag tror på att Laporte vill flytta till Barca men problemet är Athletic, deras president har sagt att dom tvär vägrar att förhandla så det enda sättet vi kan få honom på är att betala 36 miljoner euro och det tror jag klubben inte är beredd på att göra, även fast han är en av världens största mittbacks talanger just nu.
Vill verkligen se han i vårat lag!
Barcelona grande jw
2014-05-09 04:25
Vad ska vi med en högerytter till? Har ledningen glömt att vi har en beast med Cuadrados offensiva kvalitéer multiplicerat med 100 i vårat kära B-lag? ADAMA! Vi ska ständigt envisas med att ge medelmåttor som Tello och Sergi Roberto speltid men när de riktiga talangerna knackar på dörren så ska man ut i Europa och värva överhypade namn för ett överpris istället? Adama hade gjort kaos med hela serie A. Sanna mina ord! Och jovisst. Adama kanske är lite ung just nu, men om man nu ska sälja Alexis och värva in Cuadrado, (ännu en ytter som gjort succé i Serie A) så kommer man förmodligen stå kvar på ruta ett med samma problem. En forward med dålig bollbehandling, svårt att anpassa sig till vårat passningsspel osv. Då sparar jag hellre 300 mille och skickar upp Adama i A-laget. Han kan Barcas spel innan och utantill och sist men inte minst har han verkligen förtjänat det då han trots sin ringa ålder har utglänst varenda spelare på planen i varenda match han spelat den här säsongen. Det kommer givetvis aldrig hända men för en gångs skull kan man väl värva klokt och på de positioner där det behövs spelare. Högerytter är knappast vårt problem då både Neymar Pedro Alexis och Messi behärskar den positionen.
Barcelona Lion24
2014-05-09 02:55
Cuadrado som högerytter? Haha. Bara i Barcelona. Visst har Cuadrado en bra teknik och är explosiv men han är ingen målskytt. Sen ifrågasätter jag hans spel UTAN boll. Vi behöver en högerytter som är giftig med boll, d.v.s spelaren ska kunna göra 1-2 gubbar, göra mål och skapa chanser åt sina lagkamrater och i utan boll-spelet så ska spelaren vara smart, alltså ta rätta löpningar, kunna pressa effektivt och springa. Det är svårt att hitta någon spelare som har allt i ett men Cuadrado är långt ifrån vad vi behöver. Hoppas att det förblir ett rykte bara.
Barcelona AndreD
2014-05-09 02:43
grande jw Tack för påminnelsen, dags att boxa väggar igen :D
Barcelona Zamboza
2014-05-09 02:21
@The Reporter:

Helt rätt isåfall. Killen är bra på att utmana, ettrig och riktigt snabb. Förstår inte överhuvudtaget vf han skulle vara en kandidat att spela som hb. Det enda jag är orolig för är att det blir en Alexis värvning all over again. Att han slutar utmana och har dåligt självförtroende som Alexis ofta visat, även om han gör sin bästa säsong just nu.

Rafael Hernandez skrev även att det nog inte blir någon Laporte då han vill spela cl med Bilbao. Skulle Bilbao inte kvala in så kanske han skulle vara möjlig men då tycker jag inte att vi ska värva honom då han är cuptied och säsongen börjat. Värva i tid så alla är på plats när försäsongen startar.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-09 01:36
Förstår mig inte på Cuadrado värvningen. Vad är tanken med honom? Ska han ersätta Alexis? Cuadrado må utmana och leka fotboll men det är ingen som spottar 20 mål per säsong.
2014-05-09 01:35
Leo Messi Jag hoppas att Laporte kommer för det är inte bara Alves men många i laget har beklagat sig över uteblivna förstärkningar. Vi är verkligen sent ute och Laporte är inte alls dyr. Vi pratar om en 19 åring som går rakt in i startelvan. Många gånger har vi snålat och ett annat lag har betalt vad som krävs och gått ut i Europa mycket starkare. Den här ledningen är inte dum ekonomisk men sportsligt har de åkt snålskjuts och vridit ut sista droppen av Peps Barca. Nu måste vi värva 5 spelare på en gång när vi hade kunnat plocka 1 spelare i taget och förändringen hade inte känts lika omfattande då varje spelare hade hunnit integrera sig innan nästa kommer in nästa men det var inte heller dans på rosor under Laporta. Vår klubb oavsett President eller ledning är synonymt med dåliga värvningar. Laporta: Hleb, Chygrinski, Henrique, Keirrison, Martin Caceres med flera jag inte kommer på. Rosell: Afellay, Song, Thiago såld, Valdes bye bye och inga förstärkningar. Den här ledningen är färsk fortfarande. Fler medelmåttiga spelare är på ingång. Varför spenderar vi 50-70 miljoner på medelmåttor när vi kan köpa 2-3 färska talangfulla unga spelare med potential eller en färdig spelare eller två äldre men rutinerade rävar. Vi ska alltid köpa skit! Vad som gör mig gråhårig är att de spelarna med Klass är inte dyra. Luis Suarez som dog för oss I Ajax kostade bara 25! Verthongen 15-18! Erikssen vad låg han på 20? Jag förstår mig inte på Barcas ledning. Rosell, Laporta, Pique, Alves, Elton John ta vem ni väljer som president kommer alltid köpa en eller tre pajas spelare.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-09 01:33
Rafael Hernandez som är en erkänd bra källa på Twitter skriver att Barca har kommit överens med Cuadrado, och att han kommer användas främst som ytteranfallare.
Barcelona LeoMessi
2014-05-09 01:14
Luigi & Barca, no Mario (Barcelona) Hoppas verkligen det! För om vi snålar nu så kommer vi att skriva om hur jävla snåla vi var som inte pröjsade vad som krävdes för Laporte och att vi borde vara mer som *valfri klubb* som köpte honom.
2014-05-09 01:05
Vår klubb hade inte bara 5 magiska år med Pep. Vi hade även magiska människor. Anställ dessa spelare efter karriären. Xavi, Iniesta, Alves, Abidal, Puyol och vi kommer inte förlora på det.
2014-05-09 01:04
Har ni läst det senaste intervjun från Alves? Vilken människa, vilken profil Barca kommer förlora! Hans intervju är klockren. Han tar upp sin situation, klubbens och spelarnas. Det är en ärlig och rak intervju. “Now we have young players. It’s not every day we’re going to get a Xavi or an Iniesta coming through, because they’re unique and good as the young players are, they might never get to where those two have. Xavi and Iniesta started to become greats when they were about 25 or 26.”
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-09 01:01
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Gamla goda tiderna när Messi härjade på högerkanten.
Vore kul att se Sanches nöta på mitten och ha Messi på kanten så han blir mer involverad och kommer i fart för att dra isär försvaret
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-09 00:51
Jag har fan glömt bort att vi bruka spela så snabbt när vi går mot mål!!!!

Jämför hur vi spelar dessa dagar.
Helt sjukt..
Annons: